Sign in to follow this  
Followers 0
Jenny-Maria

Imetyksen lopettaminen ns. itsekkäistä syistä?

27 posts in this topic

Itse olen lopettanut osittaisimetyksen 3kk iän jälkeen jokaisen lapsen kohdalla. Itse en koe imetystä mielekkääksi. Tuo kolme kuukautta on tuntunut joka kerta ikuisuudelta, ja ollut sekin tuskien taival. Olen kokenut paremmaksi siirtyä kolmen kuukauden jälkeen kokonaan korvikkeeseen. Valitettavan paljon kuulee ikävää kommenttia ulkopuolisilta aiheesta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aika sama tilanne kuin aloittajalla. Eli imetys oli hankalaa rintakumien kanssa pelaamista, ja pulloa tuli annettua joka tapauksessa (koska haluttiin, että isäkin voi syöttää). Rintapumppua käytin alkuun ahkerasti, mutta se oli aikaavievää ja ärsyttävää, varsinkin sitten kun mies palasi töihin ja olin vauvan kanssa päivät kahdestaan.

 

Mun oma motivaatio imetykseen ei ollut kova, eli ei tullut otettua selvää mistään imetystukiryhmistä tms... Edes raskausaikana ajatus imetyksestä ei tuntunut kivalta, mutta ajattelin silti yrittää. Ettei tulisi "itsekäs paskamutsi"-fiilis...

 

Osaimetin 7 viikkoa. Huono omatunto lopettamisesta tuli ja oli inhottavaa kun ihmiset kysyi että "mikset sä imetä?", vaikka kysyivätkin siitä ihan neutraalilla äänensävyllä. Selitäpä siinä sitten, että "en imetä koska se inhottaa/ tulee negatiivisia tunteita vauvaa kohtaan/ maitoa täynnä olevat rinnat tuntuu kauhealta/en jaksa herätä öisin taistelemaan nännikumien ja vauvan kanssa...". Sanoin useimmiten kyselijöille, että maitoa tuli niin vähän.

 

Mutta nyt kun päätös on tehty, enkä ole imettänyt muutamaan viikkoon enää, olen tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0