Sign in to follow this  
Followers 0
TEK

Minkä ikäisenä kylpylään?

42 posts in this topic

^ Jos Caribia on teistä ollut pettymys, niin minä ainakin haluan seuraavaksi tuonne Maarianhaminaan :lol: Minusta kun Caribia on ollut ihan ykköspaikka taaperon kanssa :) Lastenallas on niin iso ja lämmin, mikä on ihanaa, kun ei muista altaista niin pääse nauttimaan.

 

Naantalin kylpylässä käytiin Enskaa uittamassa tuossa loppuvuodesta, eli vähän vajaa 2-vuotias oli poika. Hienointa oli ulkoallas, josta näki laivan. Siellä olisi voinut olla vaikka koko ajan. Onneksi ei ollut pakkasta silloin :rolleyes: Kamalinta olivat ne "kuumat" altaat, joihin tuota kaveria ei saanut houkuteltua sitten millään. Kylmin (27-asteinen?) allashan taitaa olla se isoin, ja siellä tulee lapselle aika nopeasti kylmä, mutta ei tuntunut silti haittaavan. Lelujahan tuolla Naantalissa ei ole, kellukkeita vain.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei Caribia huono ollut... :) Mun mielestä ei vaan niin erityisen mahtava paikka. Ennakko-odotukset oli liian suuret ja siksi vähän petyttiin. Ja ihan pienelle ei ollut oikeastaan mitään. Lastenallaskin oli pitkiä aikoja suljettuna. Koko kylpylästä löydettiin vain pienenpieni nurkkaus, jossa voitiin tytön kanssa olla silloin kun ei altailla oltu. Hieman isommille lapsille olisi ollut pallomeret jne. Maarianhaminalta ei odotettu mitään ja siihen nähden paikka oli tosi hyvä ja halpa myös.

 

Kiitos Naantalin-kokemuksista, katsotaan miten viihdytään! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos Serena ja Flamingo kuinka lapsiystävällisiä paikkoja tai sopivia 3- vuotiaalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon jotenkin missannut kokonaan tän, et alle vuosikkaalle ei suositella uintia kylpylässä. girl_to_take_umbrage2.gif

 

Ekan kerran tyttö uiskenteli 8,5kk iässä Kreetalla uima-altaalla+meressä tietty. Sen perään lähdettiin vielä kylpyläreissulle Edeniin. Pari viikkoa tästä, niin uitiin hotellissa Tallinnassa. Paikallisessa kylpylässä ollaan käyty parikin kertaa ennen kuin vuosi tuli täyteen.

 

Nyt kotiuduttiin Caribiasta ja oli tosi ihanaa olla tuollaisen 1v 4kk kanssa reissussa! Tyttö kävelee, joten altaalla riittää touhua, liukumäki oli tosi pop. Jaksoi pulikoida n. 1,5h oikein hienosti. Oli ehdottomasti onnistunein kylpyläkäynti tähän mennessä, ihanan ikäinen vesileikkeihin!

 

Muutenkin voin Caribiaa suositella, lastenallas oli iso, liukumäki oli sopiva tuon ikäiselle. Leikkihuone löytyi tuon jo aiemmin mainitun pienen paikan lisäksi (siinä vieressä oli opasteet nurkan taakse). Pallomeressä ei ehditty käydä, harmi.

 

Vaikka aloitettiin noin aikaisin, niin ei meille kyllä mitään pöpöjä oo kotiutunu.

Edited by Monka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vajaa kolmekuinen vietti just viikonlopun kylpylässä ja hengissä on edelleen ;). Meni tosi hyvin reissu. Uiskenteli isossa altaassa + lasten altaassa ja imetyksen jälkeen nukkui kaukalossa altaan reunalla pyyhkeeseen käärittynä. Meillä oli matkarattaiden runko yhdistettynä kaukaloon aina mukana uintireissuilla ja toimi loistavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuusamon Tropiikista ja Katinkullasta on kokemuksia. Katinkulta oli isompi, siistimpi ja lastenallas enempi lasten (1,5v+4v) mieleen, mutta Katinkullassa oli myös enemmän muita uimareita ainakin elokuussa..

 

Kivoja paikkoja kumpikin kuitenkin.

 

Flamingosta lisää kokemuksia kaipailisin? 2+4 vuotiaiden kanssa oltaisiin menossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flamingossa ollaan oltu pariin otteeseen, olisko ekalla kerralla ollut poika 2 ja toisella melkein 3. Me on tykätty kovasti, lastenallas on mallia kahluu eli aikuiselle tulee helpommin kylmä, mut meidän vauva/taaperouimari ui itsekseen käsipohjaa ja sukelteli onnessaan. Itse koitin vaan maata vedessä mahdollisimman matalana :girl_wink: Lastenaltaassa on pieni liukumäki tai itseasiassa kaksi, mutta poika laski myös toisesta isommasta. Leluja yms löytyi myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Kiitos. :) Oliko siellä muuten kellukkeita yleisessä käytössä paljonkin? Toi 4v tarvis sellaiset jos käy "isompien" altaissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mä en ikävä kyllä muista minkälaisia oli, kun me uitettiin isossa altaassa poikaa sylissä.

 

Vilkaisin Flamingon nettisivuille ja siellä oli muutama kuva siitä lastenaltaasta eli ne kuvat missä on se norsu ja mäet. Familia mäestä me laskettiin yhdessä ja niinkin et toinen lähetti ja toinen otti altaassa kopin :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin vähän aikaa sitten Flamingossa, ja siellä oli iso kasa selkään tulevia muovisia kellukkeita. Meidän 2-vuotias tykkäsi kovasti kylpylästä. Lastenallas oli noin 30 cm syvä ja siellä oli pienempi ja isompi liukumäki ja useampi eläinhahmo, joista suihkusi vettä. Perheliukumäki, jossa pienempi lapsi voi laskea vanhemman sylissä, sopii jo 1-vuotiaasta alkaen. Lapsi viihtyi myös isossa altaassa. Sen reunalla oli veden alla korotetut penkit, joilla taapero voi kävellä ja ihmetellä veden alta tulevia poreita. Pukuhuone- ja suihkutilatkin olivat ainakin hiljaisempaan aikaan mukavan tilavat, ja naulakosta näytti roikkuvan pari vauva-ammetta, joissa pienempää voi kylvettää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika täytti juuri 6kk ja viikonloppuna oltiin kylpylähotellissa. Kaikkina kolmena päivänä käytiin uimassa pojan kanssa ja tykkäsi kovasti, läiskytti ja polskutti ja kummasteli poreita. Ensin isommassa altaassa hetki ja sitten pienemmässä ja lämpimämmässä porealtaassa. Vauvauinnissa ollaan käyty vähän alle 5 kk ikäisestä ja tehtiin siellä opittuja juttuja tuolla kylpylässä paitsi ei sukellettu. Mentiin altaille aamupäivällä jolloin siellä ei vielä ollut muita tai oli vain pari ihmistä. Puolisen tuntia pulikoitiin kuten vauvauinnissa ja sitten peseydyttiin vuorotellen niin että vaihdettiin poika höyrysaunan kautta isältä äidille. Itse pesin pojan suihkussa ja lopuksi lämmiteltiin alalauteella.

Edited by Angervo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon itse ollut vuosia töissä kylpylässä ja uimahallissa ja en henk.koht. veisi sinne vauvaa pulikoimaan,sen verran on nähnyt mitä kaikkea se vesi pitää sisällään ja mitä kaikkea ihmiset sinne niiden pissojen ja kakkojen lisäksi keksii viruttaa.

 

Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee,tää on vaan mun mielipide asiaan perustuen siihen mitä oon nähnyt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^haluaisitko hieman täsmentää?

 

Onko kukaan ollut Imatran kylpylässä? Millainen paikka? Onko siisti ja puhdas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille vauvauintiohjaaja kertoi, että jonkun suosituksen (?) mukaan vuoden ikäisen voi viedä tavalliseen uimahalliin. Ja silloinkin mielellään heti aamusta, jolloin vesi on yön aikana puhdistunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 v 5 kk viihtyi erinomaisesti Turun Caribiassa. Pari tuntia jaksoi polskia kun sai välipalaa ja juotavaa ja kävi saunassa välissä. Varsinainen lastenallas on iso ja tilava ja juuri sopivan syvä kävelevälle reilu 80-senttiselle. Aikuinen pystyi istumaan vieressä paleltumatta ja lapsen nenä ylti juuri pinnalle kun pylly oli pohjassa. Muissakin altaissa kärsi jo uida aikuisen kanssa.

 

Testilapsi on tottunut veteen vauvauinnissa, mutta parin kuukauden tauon jälkeen ei välittänyt enää juuri sukellella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty säännöllisesti Caribiassa uimassa poitsun kanssa noin kerran kuussa, yövytty ei olla kertaakaan. Lastenallas on juuri sopivan syvyinen, ja koska muksu pitää suunnattomasti uittamisesta isommissa viileämmissä altaissa lämpimän porealtaan lisäksi. Käytiin siis alussa kaksi kautta Caribiassa järjestettävässä, ulkopuolisen firman järjestämässä vauvauinnissa, niin paikka tuli tutuksi. Uinnit aloitettiin poitsun ollessa reilu 3 kk ja lopetettiin vuoden iässä, sen jälkeen ollaan käyty omatoimisesti.

 

Pöpöjä en ole osannut pelätä, eikä vauvauinnissa käydessäkään muksu ollut sairaana yhtään enempää, paremminkin päinvastoin. Meillä noi uintitunnit olivat iltapäivästä porealtaassa, allas oli yleensä suljettuna sen aikaa ennen uintien alkua, että vesi ehti puhdistua mutta kyllä siellä ainakin oman kokemuksen mukaan istui turisteja ihan siihen hetkeen saakka, kunnes tuntimme alkoivat.

 

Musta Caribia on ihan perussiisti ja toimiva kylpylä, vaikkei se minustakaan mikään ihmeellinen paikka ole. Naantalin kylpylä puolestaan on oman kokemuksen mukaan astetta siistimpi ja jotenkin tyylikkäämmän oloinen, kuten Ruissalokin.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0