Fian

Vauvakuume/odotus ja ylipaino?

132 posts in this topic

Minä Zemini LUPAAN ja VANNON, että jos ei tästä kierrosta tärppää laihdutan 10 kiloa!!! tender.gif

..Syksyllä ollaan menossa varmaan lääkärin juttusille, niin onpa sitten jo yritetty sitäkin konstia grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi myös pudotettavaa. Tommonen 10 kg olisi ihanne, niin pääsisi normaaliin painoindeksiin. Vuosi sitten onnistuin sen melkein tiputtamaan keventajat.fi:n avulla, sittemmin melkein kaikki onkin tullut takaisin. Mikä siinä onkaan niin vaikeaa saada pysyviä muutoksia aikaan? Me ainakin popsitaan taas iltaisin ihan liikaa kaikkea, vaikka ei edes olisi nälkä. Ja leipominen on mun suurin pahe, pakkohan sitä on sit myös syödä niitä herkkuja mitä väsäilee... No meillä on vasta yk3 menossa, mutta kyl sitä jo alkaa miettimään, et onkohan mussa jotain vikaa.. Vaikka toisaalta tietää, että tää on kai ihan normaalia. Mutta josko sittenkin se painonpudotus auttaisi..? Mut mitäs sit jos nyt sitoudun tiputtaa ton 10 kg, ja sit tuleekin se plussa heti, haittaako raskautta jos paino putoaakin, maltillisesti tietysti, tai pysyy samana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikös sitä suositella, että raskausaikana ei laihduttaisi, mutta yksi kaverinikin laihtui raskausaikana vaikka ei tehnyt sen eteen mitään.. sanoi aina vain että raskaus sopii hänelle=) eikai siinä mitään jos maltillisesti laihduttaa, enemmänki varmaan se liiallinen sokerin syönti on haitaksi keittyvälle vauvalle kuin maltillinen laihduttaminen. Se on eriasia sitten jos on syömishäiriöö tai sairaalloista laihduttamista tai jo s60kg meinaa 10kg ottaa pois, se ei mielestäni ole tervettä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yhdistelmä vauvakuume ja ylipaino. Olen noin 20 kiloa ihannepainoni yläpuolella, joten 10 kiloa on ainakin tiputettava jo terveydellisistä syistä. Pelkään sitä raskausajan diapetesta, mutta samalla oma kroppani kärsii tästä painosta jo muutenkin.

 

(Kyllä se vaan yhä tuntuu hurjalta myöntää tuo ylipaino ääneen, vaikka sen itse tiedostaakin.:girl_to_take_umbrage2: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on ylipainoa usempi kymmenen kiloa ja BMI 38. Lapsettomuushoidoissa ollaan tällä hetkellä ja nyt samalla pitäisi saada painoa vähän pois. Minulla on myös PCO. Jos edes 15 kiloa saisin tiputettua olisin enemmän kun tyytyväinen! Ylipainoa jäisi silti, mutta se painotavoite riittäisi itselle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ylipainoa on 20+ kiloa eli selvästi liikaa. Positiivista on kuitenkin se, että elän terveellisesti, olen melko hyvässä kunnossa ja lääkäri on todennut kaikenlaiset arvot ihanteellisiksi.

 

Raskautumisen yritys alkaa marraskuussa, ja sitä ennen on kova tahto (ja hyvä syy) pudottaa ainakin 5 kiloa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yhdistelmä ylipaino ja vauvakuume. Ja vielä pahempi vauvakuume on miehellä. BMI on 40+ joten tässä tjottaillessa samalla sitä pudottelen rauhaisaan tahtiin parantaakseni mahdollisuuksia. :grin: Kyllä se siittä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tsemppaan ja symppaan teitä ihan hirveästi. :) Oon suhteellisen vakuuttunut, että oma 8 kg painonpudotus (--> BMI alle 35:n) toi plussan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

täällä kans bmi heittelee jo yli 40. Jojoilua on takana mutta nyt tarkotuksena elämäntapa ja pidempi aikaset tulokset. Ens talvena häät ja sen jälkeen tosi toimiin. N. 3 kiloa on lähtenyt ja tuntuu hyvältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa! muitakin sielun siskoja! yritys alkaa kahden viikon kuluttua ja pelkään että runsas ylipainoni vaikuttaa raskautumiseen :( oon kokeillu vaikka mitä, mut paino ei putoa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa yksi ylipainoinen. Ylipainon vaikutusta omaan raskautumiseen en osaa vielä sanoa, sillä nyt ollaan vasta toisessa yrityskierrossa.

Uuden vuoden jälkeen alkaa kyllä terveellisempi syöminen ja aktiivisempi kuntoilu! Ties kuinka monennen kerran... Mutta ehkä näistä raskaushaaveista olisi nyt motivaattoriksi tähänkin hommaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka,

 

Täällä kans yksi ylipainoinen joka meinaa aloittaa vauvan yrittämisen vuoden vaihteen jälkeen. Painoa on about 95kiloa, ja pituuteen 163 cm se on yli 30kiloa liikaa :( Muuten olen ihan perusterve ja jaksan mielestäni liikkua ihan hyvin, mutta toki tuo ylipaino pelottaa että miten se voi vaikuttaa raskauteen ja jaksamiseen raskauden aikana... Jos ei ihan heti sit tärppääkkään niin onhan tässä toki aikaa parantaa ruokavaliotaan ja liikuntatottumuksia... Sen olen monasti todennut että laihduttaminen ei vaan multa onnistu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ilmottaudun mukaan tänne ketjuun. :) Yritystä takana jo yli 5v. Ylipainoa useampi kymmen liikaa ja yritän maltillisesti laihduttaa. Päässä hieman on alkanu viiraamaan kun ei onnistu tämä. Mutta en anna sen (vielä) häiritä elämää. Tuossa jokunen vuosi takaperin pyörin paljon vauva-foorumeilla, mutta sitten meni hermo. Jos nyt uusi alku. Täällä olin toisella nickilläkin ja moni samaan aikaan yrittäny on toisella kierroksella :( mutta.. 

 

Ikää on mulla jo kuitenkin 31 eikä siitä suurperheestä ole vielä toivoakaan. Jo 15v päätin että vähintää 5 lasta, oma talo ja kaikki sellainen joka naisen "unelma setti" ois ihana jo 30kymppisenä. Nyt ei oo ku mies ja melkein oma rivari. Mutta ei se elämä ole ollutkaan niin ruusuista kuin sillo lapsena kuvittelin. 

 

Olen fyysisesti tosi terve. Jaksan liikkua pitempiäkin matkoja minkään vaivaamatta. Enkä ole edes flunssaa sairastanu yli kolmeen vuoteen. (mitä nyt migreeniä ja huonosta ruuasta tullut vatsatauti pari kertaa vuodessa) Veriarvotkin on hyvät paitsi omasta mielestäni jo sukurasituksen ja kilpirauhasarvot heittelee => niistä johtuvia oireita on vaikka muille jakaa, mutta mietin onko ne sitten oman pääni kuvitelmia. 

Mielenterveys on vain kovilla tämän takia vaikka minkään ei pitäisi olla huonosti. 

Kuukautiskierto ei heittelehdi kuin maksimissaan 15 päivää (vuosi sitten), mutta normaalisti pysyy alle 30 päivässä. Mutta mitään ei ole koskaan tapahtunut. 

Allekirjotus kuvaa hyvin tunteitani tällä hetkellä. Ehkä tämä tästä. 

 

 

Menkkoja oottelen alkavaksi. Vatsa on turvoksissa ja naamalla voisi rasvata vaikka kädet. Kp30 menossa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo täälläkin semmoinen noin reilu 20 kg ylimääräistä, ikää 26 en siis ole mitenkään vanha, mutta ongelmia on ollut painon ja kuukautisten kanssa (e-pillerit sekoitti kroppani toiminnan aivan totaalisesti). Luulisin että alkuun auttaisi edes ton 10 kilonkin pudotus. Painoindeksi vetelee 33 pinnassa, joten ainakin jos hieman lähemmäs normaalilukuja pääsis niin ihan jees :) Olen aloittanut jo ryhmäliikuntatunnit ja tarkoitus on vähintään se 3 kertaa nyt ihan tosissaan alkaa käydä siellä sekä muuttaa lähinnä annoskokoja. Syön ihan suht terveellisesti mutta annoskoko on ihan väärä mulle eli rekkamiehen annoksia menee tällä hetkellä ja liian pitkät ateriavälit edistää ahmimista. Mulla on ollut ahmimishäiriötä ja olisin varmaan bulimikko jos oksentaminen ei tekisi mulle ihan törkeän kipeää, joten ihan näistäkin syistä haluaisin tehdä tämän terveellisesti. Raskaus kyllä motivoi, mutta jotenkin pelottaa jos tulenkin raskaaksi ylipainoisena niin mitä ne kommentoi neuvolassa... ja hävettää että siihen neuvolakorttiin tulee mun paino :/ eihän sitä kehtaa edes kenellekään näyttää. No mutta jos tässä kierrossa yk 2 ei tärppää niin sitten entistä tiukemmin saa alkaa panostaa tähän projektiin. Tsemppiä kaikille kanssa sisarille painon pudotus ja vauva projekteihin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ylipainoa löytyy ja pian on alettava pudottamaan reilusti, jollei vauvaa kuulu. Jonkun verran kiloja on tullut pudoteltua hitaasti yrityksen ollessa menossa, mutta luulen ylipainoni olevan melkoinen jarru vauvan hankinnassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yrityksen ois tarkotus alkaa kesäkuussa eli jätän sillon pillerit pois. ibm on yli30 ja tarkotus ois ainakin 5kg tiputtaa mutta tähtään 10 kg !

 

Mulla on reilussa vuodessa tullu melkeen 10kg lisää painoo ihan vaa ilta herkuttelujen  takia.. leipominen on suuri intohimoni ja se rauhottava homma. eli kun on huono fiilis rupean leipomaan. ja yleensä jotain makeeta. herkku perse kun olen  :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla tänne tsemppaamaan ja kertomaan omia kokemuksia. Painoa pitäisi saada edelleen pudotettua, mutta yli 10kg on jo saatu pois. Mun ongelma painonpudotuksessa oli, että luulin syöväni terveellisesti ja riittävästi. Todellisuudessa söin vuorokaudessa monta sataa kaloria liian vähän! Sitten kun viimein sain ruokavalion kohdilleen, eli söin huomattavasti enemmän kuin ennen ja liikunnan siihen tueksi niin tuo kilomäärä lähti alle puolessa vuodessa yllättävän helpolla! Saman verran kun vielä saisi pudotettua niin olisin jo aika tyytyväinen. Mä alotin tämän homman personal trainerin kanssa joka oli hyvin perehtynyt ruokavalioon, sain siitä ihan korvaamattoman avun. Jos vaan on mahdollista niin mä kannustan turvautumaan jonkun ulkopuolisen apuun. Itsekin olin kokeillut vaikka mitä ja tuntu, että homma ei vaan toimi. Mä oon ihan varma, että kaikki onnistuu pudottamaan painoa kun vaan uskoo itseensä! Tsemppiä meille kaikille siis sekä painonpudotukseen että raskautumiseen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa pitäisi saada painoa pois vähintään 20kg ennen kuin bmi olisi normaalissa :/  Lääkärit tästä painostani muistuttelevat vähän väliä ja motivaatiota ei tunnu olevan yhtään. Aina repsahdan herkkuihin ja liikunta ei tunnu kiinnostavan. Vaikka hoitojenkin kannalta olisi helpompi jos painoa saisi pois. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on paljon korkeampia bmi:ta kun mulla on "vaan" 26,2, mutta tässä myös laihdutus yleisen terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi samalla vauvaakin yrittäessä. Tarkoitus on pudottaa 10-12kg vielä. Mua vähän jänskättää, että mahtaako tämäkin vaikuttaa vähän raskautumiseen (raskas treeni ja matalahkot kalorit). Mies kylläkin sanoo, että tuskin kun se ehkä vaatisi vähä pitkäaikaisempaa kalorivajetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tääl ois kans yks sadankilon keijukainen :blush:  Noin niinkun kauniimmin ilmaistuna..puolet kun sais pois, oisin normaalipainoinen,haha! 2 lasta ja kolmannen yritystä. :)

Edellisessä raskaudessa putosi 10kg, eivätkä onneksi ole tulleet takaisin,jee! Vauva on nyt 7kk. Tällä hetkellä poden vauvakuumetta taas (oon kai hullu..), ja yritämme toista.

Ensimmäisen ja toisen lapsen välillä on siis n.8 ikävuotta, ja vanhempi lapsista on eri liitosta. :P

 

Itsellä ei ole ollut ongelmia raskautua painosta huolimatta.

Nyt vaan odotella, koska pääsis tikuttamaan..<3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sydänkäpynen: Toivottavasti siellä pärähtää plussa testiin painosta huolimatta. :)

 

Minä alan pikkuhiljaa kääntymään sille kannalle, että painonpudotus voisi auttaa meitä saamaan lapsen tai edes raskauden alulle. Olen tutkinut netistä todella paljon miten painonpudotus vaikuttaa pcos:ta kärsivien hedelmällisyyteen. Se ei vain ole niin helppoa, kun on niin kamalan perso herkuille. Suklaa ja jäätelö ovat ne vaikeimmat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkaa yritys tässä kierrossa. Ylipainoa oon pudottanut likemmäs 40kg tähän mennessä ja vielä on matkaa! Toivon, että karistetut kilot auttaa raskautumiseen kun sain karun tuomion viime syksynä (PCO). Täytyy sanoa että siitä tuli lisäpotkua persiille, kun lapsettomuushoitoja sanoi lääkäri meidän mahdollisesti tarvitsevan. En halua jäävän kiinni jostain ylisuuresta BMI-lukemasta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meli huh miten hienosti olet jo saanut pudotettua painoa!! :) Saisinpa minäkin...

 

Missä ajassa olet saanut tuon pudotettua? Haluatko kertoa vinkkejä tai miten itse olet onnistunut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meli huh miten hienosti olet jo saanut pudotettua painoa!! :) Saisinpa minäkin...

 

Missä ajassa olet saanut tuon pudotettua? Haluatko kertoa vinkkejä tai miten itse olet onnistunut?

 

Aloitin syyskuun alussa karppaamaan. Söin siis aluksi n.20g/hh päivässä ja nyt n.50g/hh. En syö viljatuotteita, perunaa, riisiä yms. Paljon lihaa ja proteiinia! Hedelmiäkin vain vähäsen, koska niissäkin on hiilareita yllättävän paljon.

 

Alkuun pääsy oli vaikein kun yllättäen stoppaa hiilarien  syönnin. Ensimmäisen 2kk aikana lähti jo 15kg :) . Kahden viikon jälkeen lähti sujumaan helposti. Tykkään kun ei ole nälkä ja silloin tällöin voi pitää ns. mässäilypäivän kun ei vaikuta aineenvaihduntaan sellainen yhtäkkinen hiilaripiikki. Toisaalta sitä syökin vähemmän ja on energisempi.

Tässä täytyy myös välillä syödä hivenen enemmän hiilareita ja sitten pudottaa ne alemmas, niin keho alkaa taas polttamaan rasvaa paremmin.

 

Vitamiineja täytyy vaan syödä, mutta toisaalta tarvitaanhan vitamiinit jo kun haaveilee raskaudesta ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun pitäis myös saada ainakin 10kg pois, mieluiten 20kg jolloin olisin jo hoikassa kunnossa. Jos tässä raskautuisi niin pitäisi etenkin olla tosi tarkkana että ei ainakaan paino nouse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now