Miimu85

Millaisia suukkoja lapsille ja miksi?

61 posts in this topic

Ollaan täysin ehdottomia omien suiden bakteerien tarttumisesta poitsuun, joten suukotetaan aina vain poskelle tai otsalle, suulle ei ikinä ja ollaan kaikkia muitakin kielletty niin tekemästä.

 

Meillä ei ole tauteja, joiden pelättäisiin tarttuvan poikaan tai toisinpäin.

 

Mulla kun on suurella todennäköisyydellä kariespöpöja ja miehellä ei. Me ei ikinä olla annettu mitään samoilta lautasilta eikä samoilla ruokailuvälineillä pojalle, eikä anneta. Myös muiden lasten suuhun menevät lelut, tutit, mukit ja pullot ollaan aina pidetty poissa nappulan ulottuvilta.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minustakin tuo sukupuolitautien tarttuminen kuulostaa jokseenkin epätodennäköiseltä, ellei harrasta suuseksiä tuntemattomien kanssa :huh:

 

Jätskitötteröt taas liittyivät siihen kariesbakteerin tartuntaan siten, että minä en voi käytännön syistä antaa meidän yksivuotiaalle omaa jätskitötteröä, joten joudun syömään samasta sen kanssa. (Lisäksi kyllä minusta jätskitötteröiden syömisessä on kivaa, että voi maistaa toisilta kun ne on valinneet eri makua :P ) Tämä nyt on ehkä vähän OT :rolleyes: Ja joo tiedän, ei pitäisi antaa yksivuotiaalle jätskiä ollenkaan.

 

Ei tietenkään olisi mahdotonta olla pussailematta lapsia suulle ja olla syömättä jätskitötteröitä, mutta minulle ne on tärkeitä asioita, joista en halua luopua. Sen sijaan lelujen suuhun laittamisen estämistä pidän jo mahdottomana, joten useamman lapsen kanssa ne on sitten kyllä useamman lapsen suussa.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurin osa ihmisistä saa klamydiatartunnan ollessaan vakituisessa parisuhteessa (ja yli puolet vakituisessa parisuhteessa olevista ihmisistä pettää kumppaniaan), ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Nää menee nyt jo tosi henkilökohtaisiksi ja arkaluontoisiksi (lukekaa: salailtaviksi, vaikkakin ihan suotta ja myös haitallisin seurauksin) asioiksi ja puheenaiheiksi, mutta KAIKKI sellaset ihmiset joitten oon tiennyt saaneen klamydiatartunnan, ovat saaneet sen nimenomaan seurustelukumppaniltaan, eivät yhden illan jutusta (jossa yleensä heteroilla on tapana käyttää kondomia). Klamydia on yllättävän yleinen, keuhko- ja silmäkomplikaatioitakin aiheuttava infektio, vaikkakin helposti hoidettavissa, JOS niissä testeissä säännöllisesti käy ja saa omasta tartunnastaan ajoissa tietää, eikä tietämättään tai välinpitämättömyyttään tartuta muita. Itsekin olin lähellä saada klamydiatartunnan nimenomaan seurustelukumppanilta, joka oli sekoillut vieraissa, ja yksi noista muista henkilöistä oli kerennyt tartuttaa taudin tietämättään jo vaikka kelle, kun oli sitä oireettomana ja kroonisena kantanut.

Edited by poimulehti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon varmaan päntänny elämäni aikana vähän liikaa niin infektiotaudeista kuin parasiiteista, ehkä mun ei pitäis pelotella ihmisiä täällä :P (Sori)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suukotellaan poikaa jatkuvasti, ihan huomaamatta ja nyt kun mietin, niin viimeksi taisin tänään suukottaa varpaisiin kun käytiin ulkoilun jälkeen pesulla. Ja nukkumaan mennessä pusuttelin halatessa niskaan samalla, kun toivotin hyvät yöt.

 

Suukottelu on luonnollinen tapa osoittaa välittävänsä. Kun saa joltain suukon, siitä tulee lämmin ja hyväksytty olo, sellainen että tietää olevansa rakastettu. Ei kaikkia suinkaan suukotella. Vain niitä tärkeimpiä ja niitä, joista tykkää eniten maailmassa.

 

Poitsu on koko ikänsä ollut oikea suukottelija ja halailija. Poitsu pussaa kyllä jos siltä tuntuu, yleensä poskelle tai minne nyt sattuu yltämään halatessaan. Mummot ja ukit saavat aina lähtiessä suukot, samoin kummi. On ihan vastaanottajasta kiinni minne pusu osuu, jos antaa pussata suulle niin poitsu kyllä moiskauttaa, muttei harmistu jos kääntää posken. Ei olla mitenkään tietoisesti tätä rajoitettu, ettei suulle pussailla. En usko että kevyestä moiskusta huulille voi saada kariesbakteeria. Muistaakseni jopa hammaslääkärin tietolehtisessä luki erikseen, että "märät suukot" voivat edesauttaa karieksen tarttumista. Ei me kyllä muutenkaan paljoa varota, samalla lusikalla tulee usein syötyä ja esim. tarkistettua puuron lämpötila.

 

Ei tulisi mieleenkään yrittää hillitä pojan hellyydenosoituksia, itse olen niin hellyydenkipeä ihminen että olen kyllä jatkuvasti suukottamassa ja halimassa miestäni ja lastani. Sieltähän poika on hyvin todennäköisesti tämän spontaanien hellyydenosoituksien esimerkin saanut. Poitsu kertoo myös monta kertaa päivässä, kuinka paljon äitiä ja isää rakastaa, varsinkin illalla ja useaan otteeseen halien ja pusujen kera.

 

Mutta vastauksena kysymykseen, omasta aloitteestani en kovin usein poikaa pussaa suulle. Pidän vaan enemmän poskien pusuttelusta, niitä voi samalla sitten päristää ja saada poitsu nauramaan.

 

Mutta eroottisena en pusuttelua pidä, en edes oman mieheni kanssa. Suudelmat on sitten erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietenkin sitä voi kutsua naiiviksi ja jos vaikka miksi, mutta mä pitäisin vähän outona että vakituisessa suhteessa elävien pitäisi käydä testauttamassa itseään sukupuolitautien varalta etteivät vaan tartuta sitä lapsen pusujen kautta :blink:

 

Meillä pussaillaan ja halaillaan paljon. Yleensä poskelle tai otsalle, mutta toisinaan poika itse tulee pusuttamaan suulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Outoa jonkun mielestä tai ei, niin itse pidän ihan tervejärkisenä säännöllistä sukupuolitautitesteissä käymistä omankin terveyden kannalta, ikävä tosiasia kun on että yli puolet vakituisessa parisuhteessa olevista pettää (ja suurimman osan näistä välillä se ikuiseksi luultu luottamus uskollisuudesta todellakin on vallinnut ja myöhemmin romuttunut), ja vain osa paljastaa tekosensa sille vakikumppanilleen. En ole väittänytkään, että mielestäni kenenkään pitäisi testeissä käydä, oma valintahan sekin on. Kuten myös monille ihmisille näyttäisi olevan fiksumpaa valita suhdemuodokseen vastuullinen avoin suhde, jossa on itsestään selvää kunnioittaa vakikumppania esim. käymällä testeissä (vrt. vastuuton käyttäytyminen kahden välisessä parisuhteessa, eli pettäminen ilman riittävää ehkäisyä, plus tähän päälle armoton valehtelu ja/tai salailu, jollaista meininkiä on tullut todistettua kyllä ihan liikaa ihmissuhdekiemuroita seuraillessa, ja kokiessa.) (Eikä ehkä kannata kuunnella mua, olen vanha ja kyynistynyt, ja anteeksi kaikille tämä OT:n määrä)

Edited by poimulehti

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Mun on kyllä pakko lähtee tohon mukaan. En mä sitä väitä etteikö tuollaisia parisuhteita olisi, varmasti on ja paljonkin.

 

Luottamus on kuitenkin yksi iso osa parisuhdetta ja jos täytyy testeissä juosta vaikka elää vakituisessa parisuhteessa, ei se silloin mielestäni ole parisuhde, se on jotain muuta.

 

Vaikka tämä nyt vähän sivuaa tuota suukottelu aihetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pusutellaan poikaa tosi paljon, etenkin poskiin. Suuta olen vältellyt enimmäkseen sen takia, etten halua sitä valtavaa kuolamäärää omalle suulleni. :D Kariesbakteerista ei olla oltu turhan tarkkoja ja ainakin minä maistelen usein pojan ruokaa jne., mutta se kuolahyökyaalto on söpöä vain poskella.

 

... mutta KAIKKI sellaset ihmiset joitten oon tiennyt saaneen klamydiatartunnan, ovat saaneet sen nimenomaan seurustelukumppaniltaan, eivät yhden illan jutusta (jossa yleensä heteroilla on tapana käyttää kondomia).

 

Pakko muuten päästä huomauttamaan, että tokihan se tartuttava seurustelukumppani on kuitenkin saanut sen klamydian suhteen ulkopuolelta, kun ei se ihan tyhjästäkään tule, eli tauti on loppujen lopuksi haettu suhteen ulkopuolelta jonkinlaisesta "yhden illan jutusta", ja seurauksista päätellen vieläpä ilman kondomia, eli kyllä se seurustelukumppanilta saatu klamydia on pakosti pienempi osa tartunnoista. :rolleyes: Oli miten oli, parisuhteitakin on kuitenkin aika montaa sorttia. On ihan selvä etteivät kaikki ole sitoutuneet ihan samalla tasolla ja loppuelämää varten, ja vaikka en itsekään olisi nuorempana seukkailukumppaneitani lähtenyt pettämään, niin oli se vakiintumisen taso ja varmuus Siitä Oikeasta himppasen eri tasolla kuin nyt aikuisena, perheellisenä ja avioliitossa. Muitakin parisuhteita nähneenä ja lähipiiriä tarkastelleena ei minua ainakaan yhtään yllätä, että ylipäätään seurustelusihteissa petetään, mutta minustakin olisi tosi absurdia ajatella omassa elämäntilanteessa, että lähtisin testauttamaan itseäni edes ihan vaan varulta. Saati että jättäisin suukottelematta lastani klamydian pelossa. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huoh, mun ois tietysti pitänyt muotoilla aiempi lauseeni niin, että "Valtaosa klamydiainfektion saavista ihmisistä elää vakituisessa parisuhteessa". Toisella osapuolella tuolloin tietysti ollut joko rinnakkaissuhde tai irtosuhteita, eikä joko ehkäisystä ole välitetty tai testeissä viitsitty käydä. Näin syntyy turhaan lapsettomuustapauksiakin, kun kumppanille ei uskalleta kertoa, että ollaan käyty vieraissa, ja toisella jatkuu tulehdus ties kuinka monta vuotta. Mutta tää on mulle henk. koht. sen verran tuskallinen aihe, etten haluis lasten suukottamista koskevaa ketjua näillä aikuisten mokailuilla enempää spämmätä. Kuuluin toki itsekin ennen siihen ihmisryhmään, joka ajatteli pettämiskulttuurista ja sukupuolitaudeista lähinnä niin, etteivät sellaiset jutut koskaan osuisi omalle kohdalleni millään tapaa. Eikä mulle tuosta klamydiatartunnan mahdollisuudestakaan, tai koko pettämisestä, ois varmaan viime vuonna kerrottu yhtään mitään, vaan salattu koko homma, ellen ois sattunut olemaan raskaana... Kaikenlaista voi elämässä tapahtua semmoistakin, mitä ei ois koskaan omalle kohdalle uskonut tapahtuvaksi. Oman + perheen terveyden ollessa kyseessä oon itse kallistumassa yhä enemmän sille linjalle, ettei vara venettä kaada. Eli tulen itse jatkossa käymään sukupuolitautitesteissä säännöllisesti, vaikka parisuhdetilanteeni olisi mikä. Vain omat tekemisensä kun voi tietää täysin.

 

Meillä ei lapset silti vaille suukotteluja, haleja ja muuta hellyyttä jää - 5- ja 8-vuotiaat saavat edelleen viettää vanhempien sylissä niin paljon aikaa kuin haluavat, ja heitä paijaillaan paljon, ja he itse jakelevat haleja ja pusuja myös. Ei vaan tunnu mitenkään pakolliselta tai edes tarpeelliselta pussata suoraan juuri huulille, joista suora limakalvokosketus, ja tätä kautta vaihtaa bakteeri- ym. kantoja.

Edited by poimulehti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pusutellaan poikaa tosi paljon, etenkin poskiin. Suuta olen vältellyt enimmäkseen sen takia, etten halua sitä valtavaa kuolamäärää omalle suulleni. :D Kariesbakteerista ei olla oltu turhan tarkkoja ja ainakin minä maistelen usein pojan ruokaa jne., mutta se kuolahyökyaalto on söpöä vain poskella.

 

Näin meilläkin :D Pusuttelen poikaa paljon ja joka puolelle. Suuta tosiaan välttelen sen takia, että se on yleensä täynnä jotain mönjää :grin: Meillä on kotona aina halailtu ja pussailtu paljon ja ne kuuluvat meidän elämään. Lapsen suulle pusuttamista en osaa ajatella minään eroottisena kokemuksena. Miehen suuteleminen on asia erikseen ;)

Mieskin pussailee poikaa, mutta vähemmän kuin minä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suukotellaan vauvaa molemmat todella paljon. Suuta vältetään, niin karieksen kuin tottumattomuudenkin vuoksi, mutta muut alueet ovat vapaata riistaa (paitsi tietysti vaippa-alue). Vauva tykkää myös kun "syömme" hänet kilpaa miehen kanssa, jolloin pusuja satelee varpaista hiuksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli neuvolassa sellainen näkemys ettei karies pienistä pusuista suulle tartu. Hammashoitajakin kertoi pussanneensa omaa lastaan suulle, ettei siitä tarvi ottaa stressiä. (Aikuisten väliset suutelot on sitten eri asia.) Meillä kariesta torjutaan sillä että ei syödä toisten lautasilta eikä juoda toisten laseista. Ruuan lämmön tarkastan muuten kuin lapsen lusikasta maistamalla. Lelut pyrin pesemään välissä jos käyvät toisen lapsen suussa välillä. Ja tutti varsinkin on henkilökohtainen asia.

 

Itselle vaan on ollut luontevampaa pussata esim poskelle. Varmaan tottumattomuutta kun en ole paljon muita kuin poikaystäviä/miestä pussaillut. Toisaalta ne lapsen pusut oli eka vuodet tosiaan melko märkiä! Enkä minäkään halunnut sitä kuolaa omaan suuhuni, saatikka jos ruuan päälle iski pusun antamisen tarve niin siinähän oli soseet pikanttina lisänä : ) Ne pusut lapsen puolelta eivät myöskään rajoittuneet aluksi pelkkien huulten käyttöön, vaan koko naama muksahti kohdetta vasten, että oli siinä vähän sellainenkin tunne että oma poski on pehmeämpi vastaanottoalusta. Olisi oma nenä voinut saada tällin, tai kaveri äkkinäisellä liikkeellä kalauttaa itsensä vasten hampaitani. Vaikka harvemmin kai sitä suu auki on, mutta ikävältä tuntuu jos huuli liiskaantuu hampaiden ja toisen otsan väliin. Esikoinen oli tosi äkkinäinen liikkeissään.. Kun lapsi sai päähänsä pussata mua suulle niin en estellyt. Jossain vaiheessa se kuului hetken sen iltarutiineihin. Aika "kuivia" nuo pusut oli, etten niitä oikein limakalvokosketukseksi miellä.. Silti itselle tuo poskelle pusuttaminen tuntuu luontevammalta, vaikka samaa mieltä olen monen kirjoittajan kanssa ettei niissä pikaisissa pusuissa suulle miehenkään kanssa ole erotiikkaa läsnä, ennemminkin siinä sanotaan "moi" sillä pusulla.

 

Mutta kyllä meillä pussataan. Ihana kun koululaisetkin tykkää vielä äidin pusuista! Täytyy nauttia siitä nyt kun kyllä se "Äiti älä lääpi" varmasti vielä joku päivä kuuluu kun yritän halata. Isompia tulee pussattua enimmäkseen poskelle tai hiuksiin. Vauvan kanssa on isompi hajonta, posket, päälaki ja masu saa eniten osumia, myös jalkapohjat on houkuttelevan söpöt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä minä suukottelen poikaa eniten ja pusut annetaan ihan otsalle ja poskille. Joskus on saattanut suulle osua, kun poika on päätään just kääntänyt. Mutta tarkoituksella meillä ei suulle eikä käsille pusuja anneta, saati vaippa alueelle.

Ja mitä mieskin pusuja pojalle antaa, niin mies pusuttelee päätä ja silloin tällöin poskia. Eikä meillä mitään märkiä pusuja edes pojalle anneta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas tää ketju käynyt tangenteilla. :) Mutta alkuperäiseen kysymykseen, meillä suukotellaan lasta oikeastaan kaikkialle, mutta ei suoraan suulle eikä tokikaan sukupuolielimiin. Useimmiten varmaan poskelle tai päälaelle, aika usein mahaan ja mä suukottelen myös jalkapohjia (kun lapsi kerran tykkää). Syy suulle suutelun rajoittamiseen on meillä kyllä ensisijaisesti kulttuurinen; meidän molempien suvuissa ja piireissä suulle suukottelu (ihan semmonen pieni ja "viatonkin") mielletään parisuhteessa elävien aikuisten jutuksi. Tuskin järkyttyisin jos näkisin muiden ihmisten pientä lastaan suukottavan suullekin enkä toki säikähdä jos vahingossa osuu, mutta itelle se vaan tuntuisi tosi kummalliselta.

 

Karies sitten toki päälle, mutta meillä taitaa olla se peli menetetty jo... :blush:

 

Tiedän ihmisiä, jotka välttää kokonaan suukottelemasta pientä lasta kasvoihin koska karies, mutta itestä tuntuisi taas ihan luonnottomalta sellainenkin ja luulen, että lapselle olisi enemmän haittaa siitä, että pingottaisin, että älä suukota älä suukota, vaikka mieli tekis, kuin siitä karieksesta... :grin:

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari kertaa on käynyt niin, että olen ollut antamassa suukkoa vauvan poskelle, niin hän on kääntänyt päänsä niin että onkin osunut suulle. Ne on vähän harmittavia siksi, että en haluaisi tartuttaa kariesta, mutta suukotella kuitenkin haluan. Minulle lapsen suukottaminen on luonnollinen tapa osoittaa hellyyttä. Suukottelen paljon, esimerkiksi kun nostan lapsen syliin, tulee usein annettua nopea suukko poskelle samalla ja ehkä sanottua jotain tyyliin "kultapieni, äitin mussukka, kullanmuru" tms.

 

Miehelleni suukottelu ei ole luontaista enkä ole hänen kertaakaan nähnyt suukottavan lastamme. Se ei tarkoita, etteikö hän rakastaisi lasta ihan yhtä paljon kuin minä, mutta hän pitää lasta pitkiä aikoja sylissä jne. joten osoittaa hellyyttä sellaisella turvallisella läheisyydellä. Tietenkin minäkin osoitan hellyyttä myös muuten kuin suukoin, mm. halauksin, silityksin ja sylittelyin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä välttelin aiemmin suulle suukottelua tuon karieksen takia. Sitten viime hammaslääkärikäynnin yhteydessä lekuri totesi mulle, että "sun ei sitten tarvitse välttää suulle suukottelua sen karieksen tarttumisen takia. Päinvastoin, siitä voi olla hyötyä lapselles jos se saa sun suun bakteerikannan". Siitä alkaen oon moiskauttanut hyvänyönsuukon suoraan suulle, ollaan tilanteen vaatiessa käytetty samoja aterimia tai vaikkapa syöty samaa jäätelöä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma suukottelen vauvaa jatkuvasti enimmakseen paalaelle, poskelle ja nenanpaahan, pukiessa suukon saavat kadet ja jalat kun ne putkahtava esiin hihoista ja lahkeista.

Mustakin suukottelu on luonteva tapa osoittaa hellyytta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sekä mieheni, että minä pusutellaan poikaa. Meille se on luonnollinen tapa helliä lasta. Suulle ei pusutella kariesbakteerin vuoksi, mutta poskille, otsaa, varpaita. Mitään seksuaalista siinä ei todellakaan ole normitilanteessa, jos lastaan pusuttelee, vaikka suullekin. Eihän siinä mitään kielareita harrastella :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo siis haluan vielä selventää, että mäkään en todellakaan ajattele, että siinä olisi jotain seksuaalista, jos näen jonkun muun suukottavan lasta suulle. Kyllä semmosen hellittelypusun ja parisuhdesuukon musta erottaa katsomalla aikuistenkin välillä. Mutta meillä se ei ole tapana muiden kuin puolisoiden välillä, joten semmosta ei vaan tuu tehtyä. En siis mitenkään edes aktiivisesti välttele, se ei vaan tule mieleen, vaan suukko menee lapsen poskelle ihan "itsestään". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon aina kokenut, että lapsetkin haluavat itse pussata suulle, jos saavat valita. Isompina sitten ehkä lopettavat sen esimerkin vuoksi.

 

Meillä ainakin minä pussailen poikaa myös "kaikkialle paisti sukuelimiin". Suuta välttelin niin kauan kun suukottelin poikaa yksipuolisesti. Nyt kuitenkin poika on jo alkanut antamaan sellaisia avosuisia suuria ja kuolaisia "suukkoja" takaisin, niin mulle on ihan sama, mihin hän tähtää :D Ja alusta asti olen suukotellut poskia, nenää, käsiä, jalkoja, massua, otsaa ja mihin vain keksi muiskauttaa. Poika ihan silmin nähden nauttii hellittelystä. Ei kyllä tulis mieleenkään mikään seksiaalinen lataus ja sopimattomuus tässä toiminnassa. Ja itse ajattelen niin, että samalla opetan pojalle hänen omia rajojaan ja aloitan seksuaalikasvatuksen pienestä. Jos suukottelu on normaalia, niin siinä ei ole mitään hävettävää.

 

Ja hei, lapset kasvaa nopeasti ulos siitä suukkovaiheesta! Suukottelu on molemminpuolinen tapa osoittaa rakkautta. Ei tietenkään samalla lailla kuin miehelle.

 

Miehen suukottelusta en ole ihan varma. Hän ainakin välillä muiskauttaa pojan poskelle suukon. Välillä tuntuu, että mä hukutan pojan suukkoihin, mutta se on kai ihan sallittua.

 

Muoks: ja mä en ainakaan ala rajoittamaan meidän suukottelua sen takia, että yleisesti Suomessa ei ole ollut tapana... Tää nyt on muutenkin niin takapajuinen ja estoinen maa.

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon aina kokenut, että lapsetkin haluavat itse pussata suulle, jos saavat valita.

 

Meillä ainakin likka tulee usein pusuttamaan suulle. Kai se on äitiltä ja isiltä sen omaksunut..

Toinen mitä hän tekee, hän nostaa paitaa ja pusuttaa masua! Awww!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suukotellaan kaikkialle, en ole kokenut suulle suukottamista mitenkään vääräksi, kun se on kuitenkin aika pikainen moiskaus ;) Poika siis pian 4v. Ja pojan yksi lempileikeistä onkin se että hän kysyy "mitä kello sanoo?" ja sit mun pitää vastata että "Pusutusaika!" ja sit pitää alkaa pusutella ihan hirveesti joka paikkaan :D

 

Ja meillä ei oo omissa lapsuudenkodeissa juurikaan pusuteltu, niin mun mielestä tää on nyt ihan extra-ihanaa :)

Edited by Suvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pusuttelen meidän poikaa ihan jatkuvasti poskille, otsalle ja hiuksiin, en kuitenkaan koskaan suulle. Tämä ihan puhtaasti kariesbakteereiden välttämiseksi eli samasta syystä kun en myöskään "puhdista" pojan lusikkaa tai tuttia omassa suussa. Suukottelu on ihana hellyydenosoitus samalla lailla kun vaikka halaaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vähän ot mut ... mä pusuttelen lapsiani, yleensä en suulle, myös mieheni voi suukon antaa. mut mun on ihan pakko sanoo, että on hieman kiusallista, kun meidän 5v poika haluaisi pussata kaikkia meillä käyviä vieraita. mun mielestä se on jo vähän liian iso suukottelemaan kaikki ihmiset.. perheen hellittelytapana se on ihan ok, mut kun kaikki kummit, mummit, tädit, sedät, kaverit, vanhempien kaverit, ymsyms pitää pusutella ni...

 

saatan tietty ite olla takapajunen tässä asiassa, mut kiusaantuneilta ne tuntuu jotkut miehen miespuoliset kaveritkin kun poika kinuaa pusua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now