Miimu85

Millaisia suukkoja lapsille ja miksi?

61 posts in this topic

^ mun mielestä on ihan ok pussailla kaikki mummit, papat ja kummit niin kauan kun haluaa :D mutta toki on hyvä opettaa, että ei ole hyvä pussailla kaikkia vieraita, jos nämä tuntuu kiusaantuneilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vähän vahingossa lipsahti tuo mummi tuonne listaan.. kerran oli vähän harmittava tilanne, kun poika olisi miehen sedältä halunnut halin ja pusun, kun tämä oli pois lähdössä. Setä sitten suureen ääneen paheksuvalla äänensävyllä ilmoitti että eihän miehet pussaile ja että poika on jo liian vanha hänelle pusua antamaan. Poika tottakai hämmentyi ja vähän nolostui tästä. Eihän se minua periaatteessa haittaa vaikka pusun haluaa vielä antaa, poika kuitenkin on lapsi vielä, mut tän jälkeen rupesin miettimään jos pussailua vähän "rajoittaisi", jotta vastaavilta tilanteilta vältytään. Selitin pojalle et pussailu on semmonen perheen ja rakkaiden ihmisten käyttämä hellittelymuoto, näytetään miten paljon toista rakastaa ja että ihan kaikkia tuttuja ei erotessa aina tarvitse pussata ja halata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä suukotellaan kanssa kaikkialle, suulle ei oo enää pussailtu sen karieksen takia mutta nyt kun tuo tulee itse antamaan just niitä supermärkiä isoja pusuja niin joskus se moiskaus osuu omalle suulle mutta enpä oo jaksanut mitään murheita siitä ottaa. Mies ja minä pussaillaan tuota kyllä ihan tasaisesti :)

 

Kerran anoppi innostui pussailemaan tuota suoraan suulle ja mä en kyennyt sanomaan mitään kun olin ihan järkyttynyt siitä.. mun mielestä jos joku tuolle lapselle antaa pusun huulille niin se on minä tai isä mutta ei KUKAAN MUU! Hyi, se oli jotenkin tosi inhaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekana, apina on 1v 5kk ikänen.

Mä pusuttelen ihan joka paikaan, mut en suulle. Ei johdu oikeestaan mistään muusta kuin siitä pelosta että mun megabakteerit suusta siirtyy apinan limakalvoille. Niin ja tokihan se isämieskin pusuttelee ihan samalla kaavalla. :) Ja apina taas tähtää aina kieli pitkällä suulle. :D Joskus oikeen kääntää vanhemman pään oikeaan suuntaan ja moiskauttaa kunnon märkäpusun. :b
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttövauva 1kk - Ihan ollaan miehen kanssa pusuteltu vauvan kaikki pusuteltavat paikat, myös suulle pusuttelu on sallittu (pikku muiskuina tietty, eikä siihen liity mitään sellaista mitä miehen ja naisen välinen suutelo on). Uskon, että kuitenkin saisi kariesbakteerin ennemmin tai myöhemmin jos sellainen on tullakseen -_-

 

Poika 4v - Pusuttelen poskelle. Välillä muisku osuu myös suulle, muttei enää niin usein kuin silloin vauva-aikana.

 

Kukaan muu ei lapsiamme saa suulle suukotella kuin me vanhemmat itse (ei siis isovanhemmat tai sisaruksetkaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite kyllä pusuttelen tota poikaa poskille, tuommonen paksuposki ku on. :lipsrsealed: Sylissä kun kannan, niin päälaelle välillä pusuttelen kans. Kun tuo pieni on niin syötävän sulonen!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille suukotellaan lapsia kanssa paljon. Erityisesti minä, mutta myös mies esim. hyvän yön suukot. Pääasiassa suukot tulee isommille lapsille poskille tai otsaan. Pienempänä niitä suukkoja tulee annettua melkeen mihin vaan, paitsi sukupuolielimiin. Suulle ei myöskään olla suukoteltu ja tähän pääasiallisena syynä ehkä se että en koe sitä luontevaksi. Musta on kiva antaa suukkoja, mutta suun aluetta on tullut vältettyä ihan siksi että itsekään en ole suukkoja suulle lapsena saanut, vaikka paljon suukkoja olenkin saanut. En usko että lapset jäävät mistään paitsi vaikka eivät suukkoja suulle saisikaan. Meillä kun muuten suukotellaan ja halitaan paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on 5kk nyt, ja alusta asti on suukottelu PAALJOOON :). Otsalle herättyä unilta, poskille läheisessä sylissä, kaulaan ja mahaan ja käsiin laulujen ja leikkien lomassa. Suulle ei suukottella puhtaussyistä, mutta pari kertaa on vahingossa osunut ku pojan käänteet on nykyään niin vikkelät:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suukotan poskelle ja otsalle. En tiedä miksi.

Ollut alusta asti tapana. Suukottelen päivän mittaan paljon. :)

Lapsi ei vielä suukottele, on vasta 5,5 kk. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suukotellaan poskelle ja otsalle. Nyt kun lapset alkavat olla isompia, suukottelu on selvästi vähentynyt.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pusutellaan paljon poikaa, sekä mies että minä. Pusu on hellyydenosoitus siinä missä halauskin, eikä tähän ketjuun asti ole käynyt mielessä että suullekaan pusuttamisessa olisi mitään sen oudompaa kun poika itse suukkoja pieni nuppusuu töröllään jakelee. :lipsrsealed: Lähiperhettä (esim mummia/pappaa) saa myös poskelle suukottaa. Usein myös poika jakelee ihan kaikille lentosuukkoja. Kunnon pieni pusumies ja siitä nautitaan niin kauan kun poika vanhaa äitiä kehtaa suukotella. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now