Jenny-Maria

Mitä tenavasi on tuhonnut?

61 posts in this topic

meillä poika "kirjoitti" auton ikkunaan tässä yks päivä... Kivellä...

Pari kertaa on kirjoittanut seinään, mutta se on lähtenyt pesemällä pois (poika on pessyt) ja yhden kipon joka oli aivan ylikallis, silloin mua itketti...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksivuotiaana pikkuneiti halusi auttaa ravintolan tätiä siivoamaan tyhjät lautaset pöydästä ja yritti nostaa isoa, painavaa pizzalautastaan, joka tippui tietysti kivilattialle ja hajosi tuhannen peen päreiksi! :wacko: Hetken olimme sekä työntekijöiden että asiakkaiden silmätikkuina ja huomion keskipisteenä, mutta kuin ihmeen kaupalla ei enempää nolottanut. Ja hyväähän se pieni neiti tarkoitti! :wub: On noita astioita tosin hajonnut täällä kotonakin...

 

Lastenhuoneen tapettiin on piirretty ja isketty palttiarallaa tuhat Ti-ti-nalle-leimaa... :rolleyes: Olohuoneenkin tapettiin on piirretty sekä tussilla että värikynällä! Ja viimeisin töherrys syntyi siis vasta viime viikolla, mrrr... :skilletgirl: Hups, meinasi unohtua, että onhan tuohon parkettiinkin taiteiltu värikynillä ja liimalla. <_<

 

Onhan sitä yhtä ja toista muutakin pientä mennyt entiseksi, mm. DVD-levyjä ja -koteloita, kirjoja, leluja... Onneksi ei siis vielä ole tapahtunut mitään "täystuhoa", vaikka toki tuo tapettihomma sapettaakin.

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä ei vielä lapsia, mutta veljeni parivuotiaana korjasi isolla musalla naapurin auton pellit liki lunastuskuntoon. Onnkesi oli vakuutus ja ymmärtäväinen naapurin setä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi hemmetti, ei pitäisi luke tällaisia ketjuja :girl_crazy: kauhulla jo odotan, mitä meille on tulossa, poika kun on hieman vilkas tapaus. Lyhyen ikänsä takia ei ole vielä ehtinyt hajoittaa kuin isänsä uuden puhelimen näytön hakkaamalla sitä kivilattiaan :rolleyes:

 

Nyt meni iso peili :( Hiukan hyppäs sydän kurkkuun kun kolinan jälkeen löysin lapsen selältään sirpaleiden keskeltä :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuhottu yhtä ja toista... Ensimmäisenä tulee mieleen mun läppäri, josta tyttö oli näppärästi irrottanut joka ikisen näppäimen ja laittanut siistiin pinoon siihen viereen :girl_mad: Ja niitä ei tietysti saa millään ilveellä takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Ihailtavan kekseliäitä tenavia :D

 

Itselläni tuhoamisvimma liittyi aina saranoihin, n. 3-vuotiaana suurin hupi oli survoa äidin silmälaseja suihkun oven saranapuolelle. Ei auttanut, vaikka lasit nostettiin korkeammalle, hain pienen jakkarani ja kiipesin perässä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Läppäristä näppäimet irti

Iskän levysoittimesta kaksi kertaa neula vaihtoon

dvd soitin

kännykkä, mutta se saatiin huollettua

 

Lukemattomat omat levyt, kirjat, dvd-t, lautasia, laseja

 

aika normi setti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos mietitään vaan ne tapaukset milloin on ihan itkettänyt, niin silloin kun tuhosi alle vuotiaana mun tosi korkean anopinkielen. Ja toisen kerran silloin kun olin juuri paketista kaivanut kalliimmanpuoleiset matkarattaat ja unohdin sit sakset siihen paketin päälle... Selkäni kun käänsin niin johan oli saksittu vekki niihin :girl_sigh: Tämä tuossa melkein 3 v:nä.

Hirveesti muita ei kannata luetella kun tulis niin pitkä lista... mutta on meidänkin koiraa piirretty tussilla ja puuteroitu itseään siihen malliin et upouudesta puuterista ei mitään jäänyt jäljelle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaseks ei oo hajonnu ku yks lautanen.. Mutta sekin harmittaa kun kuulu sarjaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhhuh, kauhulla odotan tulevaa.. Meillä mennyt säpäleiksi vasta pari kulhoa, täytyy ostaa vissiin muovisia tilalle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei mitään hirmuisen pahaa ole neiti (kohta 3v.)saanu hajoitettua, muutamia kirjoja ja dvd-levyjä sekä jonku astian. Mutta seinät! Olohuoneesta ja eteisestä seinät se piirsi ja väritti mitä kirjavimmilla väreillä. :girl_impossible: Odotettiin että se vaihe meni ohi ja maalattiin seinät uudestaan, jälkiä kun ei muuten pois saatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuden hajuvesipulloni, auton kyljen, uuden kodin seinän pätkän tussilla, sulattanut pakastimen jonkun kerran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, ja oon luullut että oon itse vaan laiska ja huono kun en edes yhtä pientä kerralla saa vahdittua niin tiukkaan että tuhoilta vältyttäisiin.... Saapa nähdä mitä kaikkea ehtii vauvan synnyttyä tapahtua niinä aikoina kun oon jumissa imettämässä ja esikoinen pääsee valloilleen, päiväsaikaan kun isommat lapset on koulussa/päikkärissä, ja apusilmiä ja -käsiä ei oo mulla käytettävissä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaukosäädin on mennyt neidin käsittelyssä rikki samoin miehen puhelin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti "popsi" kaverin luona yhden lasten kirjan ihan mahdottomaan kuntoon...sillon kyllä hävetti. Tosin neiti oli alle 1v, mutta etten huomannut.

 

Kotona vetäisi korotetusta pesukoneesta alatason lattialle, siinä meni lautanen jos toinenkin, onneksi tyttö säästyi naarmuitta. Muuten ollaan säästytty suurinpiirtein läheltä piti-tilanteilla. Itse piirtelin kolme vuotiaana kaverin kanssa iskän auton takakontinpäällysen täyteen kivellä...mahtoi autonmaalaajilla olla hauskaa...omat lapset olen pitänyt kaukana meidän autoista:)

 

Kuivaksi harjoitellessa puki innoissaan siskoni uudet nahkanilkkurit jalkaan ja sinnehän se pissikin sitten lirahti jalkaa pitkin...olisi ollut mun kenkä, mutta onneksi siskokin suhtautui huumorilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmat lapset onnistuneet tuhoamaan mun läppärini muuntajan - siis saman läppärin kaksi muuntajaa - siinä seitsemän-kahdeksan kuukauden iässä. Mitä ilmeisimmin johdon voi kuolata pilalle, vaikka se ei seinään kytkettynä olisikaan. :rolleyes: Lasten isä jaksaa silloin tällöin vieläkin muistuttaa, että moista tuskin olisi tapahtunut, mikäli johdot olisivat olleet seinässä kiinni ja lapset olisivat saaneet sähköistä palautetta puuhistaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuoreimpana, näin ketjun aloittajakodissa, meni digiboksin kaukosäädin (terveisiä tunnistaville). Uusi hintaan 55 euroa, uutta digiboksia ei tämän takia viitsi ostaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kannettavan johdon, digiboxin kaukosäätimen, naarmuttaneet autoa, rikkoneet veneen pressun putket (hyppi talvella päällä 5v), 2v käveli mun miniläppärin päältä ja näyttö sökö (ei nähnyt sitä yöllä kun vahingossa jätin keskelle lattiaa), lautasia ja mukeja.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannettavan johto, tabletin näyttö, kännyn kuoret halki, lautasia, tuoleja/pöytiä/seiniä/parkettia on lommoilla lusikalla/lelulla ynnä muulla hakkaamisen ja tavaroiden pudottamisen jäljiltä... CD-soittimeen on tungettu useampi levy kerralla. Leluja on mennyt myös rikki, osa on kyllä jo alkujaan semmoista krääsää, etten suuresti ihmettele. Onneksi ovat tuhonneet pääasiassa omaa omaisuutta, eikä vieraan.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset rikkonu 15kpl laseja. Meillä on siis jäljellä 3kpl ja kaikki eri sarjaa. Pentikin kivisen saippua alusen, se kyllä harmittaa vieläkin. Uuden kalliin keksipurkin lasikannen, purkilla ei tee enää yhään mitään ilman kantta. Aika pieniä juttuja, mut sellasia jotka harmittaa kuitenki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entien harmittanut ja tuskastuttanut tilanne oli Kahdet silmälasit samnapäivänä. Eikä mulla enää ollut varalaseja kun olin tilannut kahdet hiljattain. Sen lisäksi perintölautanen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksi läppäriä tiputettu lattialle(mitäs jätimme sohvalle?), kirjoja useampi revitty mutta nykyään ne hajoaa lukemisen määrän vuoksi. Pari lautasta kun keskimmäinen tyrkkäsi täyden tiskikoneen korin voimalla sisään. Isommalta säästytty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olkkarin verhot toimittivat liaanin virkaa ja repesivät. (nykyisin meillä on vaan kappaverhoja ;)
Tussilla ja kynsilakalla jne on piirrelty vaikka ja mitä.

Saksilla leikattu vaatteita ja omaa tukkaa.

Läppäristä revitty näppäimiä irti ja syötetty ne koiralle

 

 

Nuo tuhoamiset ovat ärsyttäneet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now