Sign in to follow this  
Followers 0
Sama vieras

Seksi

22 posts in this topic

Tätä aihetta sivutaan monessakin keskustelussa, mutta Ihan suoraan en omiin pohdintoihini löytänyt vastausta..

 

Eli:

 

Yritystä ei olla aloitettu, ehkäisy on jätetty pois. Seksi on mun mielestä parisuhteessa pisristävää, nautittavaa, yhdistävää ja tärkeää, ja haluan sitä noista syistä, tulee kokonaisvaltaisesti hyvä olo. Olen miettinyt kauhulla joskus ihmisiä jotka kellon kanssa katsoo parasta aikaa seksille tulevaa jälkikasvua ajatellen, ja ajatellut itse että ei sen niin pitäisi mennä; että sitä tehdään sen toisen ihmisen ja itsensä takia, ettei tule suorittamista.

 

Tässä viimeisen oviksen ollessa ajankohtainen, spontaanisti paneskellessa huomasinkin miettiväni siinä kesken kaiken että montas päivää tästä nyt sitten on ovikseen ja mitkä on mahdollisuudet! Tuli ihan kauhea olo kun tajusin että noin mietin (siinä seksin lomassa) ja fiilikset itseltä meni vähän niinkun siinä.

Vielä enemmän järkytyin kun tajusin että eihän tässä vielä edes yritetä, että tuleeko musta semmoinen itseni pahin painajainen sitten kun muuttuu yrittämiseksi?

En missään tapauksessa ajattele muista yrittäjistä näin, jokaisen oma asia, mutta omaan elämääni tämmöinen ajattelu ei vain käy, meni tavallaan ilo siitä.

Tähän mun ajatusmaailmaan liittyy monta eri juttua, joista ehkä isoimmat on ne, että haluan harrastaa seksiä koska tykkään siitä ilman että samalla "stressaan" siitä onko "oikea aika", en halua että miehestäni tulee pelkkä siittiökone, jota tarvitaan vaan kun aika on sopiva. Haluan ettei seksistä tulisi vain lapsentekoyrityspanemista.

Suurin ongelma mulla tässä on kait korvien välissä, mutta jo tuolla yhdellä seksin aikaisella ajatuksella oli muhun iso vaikutus.

Mitäs sitten jos se plussa joskus tikkuun saadaan niin loppuuko multa seksi sitten "tarpeettomana" kokonaan kun noin ajattelen jo nyt?

Hakeudunko makkarin puolelle vain oviksen aikoihin?

Tekeekö mun mieli mulle tepposet tässä?

Miten pitää seksi- ja parisuhde kuosissa ilman että kaikkeen kanssakäymiseen yrityksen, ja mahdollisen plussan, aikana ei liity tuo raskautumisajatus, vaan voisi ilman sitä ressiä mennä ja tehdä?

Pelkään siis että seksistä tulee suorittamista. Kai.

Onko mulla ongelma vai ei?

Miten teille on käynyt yrityksessä ja plussan tullessa seksielämälle ja onko muilla näitä ajatuksia ikinä edes ollut?

Ja siis tarkennuskena se, että meillä on ihan tavallinen seksielämä, ei mitään huikeaa ja erilaista ja kokeilevaa eikä joka päivä, vaan ihan semmosta tavismeininkiä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielessä on käynyt paljon samoja ajatuksia. Nyt ensimmäistä kuukautta eletään ilman ehkäisyä ja on ollut järkyttävää huomata, kuinka sitä on miettinyt mahdollisen ovulaation ajankohtaa ja että silloinko sitten pitäisi sitä seksiä harrastaa, vaikka periaatteessa nyt tjot-meiningillä mennäänkin. Toisaalta "onnekseni" mun kierto heittelee jopa 12 päivää, joten ovista ei niin helposti vain laskeskella, pitäis ottaa muita tarkkailukeinoja käyttöön. Silti on tajunnut miettivänsä asiaa ja laskeskelevan mielessään.

 

Mulla on siis myös takaraivossa pieni ajatus siitä, että mitä jos tästä lapsen tekemisestä tai siis sänkyelämästä tulee jo heti alusta alkaen mun osalta laskelmallista puuhaa. Vaikka tarkoitus on ottaa rennosti, elää tavallista elämää ja harrastaa seksiä niin kuin tavallisesti, osaako sitä kuitenkaan? Meillä ei edes pitäisi olla lasten suhteen vielä mitään kiirettä ja nyt on menossa vasta yk1, sekin tjottaillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muotoillaan vaikka näin...

 

Itselläni keho valikoi kohtalaisen tehokkaasti ns. parhaan hetken lisääntymisen kannalta ja silloin kiinnosti, muuten oli "ihan sama". Pari ensimmäistä pilleritöntä kiertoa yritin suorittaa ovistestien kanssa, sen jälkeen meni hermo tikkuun virtsaamiseen. Seuraavat kierrot menivät pohtimatta ja luonto tosiaan ilmoitti, koska olisi passeli kausi. Raskaaksi tulon jälkeen ei pahemmin enää kiinnostanutkaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän aloittajan ongelman. Meidänkin sopimus oli, että ainakin ensi alkuun tasan tarkkaan ei tehdä muuta entisestä poikkeavaa kuin jätetään ehkäisy pois, että vältetään kaikkea "tarkoitushakuisuutta" siinä seksissä. Mutta koska kroppani toimii kuin kello ja olin jo väkisin oppinut tunnistamaan ovulaation kroppani merkkien perusteella, olin heti seuraavassa kierrossa siinä tilanteessa, että mielessäni tiesin, että tämä on nyt otollinen aika. Jouduinkin miehelle sanomaan, että "pliis usko, että haluan tätä seksiä nyt muutenkin kuin siksi, että satun tietämään, että nyt on ovulaation aika", ja uskoihan hän, mutta päätimme, että jatkossa en edes kerro hänelle, missä kohtaa kiertoa ollaan menossa, vaikka sen itse tiedänkin. No, siihen asti ei koskaan päästy, sillä tärppäsi heti...

 

Ymmärrän siis, mistä puhut. Varoitan kuitenkin, että muotoilusi siitä kuinka kauhulla ajattelet ihmisiä, jotka harrastavat seksiä kello kourassa, voi loukata täällä monia ja tuoda kriittistä palautetta. Monilla ei nimittäin ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittämällä yrittää, kuukausikaupalla, sillä se huvikseen paneskelu silloin tällöin ei kaikilla kanna hedelmää noin vain - ehkä ei teilläkään, ja huomaat muutaman kuukauden päästä hipelöiväsi apteekissa ovulaatiotestejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samanlaisia ajatuksia oli itellä kuin aloittajallakin, silloin kun päätettiin jättää ehkäisy pois. Säikähdin kun huomasin laskevani kesken seksin päiviä edellisten kuukautisten alkamisesta.. Niiden mukana tuli myös stressi, että alkaako ne menkat nyt sitten parin viikon päästä vai ei. Ja kun ne kaksi kertaa ehtivät ennen plussausta alkaa, olin jo niiden kahden kerran jälkeen hermona siitä että tuleeko tästä mitään, voimmeko saada lapsia. No, kolmansia menkkoja ei tosiaan yrityksen alkamisen jälkeen enää ehtinyt tulla.

 

Tulin kuitenkin varoittamaan samasta kuin Kanelitähti, että vaikka itellä raskaaksi tulo olisikin helppoa ja suht stressitöntä, niin valitettavan paljon löytyy heitä joilla se ei käy niin helposti eikä tjottailu tuota tulosta vielä vuosienkaan mittapuulla :( Lisääntymisvietti on kuitenkin monella meistä niin vahva, että kun huomaa (tai jopa saa mustaa valkoisella asiasta) että jotain on vialla ja tärppi ei käy, niin tottakai se vaikuttaa kaikkeen. Mahtavaahan se on, jos raskautumisstressistä huolimatta pystyy nauttimaan seksistä siinä hetkessä, ajattelematta mahdollista raskautumista, mutta valitettavan usein siihen ei kykene, ja ymmärtäähän sen kun emme minä emmekä aloittaja pysty siihen edes silloin kun mitään ongelmia tai viivästymisiä ei ole.

 

Toivon teille nopeaa tärppiä ja onnellista raskausaikaa :)

 

E: Unohdin ihan kokonaan... Eli mitä kävi seksielämälle plussan jälkeen. Meillä jäi joksikin aikaa tauolle, tai siis välit harveni totutusta (ja pakko myöntää että oli ne välit tihentyneetkin hurjasti siinä parin kkn aikana kun tjottailtiin) mutta osittain siihen ehkä vaikutti myös oma kova pahoinvointini. Vaan en yritä valehdella, etteikö plussan jälkeen ei olisi jonkin aikaa ollut sellainen mielentila ettei seksiä ikäänkuin enää tarvitsisi kun homma on hoidettu.. Se meni kuitenkin parissa kuukaudessa ohi, ja sen jälkeen palattiin normaaliin rytmiin (siis siihen rytmiin mikä oli ennen ehkäisyn poisjättöä) ja nyt taas loppua kohti toisaalta välit koko ajan pitenevät koska tällä muhkukropalla ei seksin harrastaminen ole aina kauhean helppoa ja mukavaa, mutta toisaalta se on se ässäily jolla jonkun legendan mukaan saa synnytyksen käyntiin :girl_crazy: Että en taas rupea valehtelemaan, ettenkö seksin aikana asiaa tuumisi ja sen jälkeen tunnustelisi tarkemmin omaa kroppaa että alkaisiko supistukset.. Niin se vaan menee :girl_sigh:

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kanelitähti ja duudeli varoituksista. En tarkoittanut missään tapauksessa arvostella muiden tapaa toimia. En saanut sitä vain tarpeeksi selvästi muotoiltua:(

En siis missään tapauksessa halua aloituksellani loukata ihmisiä joilla ei raskaaksi tuleminen ole ollut helppoa.

Eniten tuo vuodatukseni olikin siitä kuinka itse säikähdin omia ajatuksiani. (ja ovistikut on jo hommattu :D )

Itselläni on endometrioosi jo ollut vuosia ja se luultavimmin tulee vaikuttamaan omaan raskautumiseen jossain vaiheessa. Tai vaikuttaa jo? Eihän sitä tiedä, on kuitenkin muutama kierto menty ilman ehkäisyä.

Läheinen ystävä kävi läpi lapsettomuushoidot ja perheeseenkin sitä kuuluu, joten en tietenkään halua loukata tai aliarvioida asiaa, koska ymmärrän mitä se tarkoittaa. Itse olen myös jo vuosia osannut jollain tapaa ajatella ja asennoitua omaan mahdolliseen lapsettomuuteeni, jos lapsia ei ala kuulumaan juuri tuon endometrioosin takia.

 

Kuitenkin seksi on tärkeä osa parisuhdetta ja lähinnä se mietityttää kuinka se tulee muuttumaan ja vaikuttamaan parisuhteeseen yrityksen myötä (varsinkin heillä joilla ei lapsi luomusti alkua saa ja yritystä enemmänkin takana). Ja kuinka mies siten kokee asian?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta on ihan luonnollista, että tjotin alkaessa vauva käy mielessä seksin aikana. Tjottailu on kumminkin tietoinen valinta ja jonkinlainen halu lapsen saamiseen on silloin olemassa. Jos parisuhde on kunnossa, en säikähtäisi noita kuvailemiasi ajatuksia ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jep, näin on, ja seksi voi olla kivaa ja hauskaa, vaikka siihen ei sillä hetkellä ehkä ilman ovulaatiota jaksaisikaan panostaa. Seksi on mielestäni myös kivaa ja hauskaa raskaana, vaikka "ovulaatioseksiä" olisi useamman kuukauden harrastanutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama vieras, hyviä pohdintoja sinulla :)! Olen jokseenkin pitänyt itseäni ihan suhteellisen aktiivisena seksielon suhteen ja se on aina ollut kivaa. Mutta juu, se muuttui tuossa yritysaikana kun lähemmäs 1,5v tahkottiin. Alkuun se meni vielä spontaanisti ja sitä oli jokseenkin vain innoissaan että takaraivossa piileskeli ajatus että " me ollaan saatettu laittaa ihminen nyt alulle " mutta sitten kun mitään ei kuulunut se meni siihen ovistikkujen kyttäilyyn ja päivien ja limojen tarkkailuun.

 

Miestä en koskaan sekoittanut tähän hifistely hommaan vaan halusin jokseenkin "suojella" parisuhdettamme ja miestä siltä että ei tulisi hänelle sitä pakkoseksiä. Ajattelin että mun psyyke kestää paineet paremmin kun miehen. Mullehan se useestikin sitä "pakkoa" oli, kun tiesin millon se ukko piti sinne makkariin kärrätä.

Toki oli niitäkin päiviä, kun miestä ei huvittanut ja se piti rautakangesta vääntää että nyt ois niinko pantava! Mutta silti, sanoisin että joka kerran jälkeen vaikka siihen ois lähteny vähän "ei niin innokkaana" lopputuloksena oli molemmilla kuitenkin hymy naamalla :) oli sitten suorittamista tai ei. Huumori on hyvä säilyttää mukana :girl_crazy:

 

Insseihin kun lähettiin niin jäi onneksi tuo pakkopaneminen ja saatettiin palata siihen seksiin, sillon kun huvittaa. Ja onneksi sitten tärppäsikin nopeasti. Nyt alkuraskaudessa ei ole hommat huvittaneet lainkaan, blaah :blush: toivottavasti se nyt muuttuisi kuitenkin tässä ajan kuluessa. Silti sanoisin, että nyt seksistä taas nauttii erilailla - tai samanlailla kun ennen yritystä.

 

Hirveästi tsemppiä tjottailuun/yritykseen :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ehtinyt tulla paineita ovulaatioseksistä lainkaan, kun heti tärppäsi.

 

Nyt, kun olen puolivälissä raskaana, voin huokaista helpotuksesta: raskaus ei ole vaikuttanut käytännössä mitenkään seksielämäämme! Pelkäsin aluksi, että se vähenee ja jompi kumpi meistä tulisi araksi, mutta edes alun pahoinvoinnit eivät estäneet seksiä (huono olo tuntui aina helpottavan seksin myötä, vinkkinä muillekin!). Päinvastoin, miehen kosketus tuntui entistä paremmalta. En onneksi ole kärsinyt kivuista tai vuodoista, ne varmasti olisivat vaikuttaneet suuresti.

 

Nyt kun vatsa on kasvanut aika isoksi, ovat asennot vaihtuneet hieman toisiin. Ei muuta.

 

Eli aktiivisena ja tyydyttävänä on mahdollista pysyä, mutta uskoakseni se vaatii erittäin huomioivan kumppanin, joka osaa lukea millainen kosketus muuttuvassa kehossa on tärkeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus vaikutti seksielämään - kun plussan sai - enään ei kiinnostanut (eikä kiinnosta vieläkään) normaalisti. Valitettavasti,,

Osa syy on että seksi tuntuu erilaiselta, ainoastaan 1 asento, jossa seksi ei satu/ ole epämukavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä maistuu paneminen jopa paremmin ja tuntunut jotenkin vapaammalta nyt kun yritys on käynnissä :blink: .. En tiedä miten paljon mies mieltää sitä vauvantekohommaksi, itsellä käy monesti mielessä varsinkin alkukierrosta vaan eipä tuosta haittaa ainakaan ole ollut. Eikä toivottavasti tulekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan nyt yritetty kymmenisen kuukautta, ja kyllähän siihen on sisältynyt myös sitä lisääntymisseksiä. Onhan se hiukan vaikuttanut, että spontaanius on vähentynyt, mutta sentään muuhun aikaan kuukaudesta voi harrastaa tai olla harrastamatta silloin kun huvittaa. Aika kärsimättömäksi tässä vaan alkaa tulla sen tärpin kanssa ja hiukan alkaa huolestuttaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On varmaan aika paljon naisia joiden seksihalut ei ylipäätään koskaan yllä miehen tasolle (tämä taitaa olla länsimaissa jonkinlainen tabu), joten se että jos se seksi joskus on selvää yrittämistä, mitäs siitä? Ei se tarkoita, että se on sitä aina. On kuitenkin aika iso asia, että lapselle on antanut luvan, niin ei silloin mitenkään voi puuhata ilman että raskautuminen käy mielessä. Joskus ajattelen itse jopa niin roisisti, että luonto järjesti asian niin, että miehellä on seksihalu ja naisella vauvahalu. Eräänlainen win-win-tilanne... Minulla kun kumpikin halu on aika laimea, niin yrittäminen saa tästä tosi erikoisen sävyn. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on käynyt mielessä aloittajan kanssa samantyyliset ajatukset.. -_- Meillä tilanne on sellainen, että mies on todella aktiivinen. Jätin pillerit pois reilu 2vkoa sitten ja nyt on kumit käytössä. Mulla halut ponnahtivat kattoon, kun ajattelinkin mahdollista raskautta. Nyt kuitenkin, kun miehen kanssa joitain varovaisia ajatuksia on vaihdeltu, eikä se ehkä ihan ole isäksi vielä haluamassa, ni mua ahdistaa ajatuskin seksistä jotenkin. Se tuntuu jo nyt ehkä vähän turhalta.. Tai on nyt pari päivää tuntunut <_<:unsure: Eiköhän se tästä.

 

Mutta ehdin tuossa kaksi viikkoa kuitenkin jo pohtimaan, että mitäs sitten, kun me joskus oikeasti aletaan yrittämään. Tai vaikka annettais vain lupa tulla ilman erityistä kyttäilyä.. Pystyisinkö olemaan ajattelematta kiertoa, ovulaatiota ja vauvaa seksin aikana? Tuskin... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys tuo tuskin mitään muutosta petipuuhiin. Yleensä noin joka toinen päivä kun puuhaillaan niin en näe mitään syytä lisätä tai vähentää sitä lapsentekomielessä kun siittiöt voivat useamman päivän siellä odotella munasolua. Ovista haluan oppia paikallistamaan ihan siksi, että näen että tosiaan ovuloin, mutta en tiedä tekisinkö sitä vaan muutaman kuukauden aluksi vai jokaisena yrityskuukautena.

 

Luulen, että pariskuntien petipuuhien tiheydellä on paljonkin eroja, joten jos peittoja heilutellaan vaan kerran viikossa normaalisti ja sitten ruvetaan yrittämään raskautta niin onhan se selvä, että sitä tahtia täytyy tihentää tai sitä yhtä kertaa ainakin ajoittaa, jotta tärppää. Eli ymmärrän myös miksi jollain pareilla seksin ajoittaminen on vähän niin kuin pakollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yrityksen alussa mentiin pitkään tjot meiningillä. Itse olen jo pitkään tunnistanut oviksen ja siinä kieppeillä on muutama päivä jolloin tekee mieli, muutoin oikeasaan ei edes tee mieli. Mitään ei kuitenkaan alkanut kuulua ja aloin tikutella ovista "salaa", kun mieheni koki siitä tulevan liikaa paineita. Parin vuoden yrittämisen jälkeen hakauduimmekin lapsettomuustutkimuksiin. Suhteemme ei tällöin tutkimuksia kestänyt ja olimmekin hetken erossa. Kuitenkaa emme voineet elää ilman toista ja palasimme pian yhteen. Nyt olemme naimisissa ja tässä muutamassa vuodessa olemme molemmat kasvaneet ja nyt olemme valmiita yhdessä lapsettomuushoitoihin.

 

Välillä kyllä tuntuu että seksi on meillä aika yksitoikkoista, tietyt asenot sattuvat ja polven trauma rajoittavat tällä hetkellä asentoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereitä syödäessäni (merkin vaihtumisen jälkeen) katosi halutkin täysin. Kun lopetin pillerit, tuli halut takaisin lähes heti ja sit onkin ollut vähän sellainen kyltymätön olo. :)

Nyt kun ollaan plussattu, sama meininki jatkuu, olen kyltymätön ja jatkuvasti kiimainen. :) Mies on tilanteeseen tyytyväinen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mennään joka toinen/kolmas päivä -taktiikalla. Eipä tarvii kauheesti pohtia ovulaatioaikoja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muotoillaan vaikka näin...

 

Itselläni keho valikoi kohtalaisen tehokkaasti ns. parhaan hetken lisääntymisen kannalta ja silloin kiinnosti, muuten oli "ihan sama". Pari ensimmäistä pilleritöntä kiertoa yritin suorittaa ovistestien kanssa, sen jälkeen meni hermo tikkuun virtsaamiseen. Seuraavat kierrot menivät pohtimatta ja luonto tosiaan ilmoitti, koska olisi passeli kausi. Raskaaksi tulon jälkeen ei pahemmin enää kiinnostanutkaan :(

 

...ja toisen kohdalla kävi samalla tavalla, tuon kiinnostusasian suhteen. Ovis bongattiin tikuilla, "hyödynnettiin" ja sen jälkeen onkin ollut hiljaista, toooodella hiljaista (nuiva suhtautuminen minussa, ei miehessä).

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon miettinyt ihan samaa. Mun miespuolinen ystävä kertoi, että heillä oli oviksen aikoihin "lapsen tekoa", ja muuten oli sit "normiseksiä".

Meillä on menossa yk1 ja samalla logiikalla mennään. Toki seksi on ihanaa ja nautittavaa mutta kyllä se tässä ekassa kierrossa on ollut semmosta pakkopullaa, että huhhuh :grin:
Mieskin mulle pelleili, että "Sä käytät mua vaan hyväksi" No niin käytänkin :lol:

Kyllä mä komensin miehen kokouksesta kotiin samantien kun ovisplussa pärähti tikkuun :grin: Että kyllä tässä aika yrityksen ehdoilla on menty.

Normaalisti meillä on seksiä n. kerran viikossa. Senkin takia tää yrittämisseksi on erilaista, kun on PAKKO harrastaa useammin, vaikka ei millään jaksais tai huvittais niin usein.

Edited by Enna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä meillä on kaikki lapset "tekemällä tehty", mutta jos ei sitä yritystä ihan vuositolkulla ole, niin kyllä sen mun mielstä kestää enkä nää siinä nyt mitään kovin isoa ongelmaa. Tokihan se on kivempaa spontaanisti, mut jos niitä lapsia tarpeeks ja tarpeeks nopeasti haluaa niin kyllä mä olin siitä valmis tinkimään. Mitä tulee tilanteeseen "yrittämisen" jälkeen, niin meillä tilanne on aina korjaantunut. Itse asiassa nautin paljon enemmän kuin ennen lapsia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0