pom

Doppler

272 posts in this topic

Minä käytin ruokaöljyä ja toimi vallan mainiosti! smile.gif

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos lisäkommenteista! Ehkä mä sitten saatankin huutaa edullisen dopplerin :girl_sigh: Ja ellei näillä vinkeillä saada ääniä kuulumaan, niin ainahan sitä geeliä voi sitten ostaa erikseen :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei olult Doppelria käytössä ja en varmaan ostaisi seuraavaankaan mahdolliseen raskauteen, koska uskon, että omalla kohdallani se vain lisäisi stressiä, kun pitäisi alinomana kuunnella pikkuisen sydänääniä...girl_smile.gif Toki varmasti on tilanteita, joissa sen käyttö antaa mielenrauhan, mutta pelkäisin, että se saisi minulla pakkomielteen kuunnella niitä koko ajan ja auta armias, jos ne ei joku kerta kuuluisikaan sillä, mikä paniikki voisi olla!

 

Loppuraskaudessa kannattaa muistaa, että jos liikkeet vähenee huomattavasti tai loppuu, mutta Dopplerilla sydänäänet kuuluu, ei tarkoita sitä, että kaikki olisi hyvin, vaan on mentävä sairaalaan tarkistuttamaan tilanne. Esim. hapenpuute sikiöllä saattaa ilmetä liikkeiden vähyytenä, vaikkakin sydänäänet kuuluisivat normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin Basan-geeliä. Löytyy apteekista voiteiden ja rasvojen kanssa samasta hyllystä ja hintaa alle 5e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin nyt alkanut miettimään dopplerin hankintaa. On jotenkin niin epävarma olo :( Ultra on 24.1., että eihän tässä olisi kuin reilu kaksi viikkoa enää. Mutta jotenkin.. sitä miettii sitä tilannetta siellä ultrassa, jos kaikki ei olekaan hyvin. Miten hirveää se olisi. Vaikka eihän tolla dopplerilla välttämättä saa ääniä kuuluviin, sekin varmasti jo säikäyttää.

 

Huoh. en tiedä. Joskus tää tunne unohtuu mutta ei se mihinkään häviä. Pelko ja epävarmuus on tuolla takaraivossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin nyt alkanut miettimään dopplerin hankintaa. On jotenkin niin epävarma olo :( Ultra on 24.1., että eihän tässä olisi kuin reilu kaksi viikkoa enää. Mutta jotenkin.. sitä miettii sitä tilannetta siellä ultrassa, jos kaikki ei olekaan hyvin. Miten hirveää se olisi. Vaikka eihän tolla dopplerilla välttämättä saa ääniä kuuluviin, sekin varmasti jo säikäyttää.

 

Huoh. en tiedä. Joskus tää tunne unohtuu mutta ei se mihinkään häviä. Pelko ja epävarmuus on tuolla takaraivossa.

 

Mulla alkoi dopplerilla kuulua aanet vasta viikolla 12, joten voi olla etta hermostut vaan enemman jollet saa aania kuulumaan.

Muoks. Ja joillain kuuluu viela myohemmin, riippuen kohdun/vauvan asennosta.

Edited by NooNoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi dopplerilla kuulua aanet vasta viikolla 12, joten voi olla etta hermostut vaan enemman jollet saa aania kuulumaan.

Muoks. Ja joillain kuuluu viela myohemmin, riippuen kohdun/vauvan asennosta.

 

Sitä sanoin miehellekin, että kun ei kaikki niitä saa kuulumaan tai ei kuulu näin aikasessa vaiheessa. No, ehkö me nyt jaksamme odottaa vielä sen kaksi viikkoa. Äkkiähän se aika menee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jo tuolla elokuisissa esitin galluppia et mikä doppleri kennelläkin on ja nyt ajattelin et kysytäämpä täälläkin eli minkä näistä omistat? mitä oot tykänny? millä viikolla sait sykkeen kuuluviin?

 

A) Angelsounds doppler JPD-100A

tn_1286376500.jpg

 

B)Angelsounds doppler JPD-100B

tn_1286376415.jpg

 

C)Angelsounds doppler JPD-100S4

tn_1286376630.jpg

 

D)Angelsounds doppler JPD-100S

tn_1251114558.jpg

 

E) Jokin muu, mikä

 

Mä tilasin tänään tuon A:n. Esikoisesta oli tuo D, mutta sillä sain sykkeen kuulmaan vasta tosi myöhään, en kylläkään käyttäny mit''n geeliä tai rasvaa.

 

Niin ja jos joku tuttu bongaa mut nyt täältä niin HYS! en halua et kaikki vielä tietää uudesta tulokkaasta ja mielelläni itse kerron sitten kun haluan!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin tuon d:n. Hyvä kapistus on ollut, varsinkin alussa sai mielenrauhan itselleen. Näin lopussa harvemmin enää kuuntelen. Vauvan sydänäänet pitäis vielä nauhoittaa, ja myyntiinhän tuo menee raskauden jälkeen.

 

Öljynä olen käyttäny vauvaöljyä, toimii hyvin ja tulee vatsakin samalla rasvattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tuo D. Sain sillä kuulumaan molemmat sykkeet 10+4 muistaakseni. Käytin Body Shopin jotain hierontaöljyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä, että myös Apobasen Hydrogel toimii dopplerin kanssa. :)

Hydrogel100_WEB_m.jpg

 

Ei maksa apteekissa kuin n. 8euroa, 250ml.

Sillä rasvailee myös kroppaa samalla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo A

 

Aivan ihana kapistus lipsrsealed.gif Laitteen mukana tulevassa ohjeessa on maininta, että viikolta 16 laitteella saisi äänet kuuluviin. Mulla äänet kuuluivat vkolla 11+, tosin jouduin jonkin aikaa etsimään. Eilen kuuntelin sykkeitä ja löytyi heti (syke 147).

 

Meille dopplerista on tullut tosi tärkeä - se on pieni tie vauvan luo, edes hetkeksi. Nyt kun vielä liikkeitä ei tunnu, sykkeiden kuuntelu saa mulle ihan sellaisen fiiliksen kuin tosiaan oltaisiin vauvan kanssa sylikkäin girl_sigh.gif

Pari kertaa viikossa otetaan vauvahetki sykkeiden parissa ja kyllä se hetki tuo todella hyvän mielen, ja tietysti varmuutta girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi hitsi kun eilen oli turhauttava puolituntinen dopplerin kanssa.

 

Yritin kuunnella KAUAN, mutta vauvan sykettä ei löytynyt. Olin aikaisemmin samalla viikolla kyllä kuullut sen. Mies ehdotti, että vehkeestä on patterit vähissä. Ne vaihdettiin, ja ääniä alkoikin kuulua ihan eri lailla. Mutta ei vauvan sykettä. Hermostuin jo hommaan, nousin sängyltä ja menin juomaan cokista, syömään sipsejä ja lukemaan netistä "sykettä ei kuulu rv 14" -aiheisia googletuksia.

 

En muista, että esikoisen aikana (tästä odotuksesta puhumattakaan) olisin noin kauan joutunut etsimään sykettä turhaan.

 

Saatuani sitten vartin mussuttaa sipsejä ja cokista (ajatuksella "tuleepahan ainakin liikettä vauvaan jos on tullakseen") menin kokeilemaan uudelleen, ja sitten lopulta paikansin pienen sydämen sykkeen. Syke oli tällä kertaa vähän eri paikassa kuin aiemmin, alempana.

 

Nyt suhtautumiseni doppleriin muuttui vähän ristiriitaiseksi. Onhan se hyvä helpotuksen tuoja, jos sykkeen löytää, mutta nköjään aika helpostikin käy niin, että kaikki on OK mutta syke ei vain löydy doppleriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuo B-doppler. Sain sen kun oli viikkoja 9+6 ja silloin löyty heti syke pienen hakemisen jälkeen. Mä käytän liukkaria ja hyvin kuuluu sen avulla äänet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi hitsi kun eilen oli turhauttava puolituntinen dopplerin kanssa.

 

...

 

Nyt suhtautumiseni doppleriin muuttui vähän ristiriitaiseksi. Onhan se hyvä helpotuksen tuoja, jos sykkeen löytää, mutta nköjään aika helpostikin käy niin, että kaikki on OK mutta syke ei vain löydy doppleriin.

 

Mulle on kaynyt kanssa monta kertaa jo noin - joskus aanet loytyy ja joskus ei pitkan etsimisenkaan jalkeen. Ja sitten hermoilee ja kaivaa verta nenasta lukemalla netista kauhujuttuja.

 

:girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisessa paketissa (lukeeko raskauskeiju?) nuo raskauskeijun dopplerit mahtavat tulla? Ja tulevatko ne kotiin asti, vai pitääkö postista lunastaa?

Edited by Eleanoora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kaksi kmää taustalla ja nyt 4+5 menossa. Haluan ehdottomasti sen dopplerin hommata ja lupaan ja vannon olla panikoimatta jollei ysi viikollakaan vielä sen avulla ääniä kuulu *sormet ristissä*... hajen sillä mielenrauhaa itselleni ja toivottavasti sellaista saan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuo D-mallin doppler. Ostin huutiksesta kahdellakympillä, eli ei ollut ainakaan kova sijoitus, ja saa käsittääkseni ihan hyvin myytyä eteenpäinkin.

 

Meillä ei olla kosteusvoiteella saatu ääniä kuulumaan, mutta viikolla 11+ jotain kuultiin liukkarilla ensimmäistä kertaa pienet jyskeet. Sen jälkeen on löytynyt joka kerta about samasta kohtaa. Kun meillä ei kummassakaan ultrassa eikä neuvolassa ole sykettä kuunneltu niin on tuo mun mielestä ihan hintansa väärti lelu ollut :) Ja isovanhemmat ovat tulossa huomenna käymään, niille voi olla kiva kuunteluttaa pienen ääniä kun muuten hänestä ei ole niin selviä merkkejä vielä :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis mullahan ei kuulunu terkkarin dopplerillakaan ennen kuin viikolla 15 tuo syke. Ultrassa erittäin liikkuva ja virkeä sikiö ja kaikki ok. En millään hankkisi niitä kotidopplereita siihen tarkoitukseen, että voin alkuraskaudessa tarkkailla, kuuluuko syke. Uskon, että hermostuttaa vaan enemmän. Keskiraskaudessa, varsinkin jos ei vielä liikkeitä tunne niin siitä toki voi olla iloa.

 

En ole varsinaisesti ajatellut dopplerin hankintaa, jos myytäisiin halpoja kotiultria niin sellasen voisin ostaa ;) ja miksei, jos jostakin saisi tuon dopplerin esim. kympillä, niin saattaisin hankkia, useampia kymppejä en siihen tässä tilanteessa ole valmis satsaamaan. Uskon, että nuo on kuitenkin (varsinkin alkuraskaudessa) sen verran epävarmoja ja tulkinnanvaraisia kaikki. Joten toivon tosiaan, ettette huolestu jos teillä ei sillä kotidopplerilla sykettä aina kuulu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on ollut kotidoppleri edellisessä ja nyt tässä raskaudessa. Hyväksi sen olen kokenut koska keskenmenon jälkeen olo on ollut niin epävarma. Välillä vieläkin vaikka viikkoja on jo kivasti, pari viikkoa sitten vauva oli ilmeisesti selkä mahaani päin ja potkuja ei tuntunut, oli rauhoittavaa kuunnella dopplerilla että syke vielä kuuluu.

Yksi ikävä tapaus on tuon dopplerin kanssa myös sattunut, vaikka olen ekan kerran sykkeen saanut sillä kuuluviin jo rv9+, eräänä yönä heräsin joskus rv12-13 paikkeilla oloon/uneen että kaikki ei ole kunnossa, menin olohuoneeseen kuuntelemaan sykettä mutta en saanut sitä kuuluviin vaikka kuinka pitkään kuuntelin. Varmaan sekin vaikutti että taisin olla puoliksi vielä unessa.. no menin sitten itkua tihrustaen herättämään miehen että vauva on kuollut, sykettä ei enää kuulu. Mieskin heräsi ihan unenpöpperössä ja tahtoi itse yrittää kuunnella sykettä ja löysikin sen sitten melkein heti :lipsrsealed:

Oli kyllä ihan kamala kokemus tuo vaikka kaikki olikin hyvin.

Doppler on siis ihan hyvä olla olemassa varsinkin jos on herkkä panikoimaan, ehkä ei kuitenkaan kannata keskellä yötä yrittää sykkeitä kuunnella puoliunisena. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen Angelsounds-halpisdoppleri ja en kyllä vieläkään ole sillä saanut lipsrsealed.gif ääniä kuulumaan. En tiedä mistä on kiinni (kuulokkeet on oikeassa reiässä->testattu on). Lapsen liikehdintä kuuluu voimistuvina ja katoavina pulputuksina, mutta sykkeitä ei (neuvolassa on kyllä kuultu lipsrsealed.gif äänet joka kerta). No kai se on pääasia, että jotain kuulee tuolta massustagirl_smile.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

- joskus aanet loytyy ja joskus ei pitkan etsimisenkaan jalkeen. Ja sitten hermoilee ja kaivaa verta nenasta lukemalla netista kauhujuttuja.

 

:girl_sad:

 

Ajattelin ensiksi että tahtoisin tuollaisen kotidopplerin, mutta mies oli sitä mieltä ettei sellaista hankita tähän taloon juurikin tuon takia. Me kumpikaan ei olla terveydenhuoltoalan ammattilaisia, joten on todennäköistä ettei sydänääniä saataisi kuulumaan joka kerta ja jos ne ei kuulukaan, niin silloin ei paljon lohduta tieto omasta osaamattomuudesta. Stressaisin itseni hengiltä luultavasti ja stressi ei ole hyvästä pienelle. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on angels soundin dopperi. Oisko kellään tietoa miten siitä saa nauhotettua ääntä tietokoneelle. Ei ota noista ohjeista mitään selvää... :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ollut 101% tyytyväinen omaan doppleriin. Valtava mielenrauha kun kuulee murun jumputuksen (ja edelleen sama reaktio, vaikka liikkeetkin jo tuntuvat). Suosittelen. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now