sarah-87

Plussa vai ei, vol. 3

1069 posts in this topic

hcg:n laskua ei verikokeilla seurattu mutta tein noin neljäviikkoa km:stä negatiivisen testin... tuntuvat muutenkin aika nihkeästi täällä laittavan verikokeisiin hcg:n mittaukseen :mellow: nytkin pyysin mutta sanoi vaan että seurataan...

 

Maanantaina uusi testi ja soitto terkkatädille ja mahdollisesti sit keskiviikkona gynelle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa ollut nihkeetä hoitoa / seurantaa keskenmenon jälkeen! Kun ei se hcg:n mittaus kuitenkaan mikään magneettikuvauksen tasoinen tai hintainen tutkimus ole ja käsittääkseni seuranta km:n jälkeen olisi kuitenkin tärkeää.

 

Toivottavasti saisit ensi viikolla selvyyttä asiaan! Jos ei tilanne selkiinny niin itse ehkä ainakin soittaisin yksityiselle ja kysyisin vaikka että minkä hintainen se hcg-labra olisi. Tsemppiä tuleviin päiviin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milloin teit sen testin, joka näytti plussaa? Jos siitä jo pidempään on kulunut, pitäisi neuvolassa tehdynkin testin näyttää plussaa jo huonommastakin näytteestä. Samoin kuin digin näyttää enemmän kuin 1-2. Mäkin siis veikkaisin, että ennemminkin olisi kyse vanhoista jäänteistä kuin uudesta plussasta.

 

Hcg-kontrollia mäkin ehdotan, mieluiten tuossa tilanteessa varmaan sellaista, että otettaisiin kaksi näytettä parin päivän välein ja katsottaisiin onko arvo nousussa vai laskussa. Luulisi, että terveellä järjellä varustettu terkka voisi tuollaisen antaa, tai edes sen yhden kokeen, mutta eihän noista käytännöistä ikinä tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin olis vähän samantapainen tilanne kuin maamilla, keskeytynyt keskenmeno 9+1 (todettiin 9+4) ja tyhjennys oli 8.8 ja jälkivuotoa kesti 2 vkoa eli 22.8 ei enää vuotoa. Ovisoireet alkoivat heti 24.8. Testejä olen tehnyt ahkerasti siksi että näkisin koska näyttää negatiivista ja tämän viikon alussa näyttikin jo haaleampaa viivaa ja keskiviikkona lähinnä viivanpaikkaa. Nyt tein tänään testin ja on maanantaistakin tummempi. Olen ihan ymmällä, voisiko raskaushormoni muka kääntyä heti nousuun jos olisinkin raskautunut uudelleen. Mahdollista toki olisi kun ovis hyödynnettiin. Mulla ollut lyhyt kierto ennnen kesken mennyttä raskautta eli 25-26pv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin olis vähän samantapainen tilanne kuin maamilla, keskeytynyt keskenmeno 9+1 (todettiin 9+4) ja tyhjennys oli 8.8 ja jälkivuotoa kesti 2 vkoa eli 22.8 ei enää vuotoa. Ovisoireet alkoivat heti 24.8. Testejä olen tehnyt ahkerasti siksi että näkisin koska näyttää negatiivista ja tämän viikon alussa näyttikin jo haaleampaa viivaa ja keskiviikkona lähinnä viivanpaikkaa. Nyt tein tänään testin ja on maanantaistakin tummempi. Olen ihan ymmällä, voisiko raskaushormoni muka kääntyä heti nousuun jos olisinkin raskautunut uudelleen. Mahdollista toki olisi kun ovis hyödynnettiin. Mulla ollut lyhyt kierto ennnen kesken mennyttä raskautta eli 25-26pv...

 

Lainaan itseäni eli testit on tässä liitteksi (jos osaan).... :)

 

http://aijaa.com/0030310822995

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä nuo kaikki on selviä plussia. Etkö ole saanut ihan selkeää negaa tässä välissä? :( Nuo liuskatestit joko antaa viivan tai ei, viivan tummuudesta ei voi päätellä kovin paljon mitään. Sä et varmaan pistänyt merkille, kuinka paljon joit tai kuinka kauan virtsa ehti olla rakossa ennen testien tekoa? Nuo vaikuttaa viivan tummuuteen.

 

Ja jos sulla on oletettavasti ollut ovis 24.8, niin vaikka olisit tullut raskaaksi, se ei näy testeissä parin päivän päästä, vaan plussatesti olisi mahdollinen aikaisintaan nyt viikonloppuna (n.8dpo) ja hyvin todennäköisesti ei edes näkyisi näin aikaisin.

 

Suosittelen soittamaan lääkärille alkuviikosta. Voi olla, ettei tuo tyhjennys ole ihan onnistunut. :( Mä sain puhtaan negan noin 3 viikkoa synnytyksestä, vaikka toki se on eri asia kuin keskenmeno, mutta raskaushormoni ei jää kroppaan kovin pitkäksi aikaa, jos kaikki raskausmateriaali on poistunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi mieli sanoa, että voi kai se heti lähteä nousuun, mutta vähän epäilen, että ihan vielä viikon jälkeen olisi noin paljon vaikutusta. Ennemmin ehkä tänään oli vaan vahvempaa pissaa, tai ovis olikin jo vähän aiemmin, jolloin voisi uudesta raskaudesta johtua. Mutta enpä tiedä, ihan arvailua tämä on. Käyhän kertomassa miten kävi, kun tiedät miten tilanne etenee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, selviä plussia noi kaikki testit on ja liuskatestit kuuluu tulkita vaan plus/miinus, vahvuuksista ei voi mitään järkevää päätellä. Eli todennäköisintä on, että hcg vaan on edelleen koholla keskenmenon jäljiltä. :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

maami: Mielestäni voi olla ihan hyvin kyseessä uusikin raskaus, kun tuo negatiivinen testi on välissä tehty. Minä kuitenkin yritäisin kinuta tuota raskaushormon mittausta ja seurantaa tuolta neuvolasta vielä ja voihan sitä digilläkin testailla vielä myöhemmin, aika hyvin kai sekin kertoo mahdollisesta noususta. Odottaisin tuon digin kanssa kuitenkin vielä useamman päivän, että ehtii hormonit tarpeeksi nousea/laskea. Onko sinulla aavistusta siitä, milloin ovis olis mahdollisesti tuossa välissä ollut?

 

Vieras_Kysymys: Minä sain vielä 4 viikkoa keskenmenon/tyhjennyslääkkeiden ottamisen jälkeen plussan apteekin omaan testiin ja viiden viikon kuluttua oli tk:n testissä nega, eli voi siis olla pitkäänkin koholla. Ja raskaushormoni voi pysyä koholla pitkään etenkin silloin, jos on kohtuun jäänyt vielä jotain raskausmateriaalia.

Edited by taiqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenta!

 

Nyt taasen testi tehty ( se minkä terkka antoi pe käynnillä mukaan ) ja aika haalean viivan siihen "vain" sain... silloin pe terkalla tehty testi puhdas nega... eli ota tästä nyt taas selvää :girl_cry:

Mutta soitto tässä heti aamusella ja varmaan passittaa keksiviikkona neuvolassa käyvälle gynelle... joten infoan taasen lisää...

 

Mietin että aika kauan ovat kyllä hormoonit koholla jos km:tä johtuu sillä siitä nyt kahdeksan viikkoa -_- ... ja pe ultrassa terkka ei nähnyt mitään "outoa"... mutta mitä tässä arvuuttelemaan jos vaikka mysteeri sai tällä viikolla oikean nimen :girl_wink: joten ootellaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kuva-arvoitus..jälleen kerran :girl_sigh: Nyt ois jo dpo:t niinkin pitkällä, että ylihuomenna pitäis alkaa. Olo on .. jotenkin typertynyt.. en usko, ennenkuin huomenna saan lisää testejä (ehkä-toivottavasti) postista, joten.. sitten testaan ja katton näyttääkö edelleen jotain.. vai mikä lie tämäkin.. viivanpaikka??

 

10833440.t.jpg

 

muokattu kuva:

10833441.t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä nään Teepannulla molemmissa testeissä haaleat mutta ihan selkeät viivat. Tällä kertaa ei jää epäselväks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotakin niissä näkyy (kännykän näytöllä), tsemppiä piinaan ja toivottavasti vahvistuu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, Ekassakin kuvassa teepannulla ihan selkeä viiva, ei tarvinnut edes suurentaa kuvaa vaan selvästi näkyy kännykälläkin! :) Varovaiset onnittelut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos :give_heart: kaikille.. kyllähän se viiva siinä testissä vieläkin nököttää -tosin paljon haaleampana..

 

Mä en tiedä miten päin olisin etten hajois pystyyn.. kun odotan huomista -tuleeko pettymys TAAS kerran, vaiko.. tuleeko viiva testiin :girl_pinkglassesf::girl_sigh::girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pidän hurjasti peukkuja että Teepannulla tällä kertaa kantais loppuun asti :lipsrsealed: :lipsrsealed: :lipsrsealed: . Noi oli tosiaan sen verran näkyviä viivoja että syytä optimismiin saattais ollakkin. Hurjasti tsemppiä piinapäiviin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kertokaas näettekö tässä mitään :grin: Omissa silmissäni näkyy viivoja koko ajan kun noita testejä tuijottelee :D Nyt menossa kp 31/30-33

 

10835082.t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.