Sign in to follow this  
Followers 0
Guest tyttöinen

Hormonikierukka mirella ja mahdollinen raskaus??!!

11 posts in this topic

Minulla yksivuotias lapsi. Hormonikierukka mirena syyskuusta lähtien. Mietityttää kovasti mikä minulla on?

Rinnat turvoksissa, ja arat. Maha turvoksissa ainakin iltaisin, huono olo,mahaan nipistää alamahaan, pissalla täytyy juosta

ahkerasti melkeenpä koko ajan! Ei ennen ole ollut mitään tälläisiä oireita, mieskin sanoo etkai ole vaan paksuna?!Raskaustesti ei vielä tietääkseni näytä, koska odotan kun ja jos menkat alkais, mut sekin et toi kierukka voi poistaa menkatki. Mut tää olo vaan tämmönen kummallinen.. et mikäköhän mulla on.. ??

 

Eiks kierukka pitas olla kumminki turvallinen ehkäisykeino??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voivat nuo olla ihan hormonikiertoon ja lähestyviin kuukautisiin - vaikka vuotoa ei kierukan kanssa tulisikaan - oireita. Hormonikierukkahan ei estä ovulaatiota, se vaan muuttaa kohdun limakalvon niin ohueksi, että sinne ei voi alkio kiinnittyä. Eli odottele sen yli kun menkat normaalisti tulisi ja jos oireet jatkuu, tee testi sitten. Raskaus hormonikierukan käytön aikana on kuitenkin hyvin epätodennäköinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin.. Täällä on tänään komeasti plussattu ja ultrassa raskaus todettu MIRENASTA huolimatta. Kierukka ollut 2v. Kierukka poistettiin gynellä ja nyt jännitetään, että miten tämä totaalinen ylläriraskaus jatkuu. Tämä raskaus on oletettavasti jossain 5+ - 6 viikon välillä. 

 

Ensin tuli järkytys mutta kyllä tämä tästä nyt on alkanut jo tasaantumaan. Keskenmenoriski on kuitenkin pari päivää aikas suuri tuosta kierukan poistosta johtuen eli vielä ei uskalla ihan tähän raskauteen todellisena suhtautua.

 

Kaikki kokemukset, pliis! :)

 

Muoks. Testin tein kun iltaisin alkoi tulla yökkimistä. Rinnat olivat olleet kipeät jo monta päivää, mutta niin ne olivat ennen menkkojakin aina.

Edited by Shuttle

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hienoa!

 

Meillä ei mennyt ihan niin nappiin. Yllätysraskaus muuttui tuulimunaraskaudeksi ja nyt odotellaan lääkkeiden vaikutusta&tyhjennystä... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin kurkkimaan, meillä 8kk "kierukkavauva".

 

Tsemppiä Shuttle, kurjaa että tämmöistä ylimääräistä murhetta teille tuli. :(

 

Ps. Mulla nykyään kapseli, kun en luota enää kierukkaan ja tahdon helpon ehkäisyn. So far so good, asennettu puoli vuotta sitten. Suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsemppiä Shuttle. Ikävä käänne :(

 

Oliko teidän kierukat täysin paikallaan? Hormonikierukka kai silti levittää sitä hormonia vaikka ei täysin paikallaan jollon se ehkäisyteho ois vielä jonkinlainen, vai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kierukkavauvan jälkeen kapseli - poistettiin jatkuvien vuotojen takia.

 

Mun kierukka oli ilmeisesti tipahtanut. Kun huomattiin se. Olin jo raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin mulla tipahtanut pois - kaksikin kierukkaa. Ensimmäisen putoamisen huomasin (kun suihkussa alapesulla jäi käteen), toista en. Lääkärit epäili rakenteellista ominaisuutta minkä takia ei vaan pysy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla otettiin kierukka pois vasta, kun raskaus varmistettiin ultralla eli noin rv 5+. Paikallaan oli, hieman liian alhaalla kohdussa, mutta alkanut raskaus painaa sen kuulemma herkästi alas. Ja siististi tuli pois, poistaminen tuskin olisi aiheuttanutkaan keskenmenoa.

 

Istukka on ja pysyy, edelleen on kiinni kohdun seinämässä rajusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä huolimatta  :wacko: Huomenna kaavintaan. Aikamoinen painajainen tuli tämän Mirenan pettämisestä. Ja mä innostuin jo neljännestä ipanasta, mutta nyt tämän kokemuksen jälkeen ei sit lähdetä tarkoituksellisesti yrittämään. Uusi hormonikierukka on suunnitelmissa - tästä episodista huolimatta.

Edited by Shuttle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ˆNäin melkein vuoden päästä voisin vielä tuohon kommentoida, että hormonikierukka- ja sitten myös tuulimunaraskaus oli kyllä erittäin hankala laadultaan. Keskenmenoa kesti 7 viikkoa (!). Lääkkeet, kaksi kaavintaa nukutuksessa, yksi mikrokaavinta paikallispuudutuksessa ja kaksi tulehdusta. 

 

Otin silti uuden Mirenan, joka nyt on tämän vajaan vuoden toiminut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0