Sign in to follow this  
Followers 0
Tinttis

Liitoskivut synnytyksen jälkeen

7 posts in this topic

En löytänyt pikaisella silmäyksellä aihetta käsittelevää ketjua, jos sellainen on niin saa toki yhdistää. :)

 

Mutta onko muilla ollut liitoskipuja synnytyksen jälkeen? Erityisesti häpyluussa. Itsellä oli jo raskausaikana pahat liitoskivut ja ensimmäinen viikko synnytyksen jälkeen oli kivutonta aikaa, mutta nyt on alkanut pahat kivut häpyluussa. Pahinta on seisominen ja käveleminen,jolloin häpyluuhun tuntuu kovaa painetta. Myös vessassa käyminen on erittäin epämiellyttävää.

 

Särkylääkettä olen käyttänyt (panadol), mutta ei tunnu auttavan.

 

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mikä auttoi? Kuinka nopeasti helpotti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en aiemmin kerinnyt tuolla kk-ketjussa vastailemaan, mutta mun piti kirjoittaa et mulla on myös ihan järkyt liitoskivut häpyluussa ollut jo jonkun aikaa. Särkylääkkeitä oon syönyt nyt tähän saakka synnytyksestä asti ja tänään siis ilman ekaa päivää ja kivut on kyllä kovemmat näin.

 

Eli mitään apuja mulla ei ole antaa, jään odottelemaan vastauksia tähän. Osteopaatilleni meinasin soitella, jos sinne voisi jo mennä hoitoon (en ole varma kuinka pian synnytyksen jälkeen voi hoitaa) ja sieltä uskon, että apua voisin saada.

 

Tosi inhan tuntuista.. :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, tuttu juttu. Kesti viime synnytyksen jälkeen kuukauden. Saas nähdä kauanko tällä kertaa. Vauva saa nukkua isin puolella, kun äiskä ei pääse sängyn jalkopäästä poistumaan sängystä, vaan on pakko päästä suoraan sivulle. :(

 

Liitoskipuihin auttaa kun nousee sängystä/autosta jalat yhdessä ja pukee sukat, kengät ja housut istuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli todella kovat kivut jo odotusaikana ja synnytyksen jälkeen kivut vaan jatkui. Odotusaikana sain sellaisen erikoisvyönkin lainaksi töistä, et pystyin edes jotenkin tekee töitä. (Olen sairaalassa töissä) synnytyksen jälkeen kun kivut ei meinannu helpottaa niin kävin juttelee meidän osaston lääkärin (ortopedi) kanssa asiasta kun mietittiin jo et tarvisko mun lonkat tähystää kun ne ei parane niin hän sanoi että se on tosi harvinaista mutta voi olla et kivut on vielä imetysajankin. Pikkuhiljaa ne alkoi laantua ja imetyksen loppuessa vauvan ollessa 10kk ikäinen yhtäkkiä huomasin et kivut oli hävinny. Jotenkin sen kanssa vaan oppi elämään. Mutta siis tää on tosi harvoin kun näin käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahden ekan muksun syntymän jälkeen ei liitoskipuja ollut, mutta nyt kolmannen synnytyksen jälkeen kyllä on ollut. Sängystä nouseminen etenkin yöllä on tuskaa, mutta nyt tilanne on ehkä helpottamaan päin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut enemmän ja vähemmän liitoskipuja edelleen, vaikka synnytyksestä yli 3kk. Varsinkin sängystä nouseminen on tuskaa ja pidemmän kävelyn/seisoskelun jälkeen kivut vaivaa. Toivottavasti helpottavat mahdollisimman pian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ihan järkyttävät liitoskivut raskauden aikana. Liikkeellelähtiessä sai aina jännittää lähteekö jalat alta sen kivun takia. Toisinaan vessaan kävely sai ihan tuskanhien pintaan ja kyyneleet silmiin. Synnytyksen jälkeen ei ollut kipuja, mutta noin kuukausi synnytyksestä tuli liitoskivut takaisin. Ei tosin niin kovina, mutta kuitenkin. Nyt melkein 3kk synnytyksestä ei oo juurikaan liitoskipuja enää, ihan vähän vain sängyssä kääntyillessä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0