Sign in to follow this  
Followers 0
Guest miau

Äitiyspakkaus 2012-2013

198 posts in this topic

Musta tää uusi on tosi ihana, harmi ettei meille ole vauvaa tulossa varmastikaan tän pakkauksen aikana! Ainoastaan noi keltaiset vaatteet ei ole mun mieleen, mutta muuten on kaikki kivoja.

Se on mun mielestä hienoa, että tuossa toppahaalarissa ollaan siirrytty kokoajan hieman tummempaan sävyyn. Se haaleanvaalean beige, mikä meillä aikoinaan oli, oli tosi epäkäytännöllinen kun kaikki lika näkyi heti. Voisin kuvitella että tuota harmaata vois jo ihan oikeasti käyttää konttaavankin lapsen kanssa ulkoillessa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höh, uuteen pakkaukseen tuli sama lorukirja kun meillä jo olevaan pakkaukseen (taisi olla vuoden 2009 pakkaus). Eli jos ja kun nyt se kakkonen tulisi ensi vuonna, niin meille tulisi kaksi samaa kirjaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo uusi pakkaus on ihana, harmaa ja turkoosi :wub: . Nyt vaan sitä vauvelia tuloilleen, että päästäis tuota hypistelemään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tykkään tästä uudesta pakkauksesta enemmän kuin viime vuoden pakkauksesta! Mulla on samat suosikit kuin monella muulla, eli siilimakuupussi ja pöllöaiheinen vanupuku :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva on! ^_^ Ruskea, harmaa, turkoosi. :lipsrsealed: Meille sattuneista kaikkein mieluisin olis tämä, toivottavasti saadaan - ja vielä pakkaukseen oikeuttava syykin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopa yöunien jälkeen uusi on kivempi. :grin: Mutta kun sitä en tule todennäköisesti saamaan, niin pitää tyytyä edelliseen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä aivan ihana pakkaus ainoastaan kummatkin oranssit housut jäisi käyttämättä ne on ihan hirveet :D Mutta kaikki muut kuosit on söpöjä. Onneks seuraavaan vaitumiseen on viel aikaa jos vaikka itekkin sen paketin tarvitsijan ehtisi saamaan :D

Edited by Ihaa-90

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole tykännyt oikeastaan koskaan äityispakkauksen sisällöistä ja miettinytkin, että sit kun saadaan vauva, nini otetaan avustus rahana. MUTTA tämä uusi pakkaushan oli sisällöltään jopa ihan siedettävä: kivoja, yksivärisiä, neutraaleja vaatteita oli lisätty ja valkoistakin näytti olevan viime vuotta enemmän?!

 

Ainoa mikä ei uppoa ollenkaan muhun, ovat nuo kirkkaankeltaiset ja vihreät vaatteet eikä niin monen ihastelemat retrokuviot. Laskeskelin tuossa, että 2/3 pakkauksesta oli kivoja tai ihan kivoja vaatteita, niin sehän on jo aikasta hyvin? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tässä pakkauksessa on noin puolet ihania tavaroita ja puolet ei-niin-ihania. Samoin oli kyllä vuoden 2011 pakkauksenkin kanssa (joka meille tuli). Tuo keltainen/oranssi on mielestäni aika hirveä. Miksi sitä on pitänyt tunkea niin moneen eri vaatteeseen? Miksei jotain muuta (kirkasta) väriä? Tai edes kirkkaan oranssia tai keltaista. Ylipäänsä en pidä murretuista, "luonnonläheisistä" väreistä.

 

Viime vuoden pakkaus on mielestäni liian poikamainen, mikä harmitti pakkauksen saatuani, kun meille tuli tyttö. Olen kyllä jo päässyt siitä yli ;) ja voin hyvin käyttää tytöllä sinisiä vaatteita. Minusta ne sopivat hyvin esim. vaaleanpunaisten vaatteiden kanssa, kunhan ovat samaa sävyä. Ruskeaa ja harmaata voi hyvin yhdistää esim. vaaleansiniseen tai -punaiseen. Minusta tytölle voi pukea vaaleansinistä ja pojalle vaaleanpunaista, mutta jotenkin silti yhdistän vaaleansinisen poikaväriksi ja vaaleanpunaisen tyttöväriksi. Tuskin olen ainoa, joka näin ajattelee, joten miksi ainakin viime vuoden pakkauksessa oli paljon vaaleansinistä mutta ei yhtään vaaleanpunaista?

 

Pakkauksessa voisi olla väreinä esim. violettia tai viinininpunaista, jotka sopisivat helposti molemmille sukupuolille. Tai vaikka mustavalkoista raitaa tai kukonaskelkuviota. Kokomustaa asua en omalle vauvalleni halua pukea; se on jotenkin liian synkkä.

 

Sakset ovat minusta loistavat. :D Toimivat meillä hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mielelläni otan ensi vuonna vastaan tän uuden paketin. Toi siiliaiheinen makuupussi on todella hieno ja värimaailmasta tykkään muutenkin vaikka mun lempiväri vihreä onkin huonosti esillä! Pidän tästä paljon enemmän mitä edellisestä pakkauksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana paketti muuten, mutta itsellä nuo kelta/oranssi väriset vaatteet menisivät eteenpäin. Ihani kuoseja muissa. :wub: Nyt kun saataisi tuollaiselle pakkaukselle käyttäjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään hain postista äitiyspakkauksen, tuon vanhan. Ihan ok molemmat, melkeinpä tykkään enemmän tuosta vanhasta kuitenkin, eli sikäli meni ihan hyvin :-) Uusi laatikko ei jostain syystä kauheasti viehätä. Muutama vaate olisi tosin siinäkin ollut aika kivoja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan tuo ihan kiva. Itse en tykkää sinisestä tytöllä, mutta oli se seuraava mahdollinen kumpaa sukupuolta tahansa, otetaan rahana, toista pakkausta ei tarvitse oikeastaan mihinkään. Kynsisaksia, makuupussia jne. on käytetty paljon + harsoja, mutta vaatteita oikeastaan vähän. Haalari tulee käyttöön talvella, mutta kokonaisuutena monet ÄP:n vaatteet menivät kiertoon tai jäivät käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä aika kivoja vaatteita oli.. ite en o vanhoja oikeestaa kattellukkaa ku ei o ollu tervetta. Mut mitä sisaruksilta o nähny vanhempia nii on tää huomattavasti kivempi.. tai sit sitä vaa intoilee ku se on nyt omalla kohdalla eikä sisaruksilla tai kavereilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana paketti! Meillä on ollut vm. 2006 ja 2008 pakkaukset, eikä kumpakaan voi edes verrata tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun silmää uusi pakkaus vaatteineen kaikkineen kyllä ilahdutti suuresti! Mukava, kun laatikkokin on värikäs, eikä pelkästään tylsä ja valkoinen. :)

Ei moitittavaa, ainakaan kuvien perusteella. Innolla odotan, että saan paketin sitten aikanaan kotiin asti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta toi on ihana <3

 

Olis ihanaa jos kerettäis tää saamaan :girl_crazy: Mä pidin noista haalareista tosi paljon. Ja ihana kun pipot valkoisia, Muutama värikkäämpi varmaan jää vähemmälle käytölle mutta eiköhän niitäkin tuu käytettyä. Voi kun ton vois tilata etukäteen ja vaan viikkailla uudestaan ja uudestaan noita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla siinä ja siinä, että tuleeko vanha vai uusi pakkaus. Tykkään uudesta kovasti, mutten ole pahoillani vaikka tulisi vielä tuo vanhakin :)

Kaikki tulisi käyttöön molemmissa pakkauksissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ens viikolla pitää hakemus netissä tehdä. Saas nähä.. Toivottavasti tänne tullaan sit heti hurraamaan jos uus pakkaus on saatu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli kyllä kiva tuo uusi pakkaus. Ongelma täällä että otanko pakentin vai en... Siis järkevästi ajateltuna kannattais ottaa rahana kun meillä on 2009 pakkaus. Toisaalta, se pakkaus on niiiiin kiva hakea postista ja hypistellä uusia vaatteita että voi olla että otan kuitenkin :-) No, onneksi on vielä aikaa miettiä. Täytyy varmaan kaivaa ennen päätöstä vanhat vaatteet esiin ja katsoa missä kunnossa ne on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisia mielipiteitä kestoilijoilla on noista ä-pakkauksen kestoista? Ajattelin että kun niitä ei-kestoilijat pistää myyntiin edullisesti tai jopa lahjoittaa niin onko niitä järkevää hamstrailla tällaisen toivottavasti tulevan kestoilijaesikoisen odottajan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siilimakuupussi on aivan ihana! Ja pupuhaalari. Niistä kirkkaan turkooseista vaatteista en niin välitä (vielä) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisia mielipiteitä kestoilijoilla on noista ä-pakkauksen kestoista? Ajattelin että kun niitä ei-kestoilijat pistää myyntiin edullisesti tai jopa lahjoittaa niin onko niitä järkevää hamstrailla tällaisen toivottavasti tulevan kestoilijaesikoisen odottajan?

 

Se Myllymuksujen vaippa (lila) on hyvä ja en usko että Imse-Vimsekään (valkoinen) huono on, jälkimmäisestä vaan ei ole itsellä kokemusta. Sen verran kyllä vinkkaisin, että itse tein sen virheen että hamstrasin ÄP2010 olleita Kushies-vaippoja ja sitten selvisikin että meidän ruipelovauvalle ne sopivatkin vasta noin 6kk iässä :girl_sigh: Tuolta tarvikepuolelta (Vauvat-> Tarvikkeet) löytyvästä kestovaippaketjusta löytyy varmasti enemmän kokemuksia, mutta moni on samaa mieltä kuin minä että ei kannata välttämättä yhtä vaippatyyppiä hamstrata hirveästi etukäteen, kun ei sitten kuitenkaan tiedä mikä sopii omalle vauvalle. Moni on valitellut että taskuvaipat falskaa ihan pienellä, mutta meillä ne taas toimi alusta asti tosi hyvin! Noita ÄP-vaippoja varmasti saa vielä pitkään edullisesti joten ehkä kannattaisi ostaa vain pari ja sitten vasta ostaa lisää kun selviää käytännössä miten ne istuvat :)

 

Vähänkö otti siis itseä päähän kun meillä oli kahta erilaista vaippaa yhteensä 16kpl ja ne oli liian isoja (istuivat huonosti päälle) 6kk ikään asti, vaikka kilomäärien mukaan olisi pitänyt olla sopivia :girl_sigh: 4 vaippaa vain oli sopivia ja sitten löysin yhden ihanan suomalaisen vaippamerkin ja niitä sitten ostelin siinä välissä kun odotin että nuo muutkin saatiin käyttöön. Tulivat siis käyttöön lopulta ja rahalle sai siis vastinetta mutta vähän ärsyttävä alku oli kestoilutaipaleelle...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0