Guest HelmiQ

Milloin tunsit vauvan liikkeet?

622 posts in this topic

Olikohan rv 18-19 kun tunsin ekat hennot liikkeet ja rv 20 selkeät potkut. Nyt rv 26 liikkeet näkyy jo mahan ulkopuolellakin.

Edited by Suttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikosesta istukka oli edessä. Uskoin, että tuntemukseni oikeasti olivat liikkeitä vasta, kun mieskin tunsi potkut, joskus viikolla 20+. Nyt istukka on takana ja olen tuntenut liikkeitä jo rv12/13 lähtien. Viime viikkoina ovat tuntuneet jo muillekin masun päältä. Eilen näin ekaa kertaa, kun vatsa pompahti potkun voimasta. Ja viikkoja nyt siis 21+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ensimmäisiä tuntemuksia tunsin raskausviikoilla 17-18, jotka itse osasin laskea vauvan liikkeiksi. Aivan selkeät potkut tunsin vasta viikolla 20. Alkuun tuntemukset oli hyvin satunnaisia eikä niitä ollut läheskään joka päivä. Nyt, kun viikkoja on kasassa 25 niin potkiminen on joka päiväistä ja silmin nähtävää. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiseltä tunsin potkut joskus 19+ vkolla. Toiselta 17-18 vkolla ja nyt viimoiselta joka juuri yrittää massun läpi potkia tiensä ulos (äksyn oloinen poika kasvaa nyt viikolla 27), tunsin liikkeet aikaisin..joskus 16 vkolla. Mutta selkeät potkut siinä 17-18 vkolla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tunsin jo rv 14 :) Istukka oli takana muodostaen etuosaan sellaisen "kuopan" mihin pikkuäijä itsensä tunki. Toisen pikku potkuja odotellessa <3

Muokataas vähän... Ensimmäiset liikkeet siis tunsin tuolloin. Potkut sitten pari viikkoa myöhemmin :)

Edited by pikku12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottelen ja ensimmäisen liikkeen tunsin jo rv 15+5 :wub: ja siitä lähtien päivittäin voimistuen ja lisääntyen kovasti.. nyt rv 18+ liikkeitä tulee jo kovasti pitkin päivää.. :lipsrsealed: ihanata.. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset liikkeet tuntuivat aivan hetki sitten :lipsrsealed::lipsrsealed: Semmosta kuplien puhkeamista, miten ne ekat myllerrykset nyt on joka paikassa kuvailtu.

 

Ja viikkoja nyt se reilut 18 ^_^

Edited by trehi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset kuplinnat tuntui joskus rv 15. Silloin en kyllä ollut ihan varma vielä oliko ne liikkeitä ;)

Selkeät potkut ja liikkeet tuntui sitten n. rv 17 kieppeillä, nyt viikkoja 25 ja potkut tuntuu kyllä todella selkeästi jo ulkopuolellekin. Vielä ei näy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen kerran huomasin kuplintaa ja kutittelua viikolla 16. Pari viikkoa myöhemmin liikehdintä oli muuttunut selkeiksi pikkupotkuiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odotan ja ensimmäiset kuplien poksahtelut tuntuivat jo rv 14. :wub: Nyt rv 16+1 menossa ja kuplat poksahtelee edelleen päivittäin. Toivottavasti muuttuvat pian kunnon potkuiksi. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisiä outoja hentoisia värähtelyjä/ kuplintoja tunsin noin viikolla 17-18, ja vaimeina ja epäsäännöllisinä ne sitten jatkuikin muutaman viikon. Nyt viikosta 22 eteenpäin liikkeet on jo niin selviä muljahteluja verrattuna noihin ensimmäisiin että ei voi enää erehtyä :girl_crazy:

 

Esikoista odotan, ja kun istukkakin on edessä, niin uskonutkaan tuntevani liikkeitä kovin aikaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta oli istukka edessä, mutta liikeet alkoivat tuntumaan 16. viikolla. Miehen käteen tuntuivat 22. viikolla. Tästä toisesta en malttaisi odottaa! Viikkoja tosin vasta 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 19 alkoi sisältäpäin kutittelemaan lentokoneessa. Ehkä sitä ennenkin oli jo jotain liikettä mutta tosta olin varma, sama kutittelu ja samassa kohdassa navasta alavasemmalle toistuu nyt päivittäin, etenkin aamupäivisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottelen.

Noin rv 14 tunsin ensimmäiset liikkeet. Olivat kuin silkkinaru olisi kutitellut vatsasta.

Nyt rv 17 tuntuu jo erittäin selvästi kunnon voimakkaita liikkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toissa päivänä eli rv 15+6 tunsin yhtäkkisen "nykäisyn" alavatsalla, ihan kuin imukupilla olisi vetäisty sisällä. Tänään (rv16+1) tunsin kuinka kupla olisi puhjennut alavatsalla. Eikä ollut mitään suolen kuplintaa, ihan erilainen tunne. Tulkitsin siis tuntemukset liikkeiksi. :) Esikoista siis odotan, joten aiempaa kokemusta liikkeiden aiheuttamista tuntemuksista ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16+6 eli viikko sitten eka selkeä potkaisu anopin pannarin jälkeen. Nyt on liikkeitä tuntunut pitkin viikkoa tyypillisesti aterioiden jälkeen. Taitaa tulla äitiinsä, kun tykkää ruuasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

18+0 tunsin varmasti ekat liikkeet. En osaa sanoa tuntuiko ennen sitä mitään. Hassua kun just olin alkanut stressaamaan sitä, etten tunne vieläkään liikkeitä ja samana iltana ne sitten tuntui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin viikolla 18, ihan tarkkaan en muista. Ja viikko tästä eteenpäin liikkeitä näki myös mahan ulkopuolelta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen selkeän säpsähdyksen tunsin 16+4. Nyt 19.viikolla pikku potkuista saa nauttia päivittäin. :wub:

 

Kuplan puhkeamiseksi en liikkeitä omalla kohdallani kutsuisi, vaan tosiaan semmoisiksi ihme säpsähdyksiksi ja selkeiksi potkuiksi. :grin: Istukan paikasta en tiedä, mutta esikoista odotan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten pitkään teillä kerrallaan tuntuu myörintää? Mulla on viikkoja 16 ja muutamana päivänä olen tuntenut melkein samassa kohdassa kutittelua, möyrintää, kuplimista tai silittelyä ja erityisesti kun olen ollut jonkun aikaa paikallani. Epäilyttää vaan, kun ne tuntuu vain tossa yhdessä kohdassa alhaalla oikealla ja aina monta minuttia kerrallaan. Ei siis mitään lyhyitä muksahduksia. Ihan kuin siellä pidettäis kuivapyöräilyharjoituksia tai paikallaan juoksua, mutta jos ne kuitenkin onkin suolenliikkeitä? Mutta kun suolenliikkeet... liikkuu. :grin:  Mä oon niitä liikkeitä niin odotellut, että oon varmaan ruvennut ne kuvittelemaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tuntunut liikkeitä selvästi viikon verran eli viikolla 18 :give_heart: . Aikaisemmin liikkeet olivat harvakseltaan tuntuvia enkä ollut varma onko ne suolen liikkeitä vai mitä. Kavereilla on selkeästi lempipaikat monotukselle ja sitten tulee sellaisia isompia muljahduksia ilmeisesti asennonvaihdosta johtuen. Suolenliikkeet on erilaisia ja niillä ei ole samanlaisia selviä vakiintuneita paikkoja. Potkintaharjoituksia tehdään pidempään, toki välillä taukoja pitäen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

esikoisesta en oo varma, mutta kuopuksesta tuntui liikkeet jo 13+4, esikoisesta oli kyllä myöhemmin. Saas nähdä miten aikasin ne liikkeet nyt tuntuu <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now