Guest HelmiQ

Milloin tunsit vauvan liikkeet?

622 posts in this topic

Niin kuin otsikossa lukee, kiinnostaisi tietää millä viikoilla lapsen liikkeet rupesivat tuntumaan? Ja näin toista lasta odottaessa kiinnostaa erityisesti että missä vaiheessa toista/kolmatta/jne raskautta liikkeet tuntuivat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua myös aihe kiinnostaa. Itse olen nyt kovasti yrittänyt kuulostella josko ensimmäisiä liikkeitä tuntuisi ja nyt ja viime viikolla (rv 15-16) olen ollut havaitsevinani jonkinlaisia tuntemuksia, hentoja hipaisuja ja paineen tunnetta alavatsassa. Vielä en aivan varma ole, onko nuo niitä liikkeitä... Ja esikoista siis odotan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla tunsin ensimmäiset liikkeet 18. raskausviikolla. Tässä raskaudessa en ole vielä tainnut tuntea. Sitä kuuluisaa "kuplintaa" en havainnut esikoisestakaan, joten odottelen rauhassa isompia liikkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ykkösestä tunsin liikettä 20+0, ja nyt kakkosesta oli jo 14+3 (? muistaakseni) masussa pikku tuikintaa.

:wub: Yllinätyin, että noin aikaisin tuntui jo liikettä, mutta sitä se oli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset kuplinnat tuntui 16+4 ja ensimmäinen kunnon liike/potkahdus 18+2. Toisen kohdalla en osaa sanoa, ensimmäistä kun odotan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat liikkeet tuntuivat suht. myöhään, joskus RV 18 suunnilleen... Tai ehken vaan ensikertalaisena osannut tulkita aina jotakin "kuplimista" oikein :) eli on saattanut tuntua aiemminkin jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat liikkeet, jotka todella tunnustin liikkeiksi, taisivat tulla noin. rv 20 ehkä hieman aiemmin. Pari viikkoa oli ollut sellaista pientä "imukupilla vetämistä" vatsan sisällä, mutta en osannut tulkita sitä liikkeiksi ennen kuin se voimistui ja muuttui potkuiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole vieläkään tuntenut minkäänlaisia potkuja :(

 

Sellaista hipsuttelua tunnen, mutta en ole enää yhtään varma onko niissä kyse lapsen liikkeistä, niitä tuntuu niin harvoin ja on enemmänkin sellaista kutittamista.

 

Niin ja esikoinen on siis kyseessä.

Edited by Finja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuntui viikolla 15. Mietin, että voiko niin aikaisin tuntua, mutta koska ne liikkeet koko ajan vahvistui, oli pakko alkaa uskoa että liikkeitä ne oli.

Joskus viikon 19 kieppeillä mies tunsi vauvan liikkeet mahan päältä.

 

Nyt oon pari päivää miettinyt, että voiko tosiaan liikkeet tuntua tässä raskaudessa jo nyt, koska samanlaista möngintää tuntuu kuin esikoisestakin. 13 viikolla mennään nyt.

 

Edit. Tästä toisesta raskaudessa mies tunsi liikkeet mahan päältä viikolla 17+0.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tunsin ekat selvät potkut 15+0 kun vauva monotti mua kolmesti maatessani mahallani. Ei ollut oikeen vauvan mielestä mukava asento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 16+ aloin tuntea "Kutitteluja" ja joskus 18+ tunsin kolme napakkaa potkaisua katsellessani telkkaria :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

viikolla 13

 

Viikkojen mittaan sitten aina vain enemmän. Alussa ei vielä ollut jokapäiväistä. Ehkä semmoisen pari kertaa viikossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en esikoista odottaessani ollut tajunnut niitä pieniä kuplimisia liikkeiksi, ennen kuin neuvolassa doppleriin tuli potku samalla kun tunsin sitä kutitusta. :lol: Ekat liikkeet olen siis rekisteröinyt joskus viikolla 21, mutta sitä hipsutusta oli ollut jo pari viikkoa aiemmin. Kakkosesta tunsin ekan kerran liikkeet viikolla 15. Nyt tiesi mitä odottaa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensin tunsin pientä hipsutusta ja kuplintaa viikolla 17. Vkolla 18 oli jo havaittavissa selkeempää liikuntaa, jotka sitten vahvistuivat pikkuhiljaa. Liikkeet olivat joillakin viikoilla hyvinkin erilaisia, välillä potkuja, välillä nyrkkiä ja välillä puhdasta vääntelyä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäistä ootellaan, ja joskus rv 15-16 rupesi tuntumaan harvakseltaan masusta epämääräisiä kutittelua. rv 18 jälkeen rupesikin tulemaan sitten jo usein ja tuntuvammin, ja viikolta 19 lähtien on tullutkin jo aika kovaa monoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tunsin ekan ja viimeisen potkun rv 19...Sen jälkeen neiti ei enään potkinut yhtään...Toki tunsin että se liikkui mutta ei potkinut niin ei potkinut...Neuvolantäti sanoi että se on kuulemma ihan normaalia ettei potki...Tää toinen on vasta niin alussa että sitä saapi odotella :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa viikolla 16, joten olettaisin että toisessakin tuntuu aikaisin.

 

Edit. Tässä toisessa alkoi tuntumaan viikolla 14.

Edited by Vendela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunsin pientä liikettä ehkä jo viikolla 15-16, mutta siitä sitten alkoivat vahvistua ja puolivälissä raskautta ei liikkeistä enää voinut erehtyä. Mun mielestä elohiiri masussa kuvaa aika hyvin niitä ekoja tuntemuksia. Etuseinämäistukka peitti toisen vauvan liikkeet aika pitkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tunsin ekat "pulputukset" jo viikolla 14+jotain. Tosiaan tuo elohiiri kuvaisi hyvin ekoja tuntemuksia :) Pieniä liikkeitä en kuitenkaan tuntenut läheskään joka päivä ja silloinkin kun tunsin piti oikein keskittyä ja maata ihan hiljaa. Viikolla 20 aloin tuntemaan kunnon potkuja ja viikolla 21 ne tuntui myös vatsan päältä ja mieskin on tuntenut ne siitä lähtien.

Nyt olen tuntenut liikkeitä jo joka päivä ja niinä päivinä kun tuntuu että vauva ei ole liikkunut niin paljon kuin aiemmin iskee kamala huoli onko kaikki hyvin :unsure: Tämä siis ensimmäinen raskauteni ja kaikki on muutenkin niin uutta ja ihmeellistä :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ensi synnyttäjä ja tunsin liikkeet ensimmäistä kertaa viikolla 20. Sen jälkeen pikkuhiljaa voimakkaammin ja selvemmin. Nyt rv24+3. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now