Guest HelmiQ

Milloin tunsit vauvan liikkeet?

622 posts in this topic

Ensimmäinen raskaus. Kunnon möyrintää tuntu ekan kerran rv 18+5 eikä siitä voinu enää erehtyä. Pari viikkoa olin jo sitä ennen tuntenu vauvan liikkeitä, mutta ne oli niin hentosia, että meni vielä hetki ennen ku tajusin niiden olevan vauvan liikkeitä.

Toisessa raskaudessa rv 14+ tuntui jo selvästi tunnistettavia liikkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin tuntevinani viikolla 16 kuin kupla olisi puhjennut kun oikein hiljaa istuin ja pidin käsiä alavatsalla. Sen jälkeen on enemmän tai vähemmän tuntunut hipaisuja, jotka kutittavat ja kerran tunnistin vaimean potkun. Nyt siis viikkoja 18+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran tunsin rv 14, mut viime viikol eli rv 16 lähtien on alkanu tulemaan useammin ja selkeämpiä tuntemuksia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta rv 19 selkeästi tunnistettavat liikkeet, istukka oli etuseinässä. Tästä toisesta rv 16 ensimmäisiä hipaisuja ja selviä päivittäin tuntuvia liikkeitä rv 18. Tällä kertaa istukka on kai takana.

 

Lisäys: Rv 19+5 tuntui ekat liikkeet mahan päältä :girl_in_love:

Edited by riepukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt viikko 13 ja mua kutitetaan. Tuntuu siltä että joku kutittaa pienellä sormella sisäpuolelta. Kutittelu tuntuu melko alhaalla, häpyluun yläpuolella. Kyseessä siis ensimmäinen raskaus, enkä tiedä onko tämä nyt sitä vauvan liikettä, mutta mitään tälläistä en ole kyllä ennen kokenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotan esikoista. Viikolla 13 tai 14 alkoi tuntumaan hipaisuja, jotka muuttui melko pian "kuplinnaksi" alavatsassa. Kuplinta tuntui istuessa, etenkin jos housut hieman painoivat. Nyt mennään viikolla 20 ja kunnon moukarointi tuntuu asennossa kuin asennossa. Liikkeet näkyvät myös vatsan päälle ja mieskin on ne jo kädelle tuntenut :) Istukka takaseinässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet joskus rv 17+ tietämillä ja nyt tästä toisesta tunsin ensimmäiset liikkeet rv 13-14.. happy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunsin hyvin pienet ja heikot muksaukset mahan päältä 15. vkolla, kuplinta alkoi 16.vkolla. Selvät potkut ja liikkeet tuntui sitten vasta 20.-21. vkolla, vaikka istukka mullakin etuseinämässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17+5 tuntui ensimmäiset selvät potkut. Mieskin tunsi ne kun piti kättään mahan päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon melko varma, että tunsin eilen ekat kolme potkua, eli 17+4. Tänään on tuntunut vähän samanlaista, mutta paljon vaimeampana, nyt on enemmänkin just sellasta kuplintaa.

 

Ihanaa viimein tuntea liikkeitä!  :wub:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eikä ookkin ihana tunne! :lipsrsealed:

Ekassa raskaudessa tunsin suunnilleen sanoilla viikoilla kun sinäkin tokassa reilua viikkoa aikaisemmin.. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tunsin ekat liikkeet rv.17+5. Nyt on 19+3 ja liikkeitä tuntuu melkein päivittäin<3

Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka raskaus ja ekat hyvin epävarmat potkuepäilyt 16+4, seuraavana päivänä enemmän ja nyt kuplii jo ihan selvästi (h17). :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa vasta 22+, kun oli istukka edessä. Nyt on tuntunut jo parin viikon ajan(istukka takana) ja viikon sisään ihan selviä potkuja jo :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 19 alkoi tuntua ihan selviä potkuja, sitä ennen "raaputusta" ja jotain epämääräisiä muljahduksia. Melko pian potkut muuttuivat erittäin voimakkaiksi ja alaspäin suuntautuvat jopa kivuliaiksi. Ehkä kaksosilla on vähemmän tilaa potkiskella...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kuplintaa jo pari viikkoa sitten ja eilen tuntui kerran painallus mahan sisältä. En tiedä oliko vauva vai mikä mutta En ole ennen sellaista tuntenut. Välillä tuntuu lyhyitä elohiiriä. Ja kaikki tuntemukset ovat oikealla puolella mahaa. Siksi ajattelin että saattavat olla vauvakin. Tänään menossa 14+1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt pystyy jo ihan varmaksi sanomaan että nyt tunsin ja näinkin ne liikkeet rv 18+1 :lipsrsealed: Mutta oon varmaan aikasemminki tuntenu mut en oo tiedostanu niitä liikkeiksi mut sellasta "kuplintaa" on ollu jo viikolta 16(?) alkaen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa ekat liikkeet tuntuivat rv 16+6. Istukka oli etuseinämäss joten sinänsä erikoista että tuntui noinkin aikaisin.

 

Nyt tässä toisessa raskaudessa ekat liikkeet tuntuivat rv 13+4. Kätilö veikkasi jo np-ultrassa että tunnen liikkeet varmaan melko pian, en tiedä mistä hän niin osasi päätellä?

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun viikkoja oli torstaina tasan 22, tunsin ekaa kertaa oikeasti potkuja ja siitä lähtien on ollut joka päivä. Sitä ennen en ole tuntenut liikkeitä etuseinäistukan takia.

Tikkerin päivät on yhden edellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now