Guest HelmiQ

Milloin tunsit vauvan liikkeet?

622 posts in this topic

Ensimmäinen hipsu viikolla 17, seuraavia 18. viikon lopulla. Säännölliset liikkeet noin viikolla 20. tjsp. Istukka on ilmeisesti etuseinämässä vaimentamassa, joten edelleenkään ei tunnu kovin teräviä potkuja, mutta tömpsytystä ja muljahtelua sitten senkin edestä :) Ja ensimmäinen raskaus menossa. Tyyppi myös näyttää innostuvan makeasta, koska yhdenkin suklaapalan tms. karkin jälkeen alkaa aina vilkas elämöinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

viikolla 16+. 20 viikolla potkuja, viikkoa myöhemmin tunsi ne mieskin :wub: Nyt 26+ potkut ovat voimakkuudeltaan jo sitä luokkaa että ne näkyy myös ulospäin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 17 taisin varmuudella tunnistaa sikiön liikkeiksi. Ihana tunne! Nyt sitten kovimmat potkut alkavat olla jo hieman liian kovia ollakseen vain söpöjä :blink: (olen vkolla 32. menossa.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 19 tunsin potkut selkeästi ekaa kertaa. Oltiin oltu jazzeilla Santanan konsertissa ja mulle jäi vielä vähän epäselväksi tykkäskö Baby Santanasta vai ei... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotan myös esikoistani ja rv 16 alkoi tuntua pientä värinää, vatsani ei yleensä pidä mitään ylimääräistä meteliä, joten sitä se oli! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt 16+1 tuntuu pikku potkaisuja jo päivittäin, eli osaan näin jälkikäteen sanoa että ekaa kertaa aloin liikkeitä huomaamaan siinä 14. viikon täyttymisen tienoilla. Silloin en tietysti ollut vielä varma, onko kyseessä liikkeet. Eli aikaisin on alkanut tuntumaan, vaikka esikoista odotankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esikoisen kohdalla tunsin ensimmäiset liikkeet 18. raskausviikolla. Tässä raskaudessa en ole vielä tainnut tuntea. Sitä kuuluisaa "kuplintaa" en havainnut esikoisestakaan, joten odottelen rauhassa isompia liikkeitä.

 

Tässä raskaudessa liikkeitä alkoi tuntumaan eilen. Tänään sitten ei taas ole tuntunut kuin muutama hassu pieni muljahdus. Eli 17. viikolla mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta viikolla 19, istukka oli takaseinässä. Tästä toisesta samoihin aikoihin, nyt istukka edessä ylhäällä, joten vaimentaa hieman tuntemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tais olla rv 15 tai rv16 kun tunsin ekat liikkeet. Päällepäin ne näkyi selvästi jo rv 20! :blink: Kohtu on eteenpäin kallistunut ja istukka oli etuseinässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 15 alkoi tuntumaan, piti vaan neuvolassa käydessä kysyä mikä ihme se voi olla kun masussa tuntuu niin oudolta :rolleyes: Ei tullut pieneen mieleenkään että ne olisi liikkeitä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulisin tunteneeni ekat liikkeet eilen, eli 14+6 viikolla. Toki ihan varmaksi en voi mennä vannomaan olivatko vauvan liikkeitä. Mutta koskaan ei ole tuntunut masussa tuollaisia tuntemuksia ja siksi päättelin että voisivat olla pikkuisen liikkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17. viikolla tunsin ekan kerran varmasti liikkeitä, voi olla että olin tuntenut aiemminkin mutten ollut tajunnut niitä vauvan liikkeiksi.

Jo seuraavalla viikolla liikkeet tuntuivat ulospäin niin vahvasti, että mieskin tunsi ne kädellään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat liikkeet tunsin 16+2 mutta en silloin ollut vielä täysin varma mistä oli kyse. Välissä oli enemmän ja vähemmän hiljaista, mut 19+3 lähtien on tuntunut samanlaisia liikkeitä ihan jatkuvaan eli kyllä ne niitä oli. Käteen asti potkut ei vielä nytkään mahan läpi tunnu (20+3).

 

muokkaus: käteen asti ja miehen kädelle potkut on tuntuneet viikosta 23 alkaen.

Edited by MarsiM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni viikolla 17 tunsin ja silloin tajusin, että onhan tätä tuntunut jo aiemminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.viikolla. Aluksi tuntui muutaman kerran kuin olisi kupla puhjennut, sitten alkoi tuntua muksauksia. Eilen (18+0) mies tunsi liikkeen masun päältä, mutta ei liikkeet vielä kovin hyvin tunnu vatsan päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäistän odotellaan ja tuntemuksia oli viikolta 16+ alkaen, viikolla 17 ei ollut enää mitään epäilystä. Tunsin jo viikolla 13+ kerran "elohiiren" nykimistä, mutta ne oli ehkä oikeasti jotain muuta, kun pitkään sen jälkeen oli hiljaista. Mies tunsi beben liikkeet viikolla 18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunsin ekat liikkeet rv15 ja risat. Kukaan ei tainnu oikein uskoa mua, koska odotin esikoista. Mutta ei siitä voinu olla erehtymättä. Seuraavalla kerralla tunsin oikeastaan kunnolla rv 17, jotka sitten näkyivät ihan päällekkin joskus (ihan pieninä nykäyksinä). Kova potkija oli tuo beibi ja on vieläkin :lol:

Edited by pipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaa odotellaan ja liikkeet olen tutnenut ekan kerran viime viikolla eli viikolla 16.

On ne ihania! Nyt hipaisut on lisääntyneet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odotellaan, joten en varmuudella voi sanoa, mutta.. aivan kuin eilen (rv 18+2) olisi tuntunut pieniä liikahduksia vatsan pohjalla.. toivon todella että ne olivat niitä miksi niiden kuvittelin olevan :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikosta 14 alkaen olen tuntenut liikkeitä, mutta nyt tällä viikkolla (18+4-19+3)

olen tuntenut jo todella selviä potkuja ja muksautuksia... Ihan aluksi ne oli

enemmänkin elohiiren tapaisia tykytyksiä, mutta nyt tulee kunnon osumia... :wub:

 

P.S Istukka löytyy etuseinämästä...

Edited by miumiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now