repsu

Mikä vauva lehti olisi paras??


99 posts in this topic

Olen ajatellut, josko tilaisin vauva lehden. Kumpi mieluummin, kaksplus vai vauva? Ja onko niitä muitakin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on kokemusta vauvasta ainoastaan ja oon kyllä ihan tykännyt. Mikään kovin pitkäaikainen toi lehti ei kyllä ole, kun ei niitä raskaus ja vauva juttuja jaksa kovin montaa vuotta lukea, mutta minusta raskausaikana ja nyt pikkuvauva aikana ollut kiva :) Vauvassa on muuten nyt tosi hyviä lahjoja nyt jos tilaa lahjatilauksena.

 

http://sanoma.magazine.fi/lahjatilaus/vauva/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmi kun en tuttava piirissä tiedä ketään kelle tulis toi vauvalehti.. Ite oon yrittäjä niin voisin tilata "firman piikkiin". Yks tuttu meinas että tykkää lukea kaksplussaa mieluummin mutta ei oo tosiaan nuista vauvalehdistä kokemusta itellä. Kirjastoonkaan ei kehtaa mennä ku lähtee heti juorut liikkeelle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testiajossa Perheiden ABC+. Tähän mennessä olen tykänny kovasti, vaikkei pelkästään vauvalehti olekaan. Asiaa parisuhteesta ja eri ikäisistä lapsista siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee Vauva-lehti. Oon joskus tilannu hetken Kaksplussaa, mutten oikein tykännyt siitä yhtä paljon. Jotenkin jutut ei kiinnostanu niin paljoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KaksPlussaa ei kannata tilata, koska ne tarjoukset on aina melko huonoja ja irtonumerot on melkein aina tarjouksessa joten olen joskus laskenut että tulee halvemmaksi ostaa irtonumeroina kuin tilata... Vauva-lehti mulle on tullut esikoisen odotusajalta asti, eli neljä vuotta jo. En ole raaskinut lopettaa tilausta :girl_haha:

 

Näiden lisäksihän on vielä 9 kuukautta -lehti joka on myös ihan kiva, mutta ilmestyy harvoin (4 kertaa vuodessa) ja lehden taitto on jotenkin amatöörimäinen.

Edited by marinkainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut Vauva lähemmäs kolme vuotta, ja yhä edelleen sitä tykkään lukea kovasti :) Ääni siis sille! Kaksplussaa olen lukenut jokusen näytenumeron, mutta en ole siihen tykästynyt jostain syystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva ehdottomasti. Tilaus pyörinyt nyt noin 3 vuotta (esikoisen odotusajalta lähtien) enkä ole kyllästynyt enkä aio vielä tilausta lopetta. Kaksplussan ostan usein irtonumerona (on tosiaan monesti tarjouksessa) ja siellä jutut ovat jotenkin repaleisempia, lyhyempiä tms. En oikein osaa määritellä, miksi ei uppoa. Perhe-lehteä olen lukenut joskus sen alkuaikoina vissiin yhden irtonumeron enkä tykännyt. Se on tosin saattanut kehittyä siitä ja voisin nyt tykätä enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kokemusta lähinnä vain vauvalehdestä, aloin sitä tilaamaan heti raskauden alkumetreillä. Tykkään kovasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva on hyvä alkutaipaleella, eli odotusaikana ja ekana parina vuotena. Sit kyllä alkaa samat jutut, ellei jo aikaisemmin, kiertämään, joten siinä vaiheessa on hyvä vaihtaa KaksPlussaan.

Siinä on, niin kuin nimikin jo sen kertoo, enemmän luettavaa taapero ja leikki-ikäisen vanhemmalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenko mä ainut outo, joka ei lue eikä tilaa mitään vauva/lapsi/perhelehtiä? Ainut kerta milloin olen lukenut, oli toisessa raskaudessa sokerirasituksen yhteydessä. Olin saanut vaikka keneltä kasan kyseisiä lehtiä, jotka sinne raahasin enkä takaisin tuonut. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen lukenut irtonumeroita sekä Kaksplus- että Vauva-lehdestä eikä niistä kumpikaan erityisemmin erottunut edukseen. Vauva-lehden nyt kuitenkin tilasin, kun tilaajalahjaksi sai Manducan, joka muutenkin oli ostoslistalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehdestä olen tykännyt eniten ja se tulikin mulle siihen asti kunnes muksu oli pikkasen päälle 1v. Eniten siitä saa tosiaan irti yritys-, raskaus- ja pikkuvauva-aikana. Kaksplussaa olen lyhyen pätkän tilannut myös ja irtonumeroita harvakseen ostellut, mutta siinä on mun makuun ihan liikaa mainoskuvia (vaatteista varsinkin) ja liian vähän haastatteluja/artikkeleita. Kaksplussassa on nykyään myös rasittavan paljon juttua ihan suoraan heidän fb-sivuiltaan, jossa on kyselyä jos jonkinnäköistä ja kommentit siirretään suoraan lehteen. Itse olen jo 2 kertaa päätynyt lehteen kommentteineni (nimettömänä toki) ja ei paljon kiinnosta lukea omia jaaritteluja uudelleen :rolleyes: Kaksplussasta ei ole oikein ikinä mitään hyvää tarjousta, kun taas Vauva-lehteä tilasin ihan pilkkahintaan + heillä on usein tosi hyvät tilaajalahjat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehdestä olen eniten tykännyt. Kaksplussaakin joskus luen, mutta jotenkin se ei tunnu yhtä mielenkiintoiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee molemmat ja vielä Meidän perhe päälle :)

 

Ja kyllä se Vauva vaan on niistä edelleen paras.

 

Lisäksi jos toinen kotimainen sujuu, suosittelen Vi föräldrar -lehteä. Jotenkin samanhenkisten kuin Vauva ja ainakin mun mielestä on mielenkiintoista vertailla Suomen ja Ruotsin käytänteitä ja systeemejä. Tätä lehteä saa irtonumeroina ainakin Akateemisesta sekä ruotsinkielisillä alueilla ihan kaupoistakin, itse oon ostanut niitä Tammisaaren K-supermarketista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehti on paras odotusaikana ja ennen kuin lapsi täyttää vuoden. Sen jälkeen minulta meni mielenkiinto lehden juttuja kohtaan, tuntui että tiesin siinä vaiheessa jo kaiken odotuksesta, synnytyksestä, imetyksestä ja vaunujen valinnasta... nuo samat aiheet toistuvat joka vuosi. Minulla on tapana lukea lehdet kannesta kanteen, joten yhtäkkiä alkoi kyllästyttää koko lehti kun tuntui että ihan samoja juttuja alkoi tulla vastaan. Yritin siirtyä Kaksplussan lukijaksi, koska siinä on sisältöä joka kiinnostaa sen ekan vauvavuoden jälkeen, ja irtonumeroita ostankin, mutta nyt kun se uudistui en pidä uudesta tyylistä enkä varsinkaan tuosta että lehteen haalitaan sisältöä forumeilta ja facebookista. Kaipaan ihan kunnollista journalistiikkaa ja asiantuntijoiden haastatteluja. Ja se on totta että Vauva-lehdellä on paremmat tilaajalahjat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun Kaksplus lehti uudistui, olen tykännyt siitä tosi paljon. Samoin Perhe -lehdestä. Toki myös Vauva -lehteä tulee luettua, mutta eniten esitä ehkä luin odotusaikana, ja nyt noita muita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko vielä kysyä, mitä mieltä muut ovat Kaksplus lehden uudistuksesta? muuten tykkään, mutta uudesta käsinkirjoitus fontista, jota lehden kulmissa ja muissa paikoissa on, ei meinaa minusta saada selvää, vaikka se muuten onkin hauska ja idea lapsen tekemästä kirjoituksesta on lehteen sopiva. Tai ainakin minusta sitä on vähän vaikea lukea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei täähän oli kiva kysely, täytyy varmaan tuo Vauvalehti tilata, kun on saanut hyvin ääniä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksplussassa on enemmän myös "isompien lasten" juttuja.. vauvassa kaikki odotus-vanhemmuus-vauva-taapero akselilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehdestä oon ite tykänny eniten. Ehkä sitte jos olis vanhempia muksuja, niin kaks plus kolahtais paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo eläessäni mitään vauva/lapsi-aiheista lehteä lukenut ja olisi kivaa kuulla, mitä esim. Vauva-lehdessä käsitellään? Saako siitä mitään irti vai tuleeko vaan huono odottaja/äiti-syndrooma? Ehkä voisin käydä kirjastossa tutustumassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now