Guest Diablo

Uudistunut Mutsy-mallisto

197 posts in this topic

Mutsy on uusinut vaunumallistonsa sekä nettisivunsa.

 

Mallistosta on poistunut vaunumallit Urban Rider ja Slider, uutta on kokonaan uusi malli Evo sekä 4riderin kaksi eri runkomallia, Single spoke ja Lightweight. Transporter, Spider ja Easy Rider näyttävät ainakin nopealla vilkaisulla entisiltä.

 

Outo uudistus mielestäni. Sivut tuntuvat kökömmiltä kuin aiemmin. Siellä mainostetaan uusia värejä, jotka ovat kuitenkin samat vanhat kuin ennenkin. "Build your own Mutsy" taas antaa valittavaksi suunnilleen samat jutut kuin ennenkin: kopan ja istuimen värit ja hieman erilaiset runkovaihtoehdot. Ei mitään oikeasti uutta.

 

En ole varma, onko lisävarusteista poistunut myös jalkapeitteet ja lämpöpussit. En ainakaan löydä niitä enää. Harmi, koska kyseinen varuste on itseltäni vielä hankkimatta.

 

Mitä mieltä muut Mutsyjen ystävät ovat uudistuksista?

 

(Vanha Mutsy-ketju on jostain syystä lukittu, siksi uusi aloitus.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho. Meillä on Urban Rider -runko ja vaunukoppa, eli ratasosa on vielä hankkimatta. Se on tarkoitus hankkia, kun vauva ei mahdu enää koppaan. Muuttuukohan ratasosa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin tuon uudistuksen jokin aika sitten, Urban Riderit olivat meillä haaveissa eli harmittaa kyllä. Sivut ovat tosiaan kököt eikä missään mielestäni mainita poistuneista malleista mitään, vähän erikoista tiedotusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Urban Ridereita oli vielä myynnissä A-T Lastenturvan nettikaupassa ja varmasti liikkeessäkin eli kyllä vielä pitäis keritä hommata semmoiset. :)

 

Mun käsittääkseni 4 Riderista on jo aiemminkin ollut olemassa Single Spoke ja Lightweight. Oli ainakin viime vuodenvaihteessa kun mä kävin ostamassa kyseisen runkomallin (olis pitänyt ostaa Urban Riderit talvea ajatellen... <_<). Mutta siis eiköhän toi ratasistuin ja vaunukoppa pysy samana kuin aiemminkin eli sen pitäis myös käydä sitten UR:n rungon kanssa. En kyllä tajua miksi ne poistaa kyseisen mallin... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä huomasin tämän nettisivu-uudistuksen kesäkuun alussa, minkä vuoksi marssinkin heti AT-lastenturvaan ostamaan juuri ihanat Urban riderit. Itseasiassa ensimmäinen, mistä osasin epäillä jotain outoa oli, kun muutaman ulkomaisen nettikaupan sivuilta urban riderit katosivat yhtäkkiä kokonaan.Outoa jutussa on mielestäni erityisesti se, että kun olin vaunuja ostamassa kesäkuun 10. päivä ja erikseen mainitsin tästä tuolla Lastenturvassa, ei heillä ollut asiasta mitään tietoa.

 

Vaunukoppa ja ratasosa on ymmärtääkseni sama 4riderissa ja Urbanissa, joten toisen hankinta ei liene ongelma myöhemminkään. :) Mutta all in all - jos Urbanit haluaa, niin ne kannattaa ostaa nyt. AT:ssä niitä ainakin taitaa olla varastossa runsaasti.

Edited by Sienna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tarvitsisin vähän apuja muiden Urban Ridereiden omistajilta. Mä en saa noita kasaan mitenkään ratasosan kanssa. Sen verran tiedän, että ratasosan pitää olla käännettynä ns. kasvot menosuuntaan, mutta siihen se sitten jääkin. Ne koukkujen nypykät ottaa kiinni sinne poikkitankoihin eikä rattaat siis mene kasaan. Mikä ihmeen niksi siinä oikein on? Olis kiva, jos joku osaisi neuvoa rautalangasta vääntäen, koska auto tulee niin täyteen, että rattaat olisi kiva saada "kokonaisena" autoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niiden koukkujen päät on oltava niiden poikkitankojen välissä kun laittaa istuimen kiinni ratasosaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiskohan tän ketjun ristiä uudestaan ihan koko Mutsy-malliston kattavaksi? Edellinen kun on jo lukittu...

 

Mä olen vähän haikein mielin. Mun pitäis laittaa meidän ihanat limenvihreät Urban Riderit myyntiin, kun ei niille oikein ole enää käyttöä. Nyyh, niin paljon kun mä olen niitä rakastanut. :girl_cry::grin: Mä olen myös ihan ulkona noiden hinnoittelusta: osaisko joku antaa suuntaviivaa mitä kannattais pyytää 2010 ostetusta UR-setistä (sis. koppa ja ratasosa), lisävarusteina shopping basket, ratasosan sadesuoja ja eri värinen aurinkokatos? Mä pelkään hinnoittelevani tuon ihan naurettavan kalliiksi, koska mun mielestä se on niin mahtava setti. Omat tavarathan on aina erinomaisia ja loistavassa kunnossa - omasta mielestä. :girl_pinkglassesf:

 

Muoks. SIis eihän noissa mitään vikaa ole, normaalia kulumaa toki, eli vähän naarmuja rungossa ym. Kaikki kankaat ovat hyvässä iskussa jne. Ainoat kulumat ovat mielestäni rungossa, renkaissa ja vakio-alakorissa joka on vähän tummunut.

Edited by alannee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips Mutsyjen ystävät,

onkohan tämä nyt laitonta tällä palstalla, mutta laitan nyt kuitenkin... Minulla olisi myynnissä käytetyt Urban Riderit, jos jotakuta kiinnostaa.

 

Ostin kun halvalla(?) vastaan tulivat, mutta en nyt sitten kuitenkaan pääse niiden kanssa sinuiksi. Ilmeisesti ovat vuodelta 2006, eli vanhat, mutta ihan ok kunnossa, toki käytön jäljet näkyvät. 230 euroa maksoin itse, joten sillä hinnalla lähtisivät mieluusti eteenpäin jos ostaja löytyy. Koppa tummansininen, ratasosa beige, mukaan myös lämpöpussi.

 

Turun seudulla majailevat.

 

Kyselin OzBabysta myös urban riderin tilannetta, siis että onko se poistunut. Heillä ei ole myynnissä kuin 4ridereita mutta heidän kuvastostaan löytyi myös urban rider, joten olivat sitä mieltä että tilaamalla niitä saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vuoden vanhat Urban Riderit, joista pidän todella paljon. Käytössä esikoisella ja tarkoitus oli säästää mahdollisille tuleville lapsillekin. Nyt kuitenkin huolettaa mallin poistuttua, että miten saapi varaosia sitten, jos vaunuista joku osa hajoaa takuun päättymisen jälkeen?? Samoin, että jos mieli muuttuu ja haluankin myydä ne pois, niin laskeeko jälleenmyyntiarvo nyt kun mallia ei enää tehdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei osaisiko joku 4riderit/urbanit omaava selittää mitä

tehdään selkänojalle n.15 sekunnin kohdalla? :girl_impossible: Selkeästi siis selkänoja ja istuinosa liikkuu, mutta onko tarkotus vaan tehdä erilainen istumisasento vai mitä? ...tällä on vielä selkeesti niiiiiin paljon opittavaa vielä vaunumaailmasta :P

 

Olen kallistumassa tammivauvalleni 4ridereihin ja innolla katsellut kaikkia esittely videoita ja eilen kävin jopa liikkeessä fiilistelemässä vaunuja :girl_in_love:

 

Entäpä onko kokemusta kävisikö tämä Teutonian sadesuoja 4riderin kanssa yhteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä säädetään istuimen syvyyttä eli matkaa selkänojasta polvitaipeisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys 4Riderin omistajille, onko teillä ilmakumi- vai kennopyörät Me harmiksemme huomasimme että kennopöyräisen rungossa on käytetty parempia laakereita kuin ilmakumisissa. Ilmakumisten kääntyvyys ei kaupassa meitä vakuuttanut, onko kääntyneet hyvin vai onko ollut ongelmia?

 

Meillä haussa ilmakumeilla varustetut kääntyvä etupyöräiset vaunut, muuten nuo Mutsyt vaikutti harkittavalta vaihtoehdolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä 4riderit ilmakumipyörillä. Käytämme päivittäin kaupunkiolosuhteissa ja hyvin ovat toimineet. Eivät tietenkään ole aivan yhtä ketterät kuin pienemmillä etupyörillä varustetut rattaat. Joissa on sitten omat ongelmansa, jotka varmasti jo tiedät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmakumien kääntyvyys silmällä alustalla riippuu varmaan paljolti siitä miten täyteen kumit on pumpattu. Suosittelen kyllä ilmakumeja maastossa liikkumista varten. Ostoskeskuksessa keinot ovat varmasti paremmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista.

 

Meillä on tuplissa ollut kääntyvät ilmakumipyörät, joten kokemusta niistä on. Kaupassa missä kokeiltiin Mutsyja noita ilmakumisia oli useammat kappaleet ja jokaisessa sama ongelma. Eron huomasi jo siinä kun pyöritti ilmassa noita eturenkaita. Laitettiin Mutsylle kyssäriä noista laakereista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nyt liity mitenkään uuteen Mutsy mallistoon, mutta kun vanha Mutsy ketju on lukittu, niin kysympä täällä:

 

Tilasin UR:n duoseatin ja sen vauvapussin jotta vastasyntynyt saadaan mukaan matkaan. Mitään asennusohjeita vauvan pussia varten ei kuitenkaan tullut, ja en mielestäni saa sitä järkevästi, eli pussin pohja ei ole tasainen, vaan nousee pääosasta ja laskee jalkaosasta. Loiventaja on keskellä, ja siitä pussin pohja on suorassa. Vanhasta ketjusta luin, että jalat olisivat vähän yläkenoon, eli pussi ei ilmeisesti ole minulla oikein paikoillaan. Onko jossain mitään kuvallista ohjetta, miten tuo kuuluu asentaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys 4Riderin omistajille, onko teillä ilmakumi- vai kennopyörät Me harmiksemme huomasimme että kennopöyräisen rungossa on käytetty parempia laakereita kuin ilmakumisissa. Ilmakumisten kääntyvyys ei kaupassa meitä vakuuttanut, onko kääntyneet hyvin vai onko ollut ongelmia?

 

Meillä haussa ilmakumeilla varustetut kääntyvä etupyöräiset vaunut, muuten nuo Mutsyt vaikutti harkittavalta vaihtoehdolta.

 

Kävin kaupassa "koeajamassa" 4ridereita ja siellä ainakin myyjä suositteli kennopyöräisiä ja sanoi, että ovat muillakin vaunumerkeillä suositumpia nykyää. Perusteli asiaa huoltovapaudella sekä keveydellä ja kyllä ne ainakin sisällä mielestäni tuntuivat kevemmiltä kuin ilmakumiset, ulkona tietysti on sitten ihan eri asia.. Vieläkään en osaa päättää kummilla renkailla vaunut tilaamme.

 

Tästä tulikin mieleeni kysymys: Jos päädymme ostamaan ilmakennoina renkaat ja tulemme myöhemmin katumapäälle, niin voiko ilmakumisia renkaita tilata erikseen ja vain vaihtaa runkoon vai ovatko jotenkin erilaisella kiinnityksellä? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wendla, samaa mekin pohdimme. Kiinnityskohdista olivat eri näköiset johtuen laakereista. Mutsyltä emme ole saaneet mitään vastausta sähköpostitiedusteluumme. Toivottavasti joku osais vastata tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sandokan: Vauvan asento vauvapussissa on päästä peppuun asti suorassa linjassa ja sitten jalat nousevat ylöspäin ja polvista taas laskevat alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Kuinka pitkään vauva mahtuu nukkumaan duoseatin kakkosistuimessa? Meillä on siis UR:t ja lapsille tulossa ikäeroa 1v8kk ja mietin kannattaako tuota duoseat istuinta ostaa vai onko viisaina tilata 'oikeat' tuplat. Pystyykö taapero nukkumaan etummaisessa istuimessa vai onko asento liian pysty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva mahtui nukkumaan n. 65 cm asti (kuomu otti sitten vastaan kun istuin oli makuuasennossa). Joku kertoi et taapero oli oppinut nukkumaan etuistuimessa mut asento on siis ihan istuva eli ei oikein sovellu nukkumiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now