Guest Diablo

Uudistunut Mutsy-mallisto

197 posts in this topic

Kyselenpä täältä, että eihän ketään kiinnostaisi vaihtaa Mutsyn kovaa koppaa ja ratasosaa eri värisiin? Sopii urban rideriin ja 4rideriin. Mulla olis Team Mist värinen vaunukoppa (vaaleaharmaa) ja istuinosa olis Team Purple(violetti). Molemmat uudenveroisessa kunnossa :) Etenkin tummat värit ja lime kiinnostaisi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan käytetty Mutsy 4 Ridereita nyt 05/12 lähtien ja ne ovat olleet ihan huiput käytössä! Nyt ilmeni sitten tarve tuplavaunuille, joita tarvitaan viimeistään helmikuussa 2014, kun kolmonen tupsahtaa maailmaan. Esikoinen on jo onneksi niin vanha ettei enää vaunupaikkaa tarvitse ;)

 

Olin jo ihan maani myynyt, kun ajattelin että joudun Mutseista nyt luopumaan, mutta niihinhän saakin sen tuplaistuimen, Duoseat! Pistin asiasta heti kyselyä Lastenturvalle, josta aikoinaan Mutsyt hommasimme. Sieltä ilmoitettiin vaan, että Duoseat istuimen myynti Euroopassa on lopetettu eli eivät toimita sitä enää :(:girl_cry2:

 

En siis mitä luultavammin tule saamaan sitä mistään euroopan sisäisestä nettikaupastakaan, joten oliko tämä nyt tässä vai olisiko teillä jollain neuvoja, mistä sellaisen voisin saada? Käytettynäkin käy, jos jollain sellainen on ylimääräisenä eikä värilläkään ole väliä. Onko kukaan koskaan tilannut esim. amerikoista jostain nettikaupasta tällaisia?

 

Tietääkö joku muuten, miksi sitä ei enää Europaan alueella myydä? :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli myös Lastenturvan nettisivuilla, mutta silti ilmoittivat etteivät myy <_< Vai mahtaakohan tuo koskea ainoastaan 4 Rider runkoa, koska tuossa saksalaisenkin nettikaupan kuvassa se on Urbanin rungossa... Mutta eikös tuo sama istuin mene molempiin runkoihin? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun käsittääkseni se on ihan sama istuin molempiin runkoihin. En osaa saksaa yhtään, mutta tuossa tekstissä mainitaan molemmat eikä mistään käsittääkseni valita kumpaan runkoon istuin tulee.

 

Edit. Kävin ihan huvikseen testaamassa ja antaa se sen ostoskoriin ja toimitusaika 4 viikkoa.

Edited by BabyPhat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy punainen duoseat jos jollakin on tarvetta :)

MEILLÄ!! :D Pystyykö tällä foorumilla laittaan yksityisviestiä? Jos pystyy, niin voit laittaa sitä kautta mulle vähä speksejä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy punainen duoseat jos jollakin on tarvetta :)

MEILLÄ!! :D Pystyykö tällä foorumilla laittaan yksityisviestiä? Jos pystyy, niin voit laittaa sitä kautta mulle vähä speksejä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselisin tuosta duoseatista.. Onko kenellekään käytännön kokemusta tuosta duoseatin yhdistämisestä 4Ridereihin? Meillä esikoinen on vauvan syntyessä 2v9kk, mutta edelleenkään ei vielä nyt 2v5kk vanhana voi luottaa, että selviää esim. kahden kilometrin matkasta kantamatta tai ilman rattaita. Ja minulla ei ole autoa käytössä, joten noin kolme kertaa viikossa olisi taiteltava kahden lapsen kanssa kerhoon ja esikoisen harrastuksiin muutaman kilometrin päähän. Plus siihen päälle normaalit kauppareissut ja puistoilureissut muutaman kilometrin päähän. Tarvittaisiin siis vielä lyhyeksi aikaa "tuplarattaat" ja tuo duoseat olisi halpa ratkaisu.

 

Lastenturvan myyjä sanoi, ettei duoseatia voi yhdistää 4Ridereihin, koska se ei täytä turvallisuusnormeja, ilmeisesti painopisteen takia. Kuitenkin tiedän näitä käytettävän yhdessä sekä Suomessa että ulkomailla. Olisikin kiva kuulla kokemuksia, tuntuuko yhdistelmä tukevalta jne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitanpa tännekin... Jos jotakuta kiinnostaa koko 4rider tumman ruskea yhdistelmävaunu-setti (kohta 3v vanha, ensimmäiset 1v9kk olivat kunnolla käytössä, sittemmin vain sisänukkumavaunuina, satunnaisilla lenkeillä ja eteisen täytteenä) ostoskori, koppa, ratasosa, footmuff, sadesuoja, niin voisin myydä pois. Yv:llä saa kysellä lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Olisiko kellään hajua mistä saisi ostettua Urban ridereiden ratasosaan sellaisen jalkapeitteen? En myöskään keksi mikä se on englanniksi, että voisin hakea ulkolaisista verkkokaupoista sitä. Footmuff-sanalla löytyy vain niitä pusseja...

 

Minkä väristä tarviit? Mulla olis ylimääräinen jalkapeite äitini luona ja se on sellainen vaalean ruskea/ beige tai jotain sen tyylinen väri.

Voisin sen postittaa postimasuja vastaan tai antaa vaikka ( jos helsingissä asut) suklaalevyä vastaan ;)

 

 

Onko sulla Pipa vielä tämä? Meillä olisi tarvetta :) Laitan yksäriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ois sininen duoseat myytävänä. Laittakaa yv jos kiinnostaa tai tsekatkaa myynti-ilmoitus tuolla vaukkareiden osto-myyntialueella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku suositella Mutsyn urban ridereihin sopivaa sadesuojaa, joka siis menisi sekä vaunukopan että rataosan kanssa? Ne Mutsyn omat ei oikein miellyttäneet, enkä tosiaan haluaisi ostaa kahta. Yritin etsiäkin suosituksia foorumilta, mutta en kyllä oikein löytänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku suositella Mutsyn urban ridereihin sopivaa sadesuojaa, joka siis menisi sekä vaunukopan että rataosan kanssa? Ne Mutsyn omat ei oikein miellyttäneet, enkä tosiaan haluaisi ostaa kahta. Yritin etsiäkin suosituksia foorumilta, mutta en kyllä oikein löytänyt.

Meillä on Emman sadesuoja, sopii vaunuosaan ainakin tosi hyvin, ratasosaan en oo kokeillu mutta Emmaljungan kanssa käy joten luulis ainakin mahtuvan Mutsyihin :), tosin ratasosan kurkistusluukku jää piiloon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

meillä vaunujen (yhdistelmien) osto edessä ja moninaisten vaatimusten jälkeen hieman petyin, kun UR ei enää myydä oikein missään. Käytettynäkin menisi, mutta olisin mielelläni halunnut nähdä ne livenä. Niistä ei myöskään tunnu löytyvän kunnolla tietoa. Te, keillä UR:t on, ovatko oikeasti näppärät kokonsa, painonsa ja kokoavuutensa, mutta myös maastokäyttöön runkonsa, jousituksensa ja pyöriensä ansiosta sopivat? Vaihdettavat pikkupyörät sitten esim. kaupunkireissuihin. Kuinka paljon painoivat, olivatko alle 15 kg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin meillä (asutaan taajamassa, ei keskikaupungilla) UR:t ovat olleet kätevät ja olen näillä hyvin pärjännyt kaupunkireissutkin. Juuri kaupungissa käytän kääntyvää taka-akselia ja vaunut pyörivät lähes paikallaan. Käyttömukavuus on mun mielestä ihan ykkönen, kevyet työntää, ihan kunnon metsässä en ole kokeillut, mutta esim. loskassa ja lumessa kulkee vaivatta.

 

Menevät helposti kasaan, tosin vaunukoppa/istuinosa täytyy irrottaa ensin ja muistaakseni renkaat oli helppo irrottaa (itsellä ei ole ollut tarvetta). Ovat aika painavat (en muista painoa, mutta olen ainakin itse jaksanut ne autoon nostaa. Vievät ratasituimen kanssa syvyyssuunnassa yllättävän vähän tilaa esim. eteisessä kun pistää aisan sisään ja nostaa selkänojan pystyyn, mutta leveyttähän näissä on jonkin verran.

 

Ainoa mitä ehkä kritisoisin on aika avonainen istuinosa, johon kuitenkin joutuu siirtymään n.6kk ->, kopan pienuudesta johtuen. Talvivauva voi mennä pidempääkin kopassa, mutta meillä kesällä syntynyt ei oikein kaikkien fyllinkien kanssa mahtunut enää 7 kk:n iässä koppaan. Ostin Brion vaunupussin sitten ratasosaan ja sillä on kyllä hyvin pärjätty tähän asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä urban ridereihin. Kulkee hyvin lumihangessakin, mutta kääntyvän akselin kanssa on tosi kätevät ahtaissa paikoissa. Kyllä tuo runko on mun mielestä kevyimmästä päästä, esim. mummolassa olevat Brion kakkosvaunut on todella paljon massiivisemmat ja painavat. Vaunukoppa ei tosiaan mikään jättisuuri ole, mutta vielä meidän 6kk tyttö mahtuu siihen toppapukuineen ja makuupusseineen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näissähän ei ole mitään integroitua ötökkäverkkoa - minkälaista olette käyttäneet, onko Mutsylla omaa vai käykö muiden merkkien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on joku ihan marketista ostettu ei minkään merkkinen ötökkäverkko ja Brion sadesuoja Mutsyissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, taas kävin täällä kuolaamassa. Koska Urban rider-runkoa ei nyt enää taida saada niin joku ihana voisi kyllästyä omiinsa ja myydä meille kelpokärryt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina ar- lastenturvasta sai hetki sit runkoa ja valmistustahan ei ole lopetettu vaan yrittävät markkinoida iGo mallistoaan :)

 

mä oon tykänny ur istä tosi paljon, liikun paljon maaseudulla ja sielläkin kulkee hyvin, miinusta tosiaan kopan pienuus tai no esim. emmaljungan citykopan mitat samat.. poika nyt vajaa 3kk ja lampaankarvan ja makuupussin kanssa ei mee enää, ratasosan otan käyttöön varmaan piakkoin kun sen saa just rataspussilla ja makuuasennolla käymään tolle ei

istuvalle lapsukaiselle.

Miinusta myös tuo työntökahvan satunnainen lukittomattomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now