Kiiwinen

Raskaus ja lemmikkieläinten reagointi

53 posts in this topic

Uteliaisuus heräsi kuinka teidän lemmikit ovat reagoineet raskauteenne? Ja jos ovat,niin kuinka käyttäytyminen on muuttunut raskauden myötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuorempi koirani ei ole reagoinut mitenkään.

 

Vanhempi koira sitä vastoin aloitti minun vahtimiseni jo ennen kuin tein plussatestin ja vahtiminen on vain yltynyt. Jopa mies itse huomautti koirasta, vaikken ollut hänelle maininnut vielä mitään. Koira ei jätä minua silmistään ja kyhjöttäisi koko ajan vieressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kissat (3kpl) eivät ole reagoineet mun mielestä mitenkään erityisesti mun raskauksiin, mutta oltiin juuri mökkeilemässä viikko ja hyttyset pyörivät paljon enemmän mun kimpussa kuin mun miehen! Mietin, että olisivatko ne naarashyttyset haistaneet mun hedelmällisen hormoniveren? :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän toinen kissa, narttu, on ollut muhun liimautuneena heti alusta asti. Sen pitää koko ajan päästä ihan mun viereen sohvalle, jos on romuja/läppäri/mitävaan edessä niin väkisin tunkee itsensä kerälle johonkin väliin. Mieskin huomauttanut useasti että toi hullutus alkoi plussauksen jälkeen, ennen tuli joskus viereen muttei tällaista jatkuvaa iholle tunkemista ole koskaan ennen ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anopin ja appiukon toinen koira tunki vierailulla kuonoaan koko ajan mun haaroväliin. Aikaisemmin on pysynyt loitolla, kun on komentanut (olen allerginen), mutta nyt eivät käskemiset tehonneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän oma koira kulkee koko ajan mun luona, käy varmistelemassa jopa pihalla etten ole hävinnyt mihkään, normaalisti huitelis vaan menemään itekseen. Saa nähdä millaseks vielä kehkeytyy, kun just jostain luin että koira saattaa alkaa puolustaa/omia odottavaa äitiä tulevalta isältä, toivottavasti ei semmoseks heittäydy. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oltiin juuri mökkeilemässä viikko ja hyttyset pyörivät paljon enemmän mun kimpussa kuin mun miehen! Mietin, että olisivatko ne naarashyttyset haistaneet mun hedelmällisen hormoniveren? :grin:

 

Vaikka kyse ei olekaan lemmikeistä, mun on pakko lisätä oma hyttyskokemukseni! Alkukesästä olin raskaana ja yksikään hyttynen ei mua pistänyt. Sitten synnytin ja meni pari päivää ja olin ihan paukamilla. Mun hormoniverta hyttyset ei selvästikään halunneet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat koirat "vahti" mua kyllä esikoisen odotusaikana aika hyvin mutta ei miehen kohdalla aiheuttanut mitään ongelmia. Pihalla kyllä nuorempi juoksi kokoajan mun perässä ja jätti miehen huomioimisen vähemmälle. Nyt koiria on enää yksi kun vanhus piti viime kesänä lopettaa, tämä tapaus ei niin kovin enää minua vahdi vaan meidän 1v poikaa enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä koira ei tunnu huomanneen koko asiaa. Jos jotain muutosta käytöksestä yritän etsiä, niin pikemminkin tuntuu välttelevän minun seuraani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei koira reagoi mitenkään poikkeavalla tavalla. Se seuraa jo valmiiksi esim. ulkona ollessa ja paimentaa... En ole muissakaan koirissa huomannut muuta eroa, kun ehkä perän haistelua, mutta johtunee pienestä alkaneesta virtsankarkailusta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä koirat ovat taas reagoineet. Meidän kakara, vajaa 1v koirapoika, ulkona kulkee harja pystyssä jos minä olen remmin päässä. Malinarttumme makaa kyljessä kiinni. Valkkariuros makaa toisessa kyljessä kiinni, pää mahan päällä (ei ole koskaan, edes pentuna viihtynyt sylissä). Ainoa joka ei vielä näytä merkkejä reagoinnista, on dallunarttu joka nyt muutenkin on vähän outo. Ei tiedä itsekään onko lintu vai kala. Viime raskaudessa keväällä, malinarttu seurasi joka paikkaan myös vessaan ja tuijotti taukoamatta. Kaipa tuo jotain tajuaa, kun on itse synnyttänyt 2x14 pentua :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sori OT, mutta mäkin olen ihmetellyt miksei mua ole hyttyset purreet tänä kesänä! :D

 

Kissat ei ole olleet minänsäkkään raskaudestani, mutta narttu kissa rupesi käyttäytymään kummallisesti kun synnytys käynnistyi esikoista odottaessani. Kiehnäsi ja seurasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vanhempi koira on vaikuttanut todella loukkaantuneelta ja se aloitti mun välttelyn jo ennen plussausta.

Ihmeteltiin sitä useampana iltana, että miksi se katoaa yksinään yläkertaan ja murjottaa siellä tuntitolkulla.

Se ei myöskään suostu tulemaan ollenkaan mun viereen sohvalle :girl_to_take_umbrage2:

 

Nuorempi koira on ihan yhtä höntti ja läheisyydenkipeä kuin ennenkin, joten sen käytöksessä ei ole mun mielestä tapahtunut mitään muutosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän koirien käytöksessä ei oo mun mielestä oikein mitään poikkeavaa ainakaan näin alussa. Ehkä tuo meidän noutajan pentu ei enää hypi niin villisti mun vattaa päin, liekö sekin sitten sattumaa :huh: Pikkukoirat seuraa perässä yhtä tiiviisti kuin aina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemmikeihini (koira ja kissa) raskaudellani ei ollut mitään vaikutusta. Normaalisti kun olen kipeä ne pysyvät lähelläni ja tukevat minua :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole omia lemmikkejä, mutta aivan alkuraskaudessa kävimme kylässä erään ystäväpariskunnan luona, joilla on pentuiässä oleva bulldog. Koira oli koko ajan minun perääni, erityisesti sisätiloissa, missä ei oikein ollut muita hajuja häiritsemässä. Pyrki syliin, hyppi päin jne. mikä oli epämiellyttävää, kun kyse on kuitenkin päälle 20-kiloisesta jötikästä.

 

Omistaja sanoi, että koira on reagoinut vastaavasti hänen raskaana oleviin kavereihinsa, on kuulemma aivan hulluna raskaushormonin tuoksuun. Seuraavaksi minulta kysyttiinkin, olenko raskaana. :rolleyes: Vastasin, etten tiedä ainakaan olevani, kun en siinä vaiheessa halunnut asian laitaa paljastaa. :girl_drink3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kolme kissaa (3v, 2v ja 1v) joista tuo vanhin on ainoa jonka oletan reagoivan jotenkin.. Vanhin siis on sellanen kissa, että tulee syliin tasan tarkkaan vain sillon kun ite haluaa, mikä on aika harvoin. Ja yleensä menee miehen syliin. Tuo kissa kun otettiin, niin mies oli työttömänä kotona kahdestaan kissan kanssa, niin kaverustuivat keskenään paremmin.:D Mutta nyt raskausaikana oon huomannut, että varsinkin öisin tuo kissa tulee mahan päälle makaamaan ja kehräämään. Hauska herätä siihen, kun tuommonen 8kg pikkukissa mahan päällä.:D Ja kun se tulee tosi varovaisesti siihen! Takatassuilla ei edes astu mahan päälle, ne pidetään tuolla häpyluun päällä ja etutassut on tuossa tissien alla. Tuolla Joulukuisissa joku sanoikin, että kisu hautoo mun vauvaa.:D No siltä se tuntuu välillä kyllä.. Ja tosiaan kun tämä kissa ei ikinä ennen ole tällasta tehnyt, joten jotenkin oletan sen johtuvat raskaudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttökoira 4v haukahtelee kaikkiin risahduksiin nyt kun olen raskaana (vk 10 menossa). Ei niinkään silloin kun ollaan esikoisen ja koiran kanssa keskenämme, vain silloin kun isäntä on kotona tai on vieraita. Yleensä koira ei paljoakaan hauku, nyt sitten ajaa minut hermoromahdukseen jatkuvalla "vuffailulla". Aiemmassa raskaudessa en osannut yhdistää käytöstä odotukseeni, sitä jatkui myös synnytyksen jälkeen ensimmäiset kuukaudet, mutta nyt pian plussaamisen jälkeen alkoi uudestaan niin tiesinpä sitten mistä aiemminkin johtui.

Är-syt-tä-vää. Jos olisi muutenkin pinna tavallista kireämpänä, tuo ei ainakaan asiaa auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon plussannut joulukuun alussa 2010 viikoilla 5+3 ja meidän narttukoira tuli valeraskaaksi vuodenvaihteen kieppeillä. Ikää tytyllä tuolloin oli n. 2v. Muutenkin oli koko raskauden oikeen kunnon vahti mua kohtaan. Meillä on myös kissa, ja kissasta tuli todella hellyyden kipeä ja tykkäs kölliä mahan päällä entistä enemmän. :) Niin ja toi meidän kevyt ja ketterä sylikoira (sekarotunen, 25kg) tykkäs myös änkeä mun syliin sohvalla ja nojatuolissa.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alle vuoden ikäinen narttukissa on alkanut kerjätä kaikella mahdollisella tavalla mun huomiota. Hyppii pöydille ja tulee syliin (ennen ei viihtynyt ollenkaan), naukuu ja juoksee jalkojen eteen että varmasti kompastut siihen ja huomaat sen. Yöllä sitten jos ei nuku jalkojen päällä niin sitten mahan päällä, sekä aamuisin tunkee omaa takapuoltaan mun naamaan ja kun tyrkkää pois niin tulee kehnäämään rapsutuksia ja silityksiä.

 

Toivottavasti ei tuosta nyt enään pahemmaksi mene?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans on koira alkanut vahtia mua ja seuraa suihkuunkin, jää nurkan taa odottelemaan ja käy välillä kurkkaamassa että kaikki on hyvin. Haukkuminen on tosiaan lisääntynyt aina kun käytän sitä ulkona, ihan hirveä räksytys ja kyseessä on siis 1v leikkaamaton collienarttu. Taitaa vissiin sekin olla vahtimista. Ja ehdottomasti pitää päästä mahdollisimman lähelle nukkumaan. Nytkin makaa mun jaloissa. Makkariin meillä elukat ei saa tulla ollenkaan, kun mulla on astmaa, vaikka se ei elukoihin reagoikaan.

 

Kissat on muutenkin mun perään, kun oon päivät kotona. Vanhin kissa osaa varoa mahaa ja asettuu silleen, ettei paina. Mieluiten se kuitenkin köllöttelee kainalossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ihan loppuraskaudesta alkanut koira tekemään pesää mun kylkeen aina iltaisin nukkumaan käydessä. (Kyllä, se nukkuu meidän vieressä :D) En tiedä aistiiko se, että kohta elämä muuttuu tai jotain...

Edited by Niu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä koira ei ole millään tavalla reagoinut mun raskauteen. Täytyy seurailla josko käytös mua kohtaan muuttuu kun viikkoja tulee lisää ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä koira kovasti alkanut kiehnäämään, mutta voi hyvinkin johtua juoksusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now