Glenda

Lapsikuvaus

97 posts in this topic

Haluaisin vinkkejä missä olette ottaneet lasenne 1v kuvat. Lähinnä pääkaupunkiseudun kuvaamoista haluaisin tietoa.

Olen ihastunut www.fotoalexandra.com kuviin kun eivät ole ihan perinteisiä studiokuvia. Hinta vaan hirvittää...

Me käytiin Nina Doddin studiolla Kirkkonummella. Kuvat ovat toki kalliita 122€, mutta aivan mahtavia. Ja isona plussana on että saatiin kuvat CD:llä ja saa teettää siitä mitä halutaan. Normi valokuuvaamo ottaa ehkä sen 50€ kuvauksesta ja pari kuvaa kaupanpäälle, mutta ne loput kuvat on ostettava 5€ kpl. Sitten kun on ostettava mummolle ja kummeille, niin kyllä siitäkin kertyy hintaa.

Meidän pojan 1 v kuvat otti juurikin Foto Alexandra ja ulkokuvina Tapiolan puistoissa viime syksynä. Aivan mahtavia kuvia. Todella ammattitaitoinen kuvaaja! Suosittelen ihan kympillä hinnasta huolimatta! Ja kannattaa varata ajoissa, on todella suosittu. Suosittelen, että ainakin 6 vk ennen synttäreitä.

Edited by Maasa

Voisko tähän samaan ketjuun laittaa lasten 1v.-kuvia? Omia tai netin esimerkkikuvia.

Mä kattelin yhen (pikku)kaupungin valokuvausliikkeen ikkunaa kauhuissani, siinä oli useita sinänsä ihan ok lapsikuvia, mutta ne oli pilattu jollain ihan ihme rekvisiitalla ja kuvatrikeillä tai miksi niitä sanotaan.. Eli lapsi ajoi kuvassa esimerkiksi autoa. Oikeesta autosta oli vissiin otettu erikseen kuva ja sitten istutettu lapsen kuva siihen niin että näytti siltä et jättiläislapsi ajaa autoa. :rolleyes: Samaan tyyliin oli (ilmeisesti perheen oma) pieni sylikoira joka oli kuvattu suhteettoman suureksi vauvan vierelle. Musta ois siis oikein kiva idea kuvata lapsi auton ratissa, jos se ois sellanen lapsen mitoille sopiva esim. vanhan ajan leikkiauto, tai ihan hellyyttävää jos kuva on perheen lemmikin kanssa, kunhan kuvan osapuolet ois siinä sen kokoisina kuin oikeesti ovatkin..

Tollasesta kuvakikkailusta tulee vaan mieleen ettei niitä kuvia ihan oikeesti osata ottaa.. Taispa siinä olla vielä lapsi joka istui lentävän maton päällä. :blink: Toivottavasti ton tyyppiset kuvat ei oo mikään tän ajan muoti-ilmiö! Ite aateltiin kokeilla kuvaamista ensin itse, koska meillä on kohtuu hyvä kamera ja on silä aika onnistuneitakin otoksia vauvasta saatu. Ja ainakin rennompi kuvaustilanne varmaan saatais aikaan. Jossain luonnon helmassa meinataan kuvat ottaa. Jos ei onnistu niin sit ammattilaisen puheille..

Tässä on meidän pojan 1 v kuvauksesta kollaasi vedoksena. Foto Alexandra siis ottanut.

Kollaasi_20x30_kuvat40ja101.jpg

Ihania kuvia Maasa. Just sellaisia rennon luonnollisia joista itse tykkään. Harmi että meidän neiti on syntynyt marraskuussa jolloin ulkokuvista on varmaan turha haaveilla.

Mulla nousee karvat pystyyn tuollaisista lentävä matto tms lapsikuvista. Muutenkin kaikki ylimääräinen kuvausrekvisiittaa esim taustakankaat puistonkymällä on mulle nou nou.

No tämä ei ole pääkaupunkiseudulla mutta itse ajattelin jos siis saan miehen ylipuhutuksi niin käydä kuvauttaa neiti TÄÄLLÄ. Eräässä lastentarvikeliikkeessä oli hänen kuvaamiaan kuvia kehystettyinä ja ne näyttivät ihan maalatuille tauluille.

Meilläkin pojat kävi 1v- kuvauksessa Nina Doddin luona. Oltiin tosi tyytyväisiä valintaamme.

Mä suosittelen myös Nina Doddia, hän otti aikoinaan hääkuvamme, ja sen jälkeen olemme käyttäneet pojan vauva- ja 1-vuotiskuvassa hänellä. Ninan ammattitaidolla 1-vuotiskuvissa näkyy hymyilevä ja iloinen vesseli ja perhekuvissakin koko perhe näyttää onnelliselta, vaikka todellisuudessa poika oli aivan mahdoton kuvauksissa ja varsinkin äidillä oli hermot tosi kireellä :lol: Suuri plussa Ninalla on just se, että kuvat saa cd:llä, jolloin niistä voi itse teettää tai tulostaa haluamansa määrän ilman kovin suuria kustannuksia.

Multa myös ehdottomasti suosittelut Nina Doddille! Rennonrempseä tyyppi, sai meidät koko perheen nauttimaan kuvaustilanteesta. Olimme siis perhepotrettia ottamassa ja samalla halusimme saada myös pojasta soolokuvia. :)

Tässä yksi meidän monista ihanista Nina Doddin ottamista 1 vee kuvista

kuva poistettu

Meidän kuvat otettiin tällä kertaa studiossa. Nina on myös ottanut meidän hääkuvat, ne on kuvattu ulkona.

Edited by Monalisa

Pistän kysymykseni tänne,koska en oikein tiedä missä muuallakaan saisin apua.

Siis pyöriikö täällä ketään joka osaa photoshopata valokuvia? Me otettiin studiokuvat perheestä samalla reissulla 1v kuvien kanssa. Se ainut rauhallinen potretti perheen kesken on muuten jees, mutta mä näytän tosi lihavalta. Siis, että olen ahtanut itseni todella ryppyiseen huonosti istuvaan paitaan ja mulla on kamala kaksoisleuka. Lisäksi näyttää siltä, että mulla olisi huulipunaa hampaissa. :(

Paitaa "silittämällä" ja varjostusta korjaamalla kuva olisi paljon kivempi. Eikä mulla ei oikeasti ole kaksoisleukaa!

Mä vaan en osaa. Mua suoraan sanottuna vituttaa, sillä muu perhe näyttää kuvassa ihan hyvältä, mutta mä en voi katsota tuota kuvaa ilman että mua rupee harmittamaan.

Muistelisin, että naikkareissa näitä tyyppejä oli, jotka kuvia osaa käsitellä, mutta kun mä en sinne enää pääse.

Edited by Macilla

Siis pyöriikö täällä ketään joka osaa photoshopata valokuvia? Me otettiin studiokuvat perheestä samalla reissulla 1v kuvien kanssa. Se ainut rauhallinen potretti perheen kesken on muuten jees, mutta mä näytän tosi lihavalta.

Pyydä kuvaajaa korjaamaan kuva. Pojan 1vee kuvista kuvaaja poisti kuolatahrat yms. Se muokkaus on niiden työtä, ne osaa sen parhaiten!

Me käytiin tänään ottamassa 3kk kunniaksi kuvat Nina Doddin studiolla :) 1-v. kuvat suunnitelmissa käydä myös hänellä sitten aikanaan otattamassa.

Jos ootte ottaneet Doddilla sekä 1-vuotiskuvia että perhepotretteja, niin onko siinä siis ollut periaatteessa kaksi eri kuvausta?

Meillä otettiin 1-vuotis kuvat Nina Doddilla ja kysyi sitten kuvaustilanteessa haluammeko myös perhekuvia. Perhekuvat otettiin sitten siinä samalla. Maksu oli yhdestä kuvauksesta. Aikaa meillä meni tuolla valokuvassa tunnin verran. Lopputulokseen oltiin todella tyytyväisiä. Perhekuvat onnistuivat todella hyvin ja Pojasta saatiin paljon hyviä kuvia. Tuonne mennään uudestaankin kun milloin seuraavan kerran kuvia tarvitaan.

Joo, sama juttu meilläkin eli perhepotretit ja pojan omat kuvat otettiin sujuvasti lomittain, tunti meilläkin siinä suurin piirtein vierähti. Ja hinta tuli yhden kuvauksen mukaan.

Meidän pojan 1 v kuvat otti juurikin Foto Alexandra ja ulkokuvina Tapiolan puistoissa viime syksynä. Aivan mahtavia kuvia. Todella ammattitaitoinen kuvaaja! Suosittelen ihan kympillä hinnasta huolimatta! Ja kannattaa varata ajoissa, on todella suosittu. Suosittelen, että ainakin 6 vk ennen synttäreitä.

Meillä otettiin tytön 1-vuotiskuvat sekä perhekuvat Foto Alexandrassa tänään. Noin kaksi tuntia meni studiolla ja hitusen on äidillä sellainen olo, että olisi tehnyt jonkinlaisen urheilusuorituksen. Yllättäen päädyttiin vuodenaika huomioonottaen studiokuviin. Tykkäsin valokuvaajan tyylistä, tosin kuvauksen alussa hieman repesin, kun kuvaajalla olikin yhtäkkiä päässään jäniksenkorvat. :lol:

Kuusi viikkoa ennen synttäreitä ei kyllä riittänyt meillä ajanvarausta silmällä pitäen, minä varasin ajan joskus elokuussa ja sain vasta joulukuulle. Nyt Petra Rask jää äitiyslomalle maaliskuussa ja helmikuun lopulle asti on kaikki ajat varattu.

^ Oho, onpas siitä tullut vuodessa suosittu! En ihmettele tosin. Petra on kyllä hauska kun kaikki keinot pupunkorvineen on käytössä :D

Me ollaan menossa otattamaan pojan 1-v. kuvat sekä samalla otoksia koko perheestä myös Nina Doddille. :) Olisin ehkä varannut Foto Alexandraan, jos kuvaaja ei jäisi äitiyslomalle, vaikka hinnat vähän hirvittivätkin... Onneksi oli helppo päätös. :)

Onko suosituksia Tampereen suunnalta? :) Tarvittaisiin myös sellainen kuvaaja, joka onnistuu saamaan sen aidon hymyn kuvattavan kasvoille. :) Tekohymy kyllä irtoaa kun sanotaan että hymyile, mutta ei ole aidon voittanutta... juunou. :)

Voin suositella Nina Doddia todella. Meidän vilkkaasta taaperosta saatiin aivan loistavia kuvia ja samoin perhekuvista löytyy helmiä. Olen siis erittäin tyytyväinen. Hinta on myös mielestäni kohdallaan suhteessa siihen, että kuvat saa cd:llä itselleen sekä värillisinä että mustavalkoisina. Aikaa meillä meni tunnin verran, eikä vanhemmat olisi kauempaa jaksaneetkaan juosta lapsen perässä palauttamassa häntä taas takaisin kuvauspaikalle. ;)