Sugar

Lasten tempauksia

28 posts in this topic

Onko lapsesi tehnyt tai sanonut jotain hassua, kiellettyä, noloa... Kerro siitä täällä!

Edited by Sugar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2,5 v pojankoltiainen, joka yleensä on ihan mukava, mutta joitakin tapauksia äiti ei sulata..

 

Seuraava menee ehdottomasti Top10 -muistelmiin.

 

Esikoinen meni yöunille. Hetken kuluttua kuului hentosella äänellä "Äitii...äitii.." ja käskin mennä miestä katsomaan mikä hätänä. Mies hoitaa meillä aina iltahommat. Mies meni ja totesi vakavaan ääneen "VOIHAN sensuroitua manausta.." ja ajattelin, että tyypilliseen tapaan Olli on iskenyt kätensä kakkavaippaan ja näytteli niitä.. No ei.

 

"Tuu nyt tänne auttaan!" mies huusi ja ajattelin taas, et eiks se nyt suoriudu tästä vakiohommasta itekseen. Höh ja kampesin itseni sohvalta. Eteisessä Olli tuli vastaan ja mun suu loksahti auki hämmästyksestä. Olli käveli kantapäillään, kädet ranteita myöten gagassa, reidet ja jalat gagassa, VARPAAT gagassa ja sen lisäksi viel naama gagassa. B) Tuli manaus. Olli tipsutteli suoraan suihkuun, mies jäi vaihtamaan lakanoita sänkyyn. Meni hetken aikaa kun sain suihkutettua kaiken gagan pois - vaipassa ei tietty ollut enää juur mitään gagaa.. tsiisus.

 

Esikoinen sai opetusta kun mäksötin koko suihkuttamisen ajan sille, miten ei saa touhata gagan kans. Sillon ei naurattanut, nyt kyllä jo hymyilyttää.. Lisäks bongasin vasta seuraavana päivänä vielä matosta gaggavarpaanjäljet, vaikka lattiat olinkin jo siivonnut. Hohhoijakkaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen kiva tapaus oli tänään, kun Olli maalasi itsensä äidin meikeillä - lähinnä mukavin oli ollut musta eye-liner, jolla oli tuhrittu kulmakarvat, silmät, huulet sekä vähän sieltä sun täältä naamasta. Lisäksi peili oli meikattu, lol. Taas naurattaa jälkijunassa.. Ei olis kannattanut lapsen kanssa katsoa kasvomaalauksen alkeita!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun likka on möläytellyt vaikka mitä, varsinkin vähän pienempänä(nyt ekaluokkalainen).

 

Kerran oltiin bussissa, johon nousi pysäkiltä pitkätukkainen, hitusen epäsiisti mies(ei kuitenkaan mikään pultsari). Yhtäkkiä likka "kuiskaa"(todellisuudessa kaikki kuulee)mulle, että "Äiti, miksi toi peikko tuli kyytiin?" Mä olin naama punasena hiljaa..

 

Toisen kerran, myöskin bussissa, kuuluu narahdus renkaista tmv. "Äiti, pierasitko sinä?"

 

On myöskin kehunut ja kilpaillut muiden lasten kanssa päiväkodissa, kenen isi juo eniten kaljaa. Pienenä, juuri kun oli oppinut sanan isi, kaikki miehet kaupassa oli isejä :lol: Tosin silloin ne miehet oli enemmän noloja kuin minä ;) Onhan näitä, kaikkea ei kyllä edes enää muista(onneksi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tassa nyt ei ole omista lapsista kyse, mutta kerrotaan kuitenkin. :-) Olin miehen kanssa grillikutsuilla miehen entisen koulukaverin luona. Tassa perheessa oli kolme pienta tyttoa, ikahaitarilla kahdesta kahdeksaan ehka. Lapset olivat leikkineet pihalla ihan rauhallisesti, kayneet valilla vahan ruokaa naykkimassa kun aikuiset muistelivat menneita ja vertailivat asuntokauppoja. Sitten toinen vanhemmista tytoista tuli kohteliaasti ilmoittamaan aitilleen, ja samalla koko vierasjengille, etta pikkusisko kakkaa takapihalla. :lol: Nain sivullista nauratti jo silloin, aitia varmaan vasta jalkeenpain...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toissapäivänä esikoiseni teki vanukasta; rikkoi kananmunan keittiön sivupöydälle (enkä ees huomannu sitä enne ku esikoinen tokas "Tein vanukasta"!). Eilen oli tiputtanut mehukannuun muistitikun ja vatkas sitä spagettikauhalla. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan noita vaikka mitä, mutta ei niitä kaikkia aina muista. Esimerkkinä esikoinen on hajottanut kaksi printteriä ja maalannut mikron osittain punaiseksi permanent-tussilla. Niin ja pojat ovat rikkoneet mun edellisestä kannettavasta pari kertaa laturijohdon. Lisäksi siitä kannettavasta puuttui jotain 5-6 näppäintä, kun nuorempi poika repi ne irti ja samalla meni rikki ne kiinnitysjutut, ettei nappuloita saanut enää takaisin. Mulla on nyt noin kaksi viikkoa vanha uusi kannettava ja lapset ovat onneksi nyt isompia, joten eivät toivon mukaan tee tälle uudelle kannettavalle mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toissapäivänä esikoiseni teki vanukasta; rikkoi kananmunan keittiön sivupöydälle (enkä ees huomannu sitä enne ku esikoinen tokas "Tein vanukasta"!). Eilen oli tiputtanut mehukannuun muistitikun ja vatkas sitä spagettikauhalla. B)

 

 

Ihana! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö 2,5v kaatoi maitolasinsa ruokailun yhteydessä. Tuijotti hetken iskää ja äippää ja totes - No ei ollu yllätys!! :lol:

On tainnut omasta suusta muutaman kerran päästä kun on aiemmin tehnyt saman.... :D

 

Ja komentelee pikkuveljeään... Poju huusi makkarin oven takana joka oli kiinni ja Tyttö oli laittanut sinne oman nukkensa nukkumaan. tyttö sanoi pojalle - ole ny hiijaa. Ninni heää. Ei yhtää huuaa iinä. Jo ny on peekele. Annan tulle uunapin :lol:

Ja meillä oli hauskaa... Salassa tietysti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerjäläisen alku....

 

Neiti oli sen ikäinen että lauseita tuli (sellaisia että joutui vielä kuulijalle usein tulkkaamaan, että mitä se sanoo) :D

 

Kauppajonossa neiti istuu kärryissä ja takana omaa vuoroaan odottava nainen alkaa kaivaa rahaa valmiiksi omaa maksuaan varten. neiti iloisesti ojentaa kätensä ja sanoonaisella

'anna possurahaa' (onneksi täti ei tajunnut että hänelle puhuttiin)

 

 

Ottaahan se päähän...

 

Eteisessä oli pitkä koko käytävän mittainen räsymätto. Neiti oli juuri hiljattain oppinut juoksemaan. Matto meni ruttuun kesken spurttiharjoitusten ja neiti kaatui naamalleen. Ei niin, että olisi itku tullut, ehei. Eteisestä kuului vaan

 

''Ittu aatana!''

 

ja homma jatkui maton suoristamisen jälkeen. aikuisia nauratti, niin ettei neiti sitä nähnyt.

 

Monesti myös kun homma ei ole sujunut tahdotulla tavalla neidin suusta kuului

 

'kohta menee heeemo!' (hermo) tai 'sen jälkeen kun oppi sanomaan ärränkin on tullut, ''nyt mulla käpy kärtsää!!''

 

 

Ei toivottuja toimintoja

 

Meillä tämä on kauhean vähän piirrellyt mihinkään, mutta joskus on kuvataidetta tullut harrastettua. Kerran löysin olohuoneen sohvasta mustekynällä piirretyn eläimen. se oli kuulemma hevonen :rolleyes:

 

Pottatreeneissä on tullut muutaman kerran 'vahinkoja'. Pissat pottaan, potta käteen ja kaadetaan se lattialle/rinnuksille tms. Ihan pienenä kaatoi ensin pissat päälleen, ja sen jälkeen levitti vaipparoskiksen siihen vielä. Potta lensi aika pian nurkkaan käytöstä ja meillä alettiin pyttyillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan suurin säikähdys oli kun taapero tuli vastaan konetiskitabletti suussa. Siitä pitäen on myrkytystietokeskuksen numero ollut tallennettuna puhelimeen, vaikka sillä kertaa säikähdyksellä selvittiinkin.

 

Hiljattain lähdettiin esikoisen kanssa junareissuun ihan kahdestaan, ja yllättäen poika kajauttaa kovaan ääneen täydessä junavaunussa: "Äiti, kerro vielä siitä kun sun pääsi jäi junan oven väliin!"

 

Noloa oli myös kun esikoinen vauvana kajautti vaunuissa sellaisen pierun että ikkunatkin helisivät. Sain aika kummia katseita vieressä notkuneelta nuorisolaumalta. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahdoton kuopukseni tänään vaatekaupassa kurkki jokaiseen sovituskoppiin huutamalla "kukkuu te siellä" aina heti kun äitinsä huomio oli muualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätin lapset 3v ja 1,5v hetkeksi pihassa auton etupenkille. Kun tulin takaisin, lapset olivat tunkeneet parkkikolikot CD soittimeen, josta pilkisti yksi euro ja kuului musiikin sijasta enää hentoa pihinää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää on niin mahtavia, oon nauranu vedet silmissä jo vaikka kuinka kauan. Itellä on 2,5 vuotias kummityttö, jota oon hoitanu nyt kesän. Hänen suustaan kajahtaa myös aina, kun asiat ei mee oikein, tuo "Ittu saatana". En tiiä pitäsko itkee vai nauraa.

 

Itse olen tämmönen pälpättäjä ja yksin kaakatan kaikkea turhaa, niin kummityttöni toistaa tilanteessa ku tilanteessa mun sanomisiani ku papukaija :lol: kuulostaa niin pikku vanhalta että ei voi naurua pidättää. Yksi lausahdus jonka on ottanut tavaksi on "voi hyvä aika" (sanon monesti että Voi hyvänen aika)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siskontyttö 4v halusi kattoa mun paljasta mahaa ja tökki sormella pulleaa napaa "Tässä on varmaan sen vauvan varvas!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mahdoton kuopukseni tänään vaatekaupassa kurkki jokaiseen sovituskoppiin huutamalla "kukkuu te siellä" aina heti kun äitinsä huomio oli muualla.

 

Ihana :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kissa hoidossa kun olin pieni, alle 3 v. Äiti oli laittanu kissalle kuppiin silakoita, mutta kissa ei ollut syönyt, vaan nukkui porukoiden sängyllä. Meikätyttö sitten reippaana oli mennyt ja kipannut ne silakat kissan nokan alle sinne sänkyyn. Äiti oli todella tyytyväinen, kun sänky haisi raikkaalle silakalle aika kauan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tällä hetkellä erittäin vilkkaat 2v kaksospojat ja 5kk pikkuveli. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää ihan päivittäin.. Tässä "parhaimpia":

 

Pikkuveli (noin 2kk) makaa sitterissä keittiön pöydällä (turvassa isoveljien, 1v 9kk, vauhdilta). Toisella kaksosella on sitten kakka vaipassa, jota menen vaihtamaan. Pikkuveli alkaa itkeä sitterissä ja huutelen, että hetki pieni äiti tulee pian.. Yhtäkkiä tuleekin aivan hiljaista ja kun pääsen paikalle, huomaan että toinen kaksosista on siirtänyt raskaan keittiön tuolin, kiivennyt se kautta pöydälle ja tunkee pöydällä ollutta tuttipulloa hämmästyneen pikkuveljen suuhun. Voi tuota veljesrakkautta! :rolleyes:

 

Kaksoset (1v10kk) leikkivät mökin terassilla ilman vaippaa pelkät uimahousut jalassaan. Äiti, isä ja pappa kuuntelevat leikkien ääntä sisällä. Hetken päästä toinen tulee sisälle pitäen jotain kädessän, suuntana äiti, joka istuu ruokapöydässä. Pappa kysyy; N mitä sulla on kädessä? N nostaa käden ylös näyttääkseen ja vastaa; kakkaa! Sillon kuuluu kolmesta aikuisesta suusta; EEIII!. Kieltoa säikähtäneenä poika heittää löysähkön läjän lattialle ja sitten tuleekin aikuisilta jo väkisin nauru. Edellinen on siis seurausta siitä kun harjoitellaan vaipatta oloa, mutta sitä hätää ei vielä ihan riittävän ajoissa tunnisteta. :D

 

Samaiset kaksoset nauttivat taas vaipatta kesäpäivästä kotitalon pihamaalla. Ja yllättäen jälleen kerran on kakkaläjä terassilla, jonka siivoan pois ja vien jätteet sisälle vessanpyttyyn. Kun tulen takaisin on toinen poika riisunut huivin päästänsä ja pyyhkii sillä terassille tullutta uutta kakkakasaa. Voi kiitos kulta, olitpa reipas, kun siivosit kakan pois...

 

Ajattelin, että syödään ruoka ulkona terassilla. Kannoin sisältä ruokailua varten tavaraa puutarhapöydälle ja lähdin hakemaan uutta satsia. Takaisin tullessa toinen kaksosista (2v) pitelee lähes täysinäistä puolentoista litran maitopurkkia ylösalaisin tuolin yläpuolella ja loristaa lähes kaikki maidot tuolille ja terassille. Nappaan äkkiä purkin pois ja lähden hakemaan vielä syöttötuoleja. Kun tulen takaisin poika makaa puutarhatuolin alla ja nuolee maitoa terassilta. Kun torun poikaa, hän alkaa puhaltaa ja päristää maitolammikkoon (samalla tavoin kuin esim uimakoulussa tehdään veden pintaan hengitysharjoituksia). Ei pitänyt taaskaan äidin pokka.

 

Tultiin kaksosten (2v) ja koiran kanssa lenkiltä. Annoin koiralle pihassa vettä ja koira joi. Kaksosia alkoi myös vesikuppi kiinnostaa. Sanoin pojille hakevani myös heille sisältä juotavaa. Yleensä pojat vaan läiskyttävät kädellä koiran vesikuppia tai kaatavat sen joten en katsonut tarpeelliseksi nostaa vesikuppia pois. Takaisin tullessani kumpikin pojista oli kontallaan vesikupin vieressä ja latkivat kupista vettä.

 

Meillä on sisäkatosta luukun kautta ullakolle aukeavat jyrkät portaat. Olin viemässä pikaisesti tavaraa ullakolle ja yleensä pojat on katselleet portaiden juurella ja odottaneet takaisintuloani. Tällä kertaa uteliaisuus kuitenkin voitti ja tullessani alas toinen pojista tuli minua vastaan puolivälissä ja toinenkin oli jo paria skelmaa kavunnut. Ylöspäin tulon pojat näköjään hallitsi, mutta alas he ei sitten osanneetkaan enää mennä.

 

Meillä myös laitetaan suuhun kaikkea!! Siis aivan kaikkea (paitsi ruokaa). Pikkukiviä, risuja, puolukan ja mustikan varpuja, takkapuista revittyä tuohta, isin juuri jalkapohjista leikkaamaa kuollutta ihoa (HYI, YÖK!!!) jne. Pienempinä kävivät vessanpytystä hakemassa WC-raikastimen ja molemmat suupielet valkoisena sitten sitä ylpeänä esittelemään vanhemmille. Meille tuli tietenkin kiire pestä suut, mutta kuinka sattuikaan sopivasti, että juuri silloin oli alueellamme ennakkoon ilmoitettu vesikatko. Lopulta poikien suut sitten pestiin maidolla. Kerran vaihdoin toiselle kakkavaippaa ja pari pientä papanaa putosi lattialle kun laitoin vaippaa roskiin. Roikotin toista poikaa sillon juuri pesualtaan yläpuolella, joten en välittömästi siivonnut niitä pois. Sitten kuulinkin kuinka toinen kaksosista sylkee ja räkii lattialla. Olihan se nyt ollut pakko maistaa sitä kikkaretta lattialla... olisihan se voinut olla vaikka jotain hyvää.. esim rusina... :P Mitä mahtaakaan noiden pienten päässä liikkua kun kaikki täytyy tunkea suuhun.

 

Aika paljon näytti olevan tuota pissa-kakka-huumoria... Mutta meidän poikien lempipuuhaa onkin "karata" suihkun jälkeen kuivauksesta ja juosta hysteerisesti nauraen ympäri taloa tehden kumpikin kymmenkunta pissalammikkoa lattialle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Parhaimmat" jutut on tainneet jo noilta vuosilta jäädä unholaan, en tiedä onko se kovin huono juttu ;)

 

Poitsu oli serkkutyttöjensä luona leikkimässä, ja minä siskoni kanssa jutustin alakerrassa kahvikupin kanssa mukavia. Sisko menee ylös, kun siellä on epäilyttävän hiljaista. Käy ilmi, että lapsukaiset värittävät ja piirtävät ihan kiltin näköisenä. Poitsua vaan tuntui vähän nolottavan. Keskimmäinen tytöistä paljastaa, että Onni piirsi seinään. Poika väittää vastaan, että serkku kyllä valehtelee, eikä ole mitään tehnyt. Tapetista löytyy kuitenkin mustekynällä piirretty tikku-ukko, ja vielä poitsu yrittää väittää, ettei taideteos ole hänen jäljiltään siihen ilmestynyt. Vale paljastuu kuitenkin aika helposti, nuori taiteilijanalku kun ei jätä koskaan signeeraamatta teoksiaan, ja tikku-ukon alla lukee INNO.

 

(Poitsulla meni siihen aikaan kirjaimet nurinpäin, niin että jos peilin kautta olisi katsonut, niin kirjoitus olisi ollut juuri oikein)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli joskus mun sijaissisko hoidossa vähän aikaa..enpä sitten osannut silloin suhteuttaa puheitani sellasen apina 3veen tasolle.. Oli sitten sisko heittänyt tosikkoisälleni torumisen yhteydessä "syö pääs" ja toisella kertaa "puhu kädelle kun korvat ei kuuntele *ja lyönyt käden kasvojensa eteen*" Nice.. Ei porukat yhtään arvannut keltä nääkin oli apinoitu :rolleyes:

 

Kerran myös sain kuulla kovaan ääneen siskoltani kaupan jonossa että mulla on isot tissit. Tänks.. Enkä kyllä enää ota tuota pikkupirua sovituskoppiin mukaan, sillä synnytyksen jälkeen sain kuulla kunnon huudolla kopissa että " Adamo, sää oot ihan seepra vielä!" JepJep, siis jäi raskaudesta muukin muisto kuin kauhee vatsa röllyskä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now