Guest mamiia

vko 38+1 eikä yhtäkään supistusta takana?!

23 posts in this topic

Vko 38+1 ollaan enkä koko raskauden aikana ole tuntenut yhtäkään supistusta, en kivutonta enkä kivuliasta! Onko muita joilla on ollut vastaavanlainen tilanne? Neuvolassa sanovat että aivan normaalia se on, mutta itellä on sellanen olo ettei vauva tule masusta koskaan ulos!! Luulen ainakin ettei synny ajallaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakaan ei ollut yhtä ainutta supistusta ennen kuin samana päivänä kun synnytys alkoi rv 40+3. :) Esikoista siis odotin. Joten ei hätää, kyllä se sieltä tulee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunsin ekat supistukset vasta synnytyssalissa ;) Meni tosin yliajalle, mutta ei ne supparit tai niiden puuttumiset välttämättä kuitenkaan kerro mitään. Siskollani supisteli viikoilta 37 asti ja koko ajan oltiin lähtövalmiudessa, lääkärikin sanoi että pian, pian, pian, mutta syntyi silti kaksi viikkoa yli lasketun ajan ;)

 

Rentouttavia loppuhetkiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niinhän se neuvolantätikin sanoi että toiset eivät tunne supistuksia lainkaan ennen synnytyksen käynnistymistä. Kuitenkin tuntuu että kai sitä jotain merkkejä edes tulee mitkä enteilee synnytystä?!? No ehkä ei sitten.. :) Niin malttamaton olo vaan kun haluis jo pienen nyytin syliin.

 

Jos sinulla Justiina supistuksia ei tullut ennen synnytyssalia niin miten tiesit synnytyksen käynnistyneen? Menikö vedet tai käynnistettiinkö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei välttämättä tule merkin merkkiä ennen kuin sinä päivänä kun synnytät. Eli jos merkeistä päätellään niin yhtä hyvin voi syntyä huomenna kuin kahden viikon päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niinhän se neuvolantätikin sanoi että toiset eivät tunne supistuksia lainkaan ennen synnytyksen käynnistymistä. Kuitenkin tuntuu että kai sitä jotain merkkejä edes tulee mitkä enteilee synnytystä?!? No ehkä ei sitten.. :) Niin malttamaton olo vaan kun haluis jo pienen nyytin syliin.

 

Jos sinulla Justiina supistuksia ei tullut ennen synnytyssalia niin miten tiesit synnytyksen käynnistyneen? Menikö vedet tai käynnistettiinkö?

 

Minulla tosiaan käynnistettiin aika epäkypsästä lähtökohdasta. Kyllähän ne supistukset sitten tunnisti kun niitä lähti tulemaan, heh :) En ole tässä toisessakaan raskaudessa tuntenut yhtäkään supistusta, en harjoitus tai muutakaan. Saas nähdä miten käy! Ja tiedän tuon malttamattomuuden tunteen, itsellä alkaa nyt jo tulemaan sellainen tunne että saisi tulla jo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ekat supistukset puoltoista päivää ennen pojan syntymää eikä niitä ennen ollut merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulle sanottiin viikko ennen laskettua aikaa et kohdunkaulaa 2,5 cm ja ihan kova vielä et yliajalle menee. Lasketun ajan aamuna alkoi kivuttomat supparit ja vasta viideltä tuli kipeiksi. Poika syntyi 8 h päästä. Ens kerralla toivoisin pehmeämistä hiukan aiemmin ettei aukeis rytinällä yhtenä päivänä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei myöskään kaksi ensimmäistä synnytystä ennakoineet mitenkään supistuksilla. Ennen synnytystä ei ollut supistuksia ollenkaan, joten kun supistukset alkoivat se oli jo sitten menoa :) esikoinen siis syntyi 39-0 ja toinen 40-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa mukava kuulla että muillakin ollut tuota supistelemattomuutta ja silti ihan ajallaan tullut pienokainen. Rauhoittaa hieman mun mieltä kun tiedän että pienen on silti mahdollista tulla ulos jo piakoin. :) eipä tässä auta muuta kun odotella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ei tullut ekassa raskaudessa yhtään supistusta ennen yliaikaiskäynnistystä. Toisessa raskaudessa tuli jonkin verran supistuksia, ei tosin kovin kivuliaita. Käynnistykseen mentiin silloinkin viikolla 42+1. Ei kannata stressata supistelemattomuutta (helpommin sanottu kuin tehty). Ei sekään ole kivaa, jos monta yötä supistelee, eikä siltikään tapahdu mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakaan ei ole ollut yhtään tuntuvaa supistusta ennen synnytyksiä, eikä kuulema äidilläkään. Esikoinen tosin syntyi käynnistettynä, mutta olin jo 3cm auki tuolloin (h39+3), ja toinen syntyi h39+6 eli ihan ajallaan. Sitten kun supistuksia alkoi tulemaan, niin ne ei lakanneet. Parempi niin kuin viikkotolkulla turhaan valvottavat supistukset. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tullut yhtään supituksia ennen synnytyksen käynnistämistä oksitosiinilla lapsivesien menon takia. Ajallaan syntyi poika sitten kuitenkin käynnistyksellä. Jos lapsivedet menee, niin synnytys käynnistetään vuorokauden sisällä lisääntyneen tulehdusvaaran takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran ekat supparit 40+5 puolen päivän maissa, yöllä lähtö ja syntyi 40+6 illalla. Tokalla kierroksella ekat suppari 38+6 päivällä, yöllä tuli lähtö ja syntyi 39+0 aikaisin aamulla. Muutama kivuton harkkasuppari ekassa raskaudessa, joita en ois ees huomannu jos en ois ollut muuten vaan kytiksellä. Ei voi tietää, niitä tulee jos tulee, ja sit kun tulee, sen varmasti huomaat. Ei oo kukaan vielä sisälle jäänyt. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tuntenut ainuttakaan supistusta koko raskauden aikana. Ekat supistukset tuli 39+3 ja tyttö syntyi 39+5. Ja ne oli heti suht säännöllisiä ja tosi kivuliaita.

Edited by kirsmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ekat supparit rv 41+4 (syntyi 41+5) ja kuopuksesta 41+2 (syntyi 41+3). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä väittäisin, että raskausviikkoon 38 mennessä supistuksia on varmasti ehtinyt tulla paljonkin, niitä vain ei välttämättä itse mitenkään tunne, ellei erikseen seuraile, miten pinkeältä vatsa vaikuttaa tms. Minulla oli sekä esikoista että nyt tätä toista odottaessa loppuraskaudesta paljonkin täysin huomaamattomia supistuksia, yleensä siis neuvolan th vain sattui mainitsemaan sf-mittaa ottaessaan tai sydänääniä kuunnellessaan, että nyt näköjään supistelee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tuntenut ensimmäisen raskauden aikana ainoatakaan supistusta, synnytys käynnistettiin rv 41+3 ja niitä supistuksia tuli (senkin edestä) vasta sitten. Varmaan vauva olisi ulos tullut joskus ilmankin mutta ei ehkä hengissä tai ainakaan kovin hyväkuntoisena.

 

Toisen raskauden aikana en huomannut myöskään ainoatakaan supistusta ennen kuin synnytys käynnistyi itsekseen rv 39+7.

 

Ja nyt kolmannessa raskaudessa ei ainakaan tähän reiluun puoleenväliin mennessä ole tullut yhtään supistusta. Itse en ole niitä kyllä raskausaikana sen kumemmin kaivannutkaan, ihan mukavaa kun voi liikkua ja elää normaalia elämää eikä tarvitse varoa mitään supistusten pelossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sama kuin Rouva Tossavaisella. En huomannut supistuksia itse, mutta terkka huomasi joskus, kun oltiin sf-mittaa ottamassa. Olisiko kerran raskauden aikana ollut sellaista supistelua, että itsekin huomasin. En ole varma. Siitä huolimatta jouduin jo saikkarille ennen äitiyslomaa, koska paikat olivat pehmenneet (ennenaikaisuuden riski). Lopulta synnytys alkoi rv 39+4. Supistuksia alkoi tulla heti aamulla koko ajan voimistuen ja alkuillasta ne hiipuivat, jonka jälkeen lähtivät uuteen nousuun ja vauva syntyi aikaisin seuraavana aamuna eli rv 39+5 :)

 

Ajattelin, että synnytys lähtee yllättäen käyntiin lapsivesien menolla, koska huomattavia supistuksia ei ollut raskauden aikana. Mutta eipäs lähtenytkään, vaan ihan supistuksilla.

Edited by white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ensimmäiset supistukset 40+4 aamuyöstä josta ne jatkuivat kunnes likka syntyi 40+5. Ja mullakin neuvolantäti sanoi joskus sf:ää mitatessa supistelevani, itse en mitään tuntenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rivakamman kävelyn jälkeen tuntui jotenkin "kiristävältä" loppuraskaudessa, mutta en oikein supistukseksi voi kutsua. Ensimmäiset selvät supistukset tulivat 39+6 vedenmenon jälkeen.

 

Monet synnytyksen käynnistymiset ovat juuri sitä, eli kokolailla puskista tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin 37. viikko menossa, enkä ole tunnistanut yhtään supistusta. Hetki sitten kontrollissa käydessä käyrälle kuitenkin piirtyi pieni supistus, josta ei kyllä ollut itsellä mitään havaintoa. Kätilön mukaan ainakin on ihan normaalia, vaikkei supistuksia tuntuisikaan ennen synnytyksen alkamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla supistellut jostain rv 18 alkaen, enimmillään joskus 24-32 rv, ja tuntuu että vain vähenevät nyt loppua kohti. Taitaa tulla synnytys ihan puskista kun tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now