Sign in to follow this  
Followers 0
MrsDificil

LS

30 posts in this topic

Onko kenelläkään kokemuksia Lohjan sairaalasta ja siellä synnyttämisestä?

Muutamme tässä kuussa Lohjalta Vihtiin ja arvon nyt Jorvin ja Lohjan välillä.. Suunnilleen yhtä pitkä matka.

 

Kaikki kommentit enemmän kuin tervetulleita. :)

 

Itse olen ollut toistaiseksi kerran Lohjan sairaalassa, kävimme siellä np-ultrassa. Kätilö oli todella mukava ja sairaala vaikutti rauhalliselta.. En vain tiedä ketään joka olisi synnyttänyt siellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Mä synnytin Lohjalla huhtikuun alussa. Mitään moitittavaa en löydä, kaikki meni niin hyvin kuin vaan mahdollista! Kätilöt olivat asiallisia ja asiansa osaavia, hoito oli ystävällistä koko ajan. Perhehuone oli ihan huippujuttu ja tosiaankin nautittiin miehen kanssa siitä sairaalassoloajasta. Jopa ruoka oli hyvää! :) Kaikkiin kysymyksiin sai vastaukset. Lohjan sairaala on mukavan pieni ja ainakin sillon kun mä menin sinne niin oli hiljaista. Ammeet sun muut on myös mukava juttu ja toiveita kuunneltiin hyvin myös kivunlievityksen osalta.

 

Tässä nyt jotain, kerron lisää, tai saa kysyä jos tulee jotain mieleen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia Lohjalla synnyttäneiltä!

 

Kävin siellä tällä viikolla nt-ultrassa ja ainakin sen perusteella tuli hyvä kuva sairaalasta ja erityisesti sen henkilökunnasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytin viikko sitten Lohjalla, joten synnytyskokemus tuoreena muistissa. Esikoisen synnytin aikoinaan Jorvissa ja tämän kakkosen nyt Lohjalla ja jos vielä tulee tilanne, että pitää valita synnytyssairaala, niin Lohja voittaa minun ajatuksissani Jorvin ihan täysin 6-0. Lohja oli ihanan pieni, kaikki kätilöt olivat ystävällisiä ja perehtyivät ihan tosissaan, ajan kanssa jokaiseen äitiin. Synnytyskätilöt osasivat hommansa ja neuvoivat ja tukivat synnytyksessä, ainakin yöaikaan kätilö oli lähes jatkuvasti synnytyssalissa päivystämässä. Myös kaikki tarvittavat "synnytysvälineet" löytyivät; amme, jakkara, jumppapalloja, säkkituoleja, kiikkutuoleja jne. Lapsivuodeosastolla kätilöt neuvoivat ja opastivat auliisti ja aina tosi ystävällisesti. Tosi hyvät fiilikset jäi, voin suositella Lohjaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon menossa taas n. 4kk:n päästä synnytteleen Lohjan sairaalaan, voin sit tulla kertomaan uudempia kokemuksia ^_^ Edelleen on kyllä niin hyvät muistot mielessä siitä paikasta, että hyvillä mielin odotan synnytystä ja sairaalaan menoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti en päässyt sitten ikinä Lohjalla synnyttämään, koska minut siirrettiin raskausmyrkytykseni ja aikaisten viikkojeni takia Naistenklinikalle. Mutta Lohjan sairaalassa vietin yhden yön, ja paikasta jäi tosi positiivinen kuva. Kätilöt oli ihan hirveän mukavia ja empaattisia, ja paikka oli mukavan rauhallinen NKL:n verrattuna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kanssa olen Lohjan sairaalan valinnut mutta valitettavasti saman valinnan tehneitä tuntuu olevan netissä liikkeellä kovin vähän. Mutta jos teitä sieltä kokemuksia omaavia vielä löytyy niin olisi ihan mahtavaa kuulla!

Itse aion yrittää luomusynnytystä ja vesiamme olisi kiva ja nettisivujen mukaan siellä on sellainen. Mutta onko kenelläkään tietoa, onko se käytettävissä myös ponnistusvaiheen aikana vai vaan avautumisvaiheessa? Nyt on menossa viikko 32+2 joten h-hetkeä odotellessa :rolleyes:

Edited by miiuhoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesiamme on kyllä Lohjan sairaalassa, mutta ainoastaan käytettävissä avautumisvaiheessa (vaikka on siellä kuulemma muutama lapsi syntynyt veteenkin:D). Pidin kyllä Lohjan sairaalasta, osaava ja ymmärtävä henkilökunta, toiset hanakammin opastamassa kuin toiset, mikä oli kyllä uudelle äidille hyvä asia. Ymmärtävät myös äitejä jotka joutuvat olemaan ylimääräisiä päiviä osastolla ja tämän vuoksi eivät ole niitä kaikista helpoimpia potilaita ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kesäkuustahan osa Tammisaaren synnyttäjistä siirtyy Lohjalle joten aprikoin että minkä verran tulee vaikuttamaan tähän astiseen ' rauhallisen ja pienen' sairaalan ilmapiiriin.

Luonnolisesti synnyttäjien määrä lisääntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa,

 

Kun täällä kerran on vihtläisiä, niin onko niin että Naistenklinikalle ohjataan silti kaikki riskisynnyttäjät ja että äityispoliklinikka on siellä myös?

Eli lohjalla on vain normitoimintaa?

 

Kyselen jo mielenkiinnosta etukäteen, vaikka ei ole vielä itselle ajankohtainen. Ollaan muuttamassa Vihtiin Helsingistä syksyllä, jolloin toivottavasti olen jo raskaana... Mietin vain että meneekö neuvolasuhde poikki. Joutunen äitiyspolille perussairauden takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä valittiin sairaalaksi Lohja. Esikoinen syntyi Jorvissa ja olin kyllä siihenkin ihan tyytyväinen. Nyt kuitenkin Lohja 25km päässä joten sinne mennään. Käytiin vähän aikaa sitten ensimmäisessä ultrassa siellä ja jäi kyllä positiivinen kuva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulemma on toki lapsukaiset lisääntyneet ja niin ollen myös varmasti kiireisempää, mutta eivätköhän nuo kätilöt osaa hommansa ja ottavat kaikki huomioon niin hyvin kuin pystyvät. Huonopuoli tuossa tammisaaren synnyttäjien siirtymisessä Lohjalle on se, että eivät kuulemma osaa oikein arvostaa Lohjaa ja syyttävät kätilöitä siitä että tammisaaren synnäri lopetettiin :girl_impossible: . Eihän se nyt kätilöiden syy ole, missään nimessä! No ehkä tämä muutos sitten parinkymmenen vuoden päästä unohdetaan, ehkä?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytin Lohjan sairaalassa reilu kaksi viikkoa sitten eikä voi kun kehua sairaalaa ja henkilökuntaa. Kätilöt olivat todella ystävällisiä ja auttavaisia, aina pyydettäessä sai nopeasti apua. Kelloa pyydettiin soittamaan aina tarvittaessa ja niinhän kyllä teinkin. :grin: Kahden hengen huoneessa olin yksinäni koko neljä päivää, ei ollut ruuhkaa ilmeisesti. Vierailijoita uskalsin pyytää vierailuaikojen ulkopuolellakin kun olin yksin huoneessa, sairaalassa kyllä oli muutenkin kivoja "oleskelutiloja" jos ei vieraita halunnut huoneeseen. Oli jopa lasten leikkipaikka.

 

Suosittelen siis lämpimästi, voisin mennä uudestaankin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusivuosi 08-09 tuli Lohjalla vietettyä pienen tyttösen ja miehen kanssa perhehuoneessa. Kiirettä ei ollut kenelläkään ja apua tarvittaessa kyllä tuli. Ihanan rauhallista. Ei voi kuin suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lohjalla ollaan tekemässä isoa remonttia synnytysosastolla. Mitä olen lukenut niin, ensimmäisessä vaiheessa remontoivat synnytyshuoneet, leikkaussalin ja äitiyspoliklinikan. Ja sen pitäisi valmistua tänä vuonna marraskuussa. Mä taidan päätyä mm. tästä syystä Hyvinkääseen. Ei tässä muuten olisi mitään kiirettä asian päättämisellä, mutta kun Toukka on saanut alkunsa clomeilla ja ne hoidot tehtiin Lohjalla, niin ensi viikolla on ar-ultra Lohjalla ja mun pitää varmaan samalla ilmoittaa, että jatko onkin sitten Hyvinkäällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällähän on vähän kommentteja! Onko joku käynyt remontoidussa lohjan sairaalassa synnytämässä? Synnytin esikoisen Tammisaaresssa, kuopuksen Lohjalla. Tykkäsin Lohjasta enemmän, oli tosi hyvä paikka. En tiedä mikä on tilanne remontin jälkeen, mutta ainakin ennen remonttia vastasyntyneiden valvontaosasto oli siinä samassa yhteydessä kuin synnyttäneiden. Meillä kuopus joutui 3 päivää antibioottitiputukseen ja oli onni olla Lohjalla sillä oma huone oli siin valvontayksikön vieressä ja saatoin olla vauvan vieressä kokoajan. Esim. Jorvissa sijaitsevat kuulemma rakennuksen toisissa päissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienot, tilavat salit on Lohjalla nykyään, 2 ammettakin. Vuodeosaston puolella huoneet on maksimissaan 2 hengen huoneita. Vastasyntyneiden valvonta on siinä samalla osastolla. Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaatteko sanoa voiko Lohjalla synnyttää jos on raskausdiabetes? Jostain luin että insuliinihoidossa olevat menisivät edelleen naistenklinikalle mutta pitääköhän paikkaansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insuliinihoitoiset diabeetikot (oli sitten raskausajan tai 1-tyypin) synnyttää Naistenklinikalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin np-ultrassa Lohjalla ja oli tosi mukava henkilökunta ja muutenkin vaikutti rauhalliselta ympäristöltä. Tarkoitus olisi elokuussa synnyttää Lohjalla, mielelläni kuulisin lisää kokemuksia sieltä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

synnytin siellä 2011. Kätilöissä on eroja: toiset on tosi ihania ja omaavat monipuolisen tiedon myös vaihtoehtoisista kivunlievityksistä, ja toiset on suoraan "epiduraalia epiduraalia" :/ Remontin jälkeen siellä on varmaan kivemmat salit, mä olen ymmärtänyt että siellä olisi kaikissa saleissa nyt amme, me ei päästy tuolloin ammeeseen kun se sali vietiin juuri "nenän edestä" :( Perhehuone on parhautta! :) Suuri osa hoitsuista on tosi tosi ihania, heillä on aikaa ja energiaa auttaa ja kertoa kaikkea mitä keksiikin kysyä, ja enemmänkin (esim hakivat meille kantoliinan, jolla saatiin harjoitella, saatiin opastusta kestovaippoihin jne.) Tosin joukossa sitten niitä jotka ei puhu ei pukahda, ei hymyile ja joiden kanssa ei sitten millään tule mistään selvyyttä...

 

Pienen sairaalan etuja oli mm: sektion jälkeen pääsin saliin heräämään, mies ja tyttö odottivat koko ajan vieressä. Eli en herännyt yksin heräämössä :) Tämä tietenkin oli poikkeustapaus, kun mies vaatimalla vaati, ettei mua kärrätä pois :lipsrsealed:

 

Jotain negatiivista: tutut ja sukulaiset tiesi synnärin puhelinnumeron ja soittelivat huoneeseen pahaan aikaan :( esim juuri kun vauvalla oli lääkärintarkastus. Ja rynnivät sinne katsomaan vauvaa kutsumatta. :P

 

Voin kertoa lisääkin jos joku haluaa jotain tietää :) Tosin remontin jälkeen en ole vielä siellä synnyttänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen synnytys Lohjalla, eka remonttia ennen ja toka remontin jälkeen. Tilat oli hienot nyt rempan jälkeen. Synnytyssali oli viihtyisä, amme oli, tosin en sinne ammeeseen mennyt.

 

Olin yksin kahden hengen huoneessa ja huone oli viihtyisä ja kiva. Melkein kuin hotellissa olisi ollut.

 

Henkilökunta pääasiassa ihanaa, muutama vähän tympeämpi sattui kohdalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö kukaan ole synnyttänyt viime aikoina lohjalla? Omalla kohdallani laskettu aika jouluaattona ja kovasti kiinnostaisi kuulla kokemuksia... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki kolme olen Lohjalla synnyttänyt.Hyvät muistot on jäänyt ja vielä joskus haluaisin yhden käydä tusaamassa ulos.

Henkilökunta ollut ystävällistä.

Ainoa mitä ihmettelin, kun kuopusta kävin synnyttämässä, niin uuden puolen remonttijälkeä.Synnytyshuoneen vessa oli rikki ja oli ollut kuulemma jo jonkin aikaa, sekä synnyttäneiden huoneessakin vessan lavuaarinhana suihki ympäriinsä.Mutta nuo nyt on varmasti jo korjattu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0