Guest Arska

Vanhat/retrot/tuunatut lelut

158 posts in this topic

Äitini oli löytänyt kirppikseltä ihanat vanhat, mutta tosi huonokuntoiset nukenvaunut. Hän sitten otti ja kunnostutti ne joululahjaksi meidän tytön ensimmäiseksi jouluksi. Ovat ihanat :wub: (Kunnostuttaminen oli kylläkin maksanut maltaita, tarkkaa summaa äiti ei paljastanut, mutta useampia satoja euroja...)

 

nukenvaunut2.jpgnukenvaunut1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauska, kun monia ekan sivun leluista ja vaunuista tunnisti itsekin omistaneensa joskus pienenä. :) Ei ole kyllä tullut säästettyä paljoakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joop, niin tekee :)

 

Tässä ois vähän lisää:

 

Kassakone merkkiä Fisher Price vuodelta, hmmm..ehkä 84?

 

DSCN3034.jpg

 

Oijoi, mulla ja siskollani oli pienenä just tuollainen....Ilman tämmöisiä muistutuksia en itse kyllä muista yhtään millaisia leluja mulla on ollut ennen Barbie-ikää. Luulisin kyllä että äitini on säästänyt niitä vaikka kuinka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania leluja täällä! Ja muutama tosiaan muistuttaa omasta lapsuudesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kuvia kolmipyöräisestä, joka ostettiin kirpparilta tosi likaisena ja huonokuntoisena. Eli ekaksi ostokunnossa:

 

DSCN3514.jpg

 

Ja sitten miehen tuunaamana, pinkiksi meidän prinsessalle:

 

DSCN3521.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keijutiiran nukkevaunut on ihan tajuttoman mageet! Koskaan en ole ennen törmänny ton mallisiin vaunuihin. Miltäköhän vuodelta noi mahtaa olla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kassakone merkkiä Fisher Price vuodelta, hmmm..ehkä 84?

 

DSCN3034.jpg

 

Mulla on samanlainen. Rahatkin jopa melkein kaikki tallella. :)

Vanhempieni luona vanhat lelut vielä. Täytyypi poimia ne sieltä itelle ens kerralla. Sitten voin laitella kuvia, mitä löytyy.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Joo, ei oo periytyny taidot tyttärelle :lol: Mun isä on kuollut, joten ehkä senkin takia äiti on säilyttänyt noita leluja niin hyvin, niillä on niin iso tunnearvo.

 

Kävin tuossa about vuosi sitten Tiimarissa ja näin tuollaisen palapelin myynnissä, tosin vaan ohuemman ja hepposemman. Totesin äidille että Tiimari on plagioinut iskän tekelettä :rolleyes:

 

Minunkin isä on kuollut ja ehkä juuri siksi hänen tekemällään nukenkehdolla on niin suuri tunnearvo, että en anna sillä enää lainkaan leikkiä. Se on leikeissä sen verran kärsinyt, että en halua sitä esim. maalata uudestaan isän maalauksen päälle. Olenkohan vähän pöhkö? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania nostalgialeluja! Omistani on jäljellä mm. nukenvaunut, ukin ostama keinutuoli, legoja, kirjoja ja barbiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana nostalgiaketju 70-luvun lapselle! Meilta loytyy omia 70-l leluja ja siskon 80-l leluja, mm tuo kippipyora, fisher pricen kassakone, puinen uuni, se pakollinen punainen puukeinutuoli ja kasa leluja, joita oli ihan samat tasan tarkkaan kaikilla kavereilla :D

Edited by Rhia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana ketju!

 

Hain mielettömän kasan lapsuuteni leluja vanhempieni varastosta viime viikonloppuna. Tässä kuvia vastaavista samanlaisista netistä, omat ovat vielä pahvilaatikoissa:

 

 

476230.jpg

004.JPGDSC00090-1.jpg

mlpbabybonnet.jpg

1.jpg

spacer.gif

 

Iso Barbien talo huonekaluineen

 

Ehdottomina suosikkeina iso kasa Legon Fabuland-hahmoja:

2_fab.jpg

 

ja vanhoja dubloja

 

2404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi, mulla oli toi My little pony jolla oli noi vaunut, se oli niin ihana :)

 

Jukka-keinuhevonen on moitteettomassa kunnossa pojalla nyt, ikää taitaa sillä olla jo 27 vuotta, sain sen itse 1v synttärilahjaksi aikoinaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ihania leluja täällä. itse rakastan varsinkin vanhoja puuleluja. aloin jotain keräämään jo kauan ennen omia lapsiani.

 

meillä löytyneitä kirppareilta ja antiikkikaupoista:

4895776.jpg

nuo nuken vaunut ja niihin olkitäytteinen mollamaija, myös samanmalliset oikeat vinyylivaunut

puinen kuorma-auto (iso), puinen tukkirekka (pieni), hauska vanerista tehty keinuankka,

vanha pulpetti, tuo kuvassakin näkyvä vanha puinen sänky, tyttö nukkuu isänsä vanhassa pinnasängyssä vielä toistaiseksi

miehen lapsuudesta tallella poljettava ravihevonen (ei uskalla antaa enää leikkeihin, on liian arvokas), peltileluja, uninalle, ja jotain muutakin sieltä anopilla säästössä on.

omastani tallessa oikeastaan vain vanna ja isäni tekemä peilipöytä.

lapseni kummisedän äidin jäämistöstä pelastin hänen kylpykirjan, nuken, harjan, vaunulelun, vaatteita, kengät, piirrustuksia, puisen penkin, ja nallen. nämä kans odottaa säilössä että kummisetä joskus saisi omia lapsiaan jolle voin sitten lahjottaa aarteita isästä. kummisetä olisi nämä laukonut roskiin äitinsä kuoltua, onneksi sain ne ennen sitä käsiini.

 

kaikkia näitä ei edes voi antaa lapsille leikkeihin jotta ne säilyisivät kunnossa ja hyvinä vielä pitkään. mutta ihana että semmoisia on löytynyt ja että niitä voi vaalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tässä kuvia kolmipyöräisestä, joka ostettiin kirpparilta tosi likaisena ja huonokuntoisena. Eli ekaksi ostokunnossa:

 

DSCN3514.jpg

 

Voi että! Mulla on ollut tällainen. Ja oli muuten kovassa käytössä.

 

Mä olen elänyt lapsuuteni 90-luvulla ja olen vanhin sisaruksista, joten nuo vanhemmat lelut on mulle suhteellisen vieraita. Toki joitain omien vanhempien leluja on mulle säästynyt, mutta ne on sitten periytyneet nuoremmille sisaruksille ja paljoa niistä ei jäljellä ole. Pikkuveli ystävällisesti lahjoitti mulle kuitenkin puisen junan (oliskohan peräti Brion?) jolla isäni on leikkinyt lapsuudessaan 70-luvulla. Pitää koittaa jaksaa kuvata se, se on mun aarre :)

 

Tuo Fisher Pricen kassakone löytyy anoppilasta. Rahat on tallella ja kone on edelleen kovassa käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kassakone ja puhelin on mummolassa :)

 

Kotona on Aarikan vaunulelu, tollanen avainlelu ja sit noita elukoita pyörillä (ne ostin tosin huutiksesta).

Edited by toukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona on pikkuveljen keinuheppa 80-luvulta, minun vanha keltainen pinna-häkkisänky nukelle, vanhoja legoja ja duploja, omat vanhat barbit, oma vanha nalle, vanha nuken kehto (en tiedä koska tehty, miehen suvun peruja) joka odottaa puhdistusta...

 

Lisääkin varmaan tulee mieleen mutta nyt ei sytytä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana tuo kassakone!

 

Itse leikin juuri kyseisellä kassakoneella pienenä.

Tuleekin ihan muistot mieleen :)

 

Itse olen kerennyt tulevalle esikoiselle retrovaatteita,mutta lelujakin voisi kerätä.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voi että! Mulla on ollut tällainen. Ja oli muuten kovassa käytössä.

 

Mä olen elänyt lapsuuteni 90-luvulla ja olen vanhin sisaruksista, joten nuo vanhemmat lelut on mulle suhteellisen vieraita. Toki joitain omien vanhempien leluja on mulle säästynyt, mutta ne on sitten periytyneet nuoremmille sisaruksille ja paljoa niistä ei jäljellä ole. Pikkuveli ystävällisesti lahjoitti mulle kuitenkin puisen junan (oliskohan peräti Brion?) jolla isäni on leikkinyt lapsuudessaan 70-luvulla. Pitää koittaa jaksaa kuvata se, se on mun aarre :)

 

Tuo Fisher Pricen kassakone löytyy anoppilasta. Rahat on tallella ja kone on edelleen kovassa käytössä.

 

 

mulla on sinivalkoinen tuollanen, lapset ajaa sillä papan luona-se on varmaan valtaosan säilytty ympärivuoden pihalla, ja silti ehjä..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kassakone merkkiä Fisher Price vuodelta, hmmm..ehkä 84?

 

DSCN3034.jpg

 

Mullakin on tämä, oli kyllä ekana mun sisaruksien. Mutta, sain sen sitten. :) Menee varmaan meidän tytölle seuraavaksi leikkeihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana ketju!

 

Mulla on ollu just tuommonen kolmipyöränen lapsena, voi vitsi että on mahtava! :wub: Tuo kassakone tuo muistoja mieleen: olin itse lapsuuden perhepäivähoidossa, mutta kävin eskarin lähipäiväkodissa ja siellä oli justiinsa tuommonen kassakone. Oli ehdottomasti mun lempparilelu. :D

 

Meiltä löytyy kans Aarikan lelu, missä on kaksi puista ukkoa. Sitten meillä on minun vanha keinuhevonen (vissiin meidän iskä tehny) ja iskän tekemä nuken kehto. Pehmoleluissa on mieheni ja minun molempien rakkaimmat pehmolelut, Ressu ja Norsu. Iskä aikoi kunnostaa vanhat lastentuolit meille, joten kohta on nekin. Mummolassa on vielä odottamassa joukko minun vanhoja leluja, kunhan neiti kasvaa isommaksi (ja meillä on enemmän tilaa :rolleyes: ). Kuvia en jaksanut tähän hätään ottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now