Sign in to follow this  
Followers 0
Kat100

Lämpimät imetyspaidat talveksi

13 posts in this topic

Mistä ihmeestä löytyisi lämpimiä imetyspaitoja tulevaksi talveksi? Tuntuu, että joka paikka on pullollaan vain imetystoppeja tai jos jostain löytyy imetyspaita pitkähihaisena, niin se on sitten tosi ohutta kangasta. Pepinon sivuilla olisi ihanan lämpimän näköinen imetysfleece http://www.pepino.fi/ready-flex-fleece-p-549.html , jolla onkin hintaa sitten 100 euron verran. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta fleecestä? Onko hintansa arvoinen? Tuo voisi mennä nyt syksyllä pikaulkoiluillakin kun ei takkia vielä tarvitse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämpimäksi imetyspaidaksi käy ihan mikä tahansa edestä avattava vaate (puoleen väliin avattavakin riittää), esim. vetoketjullinen huppari tai napitettava neuletakki. Olen kyllä itsekin boobin imetyshupparista haaveillut, mutta en ole viitsinyt niin paljon maksaa, kun ei sitä tosiaan oikeasti tarvitse. Mutta tuo sinun linkittämäsihän on tosiaan raskausajallekin käyvä, että saisihan siinä "kaksi kärpästä yhdellä iskulla". Itse olen raskausaikanakin käyttänyt vain edestä avattavia auki tai tarpeeksi venyviä ja pitkiä tai miehen hupparia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä käytin esikoista imettäessäni talvella imetystoppia, jonka päällä pidin ihan tavallisia edestä avattavia huppareita ja neuletakkeja lämmittämässä. Imetystoppi siis toimitti sekä liivien että aluspaidan virkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli ekana mieleen, että noita paksumpia imetysjuttuja ei ole, koska yleisesti kait moni synnyttänyt hikoilee eli vähemmälläkin vaatetuksella kuin yleensä saattaa pärjätä ja lisäksi se vauva siinä rinnalla ja muutenkin päivän mittaan kannossa on aikamoinen lämpöpatteri eli jollain pitkähihaisella paidalla saattaa hyvin pärjätä, vaikka ehkä normaalisti kaipaisinkin jotain lämpimämpää.

 

Ja tosiaan mulla oli kanssa noiden imetyspaitojen ja toppien kanssa ihan normimalliston neuletakit käytössä, jos kaipaisin lisälämpöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite en oo oppinu käyttämään imetyspaitoja, joten ihan narutopilla mennään! Helppo olkain puottaa pois ja vähä "kaulusta" laskea, että vauva pääsee tissille :)

Fleece, huppari tai vastaava päälle niin hyvin pärjää!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tuhlaamassa Boobin imetyshuppariin. :grin: Olen jo pitempään halunnut jotain kivannäköistä, pitempää ja istuvaa hupparia, niin tuo oli just sellainen. Muualtahan kohtaa tuo on suht ohutta kangasta, mutta rintojen kohdalla on ihana fleece lämmittämässä. :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin esikoisen kanssa usein ponchoa. Ohutta tosin, mutta niitähän saa vaikka miten lämpiminä. Oli ihan paras julki-imetykseen, kun ei kyllä näkynyt mitään mitä ei tarvinnut, vaikka alla oli pelkkä naruolkaintoppi.

 

Mäkään en kyllä kaivannut kovin lämmintä vaatetusta pikkuvauva-aikana, vaikka tammikuinen vauva olikin. Jotenkin silloin oli vaan aina ihan tarpeeksi lämmin melkeinpä pelkällä topillakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli Boobin imetyshuppari, ei siis tuo linkitetty kokofleece vaan trikoinen huppari, jossa on fleeceä vain rinnan päällä :) Mä olen tosi kova vilukissa ja yllätyksekseni huomasin, että pärjäsinkin tosi monessa tilanteessa ihan vaan (imetys)t-paidalla sekä imetyshormonien että esikoisen äidin jännitystuskanhien luoman kuumuuden voimin :grin: Toisaalta kyllä joissain tilanteissa olisi vielä kaivannut paksumpaakin päälle ja silloin tuntui hankalalta koittaa enää laittaa mitään narutoppia imetyshupparin alle, koska olisi ollut jo vaikeampi homma avata rintsikat, venyttää toppia ja vielä pitää imetysluukkua auki. Että ennemmin ehkä vaikka imetysluukullinen pitkähihainen t-paita (vai mikä näiden nimi on suomeksi) ja sen päälle sitten vetää vetskarillisen tai napillisen toisen puseron.

 

Tuolla linkittämälläni Boobin kotisivuilla on muuten myös Outlet, josta itse tilasin kaikki Boobin vaatteeni (kävin ensin tavallisessa kaupassa sovittamassa ;)) ja säästin aika tavalla rahaa verrattuna jälleenmyyjien netti/kivijalkakauppoihin :) Jos tilaa X summalla niin saa ilmaiset postituskulut, muuten kulut ovat aika korkeat eli kannattaa kysellä lähtisikö joku mukaan kimppatilaukseen jos tuntuu vaikealta saada se summa täyteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen taasen pettynyt kauppojen "paksumpiin" äitiysvaatteisiin, taikka niiden puutteeseen.. Kaikki pitäisi näköjään tilata talveksi kun ei löydy mitään huppareita tms pitkähihaista päällepantavaa kun on talvimasu =(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kyllä käytin talvella ihan tavallisia huppareita myöskin ja sit mulla oli pari H&M:n äitiysneuletta, joissa tuli ihan hirvee hiki aina, kun oli se lämpöpatteri siinä mahanahan alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No entä jos käyttää aluspaitana imetystoppia, esim tällaista Tusenblån toppia ja tuon päällä voi sitten käyttää mitä tahansa omaa villapaitaa tai hupparia ilman varsinaista imetysmekanismiä.

Tusenblån topissa idea on just se, että tissit saa helposti esille ilman vielä yhden luukun avaamista ja voi helposti imettää helman kautta ilman, että selkä tai jenkkakahvat jäätyy. Toki noita muitakin imetystoppeja voi käyttää aluspaitana, mutta silloin on taas avattava niitä luukkuja rintsikoista ja topista, mutta aika paljon helpompaa silti kuin jonkun ei-imetys-paidan kaula-aukon viruttamiset...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo vaikuttaa jotenkin hölmöltä ratkaisulta verrattuna vaikkapa Glamourmomin toppeihin, joissa on toppi ja imetysliivit samassa paketissa, tuollaista Tusenblåtahan ei voi käyttää sellaisenaan paitana, vaan päällä pitäisi olla jotain peittämässä aukot. Glamourmomin toppeja käytin imetyksen loputtuakin kesällä ja urheillessa. Jos kaipaa pelkästään peitettä vatsalle imettäessään paidanhelmaa nostamalla, asian ajaisi (huomattavasti edullisemminkin) tarpeeksi tiukka masutuubi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hassu paita ^^ :D :D Mä en ostais tuollaista, saman asianhan ajaa jos saksii johonkin H&M:n vitosen toppiin reiät rinnoille. :D Yhtä vähän tuota yli 30€ toppia kehtaa pitää ilman toista paitaa.

 

Mulla oli viime talvena Boobin imetysfleece, joka oli tosi lämmin ja kätevä. Harmi vaan, että se oli vähän nafti ja jäi vähälle käytölle. Parhaaksi käytössä osottautui Boobin trikoinen imetyspaita, jossa oli rintojen kohdalla fleece. Talvi-imetykseen loistava, kun rintojen kohdalta lämmittää enemmän.

 

Pitäisikin laittaa tuo fleece myyntiin, kun sitä ei todellakaan voi käyttää keväällä/kesällä, jolloin itsellä olisi taas tarvetta sille. Huutakoot HEP yv:llä, jos joku kaipaa mustaa s-kokoista poolokauluksellista imetysfleeceä. Vastaa kokoa s/m, on liian tiukka L-kokoiselle. Laitan sen jossain vaiheessa myyntiin joko tänne tai huutonettiin, ellei joku akuutisti sitä halua. Kunto tosi hyvä, pesty muistaakseni kolmesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0