Nasty

Seksi odotusaikana

122 posts in this topic

Tällaista aihetta en ainakaan löytänyt eli kyselisinkin, onko teillä ollut odotusaikana mihin suuntaan muutoksia seksielämässä? Useinhan sanotaan että ekan kolmanneksen jälkeen halut vilkastuisi. Meillä hiljeni alkuraskaudessa minun väsymyksen ja keskenmenopelon vuoksi, ja niistä kun päästiin, niin aika samanlaisena hiljaiselona on jatkunut. Eli minun kohdalla tuo väite ei ainakaan vielä pidä paikkaansa. Liekö raskaus vähentänyt myös miehen haluja, kun ei lähentymisyrityksiä ole pahemmin sieltäkään puolelta tullut, toisin kuin ennen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksei tämä voisi olla omana keskustelunaan myös täällä odottajien palstalla... Mutta linkki on ihan hyvä, kiitokset linkittäjälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mäkin löytäisin helpommin tämän keskustelun juuri odotus-palstalta.. ! Vaikka linkin alla olikin paljon asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun puolestani aiheesta voidaan keskustella ihan hyvin täälläkin! :) Laitoin vaan linkin, kun mun mielestä oli ihan samaa asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, pidetään vaan täällä. Täältä minäkin sitä ensisijaisesti hain, kun en aiemmin ollut tuolla vanhempien osastoilla vieraillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä ainakin seksiä harrastettiin kun mieli teki.. alkuraskaudessakin, vaikka minulla oli jatkuvasti huono-olo ja tein vuorotyötä.. itse en ole huomannut mitään muuta muutosta, kuin että on täytynyt keksiä uusia asentoja, liukaste on hyödyllinen kaveri ja "painiminen" on enemmän jäännyt miehelleni, kun itselläni on vähän lihapulla olo.. ja tietysti loppua kohden siitä on tullut enemmän pikapano, sillä jatkuva vessahätä ei tunnu kivalta.. viime aikoina tosin meiltä on se läheisyys tainnut jäädä pois, joko stressistä tai kumpikaan ei enää halua (viikkoja on nyt 38+2, olisiko silläkin kenties vaikutusta asiaan..?) ja mieheni on ollut pitkiä päiviä töissä, kun tulee kotiin, menee melkein suoraan nukkumaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, np-ultran jälkeen seksiä ei juuri ollut, muuta kuin lievän kiristyksen (mun taholta) päätteeksi. Mies oli varma, että tekee kuoppaa pojan päähän, siis jo rv11... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä näin alkuraskaudessa on mulla kova keskenmenopelko ja väsymys, jotka on estäneet aikasta hyvin kaiken. Sen vähän mitä olen uskaltautunut harrastamaan, on käynyt niin että vattassa on ollut hetken aikaa kova kipu aktin jälkeen. Sekään ei kauheasti innosta mihinkään. Toivottavasti helpottaa tän suhteen tilanne. Ei se varmasti miehelle ole kovin kivaa. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... niin se rentouttaa oikein kivasti ja tuo yhteenkuuluvuutta ja läheisyyttä. Tämä siis minun mielipiteeni.

Edited by Odefiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seksi, mitä se on? :lol: Hyvin hiljaista on meillä ollut sillä saralla jostain raskausviikosta 12 lähtien, kun pelästyttiin todella, kun seksin jälkeen vuosin kuin seula ja tuli ihan hyytymiä mukana. Mies pelästyi tosissaan ja ei olla hirvittävästi sen jälkeen peittoja heiluteltu. Itseäni kyllä haluttaisi, mutta näin loppuraskaudesta alkaa olokin olemaan kuin valaalla, joten aloitteen tekeminen on jäänyt vähälle enkä viitsi miestä painostaa. Kyllä mä jo huolissani kyselin, että palaako meidän seksielämä koskaan ennalleen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin tiedustella, onko täällä muita odottajia, jotka eivät saa syystä tai toisesta harrastaa seksiä raskausaikana? :unsure:

 

Meillä on siis se tilanne, että alkuraskaudessa tuli hieman verta yhdynnän jälkeen ja lääkäriltä asiaa kysyttäessä päälle pamahti seksikielto. Nyt on siis siitä asti oltu ilman yhdyntää, ja kaikki muukin on ollut melko vähäistä. Mulla kovettuu maha ihan pinkeäksi orgasmin jälkeen, joten ei paljon huvita hommailla, kun edellisestä raskaudesta on peikkona liian aikainen kohdunsuun avautuminen. Harmittavaa tilanteessa on se, että haluja kyllä olisi, mutta niitä ei viitsi ruokkia millään seksiin viittaavallakaan.

 

Voiko koko raskausajan pärjätä ilman seksiä? :rolleyes: Siis minkäänlaista...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä haluaisin tiedustella, onko täällä muita odottajia, jotka eivät saa syystä tai toisesta harrastaa seksiä raskausaikana? :unsure:

 

Mulla on ollu riesana ennenaikaiset supistukset (ajoittain kipeätkin) ja tänään äitipolilla lääkäri sanoi, että nyt olis ehkä kriittisimpien viikkojen yli vähennettävä noita petihommia (=kyseisten viikkojen aikana ei siis hommia ollenkaan). Sanoi, että kunhan supistukset helpottaa ja tää pahin tilanne menee ohi. Sit voi kokeilla aiheuttaako seksi supistuksia ja tilanteen mukaan pitää mennä.

Loppuraskaudesta ei niin väliä vaikka supisteleekin jos muuten seksiä haluaa.

 

Muuten ei kyllä raskausaika oo mitenkään vaikuttanut noihin hommiin. Tuntuu vaan että laatu on parantunut. Täytyy yrittää kehitellä jotain muuta toimintaa nyt.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo onkin jännää, että toisia kehotetaan vähentämään, kun taas meille tuli ehdoton kielto, vaikka kyse oli kertaluontoisesta ja niukasta verenvuodosta. Onkohan kuitenkin niin, että verenvuoto on aina pahempi asia kuin supistukset? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Muokkasin vähän omaa viestiä. En tiiä millä perusteella ne noita kieltoja ja muita sanelee, mutta toi lääkäri sanoi että ei nyt koko aikaa tartte olla ilman hommia.

Sanoi kyllä, että jos tilanne ei muutu niin kylhän seksi voi lisätä supisteluja ja paikat voi ruveta aukean. Oman voinnin ja tilan mukaan saa harrastaa seksiä, mutta kriittisten viikkojen yli pitää olla hissukseen.

Sanoi, että harvemmin mitään ehdottomia kieltoja koko raskausajaksi annetaan.

Tiedän yhden kenellä raskausaikana tuli noita verisiävuotoja, mutta ei saanut ehdotonta kieltoa seksille kuin muutamaksi viikoksi.

Mutta en sitten tiiä miten lääkärit noita määrää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Tuo onkin jännää, että toisia kehotetaan vähentämään, kun taas meille tuli ehdoton kielto, vaikka kyse oli kertaluontoisesta ja niukasta verenvuodosta. Onkohan kuitenkin niin, että verenvuoto on aina pahempi asia kuin supistukset? :unsure:

 

Tämä on minusta kyllä tosi erikoista, että tuollaisesta tuli täyskielto. Meille on koko ajan sanottu, että vuoto on yhdynnän jälkeen ihan normaalia kun limakalvot ovat niin verevät. Voihan sitä kai periaatteessa olla tulehdusriski, jos siellä on haava, mutta silti - outoa miten nämä ohjeet vaihtelevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka mulla tuli verta kolmeen otteeseen ja viikolla 12 todella paljon ei meitä kehotettu välttämään seksiä ollenkaan. Kysyin asiasta vielä lääkäriltä ja sanoi, että ihan normaalisti saatte harrastaa seksiä, jos siltä tuntuu. Taitaa riippua vähän lääkäristäkin, näköjään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei. :rolleyes: No mulla on edellisestä raskaudesta rasitteena liian aikaisin avautunut kohdunsuu, mutta rakenteellisesti sen ei pitäisi olla heikko. En tiedä, ajatteliko lääkäri sitten sitä tuota seksikieltoa laittaessaan vai ihan piruuttaanko vain kielsi.

 

Menen huomenna käymään samalla lääkärillä, niin kysyn tuosta seksiasiastakin sitten. Vähän tyhmältä tuntuu tämmöinen kysely, että "saako", mutta toisaalta ei viitsi ottaa tietämättään mitään riskejäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille pätkähti sairasloma, seksikielto ja rasituskielto pariksi viikoksi kivuliaiden supistusten vuoksi. Suppareita ei ole ollut kuin yksittäisiä, mutta niinpähän tuo lääkäri vain kielsi seksi kokonaan. Viikon päästä kontrolli ä-pkl:lle, jossa varmaan saa sitten kuulla miten jatkossa. Pitkä on aika, jos pitää olla loppuun asti ilman seksiä.. ;) En kyl usko, kun paikat kuitenkin ihan kiinni ja silleen asiat kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kukkis Mulla on kans ollut noita kivuliaita supistuksia (saattaa jatkua koko päivän ja viikkoja 15+) ja eilen kävin äitipolilla.. En tiedä mitä sun lääkäri äitipolilla sanoo, mutta mulle sanottiin että eipä ne juuri koko loppuraskauden ajaksi seksiä kiellä. Kriittisten viikkojen yli. Jos nyt tuo tieto lohduttaa yhtään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitti tiedosta :). (OT, mut millanen lääkäri oli äitipolilla vastassa? Ja mitä muuta ne teki kun sisätutkimuksen, ultras?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata seksiasiaan. :rolleyes: Periaatteessa kaikki on ok eikä mitään herkkyyttä näkynyt, että esim. verta alkaisi vuotamaan. Mutta kun sitä ei voi etukäteen tietää, mitä seksi sitten tuo tullessaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now