Nasty

Seksi odotusaikana

122 posts in this topic

Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata seksiasiaan. :rolleyes: Periaatteessa kaikki on ok eikä mitään herkkyyttä näkynyt, että esim. verta alkaisi vuotamaan. Mutta kun sitä ei voi etukäteen tietää, mitä seksi sitten tuo tullessaan... :rolleyes:

 

No onpa hankala juttu. Tuo edellisen raskauden tilanne varmaan vaikuttaa kohdallasi, muutenhan ei ainakaan neuvolan ohjeiden mukaan olisi syytä välttää. Meilläkin kävi eilen niin, että seksi oli aiheuttanut ihan vähäistä verenvuotoa. Veri oli ihan kirkasta ja loppui saman tien, mutta kyllä sekin vaan säikäytti, miestä vielä enemmän kuin minua. Luettiin sitten neuvolan vau-kirjasta, että vähäinen verenvuoto tuossa yhteydessä johtuu vain verevästä kohdunkaulasta, eikä ole syytä huoleen - neuvolakäynnillä asiasta voi kuitenkin mainita. On kyllä kurjaa, jos tuo pitäisi lopettaa - tämä kun on ihan hauskaa ja mielikuvitusta kysyvää etsiä asentoja, missä ei paina tai ahdista henkeä. Mutta onneksi seksiä voi harrastaa muillakin tavoilla!

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

kirjottelin tänne jo aikasemminkin (rv 38+..) että meillä harrastettiin seksiä eikä seksihalut ole oikeastaan muutuneet, ainoastaan suurin työ on jäänyt miehelle..

minultakin tuli muutaman kerran veristä vuotoa vähän, mutta jätin asian sikseen, sillä ajattelin että kyllä se pikkuinen joutaisi jo tulemaan ulos (veren vuoto alkoi joskus rv 33 jälkeen, mutta vain satunnaisesti..) no, eipä se vuoto vakavaa ollut, sillä harrastimme seksiä vielä edellisenä iltana, kun lähdin päivällä hakemaan pikkuista (rv 39+4). :)

nyt melkein kuukausi synnytyksen jälkeen vaan odottelen, että paikat paranisi ja pääsisi aloittamaan saman harrastuksen.. se on sitä hyötyliikuntaa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta oksentelin viikot 5-11 niin ei kauheasti tehnyt seksiä mieli...Vaikka sitä pari

kertaa harrastettiinkin :) Viikolta 11 sitten taas maistui seksi samalla tavalla kuin ennen

raskautta...Tästä toisesta oli sellanen 2-3 viikon kielto pienen ruskean vuodon takia...

Mikä on jo onneksi loppu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petipuuhissa oltiin suurin piirtein normaaliin tapaan. Paikat tuntui jotenkin paremmalta (herkemmiltä?) silloin :rolleyes: Loppupuolella tahti vähän hiljeni, mutta seksiä kuitenkin oli, viimeisen kerran vielä rv41+4 (seuraavana päivänä oli käynnistys). Seksi ei aiheuttanut supisteluita, niin kuin ei mikään mukaan toiminta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuntuu aiheuttavan supistuksia näillä viikoilla, taidetaan pitää ainakin yhdynnästä vähän taukoa. Harmi, mutta onneksi on sitten muutakin :)

 

Ennen tätä on harrastettu ihan normaalisti oikeastaan koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaan tahtiin ollaan rakasteltu kuin ennenkin, mutta suurinpiirtein 17.-20. viikon aikoihin aloin ahdistua kasvavasta mahastani enkä tuntenut itseäni enää seksikkääksi. Tuo helpotti juttelemalla, ja sillä, ettei mies tunne samoin. Asennot meni uusiksi alkuraskauden jälkeen, mutta onneksi toimivia ratkaisuja vielä löytyy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuh, täälläkin jatkuneet touhut lähestulkoon entiseen malliin. Sen oon ehkä huomannut että siihen tilanteeseen ei heittäydy ehkä ihan täysillä mukaan vaan homma on semmoista paljon varovaisempaa.. :P Ja miehelle tulee sanottuakin et sitten varovasti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*ittu*aatanaprkl

 

Haluaja on vaikka muille jakaa. (voi luoja näitä levottomia unia) Mutta ei niin ei... Seksi on kiellettyä. Mieskin väittää ettei sitä edes huomaa ettei seksiä ole harrastettu. EI VAI!?!?!?! Kyllä sen nyt vain huomaa... kunhan yrittää parhaansa valehdella <_< Minä ainakin kärsin sellaisesta seksin puutteesta että kohta valitan neuvolassakin. Tai sille lääkärille pitäisi valittaa joka on meiltä seksin kieltänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä oo tehnyt mieli. Lainkaan. Vaikka kaikkialta olen kuullut että raskaana olevat naisen on kiimaisia. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi halut oviksesta ja ei ole vieläkään hyytynyt :D Tosin lääkärin kiellosta on taukoja pidetty. Mulla ainakin on niin että raskaana ollessa seksi on niin paljon parempaa vaikka oli kyllä ennenkin ihanaa. Katotaan uusiksi kun toi masu kasvaa lisää B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ ei vielä tossa vaiheessa, odota muutama viikko ;)

 

No eipä niitä haluja välttämättä kaikille tule missään vaiheessa. Valitettavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei oo kaikilla haluja ei :( Minäkin olin kuullut siitä että raskaana haluttaa kokoajan. Mulla ei oo sitä vaihetta kyllä vieläkään tullut. Ensin oli huono olo niin siksi ei tehnyt mieli, mutta eipä ne halut palannu vaikka paha olo loppuikin. Ja etenkin kun ennen raskautta en ole halujen puutteesta ikinä kärsinyt, tuntuu nyt inhottavalta kun ei mikään tunnu missään :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin odotin innolla keskiraskautta, jolloin kuulema haluja ois vaikka muille jakaa... mutta eipä ole edelleenkään :unsure: Tuntuu, että paikat on niin kuivat, että pölyää vaan jos jotain yrittää... Miehen kanssa ollaan puhuttu, eikä se halua painostaa, mutta ärsyttää joka kerta kieltäytyä kun se vihjaseekin asiasta. Pari kertaa on mulle tullu olo, että nyt vois jotain tehdäkin, mutta yllätten silloin miestä ei haluta :blink: Yks ilta mies sanoi, että hän pelkää satuttavansa vauvaa jollakin tavalla.. Toivottavasti synnytyksen jälkeen tilanne korjaantuisi :) On muuten yllättävän lohduttavaa kuulla, että on muitakin samassa tilanteessa olevia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on haluja melko samaan malliin kuin ennenkin. Mutta joskus tulee aika paljon vahvempi olo ja silloin miestä viedään :D

Meillä on joka kerta liukaste käytössä, paikat on aina kuivat ja ilman ei parane edes yrittää.. Se hiukan ärsyttää mutta ei enää liukasteen ostamisen jälkeen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän viimeisestä seksikerrasta on tasan kuukausi. :huh: Ei vaan ole ollut sellaista oloa... Henkisesti tekisi mieli mutta ei fyysisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on nykyään haluttomampi kuin minä. Syytä en tiedä, vaikka olen nätisti yrittänyt kysyäkin.

Mutta täytyy kyllä myöntää, että ei se itelläkään 24/7 mielessä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt (29+6) alkaa olla sen verran hankala olo (selkää särkee ja pissattaa koko ajan) ja vatsa alkaa olla tiellä, että seksi ei enää ole yhtä helppoa kuin ennen. Kyllähän se intoa vie, kun on kauheeta säätämistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juu viikon 30 paikkeilla asentovaihtoehdot alkavat olla aika vahissa. Tai sitten pitaa olla todella hyva mielikuvitus.

Muuten meilla on toimittu aika lailla samaan tahtiin kuin ennenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mies sano joskus ennen kun raskaana olin et sitten ei seksiä harrasteta 9kk:n.. Voin kyllä uskoo et mieli muuttuu. Nyt ei asiasta oo ollu puhetta, koska antibiootista johtuvan hiivatulehduksen takia ei oo tarvinnu peittoa heilutella..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin hiljaista on ollut. Esikoista odottaessa mulla oli keskenmenosta johtuvia pelkoja alkuraskaudessa. Sitten mies sairasti pitkää ja sitkeää flunssaa parisen kuukautta ja kun siitä tokeni, niin mulla oli paikat jo ihan autiomaana. Nyt toisessa raskaudessa alku meni normaalitahtia mutta toisen kolmanneksen alussa mä puolestani sairastuin flunssaan, jonka kourissa olen edelleenkin. Sanomattakin selvää, ettei seksiä tai mitään muutakaan läheisyyttä ole taudin takia ollut. Kohta kolmeen kuukauteen :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans on aika hiljaista. Tasasesti ollaan kuitenki toisistamme nautittu, mut joissain asennoissa on sattunut vatsaan ja sit on lopetettu, se ei oo kivaa.. Liukuvoidetta ilman ei tulis kuuloonkaan!

Mut tosiaan eipä oo sitä himokasta keskiraskautta tulllu.... Onnesta on mies joka ymmärtää, sanoi vaan et sähän oot ollut tosi hyvänvointinen koko ajan, joten ei kaikki "hyvät" asiat voi yhden kohdalle sattua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudesta ei ollut juurikaan seksihaluja. Toisekseen mulla oli kaikenlaisia pelkoja keskenmenon suhteen. Taukoa tuli miehen mielestä jo ihan liikaa. Nyt sitten hiljattain yritettiin harrastaa sitä itseään, mutta ongelma tuli mun kuivuudessa. Ihan outoa, näin ne hormonit sitten vaikuttaa, kun koskaan ennen ei ole vastaavia ongelmia ollut.

 

Nyt sitten kysynkin oikeesti ihan tietämättömänä, että minkä merkkisiä liukkareita kannattais lähtee haeskeleen. Sopiiko esim. kaikki merkit raskaana oleville? Apteekkiin ajattelin suunnata, kai ne sielläkin osaa neuvoa, mutta kysympä ensin täältäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytetään liukkarina apteekista saatavaa Ceridal-öljyä. On mun mielestä tuhat kertaa parempaa kuin jokin liukuvoide. Tuo kuivuus kun on tullut tutuksi tässä raskauden aikana... :rolleyes: Mutta suosittelen ehdottomasti tätä! :)

 

lipolotion.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now