Guest ummelwalad

Mountain buggy duo tuplarattaat

22 posts in this topic

Kenellä on/on ollut kyseiset rattaat? Kulkeeko hyvin säällä kuin säällä?

 

Missä olette myyneet käytetyt tai ostaneet käytettynä? Yritin etsiä erilaisilta nettimarkkinasivuilta mutta ei löytynyt tuollaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä tuleeko tää liian myöhään, mutta meillä on ollut nuo rattaat. Myin ne kesäkuussa pois, koska niille ei ollut enää käyttöä.

 

Mulla ei ole niistä kyllä mitään pahaa sanottavaa. Ihan loistopelit. Kulkivat kyllä missä olosuhteissa tahansa.

 

Itse ostin ne jostain ulkomailta (en enää muista mistä) ja myin pois huuto.netissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Meillä oli molemmat tuplat, Phil&Tedsit ja Mountain buggyt(ei samaan aikaan). Mountain buggyt on todella hyvät kestävät kärryt, menee missä tahansa maastossa jopa nuo suurilumiset talvetkin oli unelma työntää, kiinni ei jääty mihinkään. Tykkäsin/tykkään edelleen todella paljon. Meillä oli käytössä sisaruksilla, joilla 1,5 vuoden ikäero. Alkuun oli käytössä se koppa ja isosiskolla istuin ja sitten saivat vierekkäin istuskella. Lapset viihtyivät paremmin kuin P&T rattaissa ja ainoa miinus on se koko kasaan laitettuna, litteä mutta leveä paketti ja vaati farmariauton. vain 73 cm leveät ja kaikista ovista/hisseistä niillä päästiin. Kevyet työntää isojen ilmakumipyörien ansiosta.

 

Olen muutenkin tykännyt Mounatin buggyn kärryistä, joita meillä on ollut sinkut ja tuplat, jos tuleva raskaus jatkuu ja kevätvauva tulee, pääsee se myös mitä suurimmalla todennäköisyydellä MB kärryjen kyytiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko mahdollista muokata otsikkoa yleisesti vain "Mountain Buggy" tms?

Keskustelua voisi laajentaa muihinkin malleihin.

 

Onko lisää kokemuksia Duetista?

Kuinka helppoa on tuo vauvankopan kiinnittäminen/irrottaminen on käytännössä rattaisiin? Voiko sen tehdä kun vauva on kopassa, vai pitääkö koppa olla tyhjä? Kantohihnat kopassa ainakin näyttäisi olevan. Kiinnitys on ilmeisesti kaikissa MB:ssa samankaltainen.

 

Jollain oli täällä +Onet? Miten ne ovat toimineet kahden lapsen kanssa? Kauan vauva mahtui kantokassiin ja mitä sen jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyn nyt täällä vaikka kysymykseni yksikkörattaita koskee. Onko kellään kokemusta Mountain Buggy Swifteistä? Ihastuttiin niihin simppelin koon ja hyvän työntöominaisuuden takia. Koppa niissä oli kyllä harmittavan pieni, taitaa olla samaa kokoa kuin duoissa. Kauanko vauva sïihen mahtuu? Talvivauvalle pitäisi mahtua toppauksiakin ympärille että tarkenee. Haittaako jousituksen puute?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, mulla on kokemusta myös swifteistä :) Koppa on tosiaan duojen kokoluokkaa, mutta kesä/syksy varusteilla mahtui meidän neiti sinne 6kk asti tuohon koppaan. Sinänsä ei ongelma olisi ollut vaikkei ihan sinne asti olisi mahtunut sillä ihan makuuasentoon saa selän laskettua ja olisi mennyt sitten lämpöpussissa siinä istuinosassa. Jousituksen puute ei haittaa, sen verran hyvät ilmakumipyörät etten huomannut eroa MB urban jungleen (niistäkin kokemusta). MB:t on valehtelematta parhaat kärryt työntöominaisuuksiltaan ja isokin lapsi mahtuu istumaan kiloista puhumattakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliskohan täällä vielä ketään ylipuhumassa mua Duet malliin...  :girl_sigh:

 

Ikäeroa tulee 1v7kk ja mä oon vähän kammoksunut noita vierekkäin istuttavia. Epäilen että esikoinen olisi koko ajan härkkimässä ja tökkimässä vauvaa ja lisäksi se leveys mietityttää, täällä Helsingissä kun asutaan eli miten mahtuu junien vaunuparkkiin ja busseihin... Vanhoihin juniin mahtuu nippanappa meidän yhdistelmät kun joku auttaa nostamaan portaat ylös. Uusien junien vaunuparkin "aidan" rakosesta myöskin mahtuu meidän yhdistelmät vain nippa nappa... Vaan nää Duetit ei leveydessä taida ihan hirveän paljoa hävitä, kun meidän yhdistelmät on n. 60cm leveät (leveimmästä kohdasta)

 

Epäilyttää vierekkäin istuttavissa myös se aika, kun esikoinen ei enää rattaita tarvitse mutta kuopus kyllä, mutta näihinhän saanee sen kassin toisen istuimen tilalle niin ei ehkä näytä niin hörhöltä jos on vain yksi lapsi kyydissä? Ja jos/kun ei tosiaan leveys ole paljoa jos ollenkaan enempää kuin noissa perus yhdistelmissäkään..

 

Ähm öhm. Huomaatteko, miten yritän ylipuhua itseäni siihen että on muitakin vaihtoehtoja kun noi päällekkäin istuttavat..

 

Näitä Dueteja puoltaisi myös isot renkaat edessä ja takana, mikä ominaisuus mun muista vaihtoehdoista on puuttunut. Koiraa kun ulkoilutetaan säällä kun säällä.

 

Kokemuksia? Niitä huonoja puolia myös... Kaikissahan niitä on, että pääsisi vaan punnitsemaan, mitä pitää itse tärkeänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kovin tykästynyt omiin Mountain Buggy Duetteihin!!! Ne on kätevät ja ihanat. Juuri edellispäivänä kehuin miehelle (siis perustelin ostosta) kuinka paljon ne helpottaa mun arkea.

 

Mut huonot puolet ensin: jarru on jalalla vaikea tavoittaa ja laittaa päälle, vaikka siihen osuisi niin se ei välttämättä mene helpolla alas, siis pongahtaa ylös. Tähän kuulemma tottuu. Jarru on kuitenkin erittäin pitävä ja luotettava.

Meillä on nyt vauvakoppa ja ratasistuin vierekkäin, ratasistuin tulee neppareilla kiinni keskirunkoon, ne nepit ei pysy kiinni kovin hyvin. Istuin pysyy kyllä hyvin paikoillaan, mutta pelkään vaan että kankaat rasittuu turhaa esikoisen pomppiessa kyydissä. Tämä ongelma korjaantuu varmaan kun tulee kaksi ratasistuinta kun välissä on vetoketju.

 

Mä olin ihan ajatellut haluavani P&T Navigaatorit, mutta ne ei ollutkaan livenä niin kivat. Kammosin vierekkäin olevia hyökkäysvaunuja. Kriteerinä oli näppärät, nätit, isot renkaat, molemmille kunnon nukkuma-asennon kaikissa moodeissa. Ikäeroa on 1v7kk, esikoinen nyt 1v9kk ja noin 88cm ja 14kg, vauva 2kk ja 60cm ja 7kg. Vauvan mahtuu loistavasti nukkumaan kapeaan koppaan vaikka on tuollainen nopeakasvuinen paksukainen. Ihanaa että hänet saa laitettu tuosta vaan koppaan hetkeksi niin että kädet saa vapaaksi tekemään jotain esikoisen kanssa. P&T ketjussa kuulostaa vauvan paikka kauhean epäkäytännölliseltä. Yläkäyrillä kasvava esikoinen mahtuu hyvin nukkumaan, eihän tilaa ihan hirveesti sivuille jää, mutta nukkuu sitten turvallisesti "pesässä", uskon että mahtuu vielä vuoden päästäkin hyvin istumaan, silloin ei enää nuku varmaan kun satunnaisesti rattaissa, nyt joka päivä. Istuma-asento hieman makaava ja mielellään kenottaa istuvammassa asennossa. Esikoinen ylettyy kurkkaamaan vauvaa, ei muksimaan.

 

Rattaat on erikoisen malliset, ne siis näyttää perus hyökkäysvaunuilta ensinäkemältä, mutta kun vertaa yksösrattaisiin niin on tosiaan saman levyset. Alhaalta ylös samaa leveyttä, pyörät kun on rattaiden alla, eikä sivulla. Me ollaan mahduttu kaikista ovista sisään, bussissa vie musta saman tilan kun leveet yksösrattaat.

 

Mä oon tosi tyytyväinen että päädyttiin noihin. Olkoon lapsilla sitten pari senttiä kapeammat oltavat, mutta mulla on helpompi arki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt käytössä Duetit yhdellä lapsella, toisen istuimen tilalla on sivukassi. Kassi on kyllä hirmu kätevä, tykkään erityisesti siitä, ettei mun tarvitse kurotella näin 34. raskausviikolla alakoriin. Isot pyörät on ihanat ja rattaat kevyet ja helpot kasata. Meidän 2-vuotias mahtuu kyytiin hyvin ja tykkää siitä, että saa itse kiivetä kyytiin ja pois. Turvavyöt on hyvät ja napakat, tosin mä en useinkaan vedä niitä olkapäiden yli vaan napsautan ne vyötärölle, jolloin ne on nopeat laittaa ja irrottaa. Taittuva aisa on helppo käyttää ja säästää tilaa ahtaissa paikoissa ja eri mittaisten työntäjien (190cm, vajaa 170cm ja 90cm :grin: ) on helppo löytää itselle sopiva työntökorkeus.

 

Mä en ole kokenut jarruja hankaliksi käyttää. Ainoa huono puoli niissä on se, että bussissa jalkajarru on musta hankalampi kuin käsijarru, mutta se koskee kyllä tasapuolisesti kaikkia jalkajarruja.

 

En mä nyt kauheasti huonoja puolia keksi. Kääntösäde on ehkä vähän isompi kuin meidän yksöisrattaissa, mutta kyllä noikin saa ahtaassa kodinhoitohuoneessa käännettyä. Ja alakori on vähän turhan avoin, mut oonkin tottunut Bugaboon nyörikiristyksellä suljettavaan, josta ei pääse putoamaan mikään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa nyt puolisen vuotta käyttänyt duetteja, ja olen niihin hirmu tyytyväinen. En ole kans kokenut tota jarrua hankalaksi ja meillä se ei kyllä ponnahda ylös ilman vapauttamista. Toki meni aikaa ensin tottua siihen et missä jarrut sijaitsee, että vaikkapa bussissa saa nopsaan jarrun päälle. Meillä kanssa nyt siis käytetty yhdistelmänä vaunukoppa ja istuin, välillä vaunukoppa ja ostoskassi. Meillä ei myöskään ole kertaakaan nuo nepparit irronneet tuosta rungosta itsekseen vaan pysyvät kyllä tosi napakasti, saa ihan kunnon ottein ottaa irti kun tuota ostoskoria vaihtaa paikoilleen. Meillä myös pian kaksi vuotias esikoinen sopii loistavasti kyytiin ja voi nukkua päikkärit myös nukahtaessaan vaunuihin.

 

Vaunukoppa on kätevä laittaa paikoilleen, voi myös laittaa niin, että vauva on jo kyydissä. Kuitenkin helpompi laittaa tyhjänä, mutta ei ole vaikeaa, ihan muutaman sekunnin homma. Itseä harmittaa se, ettei ostettu sadesuojaa vain istuvalle lapselle, tuplasuoja meillä on, mutta se ei sovi vaunukopan kanssa. Vaunukopan mukanahan tuli sille oma sadesuoja. Nyt siis hankkisin ehdottomasti myös  tuon yhdelle istuimelle olevan suojan, nyt olen värkännyt brion sadesuojan kanssa tarvittaessa ja on ollut säätöä, onneksi ei ole montaa kertaa tarvittu. Nyt ajattelin ostaa vielä molemmille ne mountain buggyn omat lampaantaljaistuin pehmusteet talveksi, olisi sitten lämpimämpi istua, vaikka lämpöpussi olisikin käytössä lisäksi. Itse kuljin näillä raskaana ollessa esiokoisen kanssa niin lumessa kuin loskassa ja hyvin kulkivat, ovat tosi keveät työntää ja rakenteeltaan sirommat kun monet tuplat. Ei kuitenkaan ole mitkän heppanat rimpulat, vaan tosiaan kunnon menopelit. Itse suosittelisin sisaruksille lämpimästi, meillä ikäeroa 1,5v, parin kk sisällä meillä siirtyy vauvakin istuimeen, ja koppa jää pois käytöstä. Tuo koppa ja erilliset kuomut on kyll hyvät, sillä vauva on saanut olla uteliaalta esikoiselta rauhassa ja suojaava kuomu on taannut unirauhan esikoisellekkin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin toissapäivänä testaamassa ratasosiota (siis Duettien) meidän neitien kanssa. Oli muuten kevyet työntää ja nostaa kivetyksen yli, kun kyydissä oli kaksi kuusikiloista tavaroineen. Normaalisti meidän vauvelit matkustaa vielä kopissaan. Pehmeä koppa toisella puolella on varmaan ihan toimiva yhdistelmä, jos haluaa säästää kustannuksista. Kurkistusluukuista näki hyvin oliko silmät auki vai kiinni. Tänä kesänä meidän vauvat on matkustaneet uv-verhon takana muutenkin, joten näköyhteyttä ei ole ollut kauhean paljon. Mutta onhan nuo kopat tosi kätevät, ainoa miinus on että vaunut ei mahdu koppien kanssa takakonttiin, ne on aina irrotettava.

Edited by Kulta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja plussana näistä pitää vielä sanoa, että kasaus- ja kokoonpanomekanismi on älyttömän helppo. Nämä saa koottua yhdellä kädellä. Menevät lisäksi aika pieneen tilaan istuinosilla. Koppa vie tietysti tilaa, mutta vain istuinosineen ovat tosi lituskat. Lisäksi kääntyvät etupyörät on tuolla ihmisten ilmoilla liikkuessa ehdottomat, pääsee kaupungissakin pujottelemaan mistä vain. Etupyörien lukitus-vapautusmekanismi on myös tosi helppo, ei vaadi voimia tai taiteilua, vaan on helppo vapauttaa, tai lukita, eikä mene vahingossa pois/päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teillä Duet:in oma tuplasadesuoja? Onko se kätevä? Meneekö pieneen tilaan, onko siinä joku hyvä pussukka? Vai ostaisinko ihan perustuplasadesuojan? Mä en kauheasti ole tykännyt niistä läpinäkyvistä jäykkää muovia olevista sadesuojista kun vie niin kauheesti tilaa alakorissa. Tällä hetkellä esikoinen ei kyllä lainkaan tykkää perussadesuojasta kun se kurkistusaukko on liian pieni, rajoittaa siis liikaa näkökenttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hiljattain käytin ekaa kertaa tuota duettien sadesuojaa ja se oli kyllä oikein hyvä. Se on ihan tismalleen mittojen mukaan tehty noihin rattaisiin, joten istuu kun hanska, saa tarroilla kiristettyä, mistää ei kastu lapset tai vaunut, kun se päällä on. Olin siis tosi tyytyväinen, ja se ei olleu ollenkaan niin semmoista jäykkää, kun ajattelin sen olevan. Sehän tulee siinä omassa pussukassaan, mutta ite en enää edes yrittänyt taitella sitä sinne, vaan kuivatin ja taiteltuna laitoin sinne alakoriin, aika pieneksi se meni. Ite siis kyllä suosittelen tuota lämpimästi, ja etenkin esikoinen tykkäsi kun näki ympärilleen sieltlä, pienempi nukkui, joten ei kyllä tiennyt mitään koko suojasta. Tekisi mieli ostaa se yksöissuojakin, jos joskus tulee ajeltua vain toisen lapsen kanssa. Ja tavallisten tuplien suoja saattaa olla aika hankala asetella tuohon aisan ja sen jalkaosan takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samat sanat kuin edellisellä Duetin sadesuojasta. Makuulla olevien pienten vauvojen tutin ja myssyn korjaus on kyllä hiukka hankalaa tuon oman sadesuojan kanssa, ei meinaa kädet ja näkökyky ylettyä sinne kuomun takaosaan. Musta se jäi aika isoksi paketiksi alakoriin ja mietinkin että pitäisikö hankkia sellainen halvempi ja kevyemmästä kankaasta oleva, jonka pystyisi taittelemaan pienempään tilaan ja joka olisi sitten reissuilla mukana hätävarana. Mutten tosiaan tiedä saako muita suojia viritettyä fiksusti keskiaisan takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin Amazonista jonkun tarvikesuojan, läpinäkyvää muovia sekin on mutta maksoi kotiin kannettuna alle 20 euroa. Oon ollut ihan tyytyväinen. Se suojaa hyvin, on helppo laittaa paikoilleen ja istuu ihan ok. Duoihin voisi istua vielä paremmin leveytensä puolesta, mutta ei se noissakaan hölmöltä näytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on duetissa käytössä brion tuplasadesuoja, kun en tykkää niistä muovisista. Ihan hyvin mahtuu. Koppaa n meillä ei ollut vauvalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkaan tänne että laitoin juuri tuonne vauvatarvikkeisiin myyntiin meidän Mountain Buggy Duettien vaunukopan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaunuaitta näyttää myyvän näistä kahta erilaista versiota, Duoa ja Duettia. En keksinyt muuta eroa kuin hinnan ja koon. Duot 899€ ja Duetit 749€. Duon leveys 73cm ja Duettien 63cm, Duon painorajoitus 50kg (rattaiden oma paino 16,5kg) ja Duettien painorajoitus 36 kg (rattaiden oma paino 15,5kg). Nämä ovat siis ilmeisesti muuten täysin samat rattaat, Duot ovat vain järeämmät versiot?

 

Onko joku vertaillut näitä enemmän, kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now