vilpertiina

Tyhmät kysymykset ovulaatiosta, vol. 2

1015 posts in this topic

Piti testata tässä kierrossa (ollaan siis lapsettomuustutkimuksissa ja kierronkartoitus menossa) ovulaatiota. Kp 11 olin ultrassa jossa näkyi 17mm folli vasemmalla.

 

No rupesin lääkärin ohjeesta testaamaan silloin kp 11 ja kp12 sain tummimman viivan (en siis kuitenkaan omasta mielestäni plussaa). Siitä lähtien haaleampia pinkkejä ja eilen illalla kp14 ihan selkeästi haalistuneen (siis jopa kontrolli haalea). Limaa tuli hivenen kp12-13. Eli olisko ovis ollut...mun pitäis varata aika keltarauhashormonikokeeseen ja en nyt tiedä mitä tehdä. Se pitää siis ottaa 7 päivän sisällä oviksesta muttakun ei se ovistesti ole ollut missään vaiheessa mun mielestä täysin plussa... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

miumiumi se huippuhan voi mennä ihmisestä riippuen tosi nopeastikkin ohi. Eli mä ainakin uskoisin, että sun tilanteessa se ovis oli kerran oireetkin siihen viittasi ja viivat lähti haalistumaan, et vaan just sillä hetkellä ollut tikkua uittamassa kun huippu tuli.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin voi olla... mä ostin hätäpäissäni äsken vielä yhden paketin ja kyllä se ihan plankko on, kontrolli vaan tulee enään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta kahdesta ovulaatiosta yhdessä ja samassa kierrossa? Oon nyt vähän sekaisin, koska tunnistan ovulaation herkästi ja se oli ja meni. Nyt sitten odottelin menkkoja alkavaksi, kun tuli tutut kivut. MUTTA nyt se "menkkatunne" hävisi. Oli vain hetkittäinen kipu, aivan kuten ovulaatiossa. Ei siis enää tunnu yhtään että menkat alkaisi (jotkut ehkä tietää sen tunteen että kohtakohtakohta). Nyt on enää hirveä turvotus.

 

Äh, mitä tää on? Voiko olla että kuvittelen vaan ja kohta ne sieltä alkaa, vai onko miten todennäköistä, että kyseessä voisi olla ovulaatio? Eihän siinä muuta, mutta kun tässä on hyödynnelty "varmoja päiviä".  :rolleyes:

 

muoks typo

Edited by -varpu-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Googlettelin vähän lisää aiheesta ja ilmeisesti kahta ovulaatiota ei voi tapahtua, ei ainakaan pitkällä aikavälillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli viime kierrossa kaksi ovulaation yritystä eli ensin kaikki oireet ja + kp 19, mutta lämmöt ei noussut. Sitten uudestaan kp 27 uus yritys, kaikki oireet ja + ja lopulta lämmötkin nousi eli ovulaatio tapahtui vihdoin. Eli vaikka olisi oireita niin välttämättä munasolu ei irtoa. Vain aamulämpöjen nousu todistaa irtoamisen. Jännää tämä naisena oleminen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, juuri noin ymmärsinkin! Eli toisin sanoen mulla on voinut olla ovulaatio vasta nyt. Ei voi varmaksi tietää, kun en ole tikutellut enkä lämpöjä seuraillut. Eikä se vielä silloinkaan ole varmaa. Jännää tosiaan. :)

 

Muoks. Mua rupesi vain nyt jännittämään. Pää tyhjeni enkä muista yhtään miten tämä kierto on mennyt. Olen vaan suunnilleen ollut perillä tilanteesta ja on luotettu varmoihin päiviin.

 

Tuli vielä mieleen tällainen kysymys: muistan että mulla tuli selvät ovislimat ja siitä kai päättelin, että ovulaatio tapahtui. Osaatko Räsynukke tai joku muu sanoa, että onko nuo limat miten luotettava oire siitä, että munasolu on todella irronnut? Vai voiko se jäädä tapahtumatta ja olisi tullut vasta nyt, kuitenkin ilman limoja?

Edited by -varpu-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limoja voi tulla useaan otteeseen kierron aikana eikä ne kerro yksinään oikeen mitään. Toisaalta ovis voi tulla ilman näkyviä limoja. Mahdollisimman vaikeita siis :D

 

Niin ja varmoja päiviä hän ei ole paitsi jos mittaa lämpöjä eikä silloinkaan voi olla satavarma, kun oviksen näkee vasta jälkeenpän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, olisi pitänyt laittaa tuo varmat päivät lainausmerkkeihin. :grin:  niitä ei tosiaankaan ole. Ei auta kuin odotella että mitä tapahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Räsynukke, mielenkiintoinen toi kahden ovistuntemuksen juttu. Sekoittaa tosiaan aika hyvin "varmojen päivien" tai tärppipäivien etsimistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varpu, oothan jo raskaustestin tehnyt...? Kuulostaa vaan tuo "menkkaoireet, jotka sitten hävisi" niin tutulta. :D (sori, pakko se on jonkun kysyä :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah, ei tarvinnut tehdä kun menkat alkoi. Hyvä näin. :) Mutta kauan odotuttivat itseään ja vähän meinasi jo jännittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaiskp joku neuvoa.Käytän Clearbluen hymynaama ovistestejä. Onko kuinka mahdollista, että tuo testi antaa positiivisen jos ovulaatiota ei tapahdukaan? Tuli vaan mieleen kun ovulaatio oli testin mukaan viime la ja mulla ei ollut mitään oireita. Kerran nippas toisesta munasarjasta mutta se siitä. Kuvittelin että tällöin munasolu irtosi mutta mahtoiko näin kuitenkaan olla? Monena muuna kuukautenakin testi antanut hymynaaman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On mahdollista tulla plussa ilman ovulaatiota, jos munasolu yrittää irrota muttei onnistukaan. Mutta ei läheskään kaikilla tule ovulaatiosta kummempia oireita eli jos kierto pyörii säännöllisenä ja parin viikon päästä tuosta testiplussasta tulee menkat (tai raskaustestiplussa :D ), on ovis luultavastikin ollut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas. Eli tuon perusteella en ihan toivoton tapaus ole :) Menkat on tosiaan tulleet joka kk 26-30päivän kierroilla. Ja vuoden aikana en ihan muista, onko kerran ollut niin et ovistesti nega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko se kuiva kausi kaikille oviksen jälkeen jos on ollut ne limat? Mä kun en saanut tikutettua ovista ja sit ne tikut loppu. Ja tikkujen loputtua alkoi mun mielestä ovislimat joita nyt on vain jatkunut ja jatkunut.. jo VIIKON! Nyt kp 17 sain kyllä vähä tummemman olis viivan kp5 eli pieni mahdollisuus olis et vois ollut jo kp6-8 tyyliin kun mentiin just sillo matkalle enkä kerennyt tikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten erotatte ovikseen liittyvät vatsakivut tai nippailut ym oireet? Mulla on aika usein suolistoperäisiä vatsakipuja ja turvotusta enkä kyllä niistä osaisi erottaa mitenkään oviskipuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama ongelma. "Oviskipuja" on ollut muka useampana päivänä, mutta ovulaatiota ei näy eikä kuulu. Toki tuo km kun on taustalla, niin tuntemuksiakin voi olla muutenkin monenlaisia. Mutta koskaan aiemminkaan en ole oviskipuja tunnistanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin on mystisiä vatsakipuja. Noin viikko sitten kivut olivat ihan selvästi vasemmalla puolella ja nyt ne ovat tuossa keskellä. Voiko ovulaatiokivut kestää näin pitkään vai ovatko ne päivän tai kaksi kestäviä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän ennen ovista voi tulla follien kasvusta johtuvia kipuja ympäri alavatsaa. Mulla ainakin tässä kierrossa kun lapsettomuushoidoissa ollaan niin on tuntunut koviakin nippaisuja alavatsalla ennen ovista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa! Voisikohan munkin osittain kovat mahakivut (välillä meinaa miltei yököttää)johtua oikeestaan?Alkoivat eilen illalla ja helpottu jossain välissä mutta aamulla jatku pistely ja miltei yökötti ..loppuivat ja iltapäivällä uudestaan. Joskus kyllä suolistoperäisiä mahakipuja on mutta tää oli ehkä vähä erilaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko ovislimat yleensä ovulaation aikaan ja kauan niitä tulee? Tikuttelin vaaleita viivoja muutamaa päivää aikaisemmin ja nyt tuntuu tulevan ovislimoja. Eli onko mulla periaatteessa ovulaatio nyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite en oo mikään asiantuntija näissä mutta netistä oon lukenu että niitä limoja voi tulla joillain useamman päivän ennen ovista, mutta se viimeinen "limapäivä" ois se varsinainen ovispäivä. Eli kannattaa jatkaa testailua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli ovisplussa kp14 ja kivut kp15. Nyt kuitenkin kp21 on ovistesti alkanut taas tummua. Voiko siis kipuja olla vaikka irtoamista ei tapahtuisikaan? Yritän tässä järkeillä miks ovistestin testiviiva lähtee tummumaan tälleen dpo6.. enkä oikeen keksi muutakaan kuin että kroppa yrittää uutta ovulaatiota.

Edited by Sanghi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alko kyllä plussa kierrossa se tummua. Oli melkein yhtä tumma testiviiva kun kontrolli silloin, kun pcssä haaleista haalein haamu. Voi olla siis sitä itteäänkin aivan hyvin ! :)

 

Tosin olen lukenut että toisilla se lh nousee jostain syystä muutenkin kierron loppua kohden. :)

Edited by Kukka15

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.