vilpertiina

Tyhmät kysymykset ovulaatiosta, vol. 2

1015 posts in this topic

saamaton kun olin, niin tein ekan ovistestin vasta tänään, enkä perjantaista lähtien, kuten ohje sanoi. No jatkan tikuttelua muutaman päivän ja jos se ovis on tänään tai huomenna, vaikka tikut tyhjää tänään kertokin, niin käytämme "ajan" hyödyksi :) Jos se viiva ilmestyy myöhemmi viikolla, niin sit oli vaan mukava alkuviikko huvin vuoksi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu on ihan yksilöllistä koska kenelläkin on ovulaatio. Joillain on kp 9 ja esim mulla oli tässä kierrossa kp 20 :rolleyes: Ja sain tosiaan ihan tosi vahvan plussan tikkuun. Nyt kp 22 ja talletettiin noin viikko ennen plussaa ja siitä yhtä poikkeusta lukuunottamatta joka päivä. Ni on se nyt prkl jos ei tärppää :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis ovishan voi olla samalla henkilöllä eripäivinäkin kierrosta riippuen. Esim. mulla on ovikset ollut kp13-16. Että ei kannata siihen tuudittautua mitä jossain kierrossa on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut tänäänkään tikkuun ovisviivaa ja aiemmista kierroista laskennallisesti se pitäis olla tänään. Odotukset pohjamudissa, mutta jatkan testilua viikon lopulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään lääkärillä ja ultrassa näkyi 1,73cm johtofollikkeli. Kp12 nyt menossa. Milloinkahan/mikä kp mahtaa irrota tuo? Oon täältä joskus lukenut noiden kasvuvauhdista ja siitä minkä kokoisenä irtoaa, mutten nyt löydä kaipaamaani tietoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olikohan minulla kuitenkaan ovulaatiota...

 

VAROITUS LIMAJUTTUJA!

 

Tai varmaan tämä LH pitoisuus nousi kun viiva oli niin paksu ja rinnatkin kipeytyivät, mulla jos munasolu ei irronnutkaan. Meinaan eikö sen jälkeen pitäisi tulla kuiva kausi? Olen edelleen vuotanut valkovuotoa ja se on muuttunut taas maito/kermamaisemmaksi väriltään. Hmph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai kaikilla tule kuivaa kautta ja toisillahan se märkyys oviksen jälkeen on merkannut raskautta (ihan yhtä hyvin voi olla myös merkkaamatta, itse olin ainakin kuiva kuin sahara plussakierrossa oviksen jälkeen). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, lisäys aiempaan kysymykseeni ovistesteistä: ma yhtä vahvat viivat, ti testiviiva hieman haaleampi, ke testiviiva vahvempi kuin kontrolliviiva, to yhtä vahvat.... Siis mitääää?? :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eikös se ole niin että ekan plussan jälkeen ei pitäisi testailla enään. Eli sinulla ollut maanantaina plussa. MUTTA, olen myös kuullut tuosta- uudestaan plussa- että ekalla kerralla ei olisi ovulaatio onnistunutkaan ja nyt (keskiviikkona) LH-piikki yrittää uudestaan ovulaatiota. Eli plussa oli nyt jälkimmäinen. En silti varmaksi sano......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt sitten mietityttää noin follikkelit.. Eli kysymys kuuluu:

 

Kävin lääkärissä kp12 ja johtofollikkeli oli kokoa 1,7cm. Löysin netistä epämääräistä tietoa että se kasvaa 1-2mm päivässä ja "kypsä" olisi noin 2-2,5cm kokoisena. Eli tämän mukaan mun johtofollikkeli olisi ollut aikaisintaan kp14 "kypsä".

Mulla kierrot ovat pituudeltaan vaihdelleet 21-27 päivää. Jos kp12 johtofollikkeli on tuota luokkaa, niin voiko sitten olettaa että lyhyemmissä kierroissa ovis on tapahtunut niin ettei ole tarpeeksi "kypsä"? Kasvaako nuo aina suunnilleen samaa tahtia, voiko munasolut irrota "epäkypsinä"? Vai voiko tuosta johtofollikkelin koosta päätellä mitään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tästä kierrosta. Ultrassa kp13 folli 17mm, (limis 8mm), lääkäri sanoi että ihan just on ovulaatio. kp14 ovulaatiotestissä vahva plus- kp15 siis ovulaatio. Kierto on norm. 28päivää.

Se että tapahtuuko mitään, niin vielä en tiedä. Piinaviikot päällä.

 

Oliko tästä vastauksesta mitään hyötyä.... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lainaan itseäni muualta:

Mulla on ollut silloin viime kierrossa jo kp9 oikealla 18mm johtofolli! Ja ovis+ tuli vasta kp12. Mutta niissä molemmissa (kahdessa siis) ultrissa on kp9 ollut mun limis vain 4,6mm. Eka ultrassa (kp9 siis) on johtofollit ollut 11 ja 12mm vasemmalla. Ja silloin tuli ovis+ kp14.

Että mulla ainakin on mennyt aikaa ennen kuin on tullut ovis+.

 

Muoks. Sen kerran kun on just oviksen aikoihin ultrattu oli folli 19mm (ja limis 8mm). Ovisplussan sain edellisenä päivänä.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Gabriel ja Anastacia. Eli ei voi siis päätellä mitään noiden follikkelien koosta suhteessa kierron vaiheeseen, kun ei sanonut lääkäri mitään limakalvon paksuudesta. Sanoi vain että kaikki näyttää siltä kuin siinä vaiheessa kiertoa kuuluukin. Eli follikkelin koko voi olla oikea lyhyemmäläkin aikautulla jos limakalvo on ok. On tämä välillä (=aina) monimutkaista..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut esim. tisuoireita (tai muita ovisoireita) jo ennen ovista?!? Mulla on tisuoireita ja oviksen pitäs olla vasta tulossa...mulla ei oo ennen ollut oireita edes sen aikana tai jälkeen. Ihme meininkinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmiesesti ole ainoa laatuaan tässä tisuoireilussa ennen ovista?!? Kyllä mulla on jotain pahasti jossain vialla kun on ainakin neljättä päivää vaihtelevia tuntemuksia/arkuutta tisuissa ja ovisplussaa vielä odottelen ihan näinä päivinä (tänään?) saapuvaksi. En ainakaan muista koskaan törmänneeni vastaavaan...Ihan outo juttu kyllä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tissit kipeät useamman päivän ennen ovista. Loppuu ovikseen, jolloin kipeytyy sitten nännit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein pe ja la positiiviset ovistestit, alavatsakipuilua on ollu muutaman päivän ja nännit ovat nyt aristuneet eilsestä lähtien. Lämmöt on kuitenki tosi alhaset. Olen flunssassa ja mietinki että jos en ovuloikaan tässä kierrossa ollenkaan. Eli jos on anovulatorinen kierto, ni tuleeko silti nännikipuja, alavatsajomotuksia yms? Ku sen tiedän että positiivinen ovistesti ei tarkota automaattisesti ovulaatiota. Koitin googlettaa mutta en löytäny mitään järkevää ja aattelinki että jos joku täällä tietäis paremmin, olisin vastauksesta todella kiitollinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi muakin kiinnostais tietää, mitä Nimppu kysyi, että voiko silti tulla ovikseen liittyviä oireita, jos ei ole ovuloinut. Mulla on ainakin ollut niin kovat tisukivut viikon, että oviksen on pakko olla ollut vaikka en sitä testeillä nyt saanutkaan bongattua, se on mitä ilmeisemmin ollut ennen testauksen alkua tai sit liuska ei vaan näyttänyt sitä. Tai sitten tisut oireilee ovulaation puutetta. :o Lämmötkin on oli viä eilen 37,1 mitä joskus ennenkin oviksen jälkeen (satunnaisesti vaan mitattuna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ainakin ollut aika selviä ovulaatio-oireita (limat, nippailut, tissioireet ym.), vaikka gynen mukaan tuskin olen ovuloinut. Mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten oireiden mukaan ovis tapahtuisi aina yli kp 30, viimeksi jopa kp 52 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin itse asiassa pohdiskelemaan saman asian kanssa, kun muutkin:

eka kerta kun tikuttelen ovista, käytän cb digiversiota.

 

Testailuja oon alottanu nyt digillä jo kp 10, koska miun olot on ollu aina ihan ilmiselviä ovis tuntemuksia. Viime kierrossa esim. kp 12 tuli limaklöntti ja koski alaselkään, kp 14 itku/kiukkukohtaus, kp 15 limoja lisää ja alaselkäsärky...sitten pari päivää hiljasta, kp 18 limat lisääntyy uudelleen, kp 20-21 tykyttävää jomottelua v. munasarjassa. Ja kierto tulee aina sinne kp 32-33 asti, joten summa summarum ovis on varman silloin kp 18/19 jälkeen. Mutta hieman ärsyttää tai siis enemmänkin, kun eka kroppa lupailee ovista ja selkeitä oireitakin on ja sitten kuitenkin se tulee myöhemmin.

Osaatteko kertoa mistä tällänen johtuu?

Edited by Toffeepallo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt sitten mietityttää noin follikkelit.. Eli kysymys kuuluu:

 

Kävin lääkärissä kp12 ja johtofollikkeli oli kokoa 1,7cm. Löysin netistä epämääräistä tietoa että se kasvaa 1-2mm päivässä ja "kypsä" olisi noin 2-2,5cm kokoisena. Eli tämän mukaan mun johtofollikkeli olisi ollut aikaisintaan kp14 "kypsä".

Mulla kierrot ovat pituudeltaan vaihdelleet 21-27 päivää. Jos kp12 johtofollikkeli on tuota luokkaa, niin voiko sitten olettaa että lyhyemmissä kierroissa ovis on tapahtunut niin ettei ole tarpeeksi "kypsä"? Kasvaako nuo aina suunnilleen samaa tahtia, voiko munasolut irrota "epäkypsinä"? Vai voiko tuosta johtofollikkelin koosta päätellä mitään?

 

Mulla tästä kierrosta. Ultrassa kp13 folli 17mm, (limis 8mm), lääkäri sanoi että ihan just on ovulaatio. kp14 ovulaatiotestissä vahva plus- kp15 siis ovulaatio. Kierto on norm. 28päivää.

Se että tapahtuuko mitään, niin vielä en tiedä. Piinaviikot päällä.

 

Oliko tästä vastauksesta mitään hyötyä.... :grin:

 

Tulin vain kertomaan, että tästä kierrosta tärppäsi <3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.