vilpertiina

Tyhmät kysymykset ovulaatiosta, vol. 2

1015 posts in this topic

Talleteltiin kyllä ihan varmuuden vuoksi :grin: Toivoisin kyllä niin paljon että tärppäis ilman mitään hoitoja, ei kyllä kiinnostais pätkääkään lähteä ronkittavaks ja tutkittavaks. Eli aletaanpas nyt sitte laskemaan nuo Dpo:tkin uudestaan :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khadeija Mulla oli ovis tässä kierrossa vasta kp 36(!) eli ihan hyvin voi olla ovis sulla vasta nyt ja oireiden sekä ton testin mukaan niin olikin. :D

 

Muoks* nimimerkki oikein. :)

Edited by Pilke08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, kertokaahan mitä ajatella tästä, ostin tänään huvikseni testin ja näytti nyt vahvaa viivaa, eilen alkoikin alaselkä ja -vatsakipu. Mutta rinnat taas ovat olleet kipeät jo 4-5 päivää josta päättelin että on ovis. Samoin oli jotain nippailuja sekä halut nousivat.

yk 2 meneillään ja laskurin mukaan hedelmälliset päivät olisi 27-30 noin suunnilleen..

vaikea laskea koska edelliset menkat alkoivat 13.12 eli 3 päivää myöhemmin kuin normisti. Sitä edelliset taas 10.11 ja sitä edelliset 9.10....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilke, eilen tuli vielä vahvempi viiva ovistestiin, eli kp 26! Voi vitsi oon innoissani :grin: Pienistä asioista sitä ihminen voiko olla onnellinen.

Tästäki on varmaan ollu jossain ketjuissa juttuja, mutta mitenkä sitä suositellaan että pitäis oviksen aikana nuo pupuilut ajoittaa? Ku täällä nyt tuli sitte touhuiltua kp 24, 25 ja 26.. Tänään ei enää ovistestiin tullu kahta vahvaa viivaa, joten eiköhän se ollu ja menny :)

 

JippiiJos: Voihan sulla olla se ovis vasta nyt, kuten on huomattu, niin ei se aina oo silloin kun laskujen mukaan pitäis olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khadeija Meillä ajoitettiin joka toinen päivä ovisplussaan asti. Ovisplussapäivä hyödynnettiin vielä, mut sen jälkeen ei enää, ku olin iltavuoroissa töissä ja niiden jäljiltä tosi väsyny. Hyvin näytti toimivan kuitenki. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khadeija, teillä ainakin vaikuttais nuo pupuilut ajoittuneen hyvin :) Simppoja on varmasti ollut odottelemassa eilistä ovista. Toivotaan, että kaikki osuu kohdalleen! Täällä sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khadeija, koskas odotat seuraavien menkkojesi alkavan?

Mä oon entistä enemmän pihalla omasta kierrostani nyt, kun pari päivää sitten tuntui tuo kohdunsuu olevan pehmeä ja auki, nyt taas kova ja kiinni. Oliko mulla sitten kuitenkin ovis vasta silloin, kun se kohdunsuu on vähän auki vai häh? Luulin sen olleen jo aiemmin  :girl_mad:

 

Mitenkäs teillä on nuo oviskipuilut ajoittuneet? Ennen vai jälkeen ovulaation vai sen aikana, osaatteko sanoa? Itse luulin kipuilevani ovulaation aikaan, mutta tässä kierrossa taisin kipuilla ennen ovulaatiota. Voiko tuokin vaihdella kierroittain? Tai voihan se olla, että tässä kierrossa en ovuloinut ollenkaan, vaan tää kaikki on mun pään sisällä.

Edited by TaGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

TaGG, kohdunnapukan pitäisi myös olla tosi ylhäällä ovista ennen ja sen aikana. Pehmeyttä ja aukinaisuutta on hankalampi tarkkailla, mutta tuo ylhäälle nouseminen on tosi selkeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla tuo kohdunnapukka vaihtelee paikkaa päivän mittaan niin paljon, että ei aina tiedä, mistä sen seuraavaksi löytää. Oon yrittänyt tarkkailla sitä aina samaan aikaan, mut ei sekään oikein kerro totuutta. Se tuntui viimeks aika alhaalla, mut oli auki. Mäkin oon luullut, että sen pitäis olla ylhäällä ovulaation aikaan  :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TaGG: Hankala tietää että milloin ois menkat tulossa, mutta jos pitäis arvailla niin luulisin, että tää kierto ois vähän alle tai päälle 40 pvää... Kun terojen kans mulla olis menkat alkaneet huomenna (nyt kp 29/29) ja ei oo kyllä mitään menkkaoloja :)

Oon muutaman r-testin tehny ku aattelin että jos ovis ois olluki jo aikasemmin ja nuo ovistestit ois näyttäny salamatkustajan, vaan negaapa nuo näytti, eli täytyy malttaa vielä :grin:

 

Tuosta kipuilusta, mulla kyllä oli nyt tässä kierrossa silloin kp 26 kun sain sen vahvan viivan, tosi mojovat nippailut tuolla alamahassa, ja niitä nippailuja jatkui vielä toissapäivänä ja eilenki.

Nyt ei oo enää ollu mitään... Mutta joskushan sitä ovista ei ees välttämättä tunne, eli voi olla oireeton.

 

Aloin taas syömään noita Gelee Royale-luontaistuotteitaki, ku nehän saattaa vaikuttaa hormonitoimintaan suotuisasti, samoin hedelmällisyyteen muutenki, ja ainaki mun allergioihin ne auttoi aiemmin jos ei muuta. Eli muutaman kuukauden oon noita syöny, nyt oli vähän väliä ku ei jaksanu ostaa..

 

Eli tällä hetkellä tulee sitten napsittua 2 kapselia Gelee Royalea päivässä, 2 kapselia maitohappobakteereja, 1 tbl monivitamiinia ja 1 tbl Foolitabletti jossa mukana B-vitamiineja :girl_crazy: Riittäsköhän nuo poppaskonstit :rolleyes:

Edited by Khadeija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khadeija, pitikin tarkemmin udella, mitä noi Gelee Royale-kapselit tarkalleen pitää sisällään?

Taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta liittyykö kenelläkään kierron johonkin vaiheeseen päänsärky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olis sellainen tyhmä kysymys, kun kävin gynellä kp 15 eikä gyne löytänyt merkkejä ovulaatiosta. Mulla on lyhyet kierrot ja sen olisi limojen perusteella pitänyt jo tapahtua. Miten varma ultra on? Voiko olla mahdollista, että ovis olisi silti tapahtunut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Luulisin, että jos gyne on suht kokenut ja löytänyt varmasti molemmat munasarjat, niin kyllä se aika varma on. Monillahan kk-kierto toimii normaalin oloisesti, vaikka ovulaatiota ei joka kuukausi tapahdukaan. Ennen ovulaatiota pitäisi näkyä selkeä johtofolli, joka on 10-20mm kokoinen (riippuen kiertopäivästä) ja ovulaation jälkeen näkyy samalla paikalla keltarauhanen. Muakin ihmetyttää vääriin aikoihin tai jopa aiheettomasti ilmestyvät ovislimat, niistä en ole löytänyt järkevää tietoa mistään. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta. Gyne sanoi jotenkin niin, että on todennäköisempää, että ovulaatio jäi tapahtumatta. Ehkä ei vaan viitsinyt sanoa ihan suoraan. :/ Olisikohan järkevää mennä ensi kierrossa vähän aikaisemmin gynelle uudelleen ultrattavaksi? Pelkään vähän, etten ovuloi ollenkaan. Turhaa kai yrittää kuukausitolkulla, jos ei edes ovuloi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, ettette ihan täysin unohtaisi mua ja mun limoja, niin kysynpä! Oletin siis oviksen olleen kp18/19 (4 päivää sitten). Mutta! Tänään tuli sit (anteeksi....) sellaista venyvää limaa, ovislimaa muistuttavaa, mutta kermaisempaa (onkohan tuo ees mikään oikea termi...). Tosi rihmaista oli. Kipinkapin juoksin kauppaan ostamaan ovistestejä ja tikutin, mutta tyylipuhdas nega tuli. Lämmötkin on normaalia korkeammalla. Eli olisko tuo lima joku hämylima ja se ovis tosiaan olis ollut aiemmin? Eikös oviksen jälkeen kuuluisi alkaa kuivuus?

Edited by TaGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

TaGG, Kuulostaisi valitettavasti siltä että ovis vasta tuloillaan sulla, koska oviksen jälkeen pitäisi koittaa kuivempi kausi ja tuo kuulostaa kyllä ihan ovista edeltäviltä kunnon limoilta. Itse en tosin odottaisi niitä ns. egg-white limoja kun niitä ei kaikille tule. Hedelmällistä limaa on jo sellainen juokseva kermakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos, Amanta! Näin mäkin ajattelin, eikä siinä sinänsä mitään, en vaan vieläkään siis ymmärrä kroppaani :) Tänään täytynee siis heilutella peittoja, vaikka on varmasti jo myöhäistä. Tosin niitä peittoja heiluteltais muutenkin  :girl_haha: . Ihmettelen vaan noita lämpöjä ja sitä, ettei tikkuun tullut jälkeäkään viivasta. Noh, lakanoita viuhutellaan kuitenkin, mutta kovin on jännä tämä ihmiskeho. Jännä.

Edited by TaGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverin puolesta kyselen eli

 

Jos ovistesti näyttää ekan kerran plussaa 23.12, toisen kerran 24.12 ja kipuja on 24.12 vielä mutta sit 25.12 oireet loppuu ja testi nega niin koska on tod. näk ollu ovis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just tässä tajusin, että mullahan oli se ovis sitte uuden vuoden aattona, eli 31.12 :D Ois ainaki semmonen ovi minkä muistais jos tärppäis.

 

Voisko joku muuten selittää tyhmälle, että miten se dpo sitten lasketaan? Onko nyt sit menossa dpo 4 vai miten se menee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.