Auringonsäde

Muita keskenmenon kokeneita ?

232 posts in this topic

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille!

Täällä eräs keskenmenon kokenut lisää. Meidän kolmas raskaus (kaksi onnistunutta raskautta takana) päättyi keskenmenoon elokuun alkupäivinä, kun viikkoja oli takana 9+2. Ultrassa ei enää löytynyt sykettä, kun menin vähäisen tiputtelun vuoksi ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Vielä kolme viikkoa aiemmin, rv 6+3 löytyi ultrassa "elinvoimainen alkio, jolla sydän sykkii vahvasti". Tuon ultran jälkeen pieneltä oli voimat loppuneet ihan muutaman päivän sisään, alkio vastasi viikkoja 7+. Eli keskeytynyt keskenmeno. :(

Fyysinen osuus oli "helppo", jos niin voi sanoa, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin. Ensimmäinen kierto km:n jälkeen kesti 43 päivää ja nyt odottelen toisia tulevaksi, tosin nyt vasta kp 33. Tietysti uutta tärppiäkin toivon. Uusi raskaus on varmasti täynnä pelkoja, mutta se riski nyt vaan täytyy ottaa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me koimme keskenmenon viime viikolla. Rv 10/11 oli tuolloin menossa, kun ultrassa todettiin, että sydänäänet ei kuulu ja kehitys loppunut mahd. viikolle 8. Putosimme korkealta ja kovaa. Vatsa oli pyöristynyt kauniisti ja kaikki läheiset, työkaverit ja esikoistytär tiesivät raskaudesta. Vielä edellisellä viikolla olin kärsinyt voimakkaista raskausoireista, joten itse en uskonut menehtymisen tapahtuneen kovinkaan paljon ultraa aikaisemmin. Uutinen oli suuri järkytys. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla aiheutti vain kovaa kipua, eikä vuotoa/hyytymiä niinkään. Kotona sitten lopulta viikonloppuna synnytin pienokaisen. Maanantaiksi oli varalta kaavinta aika. Onneksi siihen ei tarvinnut enää lisäksi mennä. Viikko meni kaiken kaikkiaan supistusten ja kipujen kourissa. Henkisesti sekä fyysisesti rankka kokemus!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse sain keskenmenon kuukausi sitten rv 13+1. Aamulla olin käynyt neuvolassa ja kaikki ok sydänäänetkin kuului. Ultrassa oli jo käyty ja aateltu et kriittiset hetket menneet. Sen jälkeen oli ihan hirveä olo itkin vaan tosi paljon. Nyt vieläkin tosi haikea olo ja vauvankaipuu hyvin suuri. Esikoinen on 1,5v. Hirmu rankka kokemus on kyllä tuo ja tuntuu että pääseekö tästä oikeesti yli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoitteluni ja lämpimät ajatukset kaikille keskenmenon kokeneille.

 

Hirmu rankka kokemus on kyllä tuo ja tuntuu että pääseekö tästä oikeesti yli?

 

Vaikkei se siltä tunnu, niin pääsee. Itselläni siis keskeytynyt km viime syksynä rv 13, josta kaavinta sairaalassa. Sen jälkeen keväällä uusi km. Nyt olen puolessa välissä kolmatta raskautta ja kaikki näyttää menevän hyvin. Paljon on vuoden sisään tapahtunut, niin hyvää kuin pahaakin. Onneksi tämä yksi hyvä peittoaa nuo kaksi pahaa mennen tullen.

 

Tsemppiä ja paljon voimia paranemiseen siis kaikille, kyllä se aurinko rupeaa sitten jossain vaiheessa paistamaan pilvien raosta. :) (Vaikkei se siltä aina tunnukkaan.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia pahoitteluista ja tsemppiä myös kaikille muille saman kokeneille. Taatelille onnea uuteen raskauteen!

Olen kyllä ollut onnellinen että on toi esikoinen niin tietää että raskaus voi mennä myös ihan ok. Hänestä on myös niin äärettömästi iloa että auttaa paljon. Voi voi kun tulis vaavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin nyt liittymään tälle puolelle tuolta odottajista :( Ekaan ultraan mentiin 24.10 innokkain mielin, viikkoja tällöin kasassa 11+4, ja surkeana tultiin takaisin. Pikkuinen oli lopettanut kasvunsa viikolla 9, minkäänlaisia oireita tästä ei kuitenkaan ollut. Nyt on tehty tyhjennys lääkkeillä ja yritetään lähteä ponnistelemaan miehen kanssa eteenpäin. Olo on ontto ja parhaansa mukaan yrittää "unohtaa" koko asian, jotta jaksaisi. Ajatuksen käännetty kohti seuraavaa pienokaista, joka toivottavasti jaksaisi loppuun asti kanssamme!

 

Pelko tulevasta raskaudesta ja sen sujumisesta on suuri, ei voi olla ajattelematta, että mitä jos vika onkin minussa. Tuntee itsensä kyllä tosi epäonnistuneeksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia tuesta! On helpottavaa, kun on muitakin saman kokeneita joiden kanssa käydä asioita lävitse ilman, että tarvitsee tuntea itsensä ylireagoivaksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljon jaksamista kaikille!

 

Täällä yritetään toipua keskeytyneestä keskenmenosta ja kaikesta mitä se toi tullessaan. Koittivat lääkkeellisesti tyhjentää, mutta lääkkeet oli kertakaikkiaan tehottomia ja jouduin kaavintaan. Olo on hirveä ja jotenkin tuntuu että...ei vaan jaksais enää. Tämä oli jo 4:s pettyminen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voimahali Janskille! Olen pahoillani, että joudut noin paljon kokemaan! *haliruttu*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille. Onneks on tämmösiä palstoja, vertaistukea kaikelle tälle... :mellow:

Onneks tänään on jo ollut hieman parempi päivä. Mutta silti ei tahdo vaan näkyä valoa tai positiivisuutta missään... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janskille jaksamista!

Miten kauan teillä on kaavinnan jälkeen jatkunut vuodot ja milloin tullut ekat menkat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla kesti vuoto parisen viikkoa vaihtelevasti. Menkkoja ei ole vielä tullut mutta jälkitarkastuksessa ( 3 viikkoa kaavinnasta) gyne sanoi että vielä voi mennä kuukausikin ennen kun seuraavat menkat tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Kiitos.

Edellisen kerran kun olin kaavinnassa, niin vuotoa oli aika tarkkaan parisen viikkoa kans vaihtelevasti ja menkat alko tasan kuukausi toimenpiteen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti kaavinnan jälkeen vuodot parisen viikkoa. Ekat menkat ei oo vielä tulleet, mutta tänään jälkitarkastuksessa gyne totesi munasolun kohta irtoavan, joten eiköhän menkat parin viikon päästä ala (Näin totesi myös siis gyne). Eli siinä tapauksessa mulla olisi kierto pari viikkoa normaalia 28 päivää pidempi ja viikon mun omaa normaalia pidempi. Aika sekavaa tekstiä, toivottavasti saa selvän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hyvä että kaikki oli kunnossa! Mulla gyne ei osannut sanoa mitään kierron vaiheesta mutta sen sanoi että ovista ei ollut vielä tapahtunut ja nyt kun olen ovistanbongaillut niin ei ole vieläkään näkynyt. Varmaan saan mäkin sen pari viikkoa vielä odottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now