Guest Noose

Isien sekoilut synnytyksessä

283 posts in this topic

Oliko miehesi sekaisin synnytyksessä? Päästikö sammakoita suustaan tai tajunnan nupistaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää ei ole omakohtainen kokemus, mutta taisi lukea Vauva-lehdessä muutama kuukausi sitten:

 

Eli eräs pariskunta oli lähtenyt synnyttämään, ja isällä oli ollut villapaita tms. päällä.

Siinä sitten tuli jossain vaiheessa jo aika kova hikikin, ja siinä sitten ponnisteleva vaimo ja kätilöt yritti isälle sanoa, että ota nyt vähän villapaitaa pois.

Mies piti kuitenkin visusti villapaidan päällä, ilmeisesti koko synnytyksen ajan.

Loppuen lopuksi kun vauva oli ulkona ja synnytys sujunut muutenkin mallikkaasti, isä vihdoin heltesi ottaa villapaidan pois.

Ja syy, miksi ei tehnyt sitä aiemmin oli:

siinä alla olevassa t-paidassa oli isoilla teksti:

EI SE SATU!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tää ei ole omakohtainen kokemus, mutta taisi lukea Vauva-lehdessä muutama kuukausi sitten:

 

Eli eräs pariskunta oli lähtenyt synnyttämään, ja isällä oli ollut villapaita tms. päällä.

Siinä sitten tuli jossain vaiheessa jo aika kova hikikin, ja siinä sitten ponnisteleva vaimo ja kätilöt yritti isälle sanoa, että ota nyt vähän villapaitaa pois.

Mies piti kuitenkin visusti villapaidan päällä, ilmeisesti koko synnytyksen ajan.

Loppuen lopuksi kun vauva oli ulkona ja synnytys sujunut muutenkin mallikkaasti, isä vihdoin heltesi ottaa villapaidan pois.

Ja syy, miksi ei tehnyt sitä aiemmin oli:

siinä alla olevassa t-paidassa oli isoilla teksti:

EI SE SATU!

 

;)

 

:lol: Isukki oli kaukaa viisas eikä ottanut paitaa pois ennen kuin koitos oli ohi.

Olisi voinut saada vaimolta vähän sanomista. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä muru oli tosi mallikkaasti mukana synnytyksessä.

Ei pyörtynyt vaan rohkaisi supistusten aikana ja auttoi vaihtamaan asentoja tarvittaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies huudahti lapsen päästyä maailmaan, että "poika tuli". Kätilö joutui sitten korjaamaan, että kyllä taitaa kuitenkin olla tyttö kyseessä. :lol: Taisi turvonneet sukupuolielimet hiukan hämätä... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onneks ukko ei mitenkään kummemmin sekoillut synnytyksessä. Ois voinu tulla multa kipakkaa kommenttia - siis jos oisin jotain tajunnu tilanteesta. :D

Kameran mies unohti tallelokeroon synnytysvastaanottoon. Sit kun se muisti kameraa haikailla, niin kätilö sanoi, että ala hakea äkkiä se, jos aiot ehtiä. :D

Kun kätilö oli käymässä muualla, mies hoki mulle, että mua jännittää sairaana, jännittää... Kun vauva oli syntyny ja kapaloitu ja ekat kuvat otettu, mies alkoi toistella, että on kauhea nälkä. :rolleyes: Jostain syystä mä en ollu kauhean vastaanottavainen sen huolille just sillon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadda: meillä aivan sama juttu!!!! :rolleyes::lol: Tyyppi hihkaisee, että: "poikahan se".

 

Ois ehkä nolottanut, ellen olisi ollut niin sekaisin sen kaiken jälkeen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun miehelle kätilö joutui ponnistusvaiheessa huomauttaa, että "isäkin muistaa välillä hengittää!" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salissa oli monitori, jossa näkyi kaikissa saleissa käynnissä olevat synnytykset, supistus- ja sikiön sykekäyrät.

Mies jossain vaiheessa totesi "sulla on vielä pitkä matka tuohon nelossalin supistuksiin..."

 

Onneksi ei ollut mitään painavaa käsissä, millä heittää! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli parhaimmillaan (tai no, ehkä pahimmillaan...) supistuksia n. 45 sek välein ja suppari kesti aina jotan 1½ minsaa.

Ukkokulta katteli kellosta mun supistusten väliä ja totesi että "Sulla tulee kyllä tosi tiheesti noita supistuksia".

Mä en siinä supistuksen keskellä onneks kyennyt vastaamaan mitään erityisen murhaavaa, mutisin vaan että juu, TIEDÄN. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salissa oli monitori, jossa näkyi kaikissa saleissa käynnissä olevat synnytykset, supistus- ja sikiön sykekäyrät.

Mies jossain vaiheessa totesi "sulla on vielä pitkä matka tuohon nelossalin supistuksiin..."

 

Onneksi ei ollut mitään painavaa käsissä, millä heittää! :rolleyes:

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun miehellä olisi alkanut työt 6.45. Klo 4.30 menin herättämään miehen, että nyt pitäisi lähteä. Tähän mies vastasi, että pystyisinkö odottamaan sen verran, että hän käy avaamassa työpaikan (kauppakeskus) ovet. Lupasin tehdä parhaani. :rolleyes: Sairaalaan mentiin kuitenkin jo 1h päästä, kun vedet räjähti ja olo oli todella kipeä: klo 6 auki 4cm ja klo 7.30 auki 8cm.

 

Mies ei myöskään ajanut sairaalaan nopeinta reittiä ja hitainta. :rolleyes: Mutta eipä meillä muutenkaan kiire ollut, kun syötiin aamupalaa ja vietiin koirat anopille hoitoon. Ja anopilla mun oli vielä jostain kumman syystä noustava ulos autosta juttelemaan vaikka liikkuminen ei mitään helppoa ollut. :rolleyes:

 

Sairaalassa mies istui kiltisti hiljaa vieressä ja katsoi telkkaria. :rolleyes: Tarvittaessa kuitenkin ojensi auttavan käden puristettavaksi. :) Meillä kaikki kävi niin nopeaan, että ei toinen oikein muuta osannut tehdä enkä mä muuta odottanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkään ei ole mitään omakohtaisesti kuultuja sammakoita kerrottavaksi, mutta yhden tarinan luin lehdestä joskus ja se on niin hyvä että on pakko kertoa.

 

Synnytys oli alkanut lapsiveden menolla, joten vaimoa ei enää päästetty kotiin sairaalasta, mutta mies lähti vielä yöksi kotiin. Aamusella kätilö soitti, että aletaan päästä tositoimiin, mutta ei ole kiire, että "käy ihan rauhassa suihkussa ja aja vaikka parta ja lähde sitten ajelemaan tänne". No, kun mies pääsi synnytyssaliin, vaimo hölmistyi. Hän ei ollut koskaan nähnyt miestään ilman partaa. Nyt mies oli kätilön käskystä ajellut partansa sen kummemmin pohtimatta :lol: :lol:

 

Samassa lehdessä toinen ihana tarina oli kun kätilö oli lykännyt miehen käteen kenkien päälle laitettavat suojapussit. Kun mies oli tullut saliin, hänellä oli ollut suojapussit viriteltynä suikaksi päähän. Kätilö oli antanut uudet pussit ja ihan pokalla sanonut, että "okei, nämä laitat sitten jalkaan".

 

Ja joku tuore isä oli tohkeissaan selittänyt kätilölle, että me sitten lahjoitamme sikiön tieteellisiin tutkimuksiin. Tuore äiti oli siihen hätiin ehtinyt korjaamaan, että lahjoitetaan nyt kuitenkin ainoastaan istukka :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ihan varma että mies vähintäänkin pyörtyy salissa, mutta hän otti sen kaiken tosi lungisti. Mies oli kyllä suurena tukena eikä tainnut juuri sammakooitakaan suustaan päästää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laitan tän nyt tänne vaikka menee ehkä vähän aiheen vierestä.

mun isä ei ollu mukana synnytyksessä kun mä tulin maailmaan mutta oli sitten jälkeenpäin kunnostautunut hölmöillä kommenteilla. mun porkkanan punasista hiuksista se oli hönkässy (kuulemma ihan ensitöikseen) että "ei kai ne jää ton väriseksi?" (sori isi, jäi ne ;) ) veljen kohdalla isin eka toteamu oli ollu "eiks se ollukaan poika?". veljellä oli törkeen pitkä musta tukka. hyvä isi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös mun mies oli todella mallikkaasti synnytyksessä, eikä pahemmin sekoillut. Mutta sen jälkeen kun poika oli syntynyt, mies rupesi touhottaan, että antakaa sille pojalle nyt tissiä. Se tarvitsee ne ternimaitotipat nyt heti. Ja sitä se jaksoi jauhaa siihen asti, kunnes lapsi rupesi imemään. :) Hänellä oli vaan kova huoli, että poika saa ternimaitotippansa heti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun synnytyss käynnistettiin ja kun parin vrk jälkeen alkoi tapahtua soitin miehelle aamu 6, että ala tulla! Niin hän vastaa; ai minne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun minä aikanaan synnyin, musta meinasi tulla puol orpo samalla :rolleyes: Iskälle oli sairaalasta soitettu että voisit tulla tänne ja iskä oli hypännyt auton rattiin, onneksi tätsy ollut mukana nimittäin iskä oli vetänyt kaasu pohjassa silmät lasittuneena eteenpäin. Mun täti oli nähnyt edessä lähestyvän työmaamontun ja työmiehet jotka sinkoili tien poskiin kauhuissaan, tätsy huutanut kuin hyeena ja tarrannut rattiin. :lol:

 

Mä kun pirautin sairaalalta että mut siirrettiin just synnärille että voisi tulla niin ukko kulta mennyt ihan sekasin. Oli kiskonut takkia niskaan ja napannut videokameralaukku ymv. ja eteisessä tajunnut kenkiä laittaessaan että unohti housut. Ja muutoin normaalisti niin tyyni ja vakaa mies meinasi pyörtyä salissa juuri ennen ponnistusvaihetta. Muistan että meni naama valkoiseksi ja hoippui ovelle, käytävästä kuulin juuri ennen oven sulkeutumista: ' istu alas vain, istu nyt, sulla on Catsien punkka takana...ISTU. Hyvä noin' :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies ei meinannu oikein tajuta ku sanoin et vedet meni, se luuli et kaadoin vedet päälle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää on kyllä hauskoja! :lol:

 

Mulla mies ei sekoillut pahemmin ekassa synnytyksessä (tai en ainakaan muista...).. Nähtäväksi jää, kuinka toinen synnytys menee! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen kaveri lähti viemään vaimoaan synnyttämään. Vaimo huusi ja kiroili,et aja nyt perkele! Miehen kaveri oli vaan todennut vielä kun pystyt huutamaan ei oo mitään kiirettä. Käyn hakemassa kaupasta mukaan viel lihapiirakoita,kun ei tiedä kuin kauan siellä menee... :lol:

 

Mä pyysin miestä hieromaan mun selkää. Mies makasi lattialla patjalla ja kurotti mua kohti sängylle ja totes et en yletä!!

Sillon kyllä teki mieli huitasta :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä odotin sairaalakammoiselta mieheltäni, että se tekisi enemmänkin hassuja juttuja, mutta ainoastaan oikeastaan mun kovan supistuskivun aikana sen kättä puristaessa mies painoi kahta kovempaa takaisin. Höngin ilokaasua ja supistuksen mennessä ohi sanoin, että "ei sun ole tarkoitus puristaa takaisin."

 

En myöskään enää kummastele, että TAYS:ssa on tukihenkilöille se "palikkahissi", jolla pääsee vain synnytyssalikerrokseen ja tukihenkilöiden taukotilaan. Mies ei meinaan muistanut käyneensä kahvilla, kun mä olin saanut epiduraalin. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei meidänkään ukko mitään kovin ihmeellistä tehnyt, se vähän huvitti kun oltiin oltu salissa n. tunti ja se huokaisi että onpa tää tylsää, eikö sitä voisi jotenkin nopeuttaa. Onneksi ei tiennyt, että oltais vielä 18 tunnin päästäkin siellä samassa salissa... :lol:

 

Kaverin mies oli alkanu kotona kaivaa silityslautaa esiin, kun vaimo sanoi että vois alkaa lähteä, että hän nopeasti silittää farkut... Ei koskaan kuulema silitä farkkujaan. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä on kyllä mahtavia. Mun isä oli isosiskoni (esikoisen siis) synnytyksen jälkeen kävellyt naistenklinikalta pois ja tuntenut itsensä niiiin mahtavaksi ja kaikkivoivaksi, että oli joutunut kumartumaan kävellessään katosta roikkuvan Vastasyntyneet (tms)-kyltin ali, ettei löisi päätään siihen. Myöhemmin hän oli huomannut, että kyltti roikkuu jossain neljän metrin korkeudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now