Guest kiukkuinen

raskaana olevien ja äitien arvostelu

153 posts in this topic

onko kukaan törmännyt ilmiöön, että raskaana olevia tai äitejä saa vapaasti kommentoida ja arvostella?

suoraan tullaan kysymään sellaisia asioita, joitai ei kukaan "normaalisti" kehtaisi kysyä.. kuka vaan voi kysyä mitä vaan.. tässä esimerkkejä:

riittääkö huumorintaju, vai tekiskö mieli joskus lyödä kysyjiä päin näköä? vai onko teiltä edes kysytty mitään tyhmyyksiä?

 

"raskausajan pahoinvointi on korvien välistä kiinni."

"onpas iso maha, onkohan siellä jalkapallo vauvan lisäks"

"onpas pieni maha, vauva ei varmasti oo kasvanut tarpeeksi"

"imetätkö?"

"miksi et imetä?"

"ai maito loppui. no, jotkut vaan ei oo semmosia äitityyppejä"

"oliko sulla peräpukamia?"

"onpas lihava vauva"

"no sulla ei ainakaan kilot oo imetyksellä hävinneet"

"äitinä oleminen on varmaan aika tylsää"

"vauvallasi on nälkä, miksi et syötä sitä" (vauva imetetty 5 min sitten)

"anna sen (vauvan) huutaa vähän aikaa. ei sen tartte tottua siihen että kaiken saa heti"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselle ei ole onneksi (vielä?) tullut vastaan ihmeempää arvostelua. Luulen, että minulla on jotenkin poikkeuksellisen lempeä lähipiiri, koska näitä ikäviä kommentteja kuulee kyllä tosi usein muille sattuneen.

 

Sen sijaan jokunen viikko sitten olin liikkeellä hellepäivänä isoilla markkinoilla ystävän ja hänen parikuukautisen vauvansa kanssa. Vauva oli rengasliinassa, ja lieve vielä pään yli nostettuna, ettei pieni kärsisi auringosta. Joku täysin tuntematon setä tuli tuohduksissaan väittämään, että vauvan tulee liian kuuma ja on väärässä asennossa ja niska vääntyy ja jäkä jäkä. Ystäväni selvisi tilanteesta hymyillen, mutta jälkeenpäin tuli itku, kun ventovieras tuli suorilta sättimään. Vauvalla ei ollut missään vaiheessa mitään hätää, nukkui vain tyytyväisenä äitinsä turvassa. Minua harmitti tosi kovasti, että joku katsoi asiakseen tulla neuvomaan ystävääni, joka on kaikin tavoin mallikelpoisen huolehtiva äiti kahdelle lapselleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No itsehän en ole edes raskaana vielä :rolleyes: joten en nyt osaa omakohtaisia kertomuksia tähän tuoda, mutta...

 

Äitini ei edelleenkään puhu mummomme naapurissa asuvan vanhan tädin kansaa, sillä kun minä olen ollut aivan pieni (siis muutaman viikon) ja nukkunut vaunuissa mummon pihassa juuri kun ollaan tehty lähtöä, niin tämä ko. täti on tullut kurkkaamaan vaunuun ja tokaissut, että "kas, sehän näyttää ihan broilerilta". Joo nyt se naurattaa jo äitiäkin, mutta silloin esikoisestaan iloinen ja ylpeä äiti ei oikein osannut suhtautua asiaan huumorilla :rolleyes: Tämä nyt ei tosin taida olla sieltä pahimmasta päästä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua tuli toissa päivänä, kun olin parkkeeraamassa pyörääni kaupungilla, eräs vanhempi nainen ripittämään siitä, kuinka voin ajaa miesten pyörällä vaikka olen raskaana, kun se tanko on niin vaarallinen. Minun pitäisi kuulemma lopettaa pyöräily tai ainakin ostaa naisten pyörä, jossa on jalkajarrut. Olin ensin että :rolleyes: ja sitten jo vähän :angry: , ja totesin, että se naisten pyörä jalkajarruineen vasta minulle olisikin vaarallinen, kun en ole viiteentoista vuoteen ajanut jalkajarrullisella pyörällä ja aina kun koitan, se on tosi takkuista.

 

Nainen sitten rauhoittui ja alkoi arvuutella, onko mahani nyt kapea vai leveä että onko se tyttö vai poika ja yritti vielä koskeakin. Olin jotenkin niin hämmennyksissä, että vedin villatakin kiinni masuni päälle, sanoin kovalla äänellä NÄKEMIIN ja kävelin pois.

 

Ärsyttävää, vaikka hänkin varmasti omasta mielestään tarkoitti vain hyvää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin katsomassa ralleja viime viikolla ja olimme sitten jonottamassa bussiin, jolla pääsi erikoiskokeelta takaisin kaupunkiin.

Jonossa oli kovasti tönimistä ja takanani oleva nainen sanoi muille, että voisivatko lopettaa, kun hänen edessään on raskaana oleva nainen.

Tämän naisen takana sitten oli sellainen 5-kymppinen rouva, jonka mielestä hänellä oli oikeus töniä, koska kaikki muutkin tönii.

Anteeksi kuinka? :blink: Sanoin tuolle mummelille, että hän ei oikeasti voi olla tosissaan. Siitä innostuen hän alkoi julistamaan, että minun olisi pitänyt jäädä kotiin ja tuskin on edes sallittua liikkua raskaana tuollaisissa paikoissa.

Itse en edes viitsinyt vaivautua sen enempää keskusteluun ihmisen kanssa, joka on noinkin alas vajonnut. Takanani oleva pariskunta sanoi tuolle naiselle sitten oman mielipiteensä tämän käytöksestään.

 

Joudun nykyään liikkumaan tosi hitaasti (vanhuksetkin menee ohi) ja se raivostuttaa, että ihmiset tönii kaupassa! :angry: Kerran yksi mies tökkäs ihan tahalleen minua ostoskärryillä selkään ja kun käännyin ja hän huomasi, että olen raskaana, niin pyysi sitten vaivautuneesti anteeksi. Yritän kyllä kulkea 'seiniä pitkin' etten olisi tiellä, mut joskus on ahdasta varsinkin jos rinnalla/vastaan kävelee muitakin ihmisiä.

 

En yleensä sano noille ihmisille mitään, mut mulkoilen sitäkin pahemmin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaikenlaisia hörhöjä on liikenteessä toden totta!

raskausmaha on jostain syystä sellainen, että monet sosiaalisesti ei kovin lahjakkaat ihmiset tulla töksäyttävät milloin mitäkin siitä. Eräs työkaverini (mies) ekassa raskaudessa kyseli kuuluisiani tyyliin: "Mitäs läski?" NICE!

 

poikasen jo synnyttyä ja ollessa n. vuoden ikäinen olin kaupassa ja poikanen istui ostoskärryissä. Eräs rouva siihen viereen sitten liimautui ihastelemaan suloista lastani:

Rouva: "minkäs ikäinen tällainen hurmuri on?"

minä: " Vuoden"

Rouva: " hänestä heti näkee, että hän on näitä kolmannen sukupolven lapsia, jotka tulevat ja pelastavat tämän maailman!"

minä: "jep..." (mitä v***n kolmannen sukupolven lapsia?!?!

 

oikeasti: raskausmaha ja pienet lapset vetävät hörhöjä(kin) puoleensa kuin magneetti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :lol:

 

Voi luoja. Mä en kanssa jostain syystä kestä mummoja tai muuten vaan sekopäisiä ihmisiä (käynpäs hakemassa päikystä erään äidin kommentit meidän muksusta :rolleyes: )

Mä en nyt oikein tiedä, miten tää yks tänään saatu kommentti taas pitäisi ottaa.. Oltiin menossa Mehiläiseen Teemun kanssa hakemaan antibiootteja (jeps, äiti ties, että tarvitaan ;)) ja dösäpysäkillä oli yks nainen vauvoineen. Me tultiin siihen mun äidin kanssa (oli varmistamassa etten itse pyörry matkalla) ja tää ensinnäkin rämpii alakoria perse paljaana :blink: (sellaiset ihan läpinäkyvät pitsikalsarit jalassa ja housut tosiaan reisien kohdalla). Sitten se kääntyy kattelee Temppeä ja kysyy että minkä ikäinen on. No minä siihen sitten että 1,5v. "ai, miten toi on niin paljon pienempi kun tää mun" :rolleyes: öhöm.. vastaan vaan, että tällä on aika paljon allergioita, jotka sitten verottaa painoa. Tää sitten jatkaa "no ihan hyvä tietää, että nää tulee toimeen noinkin laihoina" :blink: TÄH? Mä kattelen sitä vähän silleen, että oletko sä daiju vai tosidaiju. Siinä se sitten selitteli, että ehkä hänen ei tarvitsekaan tyrkyttää koko sosepurkkia muksulleen jatkossa. Joo. Oota vaan ni se sun elefanttis sulattaa makkarat kun liikkuu! :angry: Kyllä helvetti ärsytti! Olihan Teemukin ihan törkyinen bonanza kun oli vielä rinnalla. Sitten kun kiinteät tuli mukaan niin tuli enää jotain 300g kuussa (vrt aiempi jopa yli kilo kuussa) ja liikkumaan lähdettyäänhän toi on ollut aika pitkälti samassa painossa. Kipeänä nyt yllättäen allekin.

Olis ton nyt voinut järkevämminkin jäsennellä. Ei tullut mieleen, että ei se laps nyt normaalisti ton kokoinen olisi. Joo, niiden kuuluu huidella siellä saatanan -25- käyrillä ja äitien kuuluu kytätä että ne syö tarpeeksi rasvaista ruokaa tarpeeksi usein ja sitten vielä tuputtaa vähän lisää, ettei muksu kuihdu olemattomiin taas seuraavan taudin iskiessä... AIVOT haloo..

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tässä tuntuu olevan vapaata riistaa kasvavan mahan kanssa.

 

 

[AVAUTUMINEN]Yks työkaveri on ottanut asiakseen seurata millä tavoin mun kroppa muuttuu raskauden edetessä. Heti kun olin raskauden paljastanut töissä, alkoi kommentit: sulla menee tää raskaus takapuoleen, sun peppu on tosiaan levinnyt, taitaa vauva hakea kaiken tilan sulla tuolta takapuolesta, kylläpä vaan kaikki raskauspaino tuntuu kasaantuvan sulla tonne pepun alueelle....

 

Tiedokses vaan että käytän tasan samankokoisia vaatteita kuin ennen raskauden alkua, ja ainut syy etten kisko kinttuuni niitä samoja housuja kuin ennen raskautta, on se että ne painaa ikävästi kasvavaa mahaa. Persus ei siis ole se paikka mikä kiristää, vaan ihan se maha! Faktana vielä sellanen, että painoa ei ole tullut kuin reilu kilo, ja veikkaan että se on mennyt aikalailla vauvaan, lapsiveteen ja noin puoltoista kuppikokoa kasvaneisiin rintoihin, eikä sinne paljon puhuttuun peppuun! JA vaikka se ahteri ihan oikeesti alkais (ja alkaa varmasti) jossain vaiheessa levitä, mitäs se sulle kuuluu?!?

 

Samainen työkaveri kertoo kovaan ääneen kahvipöydässä mun kahvinvälttelyä seuratessa että kyllä mä vaan join koko raskauden kahvia ja ihan terve lapsi tuli. siideriäkin voi ihan hyvin ottaa kohtuudella, ei se lapsi siitä pilalle mene.

 

JAA! Se että sinä teit näin tarkoittaa varmasti automaattisesti että minä haluan toimia samoin.

 

Mummuni kyttää etten vaan istu jalat ristissä, kun sitten ei kuulemma vauva mahdu kasvamaan (?!?). Äiti kieltää syömästä viinirypäleitä kun ne on niin myrkytettyjä (tietenkään en pese niitä, haluanhan myrkyttää vauvani...).

 

Odotan innolla sitä että vatsa alkaa näyttää myös asiasta tietämättömien silmään vauvamahalta eikä vaan keskivartalolihavuudelta niin että ventovieraatkin voi tulla analysoimaan miten läski olen ja miten mun pitää olla ja elää[/AVAUTUMINEN]

 

 

Noniin. Nyt uskaltaa taas mennä takaisin töihin ja tavata perhettä ilman että pää räjähtää :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi iloinen mä ymmärrän sua niin. Tuntuu kuin olisin itse tuon kirjoittanut. Mä en oo ikinä tykännyt olla kaikkien silmätikkuna, niin nyt sitten ollaan vaikkei tykkäis. Koko ajan kuulee kommenttia miten sulla on maha sellanen ja tämmönen ja älä nyt tuota syö ja syö tätä. Tee näin ja älä tee noin.

 

Meillä oli tänään asiakaspalaveri, ja sitten sen loppupuolella mun pomo sano asiakkaille, että meillä on täällä nyt niin jännää ja odottavaa aikaa, että kun meillä on täällä tällainen kollektiivinen odotus. Ja silleen vihjailevasti antoi niiden ymmärtää, että mä olen raskaana. (ensinnäkin virallisessa asiakaspaltsussa ei puhuta henkilökohtaisuuksia! varsinkaan toisten!)

 

Mikä hemmetin kollektiivinen odotus??? Tämä on mun raskaus, enkä ole kaivannut enkä kaipaa siihen yhdenkään työkaverin kollektiivisuutta. Grrrr. Ihmiset on ääliöitä välillä. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tulee vaan näitä tavis koripallokommentteja,mutta niitäkin tulee vähintään kerran viikkoon! :angry: Mun äiti tässä asiassa pahimmasta päästä...Ja sitten näitä että ei se siellä kuitenkaan pysy loppun asti, ihan selvästi on jo laskeutunu ja blaa blaa...Kai terkka/lääkäri ois kanssa kyseisen asian ilmottanu jos ois laskeutunu tai muuta synnytystä ennakoivaa ois tiedossa... :rolleyes: Kommenttien vastaanottamista hieman helpottaa se, että ovat tulleet tutuilta, mutta tarviiko koko aika sitä samaa kaavaa toistaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikista pahin kommentti minkä olen kuullut, oli esikoisen raskausaikana, odotuksen loppuvaiheessa. Olin tavaratalossa jossain sisustusosastolla katselemassa, hyllyn toisella puolella oli teini-ikäinen tyttö äitinsä kanssa.

 

Tyttö: Onks toi raskaana? (KOVALLA äänellä)

Nainen: Ei kun se on vaan läski.

*naurunremakka*

 

:angry::blink::(

 

Ja voin sanoa että olen todella hoikka ja pienikokoinen ihminen ja vauvamaha oli ihan selkeä pallo joka ei jättänyt mitään arvailunvaraa että onko se läskiä vai vauvamahaa. Mä järkytyin tosta niin etten osannu sanoa tai tehdä mitään. Ois pitäny antaa samalla mitalla takaisin.

Siis aivan kun mua ei olisi ollut olemassakaan siinä, tai ihan kun olisin ollut jotenkin kuuro tai vajaaälyinen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Grrrr, ma oisin mennyt sanomaan niille etta mun maha sentaan katoaa muutaman kuukauden sisaan mutta te tulette ilmeisesti AINA olemaan kaytostavattomia moukkia. Tollasia aiteja pitais raivia pitkin korvia kun kasvattavat lapsistaankin ******* (tahan paljon rumia sanoja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järkyttävää. Mulle ei kukaan onneksi ole huomauttanut pahasti.

 

Ainoa, mikä ärsyttää on se, että vanhemmat naiset (oli ne sukulaisia tai työkavereita tai mitä vaan) eivät ymmärrä, että kun maailma on muutenkin kaikessa muussa muuttunut, niin ei ymmärretä sitä, että esimerkiksi lääkärien suositukset ovat muuttuneet siitä, kun he ovat joskus puoli vuosisataa sitten synnyttäneet...Mä todella vihaan niitä kommentteja "ei meidän aikana vaan...". Tekisi mieli kysyä, että jaa, oliko silloin edes sähkö keksitty :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olin tavaratalossa jossain sisustusosastolla katselemassa, hyllyn toisella puolella oli teini-ikäinen tyttö äitinsä kanssa.

 

Tyttö: Onks toi raskaana? (KOVALLA äänellä)

Nainen: Ei kun se on vaan läski.

*naurunremakka*

 

Siis apua, miten tollasia aikuisia ihmisiä voi olla olemassa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskomatonta käytöstä ihmisiltä! Itse en ole onneksi ihan tuollaisiin lahopäihin (vielä) törmännyt. Sen olen kuitenkin huomannut, että oma tapa tehdä asiat on se paras tapa...

 

Esimerkiksi, kun kerroin parille kaverille, etten ota äitiyspakkausta vaan rahan, he olivat täysin tyrmistyneitä. Siis sehän kannattaa ottaa, jokainen joka ei ota, ei vain tajua menettävänsä rahaa eikä käsitä, miten arvokas paketti oikeasti on jne. jne. Mutta jos ei tarvitse kaikkea sitä kamaa, mitä pakkauksessa on, ja jos haluaa esim. vaatteet valita ihan itse, niin ei kai se muilta pois ole...

 

Toinen kuohuntaa herättävä asia on hoitovapaa. Töissä kun kerroin odottavani, niin tosi moni kyseli heti, että oletkos sitten kolme vuotta putkeen poissa ja tottakai olet... Kun sanoin, että rahallisesti se tuskin tulee olemaan mahdollista, tuli kommenttia, että ei se kuule rahasta ole sitten kiinni kun haluaa omaa lastaan hoitaa. No kyllä se on, jos ei ukon tuloilla lainanlyhennys hoidu :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huoh, kaikenlaisia lahopäitä sitä on olemassa, siis nuo Nessan saamat kommentit oli aivan järkyttäviä! :angry:

 

Mulle ei ole kukaan mitään noin törkeetä ladellut, mutta kyllä huomaa, että ihmiset katsoo oikeudekseen kommentoida mun ulkomuotoa aika vapaasti. Mun masu oli hyvin pieni tosi pitkään ja siitä aloin saamaan kommentteja töissä tyyliin "Kyllä on pikkulinnut laulaneet, että olet raskaana, mutta eihän sulla edes ole masua, että kyllä tossa vaiheessa pitäis jo jotain näkyä. Että missäs sä sitä vauvaa oikein pidät?!?". Ja nämä kommentit ei ollut yhtään ystävälliseen sävyyn sanottuja, vaan vähän epäilevällä äänellä, ihan kun mä olisin teeskennellyt olevani raskaana!

 

Ja nyt kun masu jo näkyy, niin nämä samat ihmiset tulee päivittelemään, että "No, onhan siellä jotain, mutta varo vaan, ettet liho liikaa, kun sitä painoa on nyt jo näköjään tullut ja sitä on sitten niin vaikea saada pois ja blaablaa". Eli jos ei ole masua niin teeskentelee koko homman ja jos on, niin sitten sitä masua on liikaa. Siis :angry::blink: Onneks näitä kommentteja ei tule kamalan usein ja niitä kivojakin kommentteja kuulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaankin on kummia kommentteja toiset saanut. Minä en onneksi vielä ainakaan yhtään mitään tuollasia typeriä, mutta onhan tämä niin alussa. Mutta oon kyllä ihan satavarma, että jos joku, varsinkin joku tuntemattomampi alkaa mun painosta tai muutenkaan mitään tuollasta älytöntä laukomaan, niin annan kyllä tulla samalla mitalla. Ihan vaikka sanomalla että kuuluu hirveesti sulle. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua ahdistellaan hitaasti nousseista kiloista. Eli kunnon massukin löytyy, mutta teinpä sen virheen että menin vastaamaan nousseiden kilojen määrän, ja nyt viikottain asiaa minulle kauhistellaan. Ai kamala... pitäisi olla jo paljon paljon enemmän... (todellisuudessa kaikissa käyrissä olin jämpti normaali ollut. jopa siinnä painon nousussa.)

 

Pahin arvostelun aihe sai minut räjähtämään tuonne ärsyttääkö -topiciin. "Nytkö jo teillä on vauva tavaraa kotona, mitä sitten jos vauva kuoleekin." :blink: Miten sitten niitä rattaita yms. hankkisi järkevällä tavalla. Laittaakko miehen heti synnytyksen jälkeen juoksemaan pää kolmantena jalkana ympäri kaupunkia shoppailemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No huhhuh, kun on ollut kommentti jollain. :blink: Kai sitä nyt normaalisti kuitenkin asennoituu ja valmistautuu niin henkisesti kuin materiaalisestikin siihen, että se vauva sieltä syntyy, vaikka ehkä varautuu siihen pahimpaankin.

 

 

Ei voi kyllä ymmärtää, mitä tällaisia kommentteja sanovien päässä oikein pyörii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onneksi omalle kohdalle ei vielä ole kaamemmin tollaisia sattunu, kun täällä korvessa asustan enkä paljoo ihmisten ilmoilla naamaani näytä :P

 

Mutta toi Nessan saama "läski" kommentointi oli kyllä TODELLA ilkeää, ja varsinki jos nainen on ollut itse raskaana. Millaisia tapoja opettaa omille lapsilleen tollaisena. Melkonen ämmä suoraan sanottuna. Mulle jos tulis vastaan tollainen, olisin mennyt sanomaan jotain todella todella ilkeää takaisin. Kun mua ei loppujen lopuksi ole isommin mikään itkettänyt nyt raskauden aikana niin voisin olla jämptisti ja todeta tädille miten asia on. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on kans yks sanonut, kun ostin vaunut, että mitäs jos vauva kuoleekin!! Mä ihan suutuin, eika nyt niin voi ajatella hemmetti. Saishan sitä jättää ihan kaiken ostamatta, koska kuka tahansa voi kuolla koska vaan.

 

Ja sitten oon kuullu kyllä kaikennäköisiä kommentteja vatsan pienuudesta ja siitä, että se on vähän ylhäällä. Tekis mieli sanoa, että pahoittelen, jos vatsani ei vastaa sinun/teidän kauneusihannetta. Ja sitten tosiaan tuo koko, eikö se nyt ikinä voi olla normaalin kokoinen, perskules :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulle on kans yks sanonut, kun ostin vaunut, että mitäs jos vauva kuoleekin!! Mä ihan suutuin, eika nyt niin voi ajatella hemmetti. Saishan sitä jättää ihan kaiken ostamatta, koska kuka tahansa voi kuolla koska vaan.

 

 

Näiltä voisi kysyä, että miksikäs sä sen asuntolainan otit, mietitkö yhtään millainen taakka siitä Pentille jä maksettavaksi jos sää kuolet. :rolleyes:

 

Voin kai kerrankin olla tyytyväinen että olen rehellisesti vaan läski ihminen niin eipä tule raskauskiloista kommentteja. Olen niihin jo pienestä asti tottunut, samalla mitalla tulee takaisin :)

 

Kun neiti oli vauvaikäinen tuli sitäkin enemmän kommentteja. Useimmiten kommentoijana n 5-kymppiset naiset, tai vanhemmat. Lapsella oli joko päällä liikaa tai liian vähän, lapsi oli laiha vauva. Jep, mä olen lihava ja syön kaiken itse, ei jää rahaa vauvan ruokiin enää...

 

Erään kerran olin talvella ulkona ja 10kk pimu opetteli kävelemään. Moneen otteeseen hain neidin hiekoitetulle alueelle, mutta sinne liukkaalle jäälle oli pakko päästä. Siinä neiti sitten räpiköin ja yritti konttailla ja välillä nousta. Ohikulkeva mummo alkoi huutaa minulle kuinka voin olla tuollainen äiti etten huolehdi lapsestani, eihän se pääse edes ylös. Hän meni nostamaan lasta sielä maasta jolloin minulla meni hermo (mun muksuun ei prkl kosketa ilman lupaa, tuntemattomat siis) Muutaman kerran sain sanottua kauniisti, että älä koske siihen lapseen vaan anna sen olla, kyllä olen hyvin tietoinen mitä se touhuaa jne. Sitten tehstin sivistyneesti kirosanoilla pyyntöäni. Luovuttihan se mummo, joskin mutisi lastensuojeluilmoituksesta vielä mennessään.

 

Toinen vastaava tapaus, samalla pihalla taas kerran, taisi olla sama talvikin, naapuriyhtiön toinen mummo. Lapsella nuhakausi ja nenää sai koko ajan olla niistämässä. Mummo käveli ohi ja alkoi ensin jutella lapselle (ihan ok) mutta sen jälkeen kaivoi nenäliinan taskustaan, ja alkaa niistää lapsen nenää. Taas kerran sama episodi, että älä koske siihen lapseen. en halua edes kuvitella mitä sillä nenäliinalla oli pyyhitty ennen neidin naamaa. taas kerran alkoi huuto kuinka olen huono äiti ja lapsella nenä valuu, miksi pitää olla tällä ilmalla ulkona (vauva-aikanakin pihailtiin 20asteen pakkasellakin ongelmitta.) tämä rouva kiertää mut edelleen kaukaa kun vastaan tullaan.

 

tiedän, jossain asioissa mä olen vaan yksinkertaisen hankala :)

Edited by flaming

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hemmetti, eihän nyt toisen lapseen mennä koskemaan ilman lupaa!!! :angry: :angry: :angry: Että anna mennä jatkossakin vaan samalla linjalla, jos ei helpommalla tajuta olla puuttumatta toisten asioihin. Nih! :lol:

 

Ja pitää vielä sanoa, että siis lastensuojeluilmoitushan on toki hyvä tehdä, JOS sille on hyvät syyt, mutta ei nuo niitä kyllä ollut... Nimim. lastensuojelualalla työskentelevä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flaming: Toi on kyllä jännä miten yhtäkkiä lapsen ja äidin asiat kuuluu kaikille mummoille, mutta sitten, jos jotain oikeesti rikollista tapahtuu niin sitten ne vaan kävelee ohi. Luin just jonkun tutkimuksen tapaisen, jossa tosiaan varsinkin iäkkäät eivät pysähtyneet, jos näkivät esimerkiksi pahoinpitelytilanteen. Epäolennaiseen ja puututaan ja oikeesti olennaiselta suljetaan silmät. Ja sitten me nuoret ollaan taas niin kamalia :D

 

Mä oon samaa mieltä, että toisen lapseen ei kosketa ilman lupaa.

 

Ja just toi raskausmahan arvostelu ja kommentoiminen negatiiviseen sävyyn ärsyttää, ajattelekoohan ihmiset että se ei jotenkin loukkaa samalla tavalla, kun jonkun muun ruumiin rakenteen ym kommentoiminen. esim, emmä sano kellekään, että hei sun ponnari on vähän ylhäällä tai nenä vinossa. No ok, nenä nyt tietty on pysyvämpi kuin raskausmaha, mutta anyway :)

 

Onneksi mulla on tullut vastaan myös ihmisiä jotka kysyy kohteliaasti voiko he koskea mahaan, mielestäni tuo on fiksu tapa lähestyä ja huomioda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now