Tsaikkeli

Tieto vauvan sukupuolesta ennen syntymää


318 posts in this topic

Ei sitten kannata aina ihan kauheasti luottaa kerrottuun, jos se ei ole poikkeuksellisen selvää. Meillä oli rakenneultrassa tyttö (vk 19) ja sairaalalääkärin mukaan tyttö (vk 25), mutta seuraavassa ultrassa olikin jo poika (vk 26)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakenneultrassa näkyi selvä uloke. Kätilö vaan totesi, että "jos se on tyttö niin mikä toi sitten on?!".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukupuoli näkyi rakenneultrassa, ja 4D:ssä nähtiin se sitten ihan kunnolla ja saatiin kuvakin jonka perusteella ei kyllä ole epäilystä. Haluttiin tietää siksi, että voitaisiin asennoitua vauvaan paremmin ja luoda vahvempia mielikuvia. Toki vaatteitakin on sitten hankittu sukupuoli huomioon ottaen, vaikka kaikki vaatteet sopisivat kyllä molemmillekin eli mitään kaikista sukupuolisidonnaisimpia vaatteita/muuta tavaraa ei olla hankittu.

 

Vauvan sukupuoli on kerrottu myös molempien vanhemmille ja joillekin kavereille, eikä tässä muutenkaan ole mitään erityistä syytä pitää sitä keneltäkään salassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi emme halunneet tietää sukupuolta mutta loppujen lopuksi selvitimme sen ja hyvin auliisti se meille kerrottiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei haluta tietää etukäteen, olkoon se vauvan oma salaisuus syntymään saakka :) Rakenneultraan kun mentiin niin suurinpiirtein ovelta hönkästiin lekurille, että et sitten kerro vaikka näkisitkin! No ei se ois kertonutkaan. Nyt mulla on tulossa synnytystapa-arvio, missä varmaankin ultrataan vauvaa. Täytyy muistaa sitten sanoa sillekin lääkärille, ettei vahingossa paljasta. Ja yrittää luoda niin vaivihkaisia katseita monitoriin itse, ettei näkis... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmista lapsistani olen tiennyt sukupuolen ennen synnytystä. Tyttöä kuultiin odottavamme 3D-ultrassa ja tieto pojasta tuli normaalin rakenneultran kautta.

 

Jos se kuumeiltu kolmonen minulle suodaan, niin haluan ehdottomasti etukäteen tietää myös hänen sukupuolensa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa oltiin miehen kans ihan varmoja, että tyttö tulee, mutta asiaa haluttu kysyä etukäteen. Synnärillä olikin sitten varsinkin miehelle oikeesti yllätys, kun tulokas olikin poika. :D

 

Nyt mies haluaa jostain syystä ehdottomasti tietää etukäteen, kumpi tulee. Mulla ei oo asiasta mitään ehdotonta mielipidettä, joten mennään, kuten mies haluaa. Asiaa kysytään siis rakenneultrassa. Jos siellä ei sukupuoli näy, niin sen takiakaan ei kyllä ylimääräsiin ultriin mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kysyttiin tänään sukupuolta rakenneultrassa, ja kätilö sanoi että vähän enemmän pojalta näyttäisi... Saapa nähdä kumpi sieltä tulee. Poikaolo meillä itsellä kyllä jostain syystä on ollut alusta asti, ja vauvan tekonimikin on pojan nimi. :)

 

Mä muuten joskus teininä mietin, että jos saan poikia niin annan ne pois, mä haluan vain tyttöjä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkäri oli lopettelemassa rakenneultrausta kun kysyin, oliko hän nähnyt vauvan sukupuolta. Lääkäri purskahti iloisesti nauramaan ja kysyi, että enkö mä muka itse ollut sukupuolta huomannut, niin auliisti pikkuinen oli monta kertaa jalkoväliään esitellyt :lol: Hyvistä ultralaitteista ja hyvästä näkymästä huolimatta mun harjaantumaton silmäni ei ollut nähnyt, että poikahan sieltä on tulossa. Todisteeksi lääkäri levitti vielä geelit takaisin ja ultrasi sen verran, että sai mulle kuvan mukaan todisteeksi. :)

 

Sukupuoli ei tullut mulle yllätyksenä, enemmän olisin yllättynyt jos siellä olisi tyttö, koska niin vahva poikaolo on ollut koko raskauden ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut kokoajan tosi vahva poika-olo.

Tai en oikeestaan oo ees ajatellut että se vois olla tyttö.

Ja näinhän se mun fiilis sai vahvistuksen iha tossa perus rakenneultrassa

kätilö: "Niin halusitteko tietää kumpi hän on?"

me: "juu"

kätilö: "No täsä nyt olis tää pippeli.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa en olisi halunnut tietää, eikä sitä oltaisi kerrottukaan (Kättärillä).

Tokassa raskaudessa olisin ehkä halunnut tietää, mutta eivät kertoneet Jorvin ultrassa.

 

Molemmilla kerroilla oli vahva poikafiilis, ja molemmilla kerroilla pojat tulikin :)

 

 

Nyt haluan ehdottomasti tietää etukäteen, (mm. siksi, että shoppailuvimma on valtava :P ) joten menemme 4D-ultraan, vaikka normiultrassa arvailuja annettaisiinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä asiaa pohdittu, että jos tärppäis niin haluttaisko tietää vai ei... Luultavasti kyllä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin että tiedämme sukupuolen ennen syntymää, vaikka mun mielestäni noihin normaaleihin uä-tutkimuksiin sisältyy aina pieni varauksellisuus. Ihan tavallisessa rakenneultrassa saatiin siis kuulla mitä sukupuolta lapsi näyttäisi olevan. Vaate- ym. hankintoja ei ole tehty mitenkään erityisesti tätä silmälläpitäen, mutta nimiä on mietitty vain toiselle. Jos ultrassa tehty veikkaus ei pidäkään paikkansa, joudutaan nimipohdinnat varmaan aloittamaan alusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se rakenneultrakaan aina niin varma ole sukupuolen selvittelyissä. Me kysyttiin sukupuolta rakenneultrassa ja silloin yhdessä olimme hoitajan kanssa sitä mieltä, että kyllä se tytöltä vaikuttaa. Myöhemmin (rv 27) kuitenkin lääkäri ultrasi vauvan tavallisen lääkärineuvolan yhteydessä ja silloin lääkärin kommentti oli, että kyllähän se pojalta vaikuttaa... No, nyt sitten eletään jännityksessä vauvan syntymään asti! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina ajatellut etten halua sukupuolta tietää etukäteen mutta raskauden alettua mies sanoi haluavansa ja niin se oma mielipidekin muuttui. Varattiin aika yksityiselle rakenneultraan jonne oltaisiin kyllä menty vaikkei sukupuolta olisi haluttukaan tietää kun kunta ei sitä täällä tarjoa.

 

Mulla on ollut koko raskauden ajan tosi vahva poikaolo kuten miehelläkin mutta ultra-aamuna mies sanoikin että tyttö sieltä taitaakin tulla.

 

Heti aluksi kun ultraaja mittaili reisiluuta tiirailin jalkoväliä että missäs se pippeli nyt luuraa ja kun sitten ultraaja ihan tarkoituksella jalkoväliä kuvasi niin ei jäänyt epäselvyyttä hänelle, minulle eikä miehelle. Ihan maalikonkin silmään näki ihan selvästi että tyttöhän se siellä. :wub: Ultraajakin sanoi että jos ei pidä paikkaansa niin saa tulla reklamoimaan mutta ei palauttamaan. :lol:

 

Ihan tyytyväinen olen kun kysyttiin. Ensin ajattelin ettei kellekään muulle kerrota mutta kun tuntui tosi tyhmältä että kaikki tietää että me tiedetään muttei kerrota niin kerrottiin sitten kuitenkin kaikille halukkaille ja ihan mukavalta tuntui. Silti varmennettiin että mikään 100% tieto se ei ole joten jos jotain haluaa vauvalle etukäteen niin neutaaleja värejä kiitos, meillä ei poikaa vaaleanpunaiseen pueta (eikä muuten tyttöäkään!). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on vähän sama tilanne, eli että mies haluaisi tietää. Itelle ei olisi niin väliksi, mutta onhan tässä vielä onneksi aikaa miettiä ennen rakenneultraa, joka on vasta maaliskuun puolivälin jälkeen. Mietityttää vaan sekin, että onko arvio sitten kuinka luotettava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me selvittiin näin pitkälle ilman suurempia uteliaisuuden puuskia, mutta nyt torstaina (rv 38+2) kun kävin kontrolli ultrassa, niin kysyin kumpi ois tulossa (oltiin sovittu miehen kans että kysyn). :P

 

Tää lääkäri on ultrannu mua kerran aiemmin, ja sen verran hyvin on saanu mitat otettua molemmilla kerroilla, että luotan aika varmasti siihen kun hän sanoi että 95% varmuudella meille tulee tyttö. ^_^

 

Hassua sinänsä, että ite oli jollain tapaa "varautunut" poikaan, kun yks mun työkaveri sanoi heinäkuussa että meille tulee poika (joku ennustaja oli hänelle näin sanonut, samalla kun oli sanonut että työkaverini tyttärelle tulee tyttö, niinkuin tulikin ;) ), ja kaikki vanhan kansan merkit, vatsan muodot ym. viittais poikaan. :P

 

No, kohtahan sen näkee sit varmuudella, ja tuli kumpi tuli niin siihen ollaan oikein tyytyväisiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

olen joutunut käymään ultrassa useasti ja ekalla kerralla sanottiin tyttö, sitten poika. TÄmän jälkeen 4D:ssä sanottiin että poika 100%:n varmuudella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esikoista odottaessa oltiin miehen kans ihan varmoja, että tyttö tulee, mutta asiaa haluttu kysyä etukäteen. Synnärillä olikin sitten varsinkin miehelle oikeesti yllätys, kun tulokas olikin poika. :D

 

Nyt mies haluaa jostain syystä ehdottomasti tietää etukäteen, kumpi tulee. Mulla ei oo asiasta mitään ehdotonta mielipidettä, joten mennään, kuten mies haluaa. Asiaa kysytään siis rakenneultrassa. Jos siellä ei sukupuoli näy, niin sen takiakaan ei kyllä ylimääräsiin ultriin mennä.

 

Rakenneultrassa käyty ja eihän siellä asiaan varmuutta saatu. Vauva oli koko toimituksen ajan pylly alaspäin, jalat ristissä. Epävarma veikkaus saatiin, mutta toisaalta sillä nyt ei tee yhtään mitään, kun lähes yhtä varma veikakus se on, kun se mikä tiedettiin jo ennen ultraa, eli tulee joko tyttö tai poika. :D

 

Mielenkiintosta tässä on vaan se, että nyt mulla olis kuitenkin kauhee hinku saada se sukupuoli selville, mies tyyty tähän, että jännityksessä odotellaan loppuun asti. Vaikka aikasemmin se oli siis just toisinpäin. :D

Edited by mimosa83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakenneultrassa tyttöä lupailtiin... ehkä, vaikka kuvakin haarovälistä saatiin girl_crazy.gifmyöhemmissä ultrissa äitipolilla sitten varmistui tytöksi. Kaikki ultrat tehtiin "2D:nä".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin niin selkee pippelikuva, että kätilökin sanoi, että tää ei tästä tytöks muutu. Näin siis sanottiin rakenneultrassa.

Synnytystapa-arviossa ultrattiin myös ja varmistin lääkäriltä että varmasti ne kassit siellä keikkuu. Ja selkeesti kuulemma keikkuikin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä rakenneultrassa lääkäri sanoi tosi varman oloisesti, kumpi sieltä tulee. mies sitten halusi tietää mistä lääkäri oli sen nähny, joten se näytti vielä meille erikseen. haarovälistä erottui kuulemma hyvin, ite ei ois osattu todellakaan sitä nähä ellei ois lääkäri kertonu! nyt sitte katotaan miten käy, pitääkö ennustus paikkaansa... toivottavasti pitää, koska on jonkin verran tullut haalittua vaatteita juuri sitä ajatellen ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isommista ollaan käyty 4D-ultrassa ja kysytty sukupuolta. Esikoista odottaessa ei kuulemma rakenneultrassa saanu kertoa sukupuolta, ja kakkosta odottaessa se ei näkyny. Tästä kolmosesta kysyin rakenneultrassa että näkykö jo ultraaja totes että todennäkösemmin tyttö. Käytiin vielä 4d:ssä ja siellä varmistui tytöksi :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now