Felicidad

Hiusten lähtö

101 posts in this topic

Poika on nyt melkein 3kk ja hiuksia on alkanut lähteä ihan hirveästi viimeisen viikon aikana verratuna aikaisempaan :(. Tiedän, että se on ihan normaalia raskauden jälkeen, mutta että näin paljon!! Onko se normaalia että jokaisen hiustenpesun tai harjauksen jälkeen käteen jää paljon hiuksia? Kuinka kauan tätä vielä kestää vai tuleeko musta pian kalju?! :unsure::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ On normaalia. Mullakin alkoi hiustenlähtö tuossa vaiheessa, mutta takaisin rupesivat kasvamaan jo muutaman kuukauden päästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ymmärtäny, että raskauden aikana lähtee vähemmän hiuksia kuin tavallisesti ja ne sit lähtee kaikki muutamaa kuukautta synnytyksen jälkeen. Koko ajan kuitenkin kasvaa uusia, joten ei sitä kaljuksi tule ;) Hiukset siis palaa siihen "kuntoon", jossa olivat ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun äiti sanoi mulle että se johtuu imetyksestä. Suunnilleen puoli vuotta synnytyksen jälkeen mulla on nyt tosi paljon "vauvahiuksia" ja käydessäni ihonpuhdistuksessa kosmetologi arvasi niiden perusteella että oon imettänyt, vaikkei siis edes tiennyt että mulla on vauva. Eli kyllä ne takasin tulee ;) Kestää vain tovi että ovat riittävän pitkiä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun käly ei pystynyt imettämään nuorempaa lastaan, ja hänellä on ihan samanlaisia "vauvahiuksia" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla hiustenlähtö alkoi juuri tuossa lapsen ollessa reilut kolme kuukautta ja nyt vasta tuntuu siltä, ettei ihan joka paikka ole enää täynnä meikäläisen hiuksia. Muutaman kuukauden kesti tuota sulkasatoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mun käly ei pystynyt imettämään nuorempaa lastaan, ja hänellä on ihan samanlaisia "vauvahiuksia" ;)

 

Niin, tuo voi kyllä johtua ihan mistä vaan mitä tapahtuu kun saa lapsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä sillä niin väliä, että miksi niitä hiuksia lähtee, mutta ärsyttävää yhtä kaikki! Hiuksia löytyy milloin mistäkin, esim. vauvan vaipasta tai ruokalautaselta... <_< Ihan järjettömiä määriä tosiaan jää hiusharjaan ja suihkussakin olen saanut jo lattiakaivon täysin tukkeeseen. Kissatkin jää karvanlähdössään toiseksi... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä ihan sama juttu! Hiuksia on toiaan joka paikassa. Pari päivää sitten piti laittaa kodin putkimiestä viemäriin, kun oli niin tukossa :blink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla lähti ihan hirveet määrät eka 4 kuukautta raskauden alkaessa. Niitä oli ihan joka puolella kanssa ja niitä lähti päästä ihan melkeen nyrkillinen kerralla. Mä pelkäsin et musta tulee aivan satavarmaan kalju jos se jatkuu sit imettäessäkin. No tuon karvanlähtöajan jälkeen alkoi sit hiukset kasvaa takas ja mulla on sitä hienoa vauvanhiusta kanssa paljon. Ja ei oo enää lähtenyt synnytyksen jälkeen lainkaan hiuksia, paljon vähemmän kun ees normaalisti. Tuntuu, ettei oo yhtään hiusta lähtenyt päästä kuukausiin :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika nyt 3kk ja hiuksia lähtee ihan sikana :blink: Sais melkeen peruukin jo tehtyä jos olisin kaikki ottanut talteen ;) Toivottavasti tää sulkasato helpottaa jossain vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vauvan ristiäisissä ihana leijonanharja, joka lähti tippumaan kohta ristiäisten jälkeen. Erityisesti hiuksia lähtee otsan seudulta, jossa mulla on nyt mielenkiintoisen näköinen sänki ja kohta otsatukka :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös on nyt muutaman viikon kestänyt järjetön hiustenlähtö, välillä meinaa itku päästä suihkussa, kun (pitkiä) irronneita hiuksia on lattiakaivo täynnä... <_< Muutenkin irtohiuksia saa vain vedellä pois päästä, ja vauvan käsistä niitä löytyy myös meillä jatkuvasti. Mulla on jo valmiiksi tosi ohut tukka, ei tarvitsisi yhtään tästä pahentua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama täällä ja vauva reilu 3kk vanha.

Joka paikasta tosiaan löytyy hiuksia, aamulla tyyny on sen näköinen kuin joku elukka siinä olisi nukkunut (no, aika elukka oon kyllä ;)). Lisäksi vauvan nyrkeistä ja kaulasta ja jopa tutin ympäriltä löytyy äidin hiuksia ( :( )... Ikävä on sitä tuuheaa kuontaloa, joka raskaana ollessa oli...mutta ei tässä mitään niin kauan kun ei ala kalju paistamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika pian 4kk ja vieläkään ei tukka lähde, vaikka oikein yrittäisin nyhtää. Mun kampaaja sanoi, että sulkasato alkaisi vasta imetyksen päätyttyä, joten sitä odotellessa... Mulla on onneksi normaalistikin paksu ja vahva tukka, että sopii siitä vähän lähteäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tuntuu, että hiuksia lähtee valtavasti ja että niitä on joka paikassa. Tukka ei kuitenkaan ohene, eli taisin vaan kuvitella koko hiustenlähdön. Onneksi. Äidillenikään ei tullut mitään hiustenlähtöä raskauksien jälkeen, olen tainnut tulla häneen tässä suhteessa. Ihanaa, kun ehdin juuri ennen raskautta saada hiukset kasvatettua näteiksi edellisen hiustenlähdön jäljiltä (syy jäi epäselväksi, mahdollisesti johtui sairastelusta tms.) ja pelkäsin, että taas joutuu monta vuotta kasvattelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin raskauden aikanahan uusien hiusten tulo pysähtyy ja eikä siis työnnä normaaliin tapaan vanhaa hiusta ulos. Voi siis kuvitella, että jos normaalisti ei raskaana olevalla naisella lähtee päivittäin 20-150 lepovaiheessa olevaa hiusta, joka lakkaa kun tulee raskaaksi eli 9kk ilman normaalia hiustenlähtöä.

 

Ylensä tämä jatkuu niin pitkään kunnes imetys loppuu tai ensimmäiset kuukautiset alkaa ja hius alkaa tiputtaa lepovaiheessa olevat hiukset ulos eli niitä on todella paljon!

 

Jotain hyötyä edes siitä, että on opiskellu kampaajaksi ;)

 

Mullakin tuota hiusta on lähtenyt paaaaljon ja vauvall on hiuksia kädessä ja suussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hyvä nähdä, että se on normaalia. Poika kun täytti 3 kk aloin jo kummastella, että miten näitä hiuksia on joka paikassa. Nyt on muutamassa viikossa hiustenlähtö tahti vaan kiihtynyt. Saa nähä kuinka tässä käy. Vauvan hoidon kannalta juuri aika epämukavaa kun joutuu poimimaan pienten sormien ympärille kiertyneitä hiuksia. Suuri ihmetys on, että kuinka ja mistä oikein pikkukätösiin kerkeekin niitä hiuksiä päästä kun juuri hetki sitten on tyhjentänyt kätöset niistä hiuksista. Mulla lähinnä niskahiukset on muuttuneet semmoisiksi hötöisiksi ja takkuuntuvat helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo.

 

Kyllä mullakin hiukset lähtivät oikein joukolla päästä kun imetystahti hidastui.

Muistan ekan käyntini kampaajalla synnytyksen jälkeen ja tuttu kampaaja aloitti

juttelun toteamalla että jaahas, sitä ollaan niinkuin kaljuunnuttu..

 

Eipä mulla oikeastikaan ole paksu kuontalo mutta olihan hetki kun joku niin suoraan sanoo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla lähti hiuksia jo odotusaikana, mutta kynnet oli niin vahvat ettei ikinä ennen... Ja imetyksen jälkeen vasta alkoi tapahtua normalisointia eli kynnet on taas pehmeät ja liuskottuvat, mutta hiuksia on vaikka muille jakaa... (onneks näin päin...) Aloin jo miettiä, että lähteekö koko "komeus" päästä.

 

Että normaalia on, jos sitä hiusta irtoaa. Tosin on joskus vieläki, että harja on selvityksen jälkeen täynnä hiuksia. Kait se hormonitoiminta vie oman aikansa palautua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin sanoin, ettei multa oo lähtenyt synnytyksen jälkeen hiuksia lainkaan. No nyt ne päätti kaikki osoittaa mut sittenkin vääräksi. Multa lähtee kunnon tukoittain hiuksia ja mä en ymmärrä miten mun päässä voi silti vielä olla hiuksia. Nyt melkeen kuukauden ajan on lähtenyt ja vauhti kovenee vaan :unsure:

 

Imetyksen lopettamisesta 2 kuukautta, oma vauva nyt melkeen 4kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin vauhti vaan kovenee :( Ihmettelen, miten mulla on enää hiuksia päässä kun niitä on lähtenyt jo melkein 2kk:n ajan. Selvästi kyllä tuntuvat ohuemmilta ja kun läheltä katson päänahkaa, niin ihan on harventuneita kohtia. Tää ahdistaa mua tosi paljon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now