Felicidad

Hiusten lähtö

101 posts in this topic

Vastailen tähän ketjuun, vaikken synnytyksen jälkeisestä elämästä mitään tiedäkään :rolleyes: Minulta lähti viime vuonna parissa kuukaudessa muista syistä reilusti yli puolet hiuksista. Tiedän todella hyvin, miten kamalalta tuntuu, kun pesun tai harjauksen jälkeen on nyrkki täynnä irronnutta tukkaa.

 

Lohdutuksena voin kertoa, että kun tukka alkaa kasvaa takaisin, niin olo kyllä helpottaa. Toki aluksi uusien hiusten ollessa lyhyitä, ne nousevat herkästi pystyyn, mutta "punkkari-look" kannattaa vain yrittää ottaa huumorilla . Vinkiksi myös, että ainakin itselläni tukka näytti paljon paremmalta, kun pituutta otettiin pois. Ohentunut pitkä tukka vaan näyttää paljon ohuemmalta kuin ohentunut polkkapituinen tukka. Ja kun aikaa hieman kuluu, niin uusien hiusten ollessa 5-6 senttisiä ne tuuheuttavat päätä jo huomattavasti, vaikkeivät vielä täyspitkiä olekaan.

 

Toivottavasti tästä edes joku sai hieman lohtua hiusmurheisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos kun kerroit kokemuksestasi :) Olenkin ajatellut leikkauttaa hiukset selvästi lyhyemmiksi, niin jospa se toisi vähän tuuheutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun ei nyt osaa yhtään ajatella tätä maalaisjärjellä niin kysynpä täällä. Minulla ei ole lähtenyt hiuksia, vielä, täysimetys tällä hetkellä ja olen varautunut siihen että hiuksia jossain vaiheessa lähtee. Nyt haluaisin jotain väriä hiuksiin.

 

Kysymys: kannattaako värjätä, vaikuttaako mitenkään lisähaitallisesti jos/kun hiuksia kohta lähtee? Kokemusta ei juurikaan värjäämisestä ole ja varmaan tyhmä kysymys mutta kun ei osaa ajatella tätä miltään kantilta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kävin kampaajalla ja värjäsin hiukset pojan ollessa 1kk, jolloin multa ei vielä lähtenyt hiuksia (en sillon kyllä tiennytkään tulevasta hiuskadosta ;) ) . En usko että väri vaikuttaa mitenkään haitallisesti hiustenlähtöön. Nyt en viitsi mennä kampaajalle ihan siitä syystä, että mitä enemmän harjaan ja laitan hiuksia, sitä enemmän niitä lähtee. Kampaajallakäynnin jälkeen olisin varmaan kalju :lol:. Eli kannattaa varmaan nyt mennä, kun hiuksia ei vielä lähde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Näin mä itseasiassa vähän asiaa mietin mutta kun minulla on tapana, joskus ( :rolleyes: ) , vatvoa asioita enkä pääse niissä eteenpäin. Välillä on hyvä että joku muu sanoo ääneen, tässä tapauksessa kirjoittaa, saman asian kuin itse miettinyt. Seuraava haastava tekijä onkin saada varattua aika kampaajalle, edes leikkaukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös hiuksia lähtenyt. Molempien lasten aikana... Hiusten lähtö oli pahinta siinä 4-6kk aikana. Nyt ipana 7,5kk ja hiuksia ei enää lähde.

Luulin kyllä tuossa pahimmassa hiusten lähtö aikana,että kalju musta tulee, kaikkialta löytyi mun hiuksia. Karmaisevinta se oli kun kävi suihkussa ja huomasi mikä tollo lattiakaivon päällä oli hiuksia :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

mun kampaaja neuvoi käyttämään hiusvettä. Vähentää hiustenlähtöä.. ihan joku kampaamotuote...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsi viikon vajaa 5 kuukautta... hiljalleen hiuksia alkanut irtoamaan. Hiuksia alkaa löytyä pitkin poikin vaikkei aiemmin ole juurikaan lähtenyt, odotellaan että alkaa lähteä kunnolla, kuinkakohan kaljuksi sitä tulee...

Edited by violetti

Share this post


Link to post
Share on other sites
mun kampaaja neuvoi käyttämään hiusvettä. Vähentää hiustenlähtöä.. ihan joku kampaamotuote...

 

 

Jaa, mä taas sanon, että toi ei pidä paikkaansa. Mikään hiusvesi tai aine ei tule estämään raskauden jälkeistä sulkasatoa ;)

 

T: Kampaaja itsekkin

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hormonaalisista syistä johtuvaan hiustenlähtöön ei tosiaan mikään auta, kysyin sitä apteekistakin ja sanoivat suoraan, että pelkkää rahanhukkaa ostaa kalliita hiustenlähtöön tarkoitettuja tuotteita.

Poika on nyt 6 kk ja hiuksia lähtee edelleen aika paljon, mutta ei enää niin paljon kuin aikaisemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin ilakoin aikaisemmin, että hiuksia ei ole lähtenyt normaalia enempää, mutta aika lailla tasan kun tyttö täytti 3kk, hiustenlähtö alkoi. Kauhulla katson, mikä määrä hiuksia jää lattiakaivoon suihkun jälkeen ja kampaan hiuksia kammatessa. Tuntuu myös, että niitä hiuksia on oikeasti ihan joka paikassa!! Katsotaan kuinka käy, onneksi mulla on paksut ja tuuheat hiukset, joten jospa jotakin jäisi jäljelle... Ja täysimetän vielä, aika pelottavalta kuulostaa, jos imetyksen vähennys tai lopetus vielä lisää hiustenlähtöä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitanpa vinkin myös tänne. Eli mulla hiustenlähtöön on auttanut D-vitamiinilisän syöminen. Ei ole tukkaa lähtenyt enää lainkaan, kun aloitin tuossa pari-kolme kuukautta sitten D-vitamiinin syönnin. Tukanlähtö tasoittui aika nopeestikin tuon aloittamisesta. Kampaajanikin sanoi, että monet äidit ovat saaneet apua hiustenlähtöön D-vitamiinista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anteeksi, en kirjota ärsyttääkseni.

 

Mutta tuohon hiustenlähtöön ei ole mitään konsteja tyrehdyttää. Hiuksia lähtee toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.

LilleriLallerin tapauksessa taisi sitten jo loppua hiustenlähtö sopivasti D-vitaaminien jälkeen.

 

Mutta hyvähän on kuitenkin käyttää vitamiineja jos ei saa päiväsuosituksn mukaisesti niitä. Tekee hyvää hiuksille kuitenkin ;)

 

Se miksi mitkään konstit ei auta, on selitetty edellisellä sivulla muistaakseni. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ok. Se oli sit varmaan sattumaa ja jotenkin yhdistin sen tohon vitamiinilisään. D-vitamiinia kun ei tahdo muutenkaan tulla tarpeeksi mistään. Saatika sit et se imeytyis kunnolla. Nimimerkillä ei maitotuotteiden ihminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin ilakoin aikaisemmin, että hiuksia ei ole lähtenyt normaalia enempää, mutta aika lailla tasan kun tyttö täytti 3kk, hiustenlähtö alkoi. Kauhulla katson, mikä määrä hiuksia jää lattiakaivoon suihkun jälkeen ja kampaan hiuksia kammatessa. Tuntuu myös, että niitä hiuksia on oikeasti ihan joka paikassa!! Katsotaan kuinka käy, onneksi mulla on paksut ja tuuheat hiukset, joten jospa jotakin jäisi jäljelle... Ja täysimetän vielä, aika pelottavalta kuulostaa, jos imetyksen vähennys tai lopetus vielä lisää hiustenlähtöä...

 

Tää on kuin mun kirjoittama :rolleyes: Paitsi että oisko kauhee karvanlähtö alkanut 2,5kk synnytyksestä suunnilleen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älkää nyt kauhistuko :rolleyes: ! Mulla meinaan tapahtui toi hiusten lähtö kahdesti. Ensin lähti pojan ollessa 2kk ja sitten vielä rajumman kaavan mukaan pojan ollessa 1v 1kk kun lopetin imetyksen. Imetystä olin kyllä asteittan vähentänyt jo pitkään, mutta ei vaikuttanut. Ja tämä jälkimmäinen lähtö kesti useamman kuukauden ja tasaantui vasta kun tuin uudelleen raskaaksi :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa yksi sulkasadon saanut ilmoittautuu. :mellow: Meillä pitäis imuroida päivittäin kissankarvojen takia. Mutta nyt tuntuu, että suurempi ongelma on mun irronneet hiukset. :angry: Ja hiusten peseminen on jotain aivan kamalaa... Onneksi meidän suihkukaapissa on sihti ihan helposti tyhjennettävissä, koska se on jo puolivälissä suihkua ihan tukossa. Voin vaan kuvitella, miten toi tukkamäärä tukkisi viemärit. :o Aika lailla lasten täytettyä 3kk hiusten lähtö alkoi. Onhan tuossa vielä, mitä lähteä, mutta tuota tahtia ei kovin kauan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooo, täällä myös eräs hiuksiaan pudotteleva. Alkoivatkohan ne täälläkin putoilla kun vauva oli about kolmisen kuukautta - eikä loppua näy. Ja mun tukka on lähes metrin pitkääkin. :lol: Sitä on JOKA PAIKASSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulin jo, että selviän tältä vitsaukselta, mutta väärässä olin :rolleyes: Esikoisen kanssa nimittäin ei lähtenyt yhtään tavallista enemmän tukkaa, eikä tämän toisenkaan kanssa aiemmin kuin nyt pojan ollessa jo lähes 4kk. Mielenkiinnolla odotan, koska tämä loppuu ja miltä kuontalo sen jälkeen näyttää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans yksi jolla karvanlähtöaika <_< Alkoi mullakin kun vauva oli 3-4 kk eikä loppua näy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooo, täällä myös eräs hiuksiaan pudotteleva. Alkoivatkohan ne täälläkin putoilla kun vauva oli about kolmisen kuukautta - eikä loppua näy. Ja mun tukka on lähes metrin pitkääkin. :lol: Sitä on JOKA PAIKASSA.

 

Aamen!! :blink::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös ollut ihan mahdoton karvanlähtöaika synnytyksien jälkeen. Se irtohiusten määrä on ihan mieletöntä.

Ekan vauvan jälkeen luonnonkiharat hiukseni suoristuivat piikkisuoriksi. Sitä kesti muutaman kuukauden kunnes alkoivat taas taipumaan.

Hassua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika on nyt 3 kk ja viikon, ja hiustenlähtö on alkanut. Hiusharjan pohjassa on tasainen matto irtotukkaa ja hiuksia kuivatessa pyyhkeeseen jää vaikka kuinka paljon. Käsillä kun nykii märkää tukkaa, yksittäisiä hiuksia lähtee kämmeneen yli 10. Vähän harmittaa, vaikka arvasin tämän kyllä olevan edessä. Toisaalta tukkani on paksuhko ennestään, joten vielä ei päänahka paista. Olen myös tyytyväinen siihen, että saan ekaa kertaa moneen vuoteen hiukset ponnarille sinnikkään kasvatuksen tuloksena, joten oikein pahoina päivinä sitaisen tukan kiinni, eikä näytä niin kamalalta. Raskauden aikana tukka olikin parhaimmillaan varmaan ikinä, joten nyt sitä sitten maksetaan takaisin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti on jo 1v 1,5kk ja hiustenlähtö on yhä kauheeta!!!!! Musta oikeesti tuntuu että tuun kaljuks. :(

Ärsyttää kun hiuksia on jokapaikassa :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now