Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Jippis

Pissavaiva - pissattaa kokoajan eikä mitään juuri tule

15 posts in this topic

Mulla on tämmöinen kiusallinen vaiva ollut koko raskauden ajan. Nyt menossa rv 19+2. Tiheä virtsaisuutta on ollut ennenkin, mutta ei se näin hankalaa ole koskaan ollut.

Nyt parina päivänä on pissattanut ihan 15 min välein tai tuntuu, että pissattaa. Tulee ihan alavatsa kipeäksi siitä. Sitten kun menen vessaan, ei juuri mitään tulekaan. Äskenkin vain pari tippaa :o Ja kun tulen taas pöntöltä pois niin johan on hätä. Tai tunne hädästä. Samalla kun tuo kova pissahädän tunne tulee, supistaa monesti. Alavatsa menee kovemmaksi ja kiristää. Joten senkin takia tuntuu, ettei viitsi pidätellä. Ja kun kävely sattuu oikeasti, jos pidätän.

 

Minulla on myös endometrioosia ainakin vasemmassa munasarjassa. En tiedä vaikuttaako se, miten paljon. VTI tutkittiin ja ei tulehdusta. Reilu viikko sitten tutkittiin kaikki emätintulehdukset yms. Kaikki ok.

Voiko tämä olla normaalia raskauden aikana? Ja supisteleeko muita, kun rakko tuntuu täydeltä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virtsa oli puhdas, juuri tänään sain vastauksen. Eli ei ole sitäkään. Tosi tympeä vaiva, arg! Ja nyt sitten supistelee iltapäivällä tiheämminkin, kun pissahätä tuntuu myös suurelta. Täytyy ilmeisesti viikonlopppu lepäillä vain.

 

Olisi vain kiva ollut kuulla, onko muilla ollut raskaana näin hankalia pissavaivoja?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommaa karpalokapseleita. Saa apteekista. Happamoittaa virtsaa ja palauttaa hapan-emästasapainoa, jonka raskaus voi laittaa sekaisin. Vältä sokeria ja valkoista viljaa. Ja juo paljon, siis todella paljon mutta ei mitään missä on hirveesti sokeria tai hiilihappoa tai kofeiinia.

 

Joskus mullekin tulee VTI:n viittaavia oireita, mutta noi keinot on mulla auttaneet aina.

Edited by lilli*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käykö karpalomehu kaupasta? Olis ainaki edullisempaa ja tulisi juotua samalla enemmän :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ota sokeriton mehu, itse vaan tykkään noista kapseleista, saa saman tehon vähemmällä vaivalla. Silloin, kun oireet alkaa, otan aamuin illoin kaksi kapselia kerralla, juon paljon vettä ja kun oireet alkaa helpottamaan otan yhden kapselin aamuin illoin vielä viikon ajan. Jos sulla on pakkasessa puolukkaa, niin ruokalusikallinen niitä aamuin illoin toimii myös. Muista juoda. Paljon. Pissiminen on mukavampaa, kun on jotain, mitä pissiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin supistelu aiheutti pissahädän tunnetta. Supistaako sulla niin tiuhaan, että se vois olla niinpäin, että ensin supistaa ja se saa aikaan pissahädän tunteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Just olin samaa tulossa ehdottamaan. Mullakin on melkein jatkuvasti sellainen olo kuin olis pissahätä, koska supistus tuntuu siltä. Välillä en meinaa tajuta mennä vessaan ihan oikein pissahädän takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla on just samoin ku pirpsulla. Ollu koko raskauden. vissiin maha niin alhaalla että painaa rakkoa heti ku vähänki jotain sinne ilmestyy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla samaa "vaivaa" kuin aloittajalla. ja olen kyllä yhdistänyt turhan "pissahädän" -tunteen harjoitussupistuksiin. Kun tälläinen "pissahätä" tulee, on alavatsa etenkin ihan kivikovana. Ja lisäksi pienikin oikea pissahätä tuntuu suurelta, kun kohtu painaa jo virtsarakkoa melkoisesti. Enää ei siis voi odottaa kovin pitkään rakon täyttymistä, vaan vessaan on mentävä heti, kun tulee pienikin hädän tunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tällä hetkellä samanlainen fiilis, mutta musta tuntuu et kyse on häpyluun liitoskivusta. Tosin mulla on kyllä sellainen aineenvaihdunta et saan liritettyä helposti vartinkin välein :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilen tuota karpalomehua pissavaivaan. Ärsyttävä vaiva kyllä. Ja en oikein osaa sanoa tuleeko pissahätä ennen supparia vai toisin päin. Ei ota kyllä selvää :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ollut ongelmaa siitä etteikö olisi tullut...2h välein vessaan joka yö ja isolle pissille vaikken ollut juonut illalla paljoakaan! Mistä sitä riittää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pissahätä tekee supistuksia ja toisin päin, että siinä mielessä ei haittaa, jos ei tunnista oireiluaan :) Mullakin oli keskiraskaudessa tuo sama ongelma, mikä helpotti ajan mittaan, kunnes alkoi taas lopussa, kun vauva oli jo iso.

Ja karpalomehusta kannattaa muistaa, että se on aika hapanta ja voi närästää, mikä on vaivana huomattavasti pissahätää ikävämpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu vuosien ajan sitä että tuntuu kuin VTI olis alkamassa kun alkaa kirvely ja tuntuu ettei pidättää pysty. Mulla auttanu aina Marlin karpalo mehu. Sitä litra nassuun ja johan helpottaa..en osaa oikein yhdistää sitä mihinköön että mistä syystä tämä tunne aina tulee.. Tietyn korkuset farkut ainakin,matalat ok,normit välillä ok ja korkeammat EI. Tänäänkin alko ja tuntuu kamalalta! Tiedän missä menee sen oikean VTI ja tälläsen raja. Siinä puskee mulla ainakin kylmä hiki ja olo on todella paskamainen.. Pitäisköhän kokeilla noita kapseleita tässä raskauden aikana jos alkaa useammin vaivaamaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0