Sign in to follow this  
Followers 0
Anerina

Laitatko sukkahousut/potkuhousut bodyn alle vai päälle?


81 posts in this topic

Oon tätä asiaa jonkin verran mielessäni pyöritellyt ja miettinyt ihmisten toimintatapoja... Tää ei oo mitenkään suuresti tärkeä ja merkityksellinen asia, mutta mielenkiintoinen aihe. Ainakin mulle. :girl_wink:

 

Juttelin asiasta anoppini kanssa, joka sanoi laittaneensa pojilleen sukkahousut aina bodyn päälle. Myöskin ircissä foorumin kanavalla tästä hieman juteltiin ja on sielläkin heitä jotka laittaa päälle.

Tämä on mulle siis hyvin hämmentävää, sillä mun mielestä sukkahousut (meillä ei käytetä potkareita) kuuluu ehdottomasti alle. Mun silmään se on paljon siistimmän näköinen niin ja sukkahousut pysyy paremmin päällä siten. Sitten taas ymmärrän, että jollekin on ehdoton nou-nou laittaa niitä alle ja näyttää siten epäsiistimmältä heidän mielestään.

 

Laitoin vaihtoehdoiksi joko-tai ihan syystä. Eli kumpaan päädyt useammin, jos asialla ei ole sulle sen suurempaa merkitystä.

 

Potkareilla toki tarkotan PUOLIpotkuhousuja (onkohan se niiden oikea nimi edes), en niitä henkselimallisia. :girl_smile:

 

Tää on sarjassamme "turhat pollit", mutta kun mua kiinnostaa. :girl_haha:

 

 

:lipsrsealed: Anerina

Edited by Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisko tähän kohdan sekä että, koska mä laitan välillä sukkikset alle tai päälle. Potkarit laitan aina päälle. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta kysymys oli vaikea, koska puolipotkarit laitoin bodyn päälle, mutta jos meillä olisi käytetty sukkahousuja, olisin ne laittanut bodyn alle :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Selkeesti en oo osannu potkareita käyttämättömänä asiaa ajatella ihan loppuun saakka. Tai meillä ne ois menny myöskin alle, ni en ajatellu että pitäiskin olla ehkä vaihtoehdot molemmille omanaan meneekö ne päälle vai alle, kun selkeesti on sukkisten ja potkareiden välillä erilaisia toimintatapoja samoilla ihmisillä. Jopas meni vaikeaksi. :girl_haha:

 

Mä yritän kehitellä tohon jonkinlaisen lisävaihtoehdon tässä kohta puolin. :girl_sigh:

 

 

:lipsrsealed: Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä laitan aina alle, sillä se näyttää jotenkin paremmalta ja siistimmältä siten. Mies puolestaan laittaa sekä alle että päälle sattumanvaraisessa järjestyksessä, olipa tuo kerran onnistunut laittamaan tavalliset housutkin bodyn alle. Esteetikkona yritän sietää erilaisia pukemistapojamme ja vältän korjaamasta miehen tekemiä ratkaisuja. Pääasiahan on että vauvalla on lämpimät ja puhtaat vaatteet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Vähän OT, mutta joo, mäkin yritän sietää sitä, kun mies laittaa vauvan sukanvarret aina housunlahkeiden päälle, kun musta ne näyttäisi siistimmältä lahkeiden alla, vaikka silloin ehkä vähän huonommin pysyvätkin sukat jalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle yleensä, jos päällä vain body ja sukkikset. Näyttää kivemmalta niin, kun sukkikset ei peitä bodyn kuvaa.

Päälle ehdottomasti, jos päällä myös mekko tai muu yläosa. Näyttää hölmöltä, jos bodysta näkyy vain haaraosa.

Ihan sama, jos sukkisten päällä toiset housut. Sitten laitan alle sen, joka ensin osuu käteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ne kuuluu yhdottomasti päälle :D Kysyinkin huolestuneena mieheltä kumpi on hänen mielestään oikein ja onneksi olemme samaa mieltä :D Ja ihan käytännön syistäkin, kun mua ainakin ahdistais, jos se body pitäis ylettyä vielä housujenkin päälle ja pojalta saa toisaalta revittyä housut tarvittaessa äkkiä pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä nyt lisäsin tommosen ympäripyöreen vaihtoehdon, jos se auttais vähän. :girl_smile:

 

Tää on kyllä mielenkiintoinen, miten jakaa kahtia hirmu selkeesti. Toki sukkisten ja potkareiden kanssa saattaa olla eroja ihmisillä, mutta noin pääasiassa on hyvin joko tai.

 

Ja mä kyllä oon miehellekin sanonu, että sukkahousut alle. :girl_haha: Toki taisin perustella, että pysyy paremmin päällä, kun meillä sukkikset on järestään liian löysiä neidille. Ja tosiaan meillä menee myös mekon kanssa sukkikset bodyn alle. Jotenkin tuntuu luontevammalta niin päin, ettei selässä tuu asussa ulkopuolella ns. katkeamista, kun selkä aika ajoin kuitenkin paljastuu eikä sit tuu vahingossa valutettua sukkiksia alaspäin jne.

 

:lipsrsealed: Anerina

Edited by Anerina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukkiksia käytin pojilla vasta vähän isompana (n. puolivuotiaana talvella housujen alla), mutta puolipotkarit ehdottomasti päällä. Mieskin on aina niin laittanut. Muistan kun joskus katsottiin jotain vauvan kuvaa fb:ssa, ja mies sai spontaanin naurukuoleman, kun joku oli laittanut bodyn siihen päälle, joten hänkin taitaa olla aika ehdoton tässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei käytetty puolipotkareita melkein ollenkaan, olivat liian löysät päällä. Sukkikset laitan kotona bodyn päälle ja kodin ulkopuolella aina alle :grin: Alle laitettuna näyttävät fiksummilta, mutta kestovaipan kosteustilanne on paljon helpompi tarkistaa kun sukkikset ovat päällä. Muuten joutuisi aina riisumaan hirveästi.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolipotkarit tietenkin päälle (koska ne on jonkunlaiset housut), mutta sukkisten kanssa riippuu kauheasti tilanteesta.

 

Jos päällä on pelkät body ja sukkikset, niin sukkikset mieluummin alle, varsinkin jos bodyssa on sellainen kuva, joka jatkuu kovin alas. Jos sukkiksissa on pyllyssä röyhelöt tai joku kuva, niin sukkikset päälle. Yksi kriteeri on vielä että niin päin että ei näy kauheasti läpi, eli jos esim. on raidallinen body ja vaaleat ohuehkot sukkikset, niin näkyy pyllystä läpi. Tämä puoltaa yleensä bodya päällä, mutta kyllä tummat sukkiksetkin voi näkyä ohuen vaalean bodyn läpi.

 

Jos bodyn ja sukkisten päällä on mekko, niin mieluummin sitten sukkikset päälle, ettei näy se bodyn haaraosa hassusti... Tässä olen kyllä muuttanut tapaani, ennen puin silloinkin sukkikset aina alle. Paras tapa juhlia varten on kyllä sukkikset alle, sitten body ja sitten röyhelöpikkarit vielä päälle :D

 

Jos bodyn ja sukkisten päällä on housut, sukkikset alle, ettei ne vaan näkyisi housujen vyötäröltä. Jos siinä päällä on haalarihousut, ei niin väliä, toisaalta tykkään kyllä enemmän että sukkikset on alla niin on sitten puettu sillein vuorotellen ylä- ja alaosaa, mutta joskus tuntuu että se sukkisten reuna on hankala vaipan reunan kanssa, riippuu vähän sukkiksista ja vaipasta... Jos bodyn ja sukkisten päällä on hame, niin sitten hankalampi homma, mutta varmaan kuitenkin sukkikset päälle ja hame hyvin aseteltuna sukkisten reunan yläpuolelle :D

 

Meillä taitaa vain yhdet sukkikset olla sellaiset joissa vyötärö on löystynyt niin ettei ne pysy jos eivät ole bodyn alla. Niitä on sitten tietty käytetty aina bodyn alla, juhlatilanteissa on siinä päällä ollut sitten ne röyhelöpikkarit.

 

Tuo vaipan kokeileminen on kyllä ihan totta, että on helpompaa jos sukkikset on päällä. Pyrin kuitenkin lasten pukemisessa siihen, etten laiskuudesta antaisi käytännöllisyyden mennä ulkonäön yli :lol:

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki ehdottomasti päälle, tuntuisi samalta kuin laittaisin pojalle alushousut housujen päälle, jos laittaisin sukkikset bodyn alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki housut aina päälle, en ole edes ajatellut toisin päin olevan mahdollista! (Heh, näköjään sama kuin Ida-Marilla yllä.) Me kun vielä käytetään bodeissa jatkopaloja, niin olisi kyllä tosi tökerön näköistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle oon pistänyt esikoisella kun se on niin laiha että muuten valuu puolipotkareista suurin osa pois päältä. Epäilen, että samalla rutiinilla menee kakkosellakin vaikkei olisi tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauska aihe :grin:

 

Laitan puolipotkarit bodyn päälle, sukkiksia en ole vielä käyttänyt mutta ne varmaan laittaisin joko tai, tilanteesta riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aina päällä, en oo jotenkin osannut ees aatella että olis alla!

 

Sukkiksia meillä ei ole, mutta potkareiden kohdalla sama aatos kuin yllä. Auttaisi tosin hieman meilläkin laittaa alle, kun lähes kaikista tuntuu olevan vyötärö liian väljä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki ehdottomasti päälle, tuntuisi samalta kuin laittaisin pojalle alushousut housujen päälle, jos laittaisin sukkikset bodyn alle.

 

Juurikin näin. Itse miellän bodyn yläosan paidaksi ja alaosan alushousuiksi tms. Ja tokihan alkkarit pitää peittää, joten housut vaan päälle :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tässä eroja sen mukaan onko ihminen ollut tanssitunneilla? Sukkiksethan menee balettipuvun alle ja voi jee että se tuntui aluksi oudolta ajatukselta. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ainakin pienenä harrastanu balettia (jäi kyllä hyvin lyhyeks se harrastus, ku en osannu keskittyä). :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolipotkarit olen aina laittanut päälle. Ei ole tullut mieleenkään, että ne voisi allekin laittaa :) Meidän poika ei ole sukkiksia vielä päässyt kokeilemaan, mutta varmaan laittaisin myös ne päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0