meg_white

Femeda ja Bruno

43 posts in this topic

Olemme käyneet sekä esikoisen odotusaikana että nyt kuopuksen aikana. Käyty sekä np ultrassa että 4D :ssä. Ihan hyvä fiilis jäi. Aika nopea hän on liikkeissään, mutta toisaalta varmasti niin ammattitaitoinenkin että kaikki olennainen käy varmasti selväksi. Itsellenikin kyllä riitti ultrausaika ja ihan tarpeeksi näimme. Muistan lukeneeni netistä että jotkut pitävät vähän liukuhihna meininkinä. Hänellä on ilmeisesti valmiina koneella pohja jossa jo lukee valmiiksi raportti ultrauksesta ja täydentää sitten siihen puuttuvat osat.Mukaan saa dvd:n. Ihan hauska ukkeli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin 4d-rakenneultrassa. Oli kyllä hintansa arvoinen, aika on toki lyhyt ( se 20 min) eli siinä ei kauhean syvällisiä ehdi keskustelemaan jos haluaisi kauheasti kysellä, mutta ultrata ehtii kyllä perusteellisesti. Katsoi kaiken erittäin tarkkaan ja selitti samalla koko ajan mitä tekee ja mitä mikin tarkoittaa, ja mukaanhan saa tosiaan sen koko raportin sekä dvd:n.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin esikoisesta rv. 24 Brunolla ja oltiin sitten loppujen lopuksi ihan tyytyväisiä.

Mies jotenkin odotti, että yksityisellä saisi yksilöllisempää palvelua jne. ja oli sitten aluksi hieman pettynyt. Minä olen itsekin yksityissektorilla töissä ja sitä kautta osasin olettaa mitä on mahdollisesti tulossa. Melkoista liukuhihnaahan se loppujen lopuksi sielläkin on ulkopuolisen silmään, varsinkin kun on jostain tietystä erikoisalasta kyse, ja ihminen on ns. rutinoitunut ja kokenut työssään.

 

Meille oli tärkeintä, että sikiön aivojenrakenteet ja -verisuonet/virtaukset katsotaan tarkkaan ja sen Bruno sitten pyynnöstä tekikin. Ihmisenä ja lääkärinä hän on mielestäni todella miellyttävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt kaikki kolme 4D-ultraa Brunolla. Meininki on kyllä muuttunut aikalailla kuudessa vuodessa :P Melkoista liukuhihnatouhuahan tuo tällä viimeisimmällä kerralla oli. Mutta kerrottuani huolestani ja taustastamme, otti Bruno asian eri kantilta ja kiire hävisi. Aikakin venyi pitkäksi. Mutta tosiaan valmis tekstihän hänellä on ja siihen ei ihmeesti vaivaudu tekemään kaikkia muutoksia esim. mulla oli viimeisimmässä eteisistukka, mutta tekstissä lukee "istukka normaalisti takaseinässä" :D

 

Hauska tyyppi, mutta tosiaan saattaa joutua erikseen mainitsemaan, jos haluaa muutakin kuin vain "katsoa vauvaa". Muuten hoitaa tutkimukset aika pikaisesti, pyynnöstä kuitenkin ultrasi esim. sydämen uudestaan ja huolellisemmin sekä lievitti omaa huoltani todella ammattitaitoisesti :)

Edited by P.L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen itse käynyt Brunolla ja toiminta oli nopeaa, mutta mielestäni ihan asiallista. Vastasi kuitenkin ystävällisesti kaikkiin kysymyksiini (liikkuuko jalat, onko kaikki sormet ja varpaat jne.) ja sukupuoli selvisi, näytti vielä perustelut:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoja kokemuksia kuin muilla, esikoisesta käytiin ja aika liukuhihnamaisesti hoiti tutkimuksen. Silti mennään parin viikon päästä uudestaan.

 

Tulikin mieleen kysymys: Kuinka Bruno suhtautuu mukana oleviin lapsiin? Mietin, että otettaisiinko esikoinen (2,5 v.) mukaan. Ehkä jaksaisi istua paikoillaan rusinoiden ja Angry birdsin avulla. Ar-ultrassa käydessäni eräällä pariskunnalla oli tytär mukana, ennen tätä en ollut edes ajatellut lapsien mukaan ottamista ultratilanteeseen. Todennäköisesti saadaan tyttö hoitoon, mutta jos hoitokuviot ovat hankalia niin jouduttaisiin harkitsemaan mukaan ottamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä kokemus, vastaili kaikkiin kysymyksiini ja pyynnöstä katsoi ekstrana pyytämiäni asioita. Paljon kuvia sai mukaan DVD:n ja käyntikertomuksen lisäksi. :)

 

Menen kyllä mahdollisen seuraavan lapsenkin kohdalla, :)

Edited by nonna-marie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin raskausviikolla 23. Rakenneultrassa selvisi, että lapsella on huulihalkio ja halusimme omakustanteisesti hiukan lisätutkimuksia asiasta. Bruno oli selvästi "innoissaan" siitä, että oli jotakin vähän tavallisesta poikkeavaa ihmeteltävää. Tarkasti kävi läpi rakenteet, erityisesti sydäntä tutkittiin pitkään. Selitti hyvin ymmärrrettävästi kaiken ja saimme paljon uutta tietoa (rakenneultran jälkeen olimme käyneet myös Naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä ultrassa, josta jäi hyvin sekava ja surullinen olo). Käynti oli positiivinen ja olimme tyytyväisiä, että menimme. Bonuksena pääsimme vielä samaan hintaan 3 viikkoa myöhemmin uusintaultraan, kun hän ei ekalla kerralla saanut vauvan asennon vuoksi mielestään tarpeeksi hyviä kasvokuvia. Halusi odottaa tuon 3 viikkoa, jotta kokoa ja kasvua voidaan kunnolla verrata aiempaan käyntiin.

 

Hän on liikkeissään hyvin nopea. Tuntuu, että hän löytää kuvaruudulle hetkessä sen, mitä etsii. Mutta meille ei jäänyt mitenkään liukuhihnaolo, vaan saimme yksilöllistä ja asiantuntevaa palvelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta tosiaan valmis tekstihän hänellä on ja siihen ei ihmeesti vaivaudu tekemään kaikkia muutoksia esim. mulla oli viimeisimmässä eteisistukka, mutta tekstissä lukee "istukka normaalisti takaseinässä" :D

 

Tuon minäkin pistin merkille, paitsi että tekstit oli just päinvastoin :D

 

Me käytiin viikolla 22+6. Oli mielestäni hintansa väärti ja Bruno ihmisenä miellyttävä.

Kuvia sai paljon + DVD:n, eikä varmistunut sukupuolikaan mitenkään haitaksi ollut. 20 minuuttia riitti ainakin meille vallan mainiosti.

 

Vanda: Ennen meitä vastaanotolla olleella parilla oli mukanaan lapsi. Eli on varmaan ihan ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tulikin mieleen kysymys: Kuinka Bruno suhtautuu mukana oleviin lapsiin? Mietin, että otettaisiinko esikoinen (2,5 v.) mukaan. Ehkä jaksaisi istua paikoillaan rusinoiden ja Angry birdsin avulla. Ar-ultrassa käydessäni eräällä pariskunnalla oli tytär mukana, ennen tätä en ollut edes ajatellut lapsien mukaan ottamista ultratilanteeseen. Todennäköisesti saadaan tyttö hoitoon, mutta jos hoitokuviot ovat hankalia niin jouduttaisiin harkitsemaan mukaan ottamista.

 

Mä olen tätä pähkäillyt ja päätin soitta Femedaan. Vastaanotosta todettiin hyvinkin suoraan, että "kyllä voi tulla mukaan". Rusinapurkki ja kännykän Angry birds riittävät varmaan 20 minuutiksi pitämään tytön rauhallisena :grin: Ja ehkä kuikuilee vähän vauvaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin nyt vakavasti menenistä tuonne Bruunolle vaikka viikkoja olisi sillin 38+4, koska tän päivän ultrassa todettiin vähäinen lapsiveden määrä ja kontrolli menisi vasta 11 päivän päähän. Ja itse olen nyt kovin huolissani tilanteesta. Osaatteko sanoa saako Kela-korvausta noista käynneistä? Ja mitä jäisi maksettavaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan itselleni. Käytiin siis rv 38+4 ultrassa Brunolla. Nopea oli käynti, onneksi kaikki oli hyvin. Saatiin diagnoosi ja sen perusteella KELA-korvaus. Maksettavaa jäi 164€.

Ainut mikä ihmetyttää niin vastaanottoajat oli 20 min mutta laskutti 30 min mukaan :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mOmma: Ma kiinnitin samaan huomiota kaydessani siella pari viikkoa sitten... Valittelin asiasta yhdelle laakaritutulle ja se vaan tuhahti, etta peruskauraa. Aika arsyttavaa silti - etenkin kun mulla meni KORKEINTAAAN vartti sisalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos esikoisen kohdalla käynti Brunolla tuntui hieman liukuhihnamaiselta niin tämä toinen kerta oli nopeudeltaan tuplat ja vähän jäi kyllä sellainen hätiköity fiilis :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin puolisen vuotta sitten ar-ultrassa, ja sen kesto oli varmaan 5min! :D Kaikki oli vielä siinä vaiheessa niin kuin pitikin, tarkkaa työtä hän kai teki, mutta todella nopeasti. Viikkoja oli vähemmän kuin luulin, joten siksikään ei ollut paljon katseltavaa. Hinta oli kyllä kova, mutta niin se taitaa yksityisellä olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin eilen 4D-ultrassa, ja vaikka aikaa tosiaan oli vain se 20 min., ei käynti musta tuntunut hätiköinniltä. Niin paljon ehti nähdä ja kuulla, että olisin voinut kuvitella pidemmänkin aikaa kuluneen. Kaiken kaikkiaan kokemus oli tosi positiivinen.

 

Ihmettelin myös tuota, mikä yllä jo mainittiin, että vaikka vastaanottoajat oli 20 min., luki laskussa 30 min. käynti. Hinta oli kuitenkin Kela-korvauksen jälkeen täsmälleen se, mitä puhelimessa oli aiemmin kerrottu, eli 178 e. Ohjeistivat myös, että korvauksen saamiseksi pitää käydä viimeistään ennen 25. viikon alkamista, eli tilanteessa 23+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT:

Suurin osa lääkäreistä laskuttaa suuremman minuuttimäärän mukaan, tämä todellakin on peruskauraa ja aika vakiintunut käytäntö.

Johtuu siitä, että kun potilas on sisällä sen n.20 min., menee lääkärillä käyntitietojen kirjaamiseen ym. paperisälään aikaa, jonka vuoksi tuo pyöristetään seuraavaan kymmenminuuttiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin ar-ultrassa Brunolla viikoilla 6+1 sekä 9+1. Mikäli raskaus jatkuu normaalisti, aion käydä hänellä myös 4d-ultrassa. Erittäin ammattitaitoinen ja ihmisenä miellyttävä. Me ainakin saimme yksilöllistä kohtelua ja ehdimme jutella samalla mieltämme askarruttavista asioista (ja kahden keskenmenon kokeneena voin kertoa että niitä asioita oli paljon). Olin ensimmäisellä kerralla todella stressaantunut, itkuinen ja peloissani, sillä en ollut koskaan aiemmin saanut ultrassa nähdä lapseni sykettä, mutta kyseinen herra sai minut jopa nauramaan ja erittäin hyvälle mielelle poislähtiessäni. En siis todellakaan allekirjoita väitettä liukuhihnamaisuudesta, vaan suosittelen lämpimästi. :) Toki se riippuu varmasti asiakkaastakin, jos ei älyä kysellä eikä kerro oma-aloitteisesti taustoistaan, vaan istuu tuppisuuna niin ei varmasti saa myöskään vastauksia. Lääkäri kertoo varmasti olennaisen mikä asiaan kuuluukin muttei osaa lukea ajatuksia. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ok, mutta vähän nopeaa toimintaa. Aikamme oli 20min ja huoneessa ei kyllä sitä aikaa oltu. Dvd on kuitenkin ihan hauska , oka saatiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin raskausviikolla 23. Rakenneultrassa selvisi, että lapsella on huulihalkio ja halusimme omakustanteisesti hiukan lisätutkimuksia asiasta. Bruno oli selvästi "innoissaan" siitä, että oli jotakin vähän tavallisesta poikkeavaa ihmeteltävää.

 

Tää kommentti ei mitenkään yllätä mua :girl_haha: Minäkin olen käynyt Brunolla, en tosin 4D ultrassa enkä ykstyisellä, vaan NKL:llä, jossa on myös töissä.

Edited by Tellus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huono kokemus. Kavimme np-ultrassa Brunolla. Hatainen, epaselva, kielitaito ei riittanyt suomeksi eika englanniksi selittamaan ja vastaamaan moniin kysymyksiimme (meilla oli aika erikoinen tilanne tosin). Liukuhihna-olo ja jatti todella kylmaksi. Olimme puhelinyhteydessa myohemmin tuloksista ja saamamme info tosi heikkoa. Han ei myoskaan soittanut takaisin luvattuna aikana ja jouduin metsastamaan hanta pitkaan, jotta sain kiinni. En takuulla menisi uudelleen enka suosittelisi muille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Brunolla 4D ultrassa ja jäi hyvä fiilis. Hieman liukuhihnameininkiä, mutta meillä ei kyllä ollut mitään kielimuuriongelmaa. Sain vastauksen kaikkeen mihin halusin, hän tutki niitä asioita joita pyysimme tutkimaan. Se lausunto mikä sieltä saatiin, oli tosin sama teksti kuin kaverilla, eri päivämäärä vaan ja vauvan mitat, mutta kyllä mä silti suosittelisin Brunoa. Hän myös saa vauvaa käännettyä ihmeen hyvin jo varhaisilla viikoilla, meillä vaavi melkein aina näyttää selkää ultrassa, Bruno on ollut ainoa joka on saanut pienen kääntymään kasvokuvia varten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vierailu Brunolla oli erittäin mieluisa. Vauvasta saatiin tarkkaa kuvaa.. sen kaikista "suonista", että hän pyysi ihan luvan ottaa kuvia opetusmateriaaliaan varten:) oltiin siellä varmaan toista tuntia!! Päivän vika aika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin ar-ultrassa hänen luonaan ja kaikin puolin hyvä mieli jäi käynnistä :) Voin suositella lämpimästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now