Sign in to follow this  
Followers 0
Tsaikkeli

Musiikin kuuntelu odotusaikana

64 posts in this topic

Sikiö alkaa kuulla joskus raskauden puolivälin jälkeen. Vau.fi:ssä sanotaan, että 24. viikolla sikiö reagoi eri tavalla erilaisiin ääniin.

 

Mä olen ajatellut, että haluaisin soittaa masuvauvalle mahdollisimman paljon erilaista musiikkia, muutakin kuin mitä omasta levyhyllystä löytyy. Erityisesti jostain syystä tekee mieli soittaa vauvalle klassista musaa, reggaeta ja kaikenlaista rytmikästä ja iloista musiikkia eri puolilta maailmaa. Samalla tulee laajennettua omaakin kuunteluskaalaa. Kirjastosta löytyy hyvät valikoimat musiikkia ja sieltä lainatessa on helppoa kokeilla kaikenlaista uutta. Nyt kun äitiysloma alkoi, aionkin suunnistaa pikimmiten kirjaston musaosastolle :)

 

Pääpointti mun mielestä kuitenkin on, että kuunneltu musiikki saa äidin rentoutumaan ja hyvälle mielelle, jolloin hyvät fiilikset välittyvät myös vauvalle :)

 

Lisäyksenä vielä tuli mieleen, että kun mun raskaus oli suunnilleen puolivälissä, oltiin Slayerin keikalla ja naureskeltiinkin, että ehkä Slayer oli eka mitä meidän vauva kuulee. Nyt vikojen raskausviikkojen aikana ollaan menossa ainakin PMMP:n ja M.A. Nummisen keikoille. Saa nähdä miten ne uppoavat :lol:

Edited by Thingumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pitämästä musiikista tulee myös lapsi toivottavasti pitämään..eli äärimmäisen laaja skaala kaikkea mahdollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan soiteltu sellaista musiikkia, josta miehen kanssa ittekin pidetään :). Ei siis ole musiikin kuunteluun tullut minkäänlaista muutosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kesätöissä käydessä radiossa soi koko ajan Carmen Grayn "Gates on lonelyness" ja Adam Lambertin "If I had you" joka päivä moneen kertaan joten ihme jos ei pikkuinen tunnista noita girl_dance.gif

 

Autossa soi melkien aina Bruce Springsteen ja kotona taas musiikkia laidasta laitaan :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan sitä meille ominaista musiikkia kuunnellaan. Itse kuuntelen paljon suomalaisia artisteja (Jippu, Johanna Kurkela, Chisu) yms. ja sitten menee perus Radioheadit ja Muset ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin kuunnellaan ihan sitä musaa, mistä tykätään. Oon kuitenkin tehnyt Spotify:n semmosen "rentoutusmusaa" listan, mitä soitatan vauvalle, esim nyt kun tässä koneella istuskelen tai muuten vaan oon rauhassa. Oon ajatellut, että jos vauva kuulee näitä muutamia biisejä, niin se muistais ne paremmin, kun sen, että kuuntelen hirveesti erilaisia biisejä sieltä täältä. :) Mutta siis kuuntelen mä muutakin musaa, kun vaan tältä ns. rentutusmusaa-listalta, mutta usein tää lista liittyy mun omaan rauhoittumiseen. ^_^ Ja olen todellakin huoannut eron, vauva rauhoittuu nopeasti tuolla masussa, kun alan soittaan noita biisejä. Sitten kun ne loppuu, niin alkaa taas möyrintä. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko mainita, vaikka tämä nyt menee ehkä vähän OT. Mä kuuntelin "olosuhteiden pakosta" raskausaikana (erityisesti ajalla keskiraskaudesta-loppuraskauteen) aika paljon vanhaa kotimaista iskelmää, lähinnä Olavi Virtaa ja Tapio Rautavaaraa. Monesti musiikki oli vielä suht lujalla volyymilla. Kun lapsi oli n. 1v, sattui tv:stä tulemaan ohjelma jossa soitettiin Tapio Rautavaaran musaa, niin lapsi oli piiitkään nenä lähes kiinni tv:ssä ja jammaili musan tahdissa ihan fiiliksissä. Tuo oli eka kerta, kun lapsi selvästi villiintyi jostain musiikista. Mahtoikohan raskausajan äänillä olla jotain tekemistä asian kanssa happy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä soitin vauvalle korvalappusterkoilla masuun

♥ . Ja heti synnärillä pimu rauhoittui kun kuuli tuota musiikkia, samoin myöhemmin smile.gif Groban soi useasti kotona ja autossakin, joten sitä on tyby saanut kuulla kovasti..

 

 

Sama homma nyt kakkosen odotuksessa :) Tosin nyt vasta autossa ollaan kuunneltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta raskaus alussa, mutta vastaan silti :D

Eli koko raskauden ajan tulen kuuntelemaan samaa musiikkia, mitä ennenkin eli rock/metalli -painotteista aina death metalista progeen. Mies pitää varmasti huolen, että Rush soi lähes 24/7 raskauden aikana :D

Keikoilla yritän käydä kuten ennenkin. Tosin osa Iron Maidenin ensi kesän keikkalipuista täytyy laittaa myyntiin, kun ei voi enää lentää niillä viikoilla. La elokuun lopussa, joten saas nähdä kuinka jaksaa seistä kentällä heinäkuussa…

Nilen keikka ei vielä sikiölle taida kuulua, mutta Rushin keikka on niihin aikoihin, kun rekisteröi jo ääniä. Ei paha valinta "ekaksi keikaksi" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0