Sign in to follow this  
Followers 0
Tsaikkeli

Musiikin kuuntelu odotusaikana

64 posts in this topic

Mitä musiikkia olette kuunnelleet odotusaikana (siis ajatuksena että vauva myöhemmin ehkä tunnistaisi ja rauhoittuisi ko. musiikista?). Meillä on soiteltu klassista musiikkia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen oikeastaan kuunnellut samaa musiikkia kuin ennenkin ja aika paljon klassista kun itse sieitä kovasti tykkään. Laulan kuorossa, joten vauva kuule kaikenlaista älämölöä harjoituksissa ja konserteissa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole jaksanut vaivautua kuunteluttamaan mitään tiettyä musiikkia vauvalla. Kuuntelen tai olen kuuntelematta ihan sen mukaan, mikä kulloinkin itseäni miellyttää. Tuskinpa vauva "leimaantuu" siis mihinkään tiettyyn musiikkityylin/kappaleeseen mutta ei mahda mitään, tässä asiassa olen laiska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oon kanssa kuunnellut ihan samaa musaa mitään normistikin.

Vauveli tuntuu tanssivan erityisesti Rammsteinin tahtiin. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuunnellaan ihan sitä smaa mitä aina ennenkin ollaan, eli hard n´heavy ja rock n´metal. Mutta, olen mä toki iltaisin laulanu noita lasten tuutulauluja, vaikka välillä tuntuu että vauva rauhoittuu ennemminkin esim. System of a downin tahtiin kuin äitin lauluihin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kuuntelen sitä mitä aina ennenkin, eli kaikki käy konemusiikista metalliin mutkaten klassisen kautta. Sen verran on vauvaa "koulutettu", että iltasella soittelen kerran tai pari soittorasiaa (ihana sammakkoprinssi on se), jonka Joulupukki vauvalle jo toi. Jos se vaikka sitten auttaisi nukahtamaan aikanaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mitään erityistä vauvaa varten, ihan normaalisti tän asian kanssa. Mitä nyt radiosta tms sattuu tulemaan. Sen olen kyllä huomannut, että jos tulee oikein rytmikäs ja hyvä reipas biisi, niin vauvakin innostuu ja potkii pirusti :) Voi tosin olla vain sattumaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normaalisti kaikkea samaa kuin ennenkin. Näin playoffien aikaan on tainnut maalilaulu tulla vauvalle tutuksi... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soittorasiaa soittelen, kunhan muistan. Muuten samaa musiikkia kuin normaalistikin, eli klassista vkonloppuisin, ja joskus radiota. Mä en muuten (yksin kotona ollessani) lähes koskaan kuuntele musiikkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä en ole jaksanut vaivautua kuunteluttamaan mitään tiettyä musiikkia vauvalla. Kuuntelen tai olen kuuntelematta ihan sen mukaan, mikä kulloinkin itseäni miellyttää. Tuskinpa vauva "leimaantuu" siis mihinkään tiettyyn musiikkityylin/kappaleeseen mutta ei mahda mitään, tässä asiassa olen laiska.

Sama täällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulevan vauvamme vaari on jo tehnyt kokoelman odotusmusiikkia äidille ja tulee tekemään odotusmusiikkia vauvalle kokoelman. Muuten kuunnellaan normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kuunnellut mitään erityistä vauvaa varten. Välillä lauloin lastenlauluja mahalle, ja niin teki mieskin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä soitin vauvalle korvalappusterkoilla masuun

♥ . Ja heti synnärillä pimu rauhoittui kun kuuli tuota musiikkia, samoin myöhemmin :) Groban soi useasti kotona ja autossakin, joten sitä on tyby saanut kuulla kovasti..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitä musiikkia olette kuunnelleet odotusaikana (siis ajatuksena että vauva myöhemmin ehkä tunnistaisi ja rauhoittuisi ko. musiikista?). Meillä on soiteltu klassista musiikkia :)

 

Klassista musiikkia meilläkin kuunneltiin sekä lisäksi lasten lauluja ja joululauluja.

Klassinen tuntui rauhoittavalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen musiikinope joten lapsonen kuuli masussa kaikkea mahollista B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin tuutulaulu cd:n mutta vielä en ole sitä soittanut eli tähän asti vauveli on kuunnellut äiskän mielimusiikkia. Iltaisin tosin soitan nukkumaan käydessä pehmopupusoittorasiaa. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie soitan masumuksulle joka ilta pehmolelun sisällä olevaa soittorasiaa. Muksu ei tuosta tosin rauhoitu, päinvastoin. Tosin se onkin tarkoitus, eli ottaa kontaktia toiseen, yleensä saan aikaan mukavasti liikkeitä ja joskus jopa muutaman potkaisun. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei kuunnella mitään tiettyä, mutta pääasia on kai se, että kuunnellaan :lol:

 

Eli meillä on AINA poikkeuksetta radio tai tv päällä.

Varsinkin nyt äippälomalla, mulla huutaa radio aamusta iltaan.

 

Joten "meteliin" tuleva vaavi on ainakin totutettu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuuntelen musiikkia (oikeastaan radiota) yleensä kuulokkeilla iPodistani. Kerran laitettiin masun päälle isommat kuulokkeet ja soitettiin vauvalle musaa. Taisi innostua eniten Egotripistä ja jostain vanhoista poppikappaleista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opetan kuuntelemaan heti alusta asti sellaista musiikkia mikä meillä yleensä soi eli hevi, rock jne...

 

En siis kuunteluta erikseen jotain mitä en kuitenkaan koskaan soittaisi lapsen synnyttyä, eihän siitä siis mitään hyötyä olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miä kuuntelen kaikenlaista musiikkia, mutta pääasiallisesti meillä soi kotona rock- ja pop-musiikki. Uutta Stellan levyä odotan kuin lehmä kesää, joten eiköhän meijän masuasukki saa kuunnella sitä ja miun hoilotusta melko paljon :rolleyes: Niin, ja Kotiteollisuuden keikalle ollaan menossa huhtikuussa (rv 24), saas nähdä, mitä masuasukki on siitä mieltä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lähinnä itse lauleskelin ja useamman kappaleen tyttö oikeasti tunnistaa vieläkin ja alkaa heti kuuntelemaan ja hymyilemään kun näitä lauluja loilottelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen soittanut pianoa, ja kovin rauhalliselta tuntuu silloin mahassa.

Muuten mä olen kuunnellut aika vähän musiikkia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kyllä tulen kuuntelemaan paljon musiikkia laidasta laitaan, klassisesta jazziin ja poppiin, ja tulen myös itse soittamaan ja laulamaan.. Vauva saa jo masussa tuntumaa äidin intohimoiseen musiikin harrastamiseen -toivottavasti musikaalisuus periytyisi myös pikkuiselle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0