Majlis

Mitä kaipaat ajasta ennen lapsia?

109 posts in this topic

Katkottomia 8 tunnin yöunia ja humalahakuista juomista :grin: . Ja kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ilman pelkoa siitä, että viereisestä huoneesta kuuluu byääh.

 

Eiköhän nuo kaikki jossain vaiheessa elämää onnistu taas :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nukkumista, turhan telkkari sarjan katsomista vaikka keskellä päivää ja samalla herkkujen syöntiä :D Ja kahdenkeskistä aikaa oman miehen kanssa, mutta onneksi tosiaan vuosien päästä pääsee varmasti näistä taas nauttimaan :)

Edited by tietämätön

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie kaipaan mun loistavia unenlahjoja, kun pystyin nukkumaan millaisessa melussa vaan, enkä mihinkään herännyt. Nykyään pienetkin äänet herättää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaikessa rauhassa SHOPPAILUA :tender:

 

sitä mä kaipaan.....kun näkee että jossain on hyvä alet tai muuten vaan poiketa omaan lempikauppaan ...ai jai jai.Siis lasten  kanssa sitä ei voi juurikaan tehdä.

 

Mutta onneksi mä shoppailin niin paljon silloin kun mä olin vielä lapseton, että mulla on vielä pitkäksi aikaa kaapeissa vaatteita joita en ole vielä ehtinyt käyttää.

Joten malttavaisin mielin pysyn nyt pois vaatekaupoista muutaman vuoden.

 

Niin ja tietysti kahden keskinen aika miehen kanssa....että saisi painua peiton alle milloin vaan ja ilman kiirettä :grin:

 

mutta tämä me molemmat onneksi ymmärretään, aika aikaansa kutakin.

Edited by Charlize

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tätähän on hyvä lukea vielä kun niitä omia lapsia ei ole. Osaa arvostaa näitä perusasioita. Näin vauvakuumeen kourissa kun osaa vain miettiä sitä miten ihanaa olisi jo olla äiti eikä oikein edes tajua miten helppoa kaikki perusasiat vielä on..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt, kun esikoinen on 3-vuotias ja pikku-kakkonen masussa 28.viikkoa niin täytyy sanoa etten hoksaa ainuttakaan asiaa mitä kaipaisin. Jos olisi sama kysymys esitetty esikon ollessa vaikka vuosikas, niin olisin varmasti voinut luetella aika pitkän listan asioita joista ensimmäisenä varmasti ne pitkät yöunet. Mut nyt taitaa olla niin seesteinen aika menossa, etten tosiaan kaipaa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienet on murheet, mutta sitä, että sai talvilomakausilla lasketella miehen kanssa kuusi päivää putkeen Lapissa, aamusta iltaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietynlainen spontaanius.

Meillä tukiverkkoa ei ole kovinkaan lähellä, joten kahdenkeskinen aikakin on vähän kortilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama!

 

Eniten kaipaan kyllä sitä että sai rauhassa tehdä asioita, ilman jatkuvia keskeytyksiä ja loppuun saakka. Nykyään kaikki asiat jää kesken jonkin kitinän tai riskaamisen takia tai sitten poika tulee repimään tavaroita kädestä, sekoittelemaan ja huitomaan jne. Mä en oikein edes tiedä, miksi mä yritän pojan hereillä ollessa karsia vaatekaappia tms. järjestelyhommaa kun ei siitä vain tule mitään. Enkä mä sellaisia enää illalla pojan nukkuessa jaksa.

 

Olisi ihanaa olla ihan YKSIN kotona, voi sitä mä kaipaan! Kukaan ei vaatisi multa mitään ja saisin vaikka katsoa kokonaisen tv-ohjelman alusta loppuun, ilman että kukaan huutaa ja pölisee siihen päälle ja tulee nykimään lahkeesta. Huoh. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä, että voisi uppoutua hyvään kirjaan vaikka koko lauantaiksi. Todennäköisesti sitten, kun poika menee ekaa kertaa yökylään, me ollaan vaan kotona ja nukutaan pitkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ sama!

 

Mietin just eilen, että nuorempikin alkaa jo olla sen ikäinen, että joku MLL:n lastenvahtikin noiden kanssa pärjäisi pari tuntia. Seuraavaksi mietin, että mitäs me sitten tehtäisiin ja tulin siihen tulokseen, että voitais vaikka urheilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa mitä monet muutkin. Yöunia, huoletonta eloa, menemistä ja tulemista miten huvittaa, sitä ettei tarvitsisi koko ajan kasvattaa ja olla erotuomarina ja puhaltaa pipiä ja pestä käsiä ja käskeä potalle ja pukea ja ja ja... Toki moni näistä asioista helpottaa ihan sillä että lapset kasvaa. Ehkä kymmenen vuoden päästä saadaan jo nukkua ja lapset osaavat itse käydä vessassa ja pesta kätensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuten moni muukin, spontaaniutta. Ennen lapsia saatto vaikka yömyöhään lähteä hakemaan mäkkäristä pirtelöä, jos teki mieli (huono esimerkki, mutta pointti tuli kai selväksi :D) Enää ei sellainen onnistu. Menot pitää suunnitella / ajoittaa melko tarkkaan näin pienten lasten kanssa, kun nukkumis - ja syömisajat on melkoisen tarkkoja. No, vielä tätä aikaa tulee kaipaamaan kun lapset on isompia, joten en valita :)

 

Meillä onneksi on melkein aina lastenhoitoapua saatavilla joten saadaan myös miehen kanssa yhteistä aikaa kun sitä kaivataan. 

Edited by Lacrimosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just se että ku siivoo ni kämppä pysyis siistinä, nykyään ihan utopistista. Lelut ku siivoo ja sitte imuroi ja jatkaa muun kämpän siivoomista, palaa takas olkkariin ni hävityksen kauhistus :) Ja se että tulee mieleen joku et hitto, lähdenpä käymään kaupungilla kaverin kans kahvilla ni ei onnistukaan enää niin vaan, tai omat harrastukset ku aina pitää miehen kans sopia että koska voin lähtee esim. lenkille. Sellanen spontaanius on jääny pois, ja rauhassa syömistä kaipaan tai et iltapäivällä vois tehdä vaikka ryijyä ilman että toi tirpana varastaa langanpätkiä tai vaatii leikkikaveria :) Oon silti aatellu et kaikkee noita kerkeen viel sitte ku lapset on isompia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HILJAISUUTTA! Nyt tuntuu, että koko ajan on kauhea hälinä ja kitinä ja joku vinkuu tai laulaa tai kiljuu jossain jotain...

 

Kaipaan myös sitä, että saisi ihan rauhassa tehdä omia juttujaan, vaikka lukea kirjaa monta tuntia putkeen. Myös aamulla olisi kiva herätä vähän myöhemmin kuin 5.50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä, että pystyi lähtemään lähes minne tahansa kotiavain toisessa taskussa ja kännykkä ja 20 euron seteli toisessa. En tykkää yhtään raahata mukana isoa hoitolaukkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä, että pystyi lähtemään lähes minne tahansa kotiavain toisessa taskussa ja kännykkä ja 20 euron seteli toisessa. En tykkää yhtään raahata mukana isoa hoitolaukkua.

 

Tämä on kyllä mulla ollut mahdollista pientenkin vauvojen kanssa. tissit kun on mukana niin on ollut hyvä :D En mäkään tykkää raahata, joten yleensä en raahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kaverille kävi eilen just niin, että kun se ei (tätä yhtä kertaa) ottanut vaihtovaatteita mukaan pojalleen, niin totta kai ne pissat tuli juuri silloin läpi.  ;)  Onneksi meiltä löytyi yksi tarpeeksi iso vaatekerta pojalle. En mäkään tykkää isoa kassia mukana raahata, mutta tietyt perustarvikkeet on aina otettava mukaan, jos lähtee jonnekin lähikauppaa tai kirjastoreissua pidemmäksi. Mm. vaippoja ja vaihtovaatteet. Jossain vaiheessa piti vielä raahata lapselle omat eväät mukaan, kun söi jo kiinteitä, mutta ei samaa kuin me aikuiset. Ja yleensäkin se lapsen mukaan otto on mun mielestä jo tarpeeksi "rasittavaa". On ihanan kevyt olo lähteä ihan yksin vaikka jumppaan. Kaikki sujuu niin paljon nopeammin ja helpommin.

 

Näin sairaana täytyy sanoa, että oli kyllä ihanaa, kun sai sairastaa rauhassa. Onneksi mies on tänään kotona, niin saan vähän levättyä.

 

Puoli vuotta sitten olisin vastannut, että joskus olisi kiva nukkua kunnon yöunet, mutta nykyään saan jo öisin ihan suht. hyvin nukuttua.

 

Ja sitä kaipaan, että saisin tehdä jotain asiaa vaikka pari tuntia rauhassa ilman, että joku tulee vaatimaan jotain tai sotkemaan mun tekemiset. Ihan vaan sellaisia arkisia asioita, kuten vaatekaapin järjestely tai kehdon tuunaus vauvalle. Iltaisin nuo onnistuisivat, mutta silloin olen liian väsynyt tekemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, saattaahan siinä noinkin käydä :grin:  Ite oon kyllä monesti valmis ottamaan riskin -oispa hyvä tekosyy shoppailla vaatetta ;) Kukin tavallaan, mun pinnaa ei tuollaset jutut kun kiristä yhtään!

 

Yksi lisäys vielä: Seksi. Oi kun olisi ihanaa harrastaa sitä vaikka omassa sängyssään (nyt ei voi kun kuopus nukkuu siellä), ja muulloin kuin iltamyöhään tai päikkäriaikaan -jos molemmat sattuvat edes nukahtamaan. Ja ilman keskeytyksiä peläten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä kaipaa että saa tehdä juuri sitä mitä haluaa juuri silloin kun haluaa. Eli löhötä sängyssä vapaapäivänä vaikka puoleen päivään, lähteä 11 aikaan illalla käymään pubissa jos yhtäkkiä tulee mieli, rakastella miehen kanssa vaikka keskellä keittiötä keskellä päivää... ;) Mutta koska lapsi oli niin odotettu niin ilomielin olen näistä vapauksista luopunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now