Sign in to follow this  
Followers 0
marjatta

Odotusajan oudot mieliteot (ei ruokiin liittyvät)

10 posts in this topic

Onko kenelläkään ollut erikoisia mielitekoja/himoja raskausaikana? Minä addiktoiduin raskausaikana jäämurskalle. Rouskuttelin useamman litran jäämurskaa päivässä, ja tämä himo jatkui vielä pari päivää synnytyksen jälkeenkin mutta on nyt onnekkaasti ohi (synnytyksestä 3+ vkoa aikaa). Kokeilin samaan tarpeeseen porkkanoita, mutta se ei vaan tuntunut samalta - mun piti nimenomaan saada se jäämurskan suutuntuma, tilasin ravintolassakin aina pari lasia pelkkiä jääpalasia erikseen.

 

Toinen himo oli tuoksu... Huomasin raskausaikana, että limen ja sitruunan tuoksuinen vessanpesuaine tuoksui ihan huumaavalle. Siinä vaiheessa kun rupesin kuskaamaan (onneksi myrkytöntä!) pesuainepulloa mukanani mm. keittiöön ja sohvan vierelle, mies kävi heittämässä sen roskikseen. Ostin sitten tilalle sitruksista eteeristä öljyä ja lotrasin sen kanssa loppuraskauden ajan. Nyt tuo samainen tuoksu ei herätä juuri minkäänlaisia tunteita, tosin ei se nyt pahallekaan haise... Yritin sanallisesti kuvata tuota tuoksuhimoa miehelle jotenkin niin, että olisin toivonut, että se tuoksu ois ympäröinyt mua ihan koko ajan, kauttaaltaan, kokonaisvaltaisesti. Laitoinkin öljyä myös kasvoille, otsaan ja nenän lähelle ja yötä vasten vielä yöpaitaan ja tyynyliinaan..

 

Myönnän näin jälkeenpäin, että nuo mieliteot oli ihan järjettömän voimallisia. Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa?

Edited by marjatta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on lähellä yksi kallioon louhittu tunneli, jonka suulla on usein sellainen jännä maan tuoksu. Nytkin se tuoksuu hyvälle, mutta raskausaikana se tuoksu oli jotain ihan huumaavaa, aina ohi mennessä hidastin vauhtia, jotta sain haisteltua sitä keuhkojen täydeltä ja tarjouduin välillä iltalenkittämään koiran, jotta sain rauhassa jäädä siihen tunnelin suulle hengittelemään sitä ihanaa hajua ilman, että kukaan katsoo oudosti. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kloorivesi esikoisen raskaudessa sellainen mitä rakastin nuuhkia. Mulla tuli lähes jokaisesta hajusta tosi paha olo ja jotenkin se kloorivesi tuoksui hurjan raikkaalle. Toinen oli seinälaasti, siinäkin oli oudon raikas ja mielyttävä tuoksu jota teki mieli jäädä nuuhkimaan :grin: . Tekivät meidän kauppakeskuksessa jotain remppaa yhdessä kaupassa ja mä jäin siihen haistelemaan seinälaastia kun äijä kävi hakemassa kännykän toisesta kaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D näähän on mielenkiintosia.. Itellä ei kyllä vielä mitään kummallisuuksia havaittavissa .. heh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä bensa-asemalla haisee ihanalle. Ei ehkä kauheen terveellistä kyllä haistella sitä bensaa... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh!! Just mietin, että en kehtaa edes kertoa bensan tuoksun ihanuudesta, mutta näköjään Peach oli rohkeasti kertonut aiemmin  :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli ekassa raskaudessa kans himo jäähän. söin sitä viimeisinä viikkoina kotona varmaan joka ilta. en kylläkään mitään kauheita määriä, mutta ehkä lasillisen. laitoin jääpaloja lasiin, josta sitten napsin niitä suuhuni ja murskasin hampailla. asiaan kuului myös se, että se murska piti nielaista sellaisenaan, koska oli niin ihana tunne kun se jääkylmä jäämurska valui kurkusta mahaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervan tuoksu... pidän siitä kyllä muutenkin mutta päivittäin tulee kuljettua kunnantuvan ja kirkon ohi joiden katot on tervattu ja siihen vois oikeesti jäädä nuuhkuttamaan pitkäksi aikaa. Tervashampoota pitäiskin ostaa... ja terva-hajuvettä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maustekurkkusaavit kaupoissa. Jokaisella kauppareissulla piti käydän ottamassa muutamat henkoset sitä huumaavaa tuoksua, joka sai aikaa kihelmöivän tunteen suussa. Käyn välillä vieläkin nautiskelemassa sitä tuoksua :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaus osui joulunalusaikaan ja minuun iski mieletön himo hyasintin tuoksuun. Niitä onneksi myytiin monissa ruokakaupoissa halvalla. Kotona piti koko ajan olla ainakin pari kukkivaa eli tuoksuvaa yksilöä. Olisin halunnut täyttää koko asunnon sillä tuoksulla. Normaalisti olen kokenut hyasintit melko voimakkaan hajuisiksi, mutta nyt en meinannut saada tarpeekseni. Piti vähänväliä käydä nuuskuttamassa lähietäisyydeltä, hyvä etten nenääni niitä tunkenut. Kyllä niitä vähintään parikymmentä tuli osteltua. Joulun jälkeen oli ihan surku kun ei niitä enää missään myyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0