Nadda

Tukivyöt

109 posts in this topic

Aloitanpa keskustelun tukivöistä, kun olen sellaista tässä raskaudessa harkinnut. Harmikseni olen kuitenkin huomannut, että vyöt on mitoitettu isoille ihmisille eikä tällaisille lilliputeille kuin minä. :rolleyes:Muutenkin kaikki äitiysvaatteet ja imetysliivit on isoja, vaikka normaaleista vaatteista löytyy sopivia. Ei kaikki paisu raskausaikana hurjiin mittoihin!

 

Olisin siis kiinnostunut etenkin pienikokoisten käyttämistä tukivöistä. :) Anitan Babybeltistä löytyy koko XS, mutta se vastaa taulukon mukaan kokoa 36. Itse käytän housuissa kokoa 32, mutta alushousut on kyllä kokoa 36. Onko tuo kuitenkin minulle liian iso?

 

Mitä muita merkkejä olette käyttäneet? Entä saako nykyään mistään enää neuvolasta lainaan tukivöitä? Millaisia ne ovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy hankkia isompi Anitan tukivyö. Ostin heti raskauden alussa, kun liitoskivut olivat niin kovat. Myyjä oli hyvin varma, että mun kannattaa ottaa koko S. Mulla siis lantio kokoa 40, vyötärö 36 :rolleyes: Yritin ehdottaa M-kokoa mutta myyjä siis piti päänsä ja sanoi, että S. Nyt vatsan sf-mitta on ihan keskikäyrillä eikä vyö enää mene kunnolla kiinni.

Mulle vyö on ihan ehdoton liitos- ja kasvukipujen takia. Selkävaivoihin (iskias) olen saanut apua vyöhyketerapeutilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin itselleni juuri tämän xs-kokoisen vyön ja olen noin kokoa xs tai s. Vyötärö oli ennen raskautta kapeimmalta kohdalta 63 ja lantio leveimmältä 90. Ja tämä xs oli käyttämättömänä pitkään, koska oli niin iso ja ei tukenut. Olen käyttänyt vyötä ehkä viisi kertaa, koska selkäkipuja tai tarvetta en ole kokenut. Lisätarraa olen ommellut, että olen saanut kiristettyä vyön napakaksi. Jos haluat ostaa tämän tuunatun vyön niin hp on 20€ sisältää postimaksut. Niin unohdin mainita, että minulla on edessä suunniteltu sektio ja menen sairaalaan huomenna, joten jos haluat vyön niin mies hoitaa postittelut. Pakkailen valmiiksi vyön ja odottelen rahan näkymistä tilille. Kuuluukohan tämä kaupustelu tuonne myyntiosastolle? :unsure:

Edited by speedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkaraiset, wau. Siis se vyö ihan oikeasti auttaa liitoskipuihin! Mä meen ostamaan heti huomenna. Alkaa olla tää elämä jo liian tuskaa muuten.

 

Speedy, mä oisin kans ostamassa kokoa xs, mut mulle se on varmaan hyvä ilman lisätarrojakin ja sitäpaitsi haluan/tarvitsen vyön heti joten taidan mennä huomenna kauppaan niin Nadda tai joku muu oikeesti pieni saa tarttua tarjoukseesi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei vyö kokonaan liitoskipuja vie pois mutta sen kanssa on paljon mukavampi liikkua. En kyllä olisi enää ilman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaas jotain liikkeitä helsingistä mistä noita saa ja mieluiten missä sais myös sovittaa tai vähintään muilla tavoin hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Menisin huomenna noutamaan omani kotiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä ostin oman Anitan tukivyöni Stockalta. Mä avasin sen pakkauksen ja kokeilin sitä farkkujen "mammaresorin" päälle. Olisin varmasti voinut mennä sovituskoppiin kokeilemaan, mutta mies ei jaksanut kauaa siellä olla... Mä en oo sitä paljoa käyttänyt, kun kivut on lieventyny, mutta välillä on tullu käytettyä ja kyllä siitä on apua ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suositelkaas jotain liikkeitä helsingistä mistä noita saa ja mieluiten missä sais myös sovittaa tai vähintään muilla tavoin hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Menisin huomenna noutamaan omani kotiin. :)

En tiedä mutta koska Bebesin verkkokaupasta saa niitä niin kannattaisi ehkä myymälästä käydä katsomassa.. Jos kukaan ei tiedä tarkempaan täällä niin soita ja kysy :) 09-737 007 Kävin siellä eilen mutta katsoin vain vaatteita, en siis huomannut tukivöitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Anitan tukivyo, ja olen tykannyt tosi paljon. Ennen rv20 kaytin sita lenkkeillessa, jotta vatsan "pomppiminen" ei tuntuis niin ikavalta. Nyt myohemmin se auttaa niin selka- kuin liitoskivuissakin (selkakipuja mulla on noin yleensa paljon, liitoskipuja raskauden aikana vahan). Vatsa myos tuntuu paljon "kompaktimmalta" :rolleyes:

 

Olen yleensa kokoa 36 ja Anitan XS on ollut mulle sopivan kokoinen. Mies toi mulle alkuun S koon, mutta se piti kayda vaihtamassa pienempaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katselin tuota tukivyötä Bebesillä vuoden alussa. Silloin ainakin oli hyllytavarana. Ko. kerralla en tukivyötä ostanut, sillä tarvetta ei tuntunut olevan, mutta myöhemmin ostin tukivyön Tikkurilasta ja paljon on ollut käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Anita-tukivyön Beluasta, heillä on myös nettikauppa, mutta liike on täällä Helsingissä. Käytin tukivyötä raskauden puoliväliin saakka suunnilleen, sen jälkeen selkäkivutkin häipyivät melkein kokonaan, kun mulla kaikki paino tuli raskauden alkuaikana, niin otti vähän selänpäälle...Mutta kyllä tuo vyö auttoi!

Mulla myös koko xs, housukoko 36...mutta kai sitä saa tarroilla kireemmäksikin, mulla se oli niin, että tarrat osuivat juuri kohdilleen, mutta voihan sitä päällistarraa vetää ylikin :huh: Joo, onpas nyt vaikeeta selittää, toivottavasti joku tajus... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, kiitos. Tämä tyttö suuntaa siis töidenjälkeen bebesiin ja melkoisella varmuudella ostaa vyön kokoa xs. Olitte niin vakuuttavia, mahdanko jaksaa/tarvita edes sovittaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mä sovittaisin ja kysyisin neuvoa. Itse olisin pitänyt vyötä liian ylhäällä ellei mulle olisi näytetty :rolleyes: En olisi uskaltanut aluksi laittaa vyötä tarpeeksi kireälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pikkaraiset, kiitos. Hyvä tietää. Täytyy siis henkisesti alkaa valmistautua siihen että joudun juttelemaan myyjälle ja altistumaan sen ohjeille koska se on hyväksi mulle. Normaalisti mä välttelen myyjiä kuin ruttoa, koska en halua esim. vaatekaupassa että myyjä tulee kertomaan mikä mulle sopii ja mikä koko vois olla parempi. Mutta tässä asiassa tosiaan varmaan hyvä uskoa sitä asiantuntevaa myyjää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huutiksessa on ollut muutamia vöitä (ainakin Carriwellin) myynnissä. (En itse ole käyttänyt moisia vaan olen sattunut huomaamaan ne muita odotustuotteita etsiessä.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tukivyötä kaipailevat, käykää ihmeessä katsomassa ensin huuto.netistä! Siellä on nytkin vaikka kuinka paljon niitä myytävänä ja kaikkia kokoja. Mä en olis raaskinut ostaa liikkeestä kun ne niissä maksavat 40e, siis Anitan vyö ainakin. Omani oli lähes uutta vastaava ja sain sen 15 eurolla. Tietty jos haluaa sovittaa ennen ostamista niin sitten asia on vähän eri. Mä ensin vähän googlasin ja päädyin siihen, että mulle sopiva koko on S ja niinhän se oli. Mulla normaalikoko on housuissa 38-40 joten reiluja nuo koot tosiaan on.

 

Alussa käytin vyötä enemmän, viime aikoina en niinkään. Täytyy koittaa nyt uudestaan kun alkaa nuo liitoskivut olla aika mahtavat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ai, siis S-koko olisi mulle sittenkin sopiva. Mitenköhän ihmeessä se sitten mulla kiristää tai siis on liian lyhyt? Anistanin vyö. Kun tosiaan sf-mitta on ihan normaali. En mä tätä enempää pysty kiristämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut oikein tyytyväinen mun s-kokoiseen Carriwellin saumattomaan tukivyöhön. Mm. www.babyidea.fi myy sitä.

S on aika napakka koko ja mulle oikein hyvä. En tiedä olenko lilliputti mutta omissa mitoissani olen 160cm/50kg. Menee kyllä varmasti pienemmillekin. Olen käyttänyt neljänneltä kuulta tänne seitsemänteen ja menee yhä päälle. Eli "mahapussi" kyllä joustaa!

 

Tuosta hinnasta vielä että carriwellin vyö maksoi jotain 10-11€ UUTENA kaupasta. Että ei ole kallis : ) Ja on ajanut asiansa. Vähentää mulla supisteluakin...

Edited by PossuJossu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain oman tukivyöni tänään (kiitos, Speedy :)) ja tuntuu olevan kyllä tarpeeksi napakka, vaikka epäilin sen olevan iso. Itse asiassa vyö on yllättävän napakka (Anitan vyö kyseessä), että varmasti menee jo näiltä viikoilta, jos/kun tarvetta ilmenee. Eli jos joku pähkäilee kokojen kanssa, niin itse ainakin olen tyytyväinen tuohon XS-kokoon, vaikka vaatteissa mulla onkin koko 32. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans on koko xs ollut nyt mainion kokoinen kun vatsakin on vähän kasvanut niin se ei enää liu'u liian ylös. Muutenkin pakko hehkuttaa tuota vyötä että olen todella onnellinen hankinnastani ja siitä on ollut paljon apua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen tukivyön ostoa kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa oikea koko. Itse meinasin huutaa huutonetistä summanmutikassa Anitan tukivyön. Ajattelin että varmaan L-koko ois hyvä kun sen kokoisia vaatteita käytän muutenki. No liikkeessä myyjä kiikutti eka mulle koon M mutta totes että pitää ottaa sittenkin S! No ei oo mitään S-kokoa menny tälle tytölle muutamiin vuosiin. Vyö on kuitenkin sopiva ja myyjä sanoi että mahan kasvaessa voi vyöhön ommella lisää tarranauhaa pätkän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Anitan tukivyö S-kokoisena, normaalisti käytän 38-40 kokoisia vaatteita. Nyt alkaa tuntumaan että on varmaan pakko käydä ostamassa myös se koko M, koska tämä vyö alkaa ahdistamaan...

 

Minä käytän tukivyötä aina töissä, teen toimistotyötä ja selkä kipeytyy tosi pahasti ilman vyötä, koska mulla on aina ollut ryhtiongelmia, pahoina päivinä tulee vieläkin selkä kipeäksi tukivyöstä huolimatta, joten kuinkahan kipeä tuo selkä olisi ilman tuota tukivyötä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain kavereilta lainaan Anita tukivöitä, toiselta koon S ja toiselta M. Käytän normaalista housuja joiden koko on n.42 ja tykkään kyllä paljon enemmän tuosta S koosta! M tuntuu jotankin ei-niin-tukevalta, mutta menee kyllä myös käytössä. Oon käyttänyt niitä jostain puolesta välistä raskautta ja nyt on menossa viimiset viikot. Voin suositella todellakin! Helpottaa liikkumista huomattavasti, maha ei pääse "hölskymään" ja auttaa myös liitoskipuihin. Uskon myös et se on pitänyt mun selän paremmassa kunnossa.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto! Olisiko tuoreita kokemuksia, nettikauppoja ym.?

 

Mua kiinnostaa tietää millainen tykivyö on käyttää? Näkyykö se vaatteiden alta?

Share this post


Link to post
Share on other sites