Nadda

Tukivyöt

109 posts in this topic

Itse ostin alkuraskaudesta summanmutikassa tällaisen vyön, on kyllä nyt mahan kasvaessa ajoittaisten liitoskipujen aikana helpottanut liikkumista ja lenkkeilyä. Istuessa vielä pystyy hyvin käyttämään, mutta kumarrellessa on vähän liian tukeva. Olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaan. En tiedä myydäänkö jossain Suomessa, kun löysin tuon käyttämättömänä nettikirppikseltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku onko markkinoille tullut uusia, kehitettyjä vöitä? Ja mikä tärkeämpää hyväksi koettuja. Itselläni on kahdesta ensimmäisestä ollut vyö käytössä noin puolesta välistä raskautta alkaen, joten pitänee varautua sen käyttöön tässäkin raskaudessa. Oma vyöni alkoi toisen raskauden aikana taittumaan keskeltä, eikä tukenut enää samoin kuin ennen. Olisi siis aika hankkia uusi. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolassa suosittelivat tukivyötä hankkimaan jo hyvissä ajoin ja totuttelemaan sen käyttöön, mutta aiemmissa 2 raskaudessa en oo moista käyttänyt ja nytkin on tuntunut toistaiseksi hankalta käyttää. Ostin siis käytettynä huutonetistä ensin Anitan sellaisen, jossa on mahan päällekin tuleva osuus ja sen käyttö jäi kokeiluun, kun tuntui epämukavalta ja kiristävältä se kangas. Siispä ostin myös huutonetistä Anitan Baby Sherpan ja se tuntui paremmalta, mutta vyön hyödystä en nyt menisi vielä takuuseen. Ehkä riippuu tietysti mahan muodostakin, kuinka tukee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollakuulla suositusta erityisesti etupuolelta tukevaan vyöhön? Viime raskaudessa kärsin ylilöystyneestä häpyliitoksesta niin etten välillä päässyt kävelemään, nyt ajattelin olla kaukaa viisas ja aloittaa tukivyön käytön ajoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin käyttää Anitan tukivyötä lenkkeillessä, mutta se painoi inhottavasti :( Ei siis toiminut minulla ja olen nyt sitten mennyt raskauden ilman..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen ehdottomasti , että tukivyötä kaipaavat ottavat asian puheeksi neuvolassa ja pyytävät päästä vaikka tukivälinelainaamoon.. Siellä on ammattilainen sovittamassa vöitä teidän päällenne ja jos sopiva vyö löytyy, saa sen ilmaiseksi lainaan siksi aikaa kun tarvitsee. Tai näin ainakin meilläpäin.

 

Mä sain vyöni tuota kautta ekan raskauden aikana ja lopulta lunastin sen itselleni. On ollut iso apu, sillä mun maha kuormittaa tiettyjä lihaksia jatkuvasti liikaa, tukivyö siirtää rasituksen painopistettä niin, että lihakset saa levätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JoHe, tuo onkin hyvä idea, miksi en itse tajunnut neuvolasta kysyä kun vakavia ongelmia on aikaisemmin ollut! Kiitos huomiosta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälä myös neuvolassa neuvottiin hankkimaan tukivyö jo (rv 22 tais olla neuvola), koska mun maha on ihan valtava. Samaa kokoluokkaa kun esikoisen aikaan rv30 ja luulin silloin olleeni iso.. :D 

 

Anita siis käytössä, se ihan tavallinen malli ja mä tykkään. Toki tuo koko M taitaa olla liian iso, ja hankinkin koon S siihen rinnalle, varuuksi. :) Normaalisti siis kokoa n. 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä käytössä semmonen Anitan tukivyö, jossa on se mahan päälle tuleva "kangas". Mallia en muista. Ostin lastentarvikeliikkeestä joskus raskauden puolivälin jälkeen. Käytän lähinnä silloin, kun lähden jonnekin ja pitää kävellä. Istuessa tuntuu, että nousee ikävästi. Liian iso ei mielestäni ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites