Taateli

Puuhaa ja käsitöitä raskausaikana

161 posts in this topic

Onpas hauskan näköisiä pöksyjä :). Nuo kuviot ovat myös hauska lisä, kala- ja tähtipöksyt on mun suosikkeja.

Edited by Kerttuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keijutiira: Onpa ihanan söpöjä pöksyjä! Laittaisitko mullekin ohjeen, jos vaikka tällä kertaa saisin paremman inspiksen kestoiluun ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kauniista kommenteista :) Se täytyy vielä mainita, että ainakin minusta pöksyjä oli tosi kiva neuloa, kun valmistuivat niin sutjakasti!

 

Lähetin juuri ohjeen sitä pyytäneille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salamanterille ja Pullaalle (olen jostain oppinut, miten sun nick taipuu ;)) ohjeet lähetetty!

 

Kivaa, että niin moni on innostunut hahtuvahousujen neulomisesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina käyn ihailemassa mitä muut on tehnyt, ja nyt sain vihdoin aikaseks ottaa omista tekeleistä kuvia. Vauvaa varten on valmistunut nyt...

 

...myssy, tumput ja tossut

8143010478544607695web_0.jpg

 

 

...vaippahousuja ruskovillan ohjeilla

8143010478544607689web_0.jpg

 

 

...bodeja

8143010478544607683web_0.jpg

 

 

...housuja

8143010478544607675web_0.jpg

 

 

ja potkuhousuja

8143010478544607670web_0.jpg

 

 

Vielä on aikeissa ommella pinnasängyn pehmusteet, petivaatteita ja tietty lisää vaatteita, kestovaippakuoria ja imuja ja mitä kaikkea muuta tässsä vielä keksiikään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iloinen, vau! Tosi hienoja!

 

Ja keijutiira, mäkin voisin mielelläni ottaa pöksyjen ohjeen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitsi kun olet ollut ahkera iloinen, ihania töitä olet tehnyt! :)

 

Itse olen neulonut vaippalaukkua nelinkertaisesta hahtuvalangasta ja tehnyt vaan hankintoja tulevia tekemisiä varten, vielä kaksi viikkoa määräaikaista työsuhdetta jäljellä niin pääsee kunnolla vauhtiin.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti anselmi! :) Just jotain ton tapasta olenkin etsinyt, siis tuo eka ohje missä oli käytetty helmineuletta! Ja ohje näytti kyllä niin yksinkertaiselta että enköhän mieki saa jotain aikaseksi, nimim. poropeukalo.. :rolleyes: Perjantaina sit vaan isompia puikkoja ostamaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi helppo ja nätti olis Stitch'n bitchin vauvapeitto myös. En tiedä onko sen ohjetta netissä, mutta nopsastihan sen tietysti kirjoittelisi, jos tarvetta on. Se tehdään muistaakseni 5-5.5:n pyöröpuikoilla, kuvia löytyy ainakin täältä. Ihan siis jos ei meinaa noita jättipuikkoja löytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ompelin siskon huhtikuussa syntyvälle vauvalle pussilakanan ja tyynyliinan:

8143010478546683107web_0.jpg

 

sekä tein jämäkankaista RouvaK:n innoittaman vanulla täytettyjä palloja. Osaan laitoin sisälle vanun keskelle kulkusen, niin pallo kilisee kivasti kun sitä pyörittelee:

8143010478546683041web_0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on taas hieman askarrelltu vauvalle. Tein turvakaukalovaatteen.

Tosin tämä menee ensin siskon vauvalle koekäyttöön, saan sen sitten takaisin, kun oma vauva syntyy syksyllä. Kovin kylmillä säillähän tätä ei voi pelkästään käytää, mutta esim. kevät/syksy säässä vaikkapa kauppareissuilla tai automatkoilla on varmasti ihan käypä. Täytyy sitten siskolta kysellä käyttökokemuksia, kunhan saa vauvansa masun toiselle puolelle :)

 

Ohje oli uusimmassa (2/2009) Suuri Käsityö lehdessä.

Sisäpuoli on fleeceä ja ulkopuoli puuvillakangasta. Näin tästä ko. vaatteesta kerrottiin SK lehdessä: "Nyt on hankaliin haalareihin pujottelu historiaa, kun kiedot vauvan tähän kätevään turvaistuinvaatteeseen. Se on todella helppo pukea: sujauta jalat lahkeisiin, nosta huppu päähän ja kiedo liepeet suojaksi. Vauva saa halutessaan kädet vapaiksi."

8143010478547601831orig.jpg

 

8143010478547601832orig.jpg

 

8143010478547601829orig.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tosi kiva :) Ja mukavaa nähdä kuvia tuosta, kun sisko lupasi ommella meidän poitsulle samalla ohjeella kaukalolämmikkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania juttuja olette ommelleet. Mä en ole ompelukonetta nähnytkään sitten 80-luvun puolivälin joten en varmaan osaa enää edes ommella. Tuolloin kyllä tein itselleni lähes kaikki muut vaatteet paitsi alusvaatteet. Neulomista rakastan, mutta en ole toistaiseksi saanut valmiiksi asti kun ihan perusnutun. Kehtaiskohan laittaa kuvan..... no, ehkä. :)

dscn1364vx4.jpg

 

Toinen nuttu odottaa kasaamista ja työn alla on Novitan sivuilta tällainen pörröinen pinkki haalari.

malli_37.jpg

 

Oooops, anteeks isot kuvat....

Edited by Morticia

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aivan ihania!!

 

Miksen mä löytäyt Novitan sivuilta tuon haalarin ohjetta? :huh: Mitä tuo lankaa tuo pörröinen vaaleanpunainen on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on siellä klubilaisten omilla sivuilla, ei kaikkien saatavilla. Jos haluat mä voin pistää sulle mailitse tuon ohjeen, laita vaikka yksäriä. Lanka on Novita Palmaa ja itse teen resorit 7veljestä, ohjeen mukaan tulis Woolista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now