Taateli

Puuhaa ja käsitöitä raskausaikana

161 posts in this topic

Söötti haalari tosiaan! :)

 

Tuunpa tännekin puolelle vinkkaamaan, että novitan sivuilla voi kokeilla klubia 2 viikkoa ilmaiseksi. Silloin saa nuo kaikki ohjeet näkyviin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on ihania kuvia ja ideoita - itse en ole vielä tehnyt vauvaa varten mitään, mutta pari vuotta sitten tein kummitytön pinnasänkyyn päiväpeitteen, jota kovasti kaipailtiin. Luulen, että olon kohentuessa hieman alkaa ompeluhommat täälläkin. Kunpa osaisin tehdä tuollaisia ihania haalareita! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tapani mukaan monta rautaa tulessa. Tällä hetkellä on työn alla kehtoon reunapehmuste ja pussilakanoita sekä puikoilla villahousut.

 

Melkein valmis on tämän mallin mukaan neulottu peitto tummanruskeana. Ajattelin virkata siihen vielä turkoosit reunakoristeet.

 

9-1.jpg

 

 

Jotain sentään olen saanut jo valmiiksi, eli nämä tossut:

 

100_1283.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hauskan näköiset nuo tossut! :rolleyes: Ootko ohjeen jostain ottanut vai oman pään mukaan mennyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mymmeli: englanninkieliset ohjeet tossuihin löytyy täältä .

 

Innostuin eilen tekemään tuollaiset toisetkin, ruskeansävyisinä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mymmeli: englanninkieliset ohjeet tossuihin löytyy täältä .

 

Innostuin eilen tekemään tuollaiset toisetkin, ruskeansävyisinä :)

 

 

Kiitti! Laitoin linkin ylös, josko sitä taas innostuis vähän puikkoja heiluttamaan. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyyn tekemät töppöset on aivan ihanat :wub: Kiitos ohjelinkistä. Millä langalla olet itse tehnyt nuo siniset?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jotain sentään olen saanut jo valmiiksi, eli nämä tossut:

 

100_1283.jpg

 

Ihanat :wub: Kiitokset ohjelinkistä, pitää laittaa talteen. Tosin mun pitää varmaan suomentaa ohje ensin perinpohjaisesti (=alusta loppuun niin, että ymmärrän suurin piirein mitä tehdä missäkin kohtaa) kun ylipäänsä neulomisohjeet ovat mulle ihan hepreaa eikä kielitaito (edes enkun kohdalla) mikään huikea ;) noi kuvat kyllä auttaa onneksi vähän :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innostuin kanssa nyt tekemään noi ihanat tossut :wub: . Mulla oli kotona Novita Woolin valkoista lankaa, lisäksi napit sain äitiltä, joten ihan ilmaiset tossut tuli :) Saa nähdä mahtuuko noi tulokkaan jalkaan. Tällaset niistä tuli

vauvantossut5709.jpg

 

Aiemmin tein jo vauskille neuletakin samasta langasta.

vauvanneule.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

voih, nyt taitaa minullekkin tulla iltahommia kun poitsu on mennyt nukkumaan... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kun ihanat tossut, en vaan usko että minä onnistuisin suomentamaan tuon

ohjeen :mellow: Jos joku ehti suomentaa sen ohjeen jo ihan paperille niin

täällä yksi kiitollinen ottaisi vastaan :rolleyes:

Edited by siipi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällaisen torkkupeiton sain vauvalle väsättyä

4454798.t.jpg

Edited by jensku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämmöiset villikset tein kun en muuta jaksa kuin kölliä töllöttimen edessä iltaisin. Onpahan näpit poissa naporstelusta. Täytyy ehkä vähän tarkistaa noita lahkeita, kun näyttävät aika napakoilta.

 

6415_211379635275_679620275_7653809_5296620_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jenskulla tosi kivat värit tuossa torkkupeitossa!

 

Antsan neulomat villapökät on kans tosi makeen väriset :)

 

Mulla on vauvalle villatakki vielä ihan vaiheessa...no jospa sitten äitiyslomalla ehtisi tekemään valmiiksi. Pitäsi varmaan tuoda kuva tänne pari päivää sitten värkkäämästäni uudinverhosta vauvan sänkyyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väsäsin tylsyyksissäni sellaisesta mun mielestä aika rumasta helmistä kootusta vaunulelusta tällaisen punaisen tuttinauhan. Tuo iso punainen mollukka on siis klipsi toiselta puolelta.

 

ketju002.jpg?t=1248095781

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin sain viimeisenä lomapäivänä muutaman käsityön valmiiksi :lol:

 

post-1443-1248722645_thumb.jpg

Köllöttelyalusta Marimekon Kulkue-kankaasta. Takapuolella on beige-valkoista tikkikangasta.

 

 

post-1443-1248722628_thumb.jpg

Torkkupeitto vaunuihin Debbie Blissin jumalaisen ihanista langoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-1443-1248722645_thumb.jpg

Köllöttelyalusta Marimekon Kulkue-kankaasta. Takapuolella on beige-valkoista tikkikangasta.

 

Ihana peitto ja ihan täysin OT:na: ihan hypersuloinen peitonomijakoiru! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla ei oo vielä kuvaa tulevasta tilkkupeitosta, mutta idea on tämä: koko ajan vain kutoo oikeaa, samankokoisia neliönmuotoisia tilkkuja jämälangoista. tilkkujahan voi neuloa kotona, töissä tauolla jne ja kun tilkkuja on tarpeeksi yhteen vain! tämä on mielestäni siksi kiva idea ettei tarvi miettiä ohjetta sen enempää vaan voi neuloa missä vain milloin vain kun on aikaa. ja valmistuu huomaamatta.

 

taakse voi ommella kankaan halutessaan. ja yhteen kiinnitettäessä voi käyttää nayttävää päällepäin tulevaa harvaa tikkausta.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mulla ei oo vielä kuvaa tulevasta tilkkupeitosta, mutta idea on tämä: koko ajan vain kutoo oikeaa, samankokoisia neliönmuotoisia tilkkuja jämälangoista. tilkkujahan voi neuloa kotona, töissä tauolla jne ja kun tilkkuja on tarpeeksi yhteen vain! tämä on mielestäni siksi kiva idea ettei tarvi miettiä ohjetta sen enempää vaan voi neuloa missä vain milloin vain kun on aikaa. ja valmistuu huomaamatta.

 

Mä teen tällä samalla periaatteella peittoa. Ei tosin ole vielä ketään kenelle sitä tekisi, mutta enpä sitä kamalan hirmuisella tahdilla ole tehnytkään. En ole mikään käsityöihme, joten tuo on sopivan helppoa samalla kun katsoo telkkaria. Ei tarvitse paljoa katsetta puikkoihin suunnata. Tosin teen sileää neuletta (?) eli oikealla oikeaa ja nurjalla nurjaa (termit vähän hakusessa, sanotaanko tuo noin??). Ehkä teen muutamia paljoja, joissa on neulottu pelkkää oikeaa, tulee vähän erilaisia paloja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen puuhastellut tämmöisiä:

 

6575_239077300275_679620275_8325758_5674741_n.jpg

6575_236768245275_679620275_8285172_7183783_n.jpg

6575_232119560275_679620275_8173799_1945147_n.jpg

 

Nyt on puikoilla menossa kypärämyssyyn sopivat töppöset (joihin meinaan tehdä palmikkoa!!!!), toisille puikoille aloitan hihattimen (pitsineuletta) ja virkkuukoukulla meinaan tehdä lampun varjostimen (paljon pieniä pitsiliinoja). Kunnianhimoisia suunnitelmia ns. wannabe käsityöläiseltä. Vielä jos opettelisi tekemään ne palmikot, pitsineuleen tai edes ketjusilmukan. Viimeksi olen virkannut patalapun joskus yläasteaikaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanat noi alimmaiset töppöset ja söpöjä muutkin tekeleet. Onko töppösten kärkiosa huovutettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu kärjet tein huovuttamalla. Neuloin varret erikseen ja lopulta laitoin vielä varsineen kerran koneeseen huopumaan. Aina pesun jälkeen se piti vaan muotoilla sopivaksi.

Sain ihan viralliset ohjeetkin, mutta kun olin niin hätäinen enkä ymmärtänyt niitä, niin tein sukan terät ihan vain perussukan ohjeella ja isoilla puikoilla niin jäi vähän huopumisvaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now