Taateli

Puuhaa ja käsitöitä raskausaikana

161 posts in this topic

Minä ainakin komppaan SweetChilin ehdotusta noista ohjeista! Ois mukava saada uusia ideoita täältä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja lanka tarjouksista voisi täällä kans huudella kenties? Mä ostin tänään anttilasta Novita Kaiku lankaa 2e kerä. Mummini hakukkui langan pystyyn syystä että se on kuulemma v mäistä puikoilla. :-D

 

hei mä olen muuten unohtanut kantapään teon lähes kokonaan! o_O olin. Kevään ja kesän pois puikoilta ja sit se unohtu :-) pitää siis harjotella uudestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä neuloin kesällä kahdet villasukat ja nyt on kolmannet puikoilla. Nämä tosin menevät isälleni 50v lahjaksi :)

 

Jos joku teistä asuu pk-seudulla, niin suosittelen piipahtamaan Järvenpäässä sellaisessa neulekahvilassa kuin Lentävä lapanen! Kahvia, lähileipomuksia ja lankoja. Myös paljon lehtiä luettavina. :) Siellä järjestetään tapahtumia ja tapaamisiakin. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja täällon tämmönen ketju!

 

Mä opettelin alkukesästä neulomaan ja tulokkaalle on tehtynä peitto, junasukat ja tumput. Nyt ootellaan, että selviäisi sukupuoli ja sitten uutta työn alle. Nyt työn alla villasukat esikoiselle. Pipon tein hälle sitä ennen. Pyöröillä on kesken itelleni tuubihuivi.

 

Ommellut oon myös, ostin hiljan uuden koneen. Lähinnä esikoiselle pitkähihasia tehnyt nyt, tässäkin ootellaan sitä rakenneultraa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marrasmami, mulla on työn alla kaks Novitan ohjeilla tehtävää peittoa, tämä http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92636 (vauva-mitoituksella) ja tämä http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=94363. Tuota palapeittoa teen Nalle Luontopolusta kun ohjeen Kukkaketo-lankaa ei löytynyt enää kivassa värissä. Pitsipeittoa teen Rose Mohairista jota sattui olemaan varastossa, siitä tulee siis hyvin erinäköinen kun ohjeen langasta tehtynä. En ole mikään kokenut virkkaaja joten vähän hirvitti tuo palapeiton alottaminen mutta se on itseasiassa helppo.

Mäkään en oo ihan varma miten saan selvää tosta pöllöpipon ohjeesta, katsotaan kunhan pääsen sen alottamaan. Löysin myös ihan suomenkielisen ohjeen, pipo on vähän erilainen tosin http://amsihandmade.blogspot.nl/2013/04/virkkaa-lapselle-pollopipo-ohje.html

 

Komppaan myös SweetChiliä! DropsDesignilla on aika paljon kivoja pöksyohjeita, itse ajattelin tehdä sellaset jotka neulotaan suljettuna neuleena vyötäröstä alaspäin niin ei tarvi kasata mitään osia sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taije, kiitos suomenkielisestä pöllöpipon ohjeesta! Oon ihastellut noita pipoja, mutta en oo sattunut löytämään suomenkielistä ohjetta. Toi menee ehdottomasti mun tehtävälistalle  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös jo suunnitelmissa tehdä vaikka mitä tulevalle vauvalle. Hahtuvaiset villavaippahousut ehdin jo aloittaakin, mutta yritän säästellä suurinta ompelu- ja kutomisvimmaa vähän turvallisemmille viikoille. Mutta sitten pari myssyä vois ainakin tehdä, jotain sukkia ja lapasia, ehkä talveksi villahaalarin... Ja aattelin myös ommella kestoja itse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now